Goddelijke taarten!

01-10-2009 21:45 594 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toevallig kwam in een kletstopic mijn favoriete amandel-kwarktaart ter sprake. Ik heb hem al een aantal keren gemaakt en mijn visite vindt 'm ook zaálig!



Omdat ik het leuk vind om taarten te bakken, hoor/lees ik graag jullie favoriete taartrecepten!



Italiaanse amandel-kwarktaart



Ingredienten (voor ongeveer 16 stukken)

- 150 gram + beetje boter

- 150 gram bloem

- mespunt bakpoeder

- zout

- 200 gram suiker

- 2 zakjes vanillesuiker

- 50 gram amarettini (kleine italiaanse bitterkoekjes)

- 5 eieren

- 250 gram mascarpone

- 500 gram magere kwark

- 7 eetlepels amaretto

- 1 pakje griesmeelpuddingpoeder (om te koken, voor 500 ml melk)

- 50 gram amandelschaafsel

- poedersuiker



Bereiden:

1. Vet een springvorm (ongeveer 26cm) in. Laat 150 gram boter op laag vuur smelten.

2. Meng bloem, bakpoeder, snufje zout, 75 gram suiker en 1 zakje vanillesuiker in een kom. Giet de vloeibare boter erbij en kneed het deeg met de deeghaken van de mixer. Bekleed de springvorm met het deeg en zet het ongeveer 30 minuten koud weg.

3. Verbrokkel de amarettini, op 1 eetlepel na. Klopt de eieren, 125 gram suiker en 1 zakje vanillesuiker schuimig. Meng de mascarpone, de kwark, de amaretto en het puddingpoeder . Roer het door door het eischuim. Strijk het mengsel in de vorm. Strooi alle amarettini en de amandelen eroverheen.

4. Bak de taart ongeveer 1 uur en 5 minuten op het onderste rooster in een voorverwarmde oven (elektrisch 175 graden, hetelucht 150 graden). Dek de taart eventueel na 45 minuten af. Laa t de taart afkoelen in de vorm. Versier hem met poedersuiker.
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
Vorige week zaterdag was ik in jouw dorp Kip! Jammer dat ik toen geen appel/speculaas rook, dan was ik je even op komen zoeken X D
Nah, was effe een (ge)bakkie komen doen dan!
Alle reacties Link kopieren
o wat ziet die er heerlijk uit, krijg er helemaal honger van. Zit ook al de hele dag op mijn handen (staan brownies naast me en ik wil er echt vanaf blijven)
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren
Kipje, ik was gisteren in jouw dorp, als ik had geweten dat jij zulke taarten kon bakken, had ik je even benaderd van tevoren



Ik heb ook zin om iets te gaan bakken... misschien ga ik straks ook wel iets anders dan anders bakken..... maar ja, ik ben alleen vanavond dus niemand om voor te bakken. Ook saai.
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 02 oktober 2009 @ 13:57:

Nah, was effe een (ge)bakkie komen doen dan!Volgende keer! Ik moest nu iemand ophalen bij het Groenhorst. Bij jou in de buurt?
Wat moeten jullie hier allemaal! hahaha
Alle reacties Link kopieren
Djoels, daar trek ik me nooit wat van aan. Als ik wil bakken, dan bak ik. (zonder het allemaal zelf op te eten dan)

Buren zijn vaak erg blij met me, collega's van man op kantoor ook en mijn collega's vandaag ook (die brownies waren van mij, komen uit de vriezer)
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren
Kip, woon je in zo'n bijzonder dorp dan?
"ik ben het, Barbabelladingdong"
quote:Vinyl schreef op 02 oktober 2009 @ 14:01:

[...]



Volgende keer! Ik moest nu iemand ophalen bij het Groenhorst. Bij jou in de buurt?Niet om de hoek, maar zo groot is dit gat niet.
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 02 oktober 2009 @ 14:02:

Kip, woon je in zo'n bijzonder dorp dan?Ik vind het wel meevallen eigenlijk...
Alle reacties Link kopieren
Nou ik zag die grote kippen op die rotonde en dacht...hey daar heb je een (miss) kip!



Je hebt ook gelijk Bar_Ba_Bella, misschien ga ik gewoon iets voor mezelf bakken..... maar ja, ik wil het dan ook echt wel opeten!
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
quote:Djoels schreef op 02 oktober 2009 @ 14:06:

Nou ik zag die grote kippen op die rotonde en dacht...hey daar heb je een (miss) kip!



Je hebt ook gelijk Bar_Ba_Bella, misschien ga ik gewoon iets voor mezelf bakken..... maar ja, ik wil het dan ook echt wel opeten!



Helemaal in 1x?

en je hebt al zo'n dikke buik
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren
'd'r kan nog meeeer bij'



DTEEZ!
quote:Djoels schreef op 02 oktober 2009 @ 14:06:

Nou ik zag die grote kippen op die rotonde en dacht...hey daar heb je een (miss) kip!

Op 1 van die kippen staan allemaal handjes, met daartussen ook de jatjes van mijn kindertjes *trots is*
Alle reacties Link kopieren
Oeh MissKip, die ziet er goed uit!



En naar die walgelijk lekkere walnoot/chocolade taart ben ik ook erg benieuwd! Er is nog zo'n soort topic, daar had iemand een recept voor een tweekleurige chocolademousse taart geplaatst. Lijkt me ook geen straf om op te moeten eten.
Lijkt ie een beetje tbl?





Ik heb trouwens goudreinetten gebruikt, vind ik de ultieme appeltaartappel.
Alle reacties Link kopieren
Wauw Kippie
Peas on earth!
En dan nu het oordeel van het testpanel:

Zoon: gadverdamme wat is dat bittere?

Kip: Hmmmmm!



Conclusie: De sinaasappeljam kan beter vervangen worden door iets als abrikozenjam. Verder erg verrassend van smaak door de combi appel/spijs/speculaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 02 oktober 2009 @ 14:14:

Lijkt ie een beetje tbl?







Ziet er goed uit Miss Kip, 't water loopt me uit de mond. Heb je 'm al geproefd?



aha, tegelijkertijd gepost. Voor kinderen is dat bittere inderdaad een beetje erg, abrikozenjam lijkt wel mij een goede vervanging.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Alle reacties Link kopieren
owwwwwwwwwwwww mennnnn ik heb zin hierin kip!!

Wat grappig van die handjes van je kids... ik moest echt aan je denken toen ik er reed gisteren.
DTEEZ!
quote:Djoels schreef op 02 oktober 2009 @ 14:37:

owwwwwwwwwwwww mennnnn ik heb zin hierin kip!!

Wat grappig van die handjes van je kids... ik moest echt aan je denken toen ik er reed gisteren.

Ik heb nog 10 puntjes, effe doorrijden

Whahaha grappig dat mijn naam te binnen schiet als je dit durp in rijdt



Alle reacties Link kopieren
Wow misschicken, kan ik jou huren op verjaardagen ?



De ingrediënten voor de chocolade walnoottaart zijn:



200 gram walnoten

75 gram boter

150 gram suiker

4 eetlepels bloem

250 gram chocolade (liefs extra puur)

2 deciliter slagroom

4 eigelen



Allereerst de walnoten fijnmalen in de keukenmachine of pletten in een handoek. Dan de boter smelten en de walnootkruimels, bloem en 75 gram suiker er doorheen roeren. Van dit deeg de ingevette taartvorm bekleden. Vervolgens moet je 100 gram chocolade met daarbij 2 eetlepels slagroom au bain marie smelten (maar ik doe het in de magnetrond) en dat over de taartbodem verdelen. Meng de eigelen met het overgebleven suiker en klop dit tot een romig mengsel. Verhit de rest van het slagroom en smelt daarin de chocolade. Voeg dit bij het eigeelmengsel en roer het door elkaar. Giet het mengsel in de taartvorm en bak 50 minuten op 150 graden.



Succes gegarandeerd!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed Mila! Gelukkig zijn zowel zoon als man binnenkort jarig !
Ohoh...het jongste kuiken heeft haar stukje zojuist weer ingeleverd. Ik zal jullie het commentaar besparen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven