Cryo terugplaatsing tweede kindje

02-01-2024 22:31 90 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,
Wij hebben al een prachtige dochter maar hebben nog meerdere cryo’s. Nu willen wij dit jaar starten met nieuwe tp’s omdat de wens voor een tweede kindje er is.
Zijn er meer hier die dit jaar weer opnieuw starten met terugplaatsing van overgebleven embryo’s?
Lijkt me leuk om wat ervaringen te delen.
Groetjes
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja exact hetzelfde verhaal hier. Dochter is 2 jaar oud en willen dit jaar ons enig overgebleven cryo laten terugplaatsen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat spannend ook! Hier is onze dochter ook 2 jaar. Ik belde het ziekenhuis maar ik heb blijkbaar eerst een nieuwe doorverwijzing nodig van de huisarts. Dus die ga ik morgen even bellen en dan moeten we eerst op gesprek komen bij de fertiliteitsarts. Is dit bij jullie ook zo of heb je nog geen idee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja klopt inderdaad dat je weer een nieuwe verwijzing nodig hebt. Ik belde vanochtend de huisarts voor die verwijzing maar de praktijk ik met vakantie. Had ik net al mijn moed verzameld haha. Vind het toch weer spannend nu we de knoop hebben doorgehakt en jij?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik merk hetzelfde hoor, nu we de knoop hebben doorgehakt is het toch weer spannend inderdaad!
Ik ga morgen de huisarts bellen.
Wij hebben het besloten om het alleen met de cryo’s te proberen en niet meer opnieuw het traject in te gaan mocht het niet lukken. Hoe is dat voor jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga binnenkort mijn allerlaatste cryo laten terugplaatsen… en eigenlijk durf ik niet omdat het daarna zo definitief is….maar ik wil het wel proberen… succes meiden!!!!
Alle reacties Link kopieren Quote
zwanger/zwanger-worden-met-ivf-of-icsi- ... ges/470761
Alle reacties Link kopieren Quote
Rosie2020 schreef:
02-01-2024 23:29
Ik merk hetzelfde hoor, nu we de knoop hebben doorgehakt is het toch weer spannend inderdaad!
Ik ga morgen de huisarts bellen.
Wij hebben het besloten om het alleen met de cryo’s te proberen en niet meer opnieuw het traject in te gaan mocht het niet lukken. Hoe is dat voor jullie?
Ja wij inderdaad ook alleen dit laatste cryo nog en dan sluiten we het af. Het is zo’n intens traject en ben er dan ook wel echt klaar mee haha
Alle reacties Link kopieren Quote
Kunnen we beter hier mee schrijven?
Alle reacties Link kopieren Quote
sneeuwvrouw schreef:
02-01-2024 23:51
Ik ga binnenkort mijn allerlaatste cryo laten terugplaatsen… en eigenlijk durf ik niet omdat het daarna zo definitief is….maar ik wil het wel proberen… succes meiden!!!!
Sterkte, heel spannend! Duimen dat het lukt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Kersje schreef:
03-01-2024 08:40
Kunnen we beter hier mee schrijven?
Je bent van harte welkom en je vindt er alleen maar ervaringsdeskundigen! ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een nieuw topic geopend omdat ik daar niet echt de aansluiting vind die ik zoek pimpelmeesje.
Ik zou het leuk vinden om te schrijven met een klein clubje die het met overgebleven cryo’s nog eens gaat proberen. Maar dan spreek ik voor mezelf hoor.
Sneeuwvrouw wat spannend! Het definitieve snap ik. Heb nu toch mijn hart weer open gezet en dat is ergens ook weer heel spannend omdat er ook een kans is dat het niet lukt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat toevallig om dit nu hier te lezen. Wij hebben ook een kindje van 2 en willen gaan starten voor een tweede. Ook onze huisarts heeft vakantie dus komende week de eerste stap verwijzing vragen aan de huisarts. Wij hebben nog 5 cryos dus wel wat pogingen om te wagen maar zo spannend om dit traject weer in te gaan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat spannend ook Thol. Hier in de verwijzing geregeld. Kan maandag bellen voor een afspraak. Ben heel benieuwd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Toch even benieuwd hoe je telefoontje is verlopen. Kon je al meteen een afspraak maken of hoe gaat het verder lopen voor jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij kunnen morgen al terecht voor de intake! Gaat heel snel allemaal ineens maar ook wel fijn!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook wij hebben inmiddels weer de eerste afspraak in het ziekenhuis staan voor een intake. Helaas wel pas over een maand. Kan niet wachten!
Alle reacties Link kopieren Quote
Rosie2020 schreef:
09-01-2024 13:50
Wij kunnen morgen al terecht voor de intake! Gaat heel snel allemaal ineens maar ook wel fijn!
Dat is echt super snel, wat fijn!
Heb je al nagedacht over een natuurlijke cyclus of kunstmatig? Of laat je dat aan de experts over haha
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat spannend allemaal! Wij besloten er eind 2023 ook weer voor te gaan. Ons zoontje wordt bijna 2 en hadden nog 4 cryo's uit ICSI 1. In december 1 teruggeplaatst, mislukt. Vorige week weer 1 teruggeplaatst en zit nu inde o zo spannende wachttijd, zaterdag is mijn NOD! Dit alles in natuurlijke cyclus, ons zoontje was poging 1 verse terugplaatsing meteen raak. Voor mijn gevoel heb ik met een cryo minder kans? Al weet ik rationeel gezien dat dat niet klopt.
Waren jullie eerste kids ook cryo's? Of ook verse?
Alle reacties Link kopieren Quote
L261994 schreef:
09-01-2024 21:37
Wat spannend allemaal! Wij besloten er eind 2023 ook weer voor te gaan. Ons zoontje wordt bijna 2 en hadden nog 4 cryo's uit ICSI 1. In december 1 teruggeplaatst, mislukt. Vorige week weer 1 teruggeplaatst en zit nu inde o zo spannende wachttijd, zaterdag is mijn NOD! Dit alles in natuurlijke cyclus, ons zoontje was poging 1 verse terugplaatsing meteen raak. Voor mijn gevoel heb ik met een cryo minder kans? Al weet ik rationeel gezien dat dat niet klopt.
Waren jullie eerste kids ook cryo's? Of ook verse?
Spannend die wachtweken! Ik heb echt geen idee of je meer kans maakt met een verse terugplaatsing eigenlijk. Toevallig is onze dochter ook een ‘verse’ haha! Was de keuze voor een natuurlijke cyclus je eigen keuze of heeft het ziekenhuis dat zo besloten? Ga je dan wel langs voor controles voor de terugplaatsing of alleen ovulatie testen en dan terugplaatsen? Zoveel vragen, geen idee hoe dat werkt met een cryo terugplaatsing na een lange pauze.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kersje schreef:
09-01-2024 22:22
Spannend die wachtweken! Ik heb echt geen idee of je meer kans maakt met een verse terugplaatsing eigenlijk. Toevallig is onze dochter ook een ‘verse’ haha! Was de keuze voor een natuurlijke cyclus je eigen keuze of heeft het ziekenhuis dat zo besloten? Ga je dan wel langs voor controles voor de terugplaatsing of alleen ovulatie testen en dan terugplaatsen? Zoveel vragen, geen idee hoe dat werkt met een cryo terugplaatsing na een lange pauze.
Nee helemaal geen checks! Enkel ovulatie testen en terugplaatsing, wel heel relaxed hoor, is toch een stuk makkelijker plannen dan al dat gedoe rondom stimulatie en punctie. Dit is het beleid vanuit de kliniek, omdat er bij mij niks 'mis' is, en een regelmatige cyclus heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
L261994 wat spannend! Wat was de kwaliteit van jou cryo’s?
Wij mogen ook meteen deze maand starten. Heb een echo gehad en alles zag er goed uit. Zodra ik ongesteld worden (kan elk moment) mag ik bellen dan krijg ik op dag 12 een echo. Ik ga ook in de natuurlijke cyclus terug plaatsen. Bij mijn dochter ook gedaan omdat ik een regelmatige cyclus heb. Mijn dochter was ook een cryo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rosie2020 schreef:
10-01-2024 14:00
L261994 wat spannend! Wat was de kwaliteit van jou cryo’s?
Wij mogen ook meteen deze maand starten. Heb een echo gehad en alles zag er goed uit. Zodra ik ongesteld worden (kan elk moment) mag ik bellen dan krijg ik op dag 12 een echo. Ik ga ook in de natuurlijke cyclus terug plaatsen. Bij mijn dochter ook gedaan omdat ik een regelmatige cyclus heb. Mijn dochter was ook een cryo.
Volgens mij bij de vorige ronde AB? En ni een AC aan boord dacht ik.
Oh wat spannend! Jij krijgt dus wel een echo om te kijken of er een eisprong aankomt ofzo? Grappig dat het beleid overal weer ietsje anders is. Ben jij een vroege tester? Of wacht je menstruatie af? Ik zit eraan te denken om een testje te wagen....
Alle reacties Link kopieren Quote
Met mijn dochter heb ik 10 dagen na de tp getest. Was toen knal positief, maar had ook enorm het gevoel dat ik zwanger was! Geen idee wat ik nu ga doen, gewoon weer op mijn gevoel af denk ik! Zaterdag is voor jou 14 dagen verder?
Alle reacties Link kopieren Quote
https://i.postimg.cc/W37YbXTt/20240110-225533.jpg

Zou het?🥹

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven