3 zonen? Geen koopwoning ondanks hoogste bod.

15-10-2021 19:45 293 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. Een echtpaar uit Alblasserdam met 3 jongens van 14, 10 en 2,5 zijn door verkopers afgewezen voor een huis ondanks het feit dat ze het hoogste bod hadden gedaan. De verkopende partij hield rekening met de buurvrouw, die aan zware migraine lijdt.

Wat vinden jullie hiervan? Ethisch, moreel? Het mag maar moet dit zo blijven? Waarom wel/niet?

TO trapt af: ik vind dit lastig. Lief dat ze aan de buurvrouw denken maar
aan de andere kant geef je op deze manier steeds meer macht aan de verkoper want: waar stopt dit? Jongens, meisjes, kinderen, honden, katten homo's? Mensen met een witte auto, donkere of juist lichte huidskleur? Is deze insteek van de verkopers uit Alblasserdam niet gewoon discriminatie op basis van geslacht? Ik vind van wel.

Hier het artikel:

Linda en Glenn doen beste bod, maar grijpen mis: ‘Drie zoons te druk voor de buurvrouw’
https://www.destentor.nl/wonen/linda-en ... ~a2c5f8c8/
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
15-10-2021 20:40
Ik snap het wel. Ik verkoop mijn huis ook niet aan iemand die mijn groene tuin vervolgens wil betegelen, aan een belegger of huisjesmelker.
Je hoeft toch niet van tevoren te vertellen wat je met de tuin gaat doen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Misschien krijgt een andere verkoper nu medelijden met het gezin en biedt hij zijn huis juist aan hen te koop aan.
Dit gebeurt zo vaak, dat is toch geen nieuwsitem waard?
Wij hebben ons huis ook gekocht van een ouder echtpaar die aan ons wilde verkopen omdat wij in het sociale netwerk van hun dochter zitten (we mochten al kijken voor het op funda stond). Vrienden van mij hebben zo ook hun huis gekocht. Ik krijg gereld appjes uit mijn netwerk dat een familielid of buur hun huis wil gaan verkopen, of iemand interesse heeft.
Wij (en die vrienden ook) hebben wel een goed bod gedaan ook hoor en er werd stevig onderhandeld door de verkopende partij, maar het was wel een stuk makkelijker zo. .
Gunnen, heet dat.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat de verkopers zo aan hun buurvrouw denken. In de huidiger markt heb je als verkoper de keuze.
Alle reacties Link kopieren
cuculuscanorus schreef:
15-10-2021 20:00
Blijkt dat vriendelijke kindvrije koppel ineens het hele weekeinde loeiharde techno te draaien. Of vechten die lieve meisjes met roze jurkjes het hele weekeinde in de achtertuin om wie nu op de trampoline mag. Of is het nette echtpaar op leeftijd enorm actief in de bijbelzangkring en horen de buren urenlang psalmen.
Dat dus. Mijn buren hebben schatten van kinderen. Die bestaan hoor.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
We komen wel in een rare wereld terecht wanneer de eigenaar van een huis zelf niet meer mag beslissen wat hij er mee doet.

Ik neem aan dat die mensen met die 3 kinderen al in een huis wonen, dakloos maak je toch geen 3 kinderen.

Ik vind die hele 'ik heb recht op iets dat van een ander is houding' , 10x erger dan een buur die rekening houdt met de ziekte van zijn buurvrouw.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
discriminatie op basis van geslacht slaat natuurlijk nergens op. Meisjes kunnen net zo goed lopen stuiterballen als jongens. Of staat er ergens in het artikel dat ze echt struikelen over het geslacht van de kinderen? Zo niet, dan doe je dus een aanname.

Verder vind ik de verkopers geweldig en betrokken bij hun buurvrouw. Zouden meer mensen een voorbeeld aan moeten nemen.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
15-10-2021 20:43
Je hoeft toch niet van tevoren te vertellen wat je met de tuin gaat doen?
Nee, maar mocht ik het weten dan zou ik dat niet willen. Ben tegen tegeltuinen en voor meer natuur in Nederland. Zou via de makelaar wel gaan vissen naar wat voor soort mensen het zijn. En een aan een belegger zou ik al HELEMAAL nooit verkopen. Die lui verzieken de huizenmarkt. Aan expats trouwens ook niet. Eigen bevolking eerst.
appelientjex wijzigde dit bericht op 15-10-2021 21:01
29.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
15-10-2021 20:43
Je hoeft toch niet van tevoren te vertellen wat je met de tuin gaat doen?
Ja of je lult wat en gaat vervolgens je eigen gang. Zou eens wat zijn als de vorige bewoner voor mij gaat bepalen wat de bestemming van de woning is.
Alle reacties Link kopieren
Veel meningen hier dat het lief is dat aan de buurvrouw wordt gedacht. Maar wei zegt dat deze jongens herrie maken? En een alleenstaande dertiger met een goede baan of een jong stel kunnen toch net zo goed overlast bezorgen? Helaas ervaring mee… Mensen mogen natuurlijk zelf weten aan wie ze hun huis verkopen, maar bijzonder vind ik deze reden wel.
mockturtle wijzigde dit bericht op 15-10-2021 21:04
5.19% gewijzigd
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
15-10-2021 20:52
We komen wel in een rare wereld terecht wanneer de eigenaar van een huis zelf niet meer mag beslissen wat hij er mee doet.

Ik neem aan dat die mensen met die 3 kinderen al in een huis wonen, dakloos maak je toch geen 3 kinderen.

Ik vind die hele 'ik heb recht op iets dat van een ander is houding' , 10x erger dan een buur die rekening houdt met de ziekte van zijn buurvrouw.

Dit inderdaad. Gelukkig is de eigenaar zelf baas aan wie ze verkopen. Ik heb weinig met mensen die zitten te mekkeren in de media. Ik snap hun teleurstelling, en vind het juist bewonderingswaardig dat mensen zich niet alleen laten verblinden door het geld.

Overigens hier een jongensgezin naast ons. Er zijn dagen dat je niet in de tuin kunt zitten.
creatieveling wijzigde dit bericht op 15-10-2021 21:11
0.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ons huis ook niet verkocht aan de hoogste bieder. Er waren er 3 met betere voorwaarden waarvan het bod lager was. Hebben de kopers gekozen die we het het meest gunde. Al lang op zoek, steeds naast het net vissend en gewoon fijne mensen. Als verkoper kies je met welke verkopers je in zee wil en dat hoeft echt niet iemand met het hoogste bod te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
15-10-2021 21:00
Ja of je lult wat en gaat vervolgens je eigen gang. Zou eens wat zijn als de vorige bewoner voor mij gaat bepalen wat de bestemming van de woning is.
Ik mag toch zelf bepalen aan wie ik verkoop? En dat is bij voorkeur aan iemand met groene vingers.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
15-10-2021 21:03
Ik mag toch zelf bepalen aan wie ik verkoop? En dat is bij voorkeur aan iemand met groene vingers.
Ja, maar het lijkt mij dat diegene dat dus niet hoeft te vertellen. En dus ook A mag zeggen en B mag doen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
MEFunny schreef:
15-10-2021 20:12
Wat een gehuil… de verkoper beslist… aangezien er een drama om word gemaakt is het een goede keuze geweest.
Dit. Wat een jankend die koper (na ja, niet koper :biggrin: )
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
15-10-2021 21:06
Ja, maar het lijkt mij dat diegene dat dus niet hoeft te vertellen. En dus ook A mag zeggen en B mag doen.
Uiteraard. Dat mag. Maar hopelijk heb ik voldoende mensenkennis om dat in te schatten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het fout. Onze kapster wilde onze woning graag huren toen wij er weg gingen en is letterlijk vanwege haar buitenlandse achtergrond (incl. 2 jonge kinderen) afgewezen (verhuurder was niet verlegen om zijn discriminerende gevoelens te uitten). Ze wilde er zelfs meer voor betalen! Geloof dat mensen vergeten hoe krap de markt is. Gezinnen met kinderen zouden JUIST voorrang moeten krijgen. Evenals mensen met een lager inkomen... Het lijkt alsof mensen alleen nog maar aan zichzelf denken. Waar is de overheid als je ze nodig hebt...
Alle reacties Link kopieren
De verkoper is natuurlijk vrij aan wie hij/zij het huis wil verkopen.
Los van deze casus is het wel mooi als ik hoor dat mensen hun huis gunnen aan iemand die er echt bij past/ of aan wie ze het graag willen verkopen. En niet laten leiden door het hoogste bedrag.

Dit zie ik ook wel soms bij erfenissen. Dat bijv een familielid voor de taxatiewaarde het huis graag zou willen kopen. Maar dat dan een ander familielid echt voor het allerhoogste bod gaat. Jammer dat het huis daardoor niet in de familie kan blijven.

Maar dat blijft toch wel lastig waar doe je goed aan.
Alle reacties Link kopieren
Kjaere schreef:
15-10-2021 21:12
Ik vind het fout. Onze kapster wilde onze woning graag huren toen wij er weg gingen en is letterlijk vanwege haar buitenlandse achtergrond (incl. 2 jonge kinderen) afgewezen (verhuurder was niet verlegen om zijn discriminerende gevoelens te uitten). Ze wilde er zelfs meer voor betalen! Geloof dat mensen vergeten hoe krap de markt is. Gezinnen met kinderen zouden JUIST voorrang moeten krijgen. Evenals mensen met een lager inkomen... Het lijkt alsof mensen alleen nog maar aan zichzelf denken. Waar is de overheid als je ze nodig hebt...
Bij woning huur mag dat natuurlijk niet. Maar bij je eigen huis verkopen wel.
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
15-10-2021 19:51
Als ik de buurvrouw was zou ik heel blij zijn dat de verkoper ook zo aan mij denkt. Pff, 3 kinderen naast me zou ik ook ongelukkig van worden. Dan mag zij over een jaar verhuizen vanwege overlast.

Mensen met kinderen denken altijd dat iedereen hun kroostjes ook zo geweldig vindt, niet dus!
Ik heb ook 3 kinderen en mijn buren horen ons nooit :). A. Goed geïsoleerd huis en b. Je kinderen opvoeden. Niet als olifanten door het huis. Muziek niet te hard. Deuren vasthouden bij sluiten .. en geen gekrijs en herrie in de tuin.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
15-10-2021 21:03
Ik mag toch zelf bepalen aan wie ik verkoop? En dat is bij voorkeur aan iemand met groene vingers.
Dat snap ik wel, maar ik zeg alleen dat je daar dus niet goed achter kunt komen. Tenzij je ze een toets laat doen. Even wat AH moestuintjes klaarzetten ofzo? En dan vragen hoe ze die zouden planten en waar?
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
15-10-2021 21:14
Bij woning huur mag dat natuurlijk niet. Maar bij je eigen huis verkopen wel.
Discriminatie mag nooit. Grondwet nummer?
Alle reacties Link kopieren
Kjaere schreef:
15-10-2021 21:15
Discriminatie mag nooit. Grondwet nummer?
Nee natuurlijk niet. Maar je mag je woning verkopen aan wie je wil. Zonder opgaaf van reden.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
15-10-2021 21:15
Dat snap ik wel, maar ik zeg alleen dat je daar dus niet goed achter kunt komen. Tenzij je ze een toets laat doen. Even wat AH moestuintjes klaarzetten ofzo? En dan vragen hoe ze die zouden planten en waar?
Haha nee joh daar kom je met mensenkennis heus wel achter. En anders is het natuurlijk jammer, als je het verkeerd hebt ingeschat.
Alle reacties Link kopieren
Kjaere schreef:
15-10-2021 21:12
Ik vind het fout. Onze kapster wilde onze woning graag huren toen wij er weg gingen en is letterlijk vanwege haar buitenlandse achtergrond (incl. 2 jonge kinderen) afgewezen (verhuurder was niet verlegen om zijn discriminerende gevoelens te uitten). Ze wilde er zelfs meer voor betalen! Geloof dat mensen vergeten hoe krap de markt is. Gezinnen met kinderen zouden JUIST voorrang moeten krijgen. Evenals mensen met een lager inkomen... Het lijkt alsof mensen alleen nog maar aan zichzelf denken. Waar is de overheid als je ze nodig hebt...
Waarom in hemelsnaam?
Dat gezin met 3 zonen is niet dakloos of zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven