500 euro declaratie per jaar voor medicatie!!

07-05-2008 13:07 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben echt pistoff!!

Ik ben verzekerd in het hoogste pakket bij Zilveren Kruis Achmea. Dit omdat ik Strattera slik, voor mijjn ADHD. Ik heb begin april mijn nota gedeclareerd. Maar ipv 560 euro kreeg ik 500 euro gedeclareerd. Ik vond dit vreemd en belde dus naar de verzekering. Daar hoorde ik dat het per 1 januari zo is dat ik (en alle andere) nog maar 500 euro PER JAAR ver goed krijg voor mijn medicatie!!! Dit betekend dat ik ruim 1500 euro PER JAAR moet betalen voor mijn medicijnen die ik echt nodig heb.

Ik vind dit echt zo raar. Ik kan het zelf niet betalen. Mijn ouders zouden het dan moeten doen, of ieder de helft oid. Maar het is toch van de zotte??!!! Wij kunnen het in het ergste geval wel betalen. Maar lang niet iedereen.

Ik zou ook (weer) aan de Ritalin kunnen gaan. Maar dit is 'niks' voor mij omdat ik dan 's avonds als ik ga slapen geen medicatie in heb en dan dus helemaal 'gek' word van mijn gedachtens. Ik word dan erg onrustig. Waardoor ik niet goed kan slapen.

Wat moet ik hier nou mee en wat vinden jullie?

Ik wil de krant schrijven. Actie voeren ;-]

Het is gewoon van 100% vergoeding naar 500 euro per jaar gegaan!!!

Zo, dit lucht wel wat op. ;-]

Groetjes MMR
misschicken schreef op 07 mei 2008 @ 14:27:

Euh........hoe goed ze ook is, dat is een landelijke regel. Eind van het jaar dus goed opletten en overstappen.

Ik weer het, maar wilde nog wat hoop houden. Maar idd het is nu per januari.

Maar ik moet dan wel wat meer betalen, dat is beetje jammer :-P. Maar goed liever dat dan die 1500 euro. Ik ga van 115 naar +/- 155.
Pauline65 schreef op 07 mei 2008 @ 14:01:

Leuke tips Ernie, maar helaas met ingang van dit (belasting)jaar grotendeels achterhaald; zoals het aftrekken van de premies van ziektekostenverzekering.

Zeker weet ik het niet: maar kun je niet iets van een voorlopige teruggave aanvragen bij de belastingdienst?

Misschien wel een belletje naar de belastingdienst waard. :-]
Nou er zijn uitzonderingen (heel enkele keer), daarom vroeg ik of je collectief zat. Als je collectief zit en je gaat uit dienst dan mag je tussentijds wel overstappen. Maar goed dat is nu helemaal niet im frage.

En als je onder de 18 bent en je staat op de polis van je ouders zijn er ook uitzonderingen mogelijk.
MMR schreef op 07 mei 2008 @ 14:32:

[...]

Ik weer het, maar wilde nog wat hoop houden. Maar idd het is nu per januari.

Maar ik moet dan wel wat meer betalen, dat is beetje jammer :-P. Maar goed liever dat dan die 1500 euro. Ik ga van 115 naar +/- 155.
Wat heb je nu precies geregeld dan?
Ik ben 20 niet collectief verzekerd, dus ik heb pech ;-] Maar mijn ouders zitten wel collectief bij.....! maar dat maakt voor mij natuurlijk niet uit. Jammer ;-]
Dat we het goed in de gaten gaan houden in november en dan wss gaan overstappen. Maar we gaan ook nog ff verder kijken of er niet nog een goedkopere is. Met ongeveer de zelfde regelen, naast de 100% vergoeding voor medicatie/Strattera.

Iedereen bedankt voor het mee denken enz!!!! :hug:
Als je nog thuis woont (en geen werk hebt) mag gewoon op de polis van je ouders meeliften. En krijg je ook de collectiviteitskorting.

Maar hoe hebben jullie het nu aangepakt/aangepast?
Verstandig MMR. Succes met kiezen! ;-)
Ik woon nog thuis, maar heb wel een goed verdiende bij baan, dus dan zal het wel niet meer gelden.

Het zal helaas zo zijn dat we de medicijnen zelf moeten betalen. In feiten eigen schuld. Hopelijk kunnen we wat terug krijgen van de belasting. Nou ja we zien wel ;-]
Aruba schreef op 07 mei 2008 @ 14:40:

Verstandig MMR. Succes met kiezen! ;-)
DANKJE
Mosterd...
MMR schreef op 07 mei 2008 @ 14:03:

Vinyl, bedankt voor de site, maar als ik heb open, zegt hij dat de pagina niet bestaat. Maar krijg ik een paar rijtjes. Ik kan het niet vinden :-$
Je moet even de hele link kopieeren, ook wat er onder staat!
Ah, Aruba, ik zit ook per dit jaar bij jou, collectief inderdaad.

Goede verzekering!
:worship: Ik werk ook op commerciele zaken dus je kan je voorstellen dat dit me goed doet X-D
Werk je op commissiebasis? Doe me je nummer maar even dan hahaha
Hmm.. misschien heb ik wel je samengewerkt dan!

Zou best kunnen, ik heb contact met CZ omdat ik de collectieve verzekering voor jongeren promoot.
MC: zou het willen!

Vinyl, doei anonimitiet :) Het zou kunnen. Ook zeeland?
Nope, Utrecht, dus dan ben je het niet!

haha

Terug anonimiteit! ;-)
Yes! ;-) Voelt toch wel lekker. Nou succes met promoten. Je doet goed werk :)
Ja he? ;-) Is toch niet zo leuk als iemand je kent.

Ik werk bij CNV, zodoende!
Vinyl schreef op 07 mei 2008 @ 14:52:

[...]

Je moet even de hele link kopieeren, ook wat er onder staat!
Ik heb dat gedaan. Maar dan krijg ik de explorer: De webpagina kan niet worden gevonden :S
Oh? Dat is gek!

Nou, ik heb het iig via de Zilveren Kruis Site gevonden, daar kun je gewoon doorklikken en vind je al dit soort reglementen!
Waar je ook nog even op kan letten met het wijzigen van je zorgverzekeraar.

Je mag je basis verzekering en je aanvullende verzekering bij 2 verschillende maatschapijen hebben. Dus het kan lonen om te shoppen.

En ff een apothekers assistente die spreek, wij zien in de computer alleen waar iemand een basis verzekering heeft en niet de aanvullende verzekering.

Het is voor ons dus niet te doen om van alle verzekeringen op de hoogte te zijn van de aanvullende vergoedingen.

Ik weet dat er over de vergoedingen van ADHD medicatie een spreciale website is die een overzicht heeft wie wat vergoed. misschien kan je ff googlen
Voor TO is het erg vervelend; toch zie je uit dit topic dat die beoogde marktwerking wel lijkt te werken.

Vroeger interesseerde het niemand een biet wat een medicijn kostte; al was het 5 x zo duur als een ander, wellicht net zo goed medicijn dan stapte je nog niet over. Waarom zou je ?

Dat was 1 van de redenen van de steeds verder stijgende kosten van gezondheidszorg. Over de andere redenen zal ik nu niet uitwijden, daar gaat het hier niet over.

Nu zie je dat mensen gedwongen worden om na te denken over noodzaak, prijjs en evt. alternatieven, en dat ze aktief op zoek gaan naar een verzekeraar met een gunstig aanbod.

Je zou kunnen zeggen: voor wie het aangaat kan het erg vervelend zjn maar macro gezien lijkt het er op dat mensen bewuster gaan kiezen.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Nou Donkeyshot, er zijn geen alternatieven die voordeliger zijn. de enige optie die er is is veranderen van verzekeraar die het wél vergoed.

Zoals al gezegd werd zou je Ritalin kunt gebruiken maar dat betekent dat deze mensen 3 a 4 keer per dag hun medicatie moet innemen ipv slechts 1 keer, en dat is juist voor de mensen die dit medicijn gebruiken heel erg moeilijk om het op tijd in te nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven