Aanslag Stockholm, who is next

07-04-2017 16:02 492 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrachtwagen is in een drukke winkelstraat op de mensen ingereden.

Vreselijk waar gaat dit heen
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
quote:Jejoue schreef op 10 april 2017 @ 16:59:

Daarentegen zie ik islamisering wel als een serieuze bedreiging.

Ik ook. Ik zie het steeds meer om me heen. Oudere, vaak (maar zeker niet altijd) mannelijke en rechtse medemensen die hele koranteksten kunnen oplepelen en een zorgwekkende fixatie aan de dag leggen met moslims en de islam. Islamisering van het brein. Misschien is het nog terug te draaien, maar ik zie het somber in..
pluk de nacht
Alle reacties Link kopieren
Wat kunnen we ondernemen om deze ontwikkeling tegen te gaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 10 april 2017 @ 14:25:

[...]



Fijn mens ben je toch. Nooit te beroerd om liefdevol met je medemens mee te denkenDat weet ik ! Niks te danken, graag gedaan
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 10 april 2017 @ 18:52:

Wat kunnen we ondernemen om deze ontwikkeling tegen te gaan?Emigreren ??
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:amarna schreef op 10 april 2017 @ 18:52:

Wat kunnen we ondernemen om deze ontwikkeling tegen te gaan?





Welke ontwikkeling? Religiekritiek?



Dat is er al heel lang, maar sinds een paar decennia noemt men dat islamofobie als het specifiek om de islam gaat.

De rest valt gewoon gezellig onder de noemer religiekritiek en is helemaal ok.
Ach kijk nou toch... waar ik het gisteren al over had. Waar ene X de capaciteiten niet voor had het te begrijpen.



http://buitenland.eenvand ... _aanslag_op_charlie_hebdo



https://youtu.be/nGwZILsFudw
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 10 april 2017 @ 11:42:

[...]



Angst hebben voor terrorisme is irreeel. De kans dat het je overkomt is veel kleiner dan de kans dat je overlijdt aan een ongeluk op de weg of in huis. Of zelfs de kans dat je huis afbrandt. Denk je dar ook steeds over na?



Denk je aan Australië denk je aan haaien en zee krokodillen

Toch is het dodelijkste dier gewoon de wesp
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 10 april 2017 @ 11:44:

[...]





IRA, ETA, RAF, Molukken, godsdienstwaanzinnigen c.q. rascisten in de VS maar even terzijde geschoven.



Wat een onzinnig posting.

Echt waanzin.



In de tijd van de IRA / RAF / Molukken (ETA speelde in Nederland niet zo) was er zeer veel maatschappelijke onrust.

Alleen is het inmiddels zo'n 30 jaar geleden dat Nederland hier last van had.

https://nl.wikipedia.org/ ... g_door_de_IRA_in_Roermond



Racistische aanslagen in de VS veroorzaken wel degelijk veel onrust, Obama woonde de herdenkingsdienst bij.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:amarna schreef op 10 april 2017 @ 18:52:

Wat kunnen we ondernemen om deze ontwikkeling tegen te gaan?In ieder geval niet nog meer radicale moslims binnenlaten. Sowieso zijn al die teruggekeerde IS-gangers potentiële daders.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 10 april 2017 @ 23:04:

[...]





In ieder geval niet nog meer radicale moslims binnenlaten. Sowieso zijn al die teruggekeerde IS-gangers potentiële daders.Precies, laten we daar eens mee beginnen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 10 april 2017 @ 22:54:

[...]





Denk je aan Australië denk je aan haaien en zee krokodillen

Toch is het dodelijkste dier gewoon de wesp



Volgens mij de mug.



Weg met muggen!
quote:PowerCube schreef op 10 april 2017 @ 12:56:

[...]



Nee, maar mensen als Geert Wilders suggereren wel dat de problemen opgelost zijn zodra "de islam" in Nederland aan handen en voeten wordt gebonden. Koran verbieden en zo, geen moslims meer toelaten Alsof je daarmee extremistische aanslagen kunt terugdringen. Welnee, eerder het tegendeel. Zo ontzettend onrealistisch en kortzichtig.



Ik denk wel dat als de moslimbevolking in westerse landen blijft groeien en deze mensen slecht blijven integreren in onze samenleving ze onderaan de maatschappelijke ladder zullen (blijven) bungelen. Dat zal bij deze mensen voor onvrede en zo een voedingsbodem voor moslimextremisme zorgen.



De kans dat je bij een aanslag betrokken zult raken, is misschien niet zo groot, maar aanslagen kunnen wel een samenleving ontwrichten.
quote:hollebollegijs schreef op 10 april 2017 @ 22:54:

[...]





Denk je aan Australië denk je aan haaien en zee krokodillen

Toch is het dodelijkste dier gewoon de wespik denk de mug of de teek
Alle reacties Link kopieren
quote:annemariem schreef op 10 april 2017 @ 17:41:

[...]





Ik ook. Ik zie het steeds meer om me heen. Oudere, vaak (maar zeker niet altijd) mannelijke en rechtse medemensen die hele koranteksten kunnen oplepelen en een zorgwekkende fixatie aan de dag leggen met moslims en de islam. Islamisering van het brein. Misschien is het nog terug te draaien, maar ik zie het somber in..
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 10 april 2017 @ 23:02:

[...]





Wat een onzinnig posting.

Echt waanzin.



In de tijd van de IRA / RAF / Molukken (ETA speelde in Nederland niet zo) was er zeer veel maatschappelijke onrust.

Alleen is het inmiddels zo'n 30 jaar geleden dat Nederland hier last van had.

https://nl.wikipedia.org/ ... g_door_de_IRA_in_Roermond



Racistische aanslagen in de VS veroorzaken wel degelijk veel onrust, Obama woonde de herdenkingsdienst bij.Het was een reactie op dit statement van 10 april 11.40 in dit topic:

Het grootste gedeelte van de mensen die vermoord zijn door de terroristenaanslagen in het Westen en alle leed wat daarbij is/wordt aangedaan had voorkomen kunnen worden als we fundamentalistische moslims niet toe hadden gelaten

Dit klopt volgens mij dus van geen kant!

Als je de geschiedenis vanaf ca. 1970 bekijkt, zijn de meeste slachtoffers bij door terrorisme/geweld in het westen niet gevallen door acties van fundamentalistische moslims. Waarbij ik echt niet voorbij ga aan het gevaar van moslimextremisme heden ten dage.
quote:amarna schreef op 11 april 2017 @ 09:24:

[...]





Het was een reactie op dit statement van 10 april 11.40 in dit topic:

Het grootste gedeelte van de mensen die vermoord zijn door de terroristenaanslagen in het Westen en alle leed wat daarbij is/wordt aangedaan had voorkomen kunnen worden als we fundamentalistische moslims niet toe hadden gelaten

Dit klopt volgens mij dus van geen kant!

Als je de geschiedenis vanaf ca. 1970 bekijkt, zijn de meeste slachtoffers bij door terrorisme/geweld in het westen niet gevallen door acties van fundamentalistische moslims. Waarbij ik echt niet voorbij ga aan het gevaar van moslimextremisme heden ten dage.



Die periode hebben we gelukkig achter ons gelaten en daar hebben wij als Nederland, België en Scandinavië (om maar eens wat willekeurige landen te noemen) eigenlijk nooit iets mee te maken gehad. Nu moet ieder westers land alert zijn op aanslagen door immigranten die we hier gastvrij hebben binnengelaten en die zelfs op onze kosten worden onderhouden. Nu zijn we allemaal doelwit alleen maar omdat we westers en dus verderfelijk in de ogen van moslimextremisten zijn.



Ik wacht nog even tot de kruistochten weer voorbijkomen.......
Alle reacties Link kopieren
quote:Bobby-Pin schreef op 10 april 2017 @ 13:34:

Het is absoluut terreur wat er destijds is gebeurd maar het zou wel zo fair zijn om dan ook de geschiedenis die er aan vooraf ging bij te zetten en hoe het tot deze explosieve daad kwam...namelijk uit frustratie hoe de Nederlandse staat is omgegaan met Molukkers door ze eerst te isoleren, te huisvesten in voormalige interneringskampen, valse beloftes te doen etc.Wat maakt dit voor verschil dan? Als je wandaden met behulp van dergelijke argumenten enigszins goed kunt praten, dan is het einde zoek.
quote:Pientjexxxx schreef op 10 april 2017 @ 23:10:

[...]





Ik denk wel dat als de moslimbevolking in westerse landen blijft groeien en deze mensen slecht blijven integreren in onze samenleving ze onderaan de maatschappelijke ladder zullen (blijven) bungelen. Dat zal bij deze mensen voor onvrede en zo een voedingsbodem voor moslimextremisme zorgen.



De kans dat je bij een aanslag betrokken zult raken, is misschien niet zo groot, maar aanslagen kunnen wel een samenleving ontwrichten.

Ik ben het op dit punt echt helemaal met je eens.

Alleen trek ik er andere conclusies uit. Namelijk dat het een gemeenschappelijke inspanning zal moeten zijn om deze groep mensen in onze samenleving te integreren.
quote:Pientjexxxx schreef op 11 april 2017 @ 09:31:

[...]



Ik wacht nog even tot de kruistochten weer voorbijkomen.......



Moet je voor de lol eens vragen wat een van de belangrijkste oorzaken van die kruistochten waren.



Gaan ze heel glazig kijken.
quote:PowerCube schreef op 11 april 2017 @ 10:16:

[...]



Ik ben het op dit punt echt helemaal met je eens.

Alleen trek ik er andere conclusies uit. Namelijk dat het een gemeenschappelijke inspanning zal moeten zijn om deze groep mensen in onze samenleving te integreren.klopt integreren is tweerichtingsverkeer
Alle reacties Link kopieren
quote:PowerCube schreef op 10 april 2017 @ 14:24:

[...]



Dit is voor mij wel de cruciale zin.

Het is inderdaad niet mogelijk en niet te doen. Voor mij persoonlijk is alleen het gedachtenexperiment dan al zinloos. En vind ik het zelfs gevaarlijk als politici het als mogelijke oplossing noemen, want je spiegelt mensen iets voor wat niet kan.Wegsturen zal inderdaad moeilijk worden. Maar er zijn andere opties. Zo zou je bijvoorbeeld geen vergunningen meer kunnen verlenen voor nieuwe gebedshuizen en de vergunningen van bestaande gebedshuizen intrekken. Zonder gebedshuis kunnen moslims hun geloof niet langer leven en zullen ze "vrijwillig" vertrekken naar een plek waar dat wel kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:watmoetikhiervandenken schreef op 11 april 2017 @ 10:24:

[...]





Wegsturen zal inderdaad moeilijk worden. Maar er zijn andere opties. Zo zou je bijvoorbeeld geen vergunningen meer kunnen verlenen voor nieuwe gebedshuizen en de vergunningen van bestaande gebedshuizen intrekken. Zonder gebedshuis kunnen moslims hun geloof niet langer leven en zullen ze "vrijwillig" vertrekken naar een plek waar dat wel kan.



Dat we gewoon effe een paar artikelen uit de grondwet schrappen, zeg maar?



Gek gesprek is dit geworden zeg.
Man | 1976 | Rotterdam
quote:watmoetikhiervandenken schreef op 11 april 2017 @ 10:24:

[...]





Wegsturen zal inderdaad moeilijk worden. Maar er zijn andere opties. Zo zou je bijvoorbeeld geen vergunningen meer kunnen verlenen voor nieuwe gebedshuizen en de vergunningen van bestaande gebedshuizen intrekken. Zonder gebedshuis kunnen moslims hun geloof niet langer leven en zullen ze "vrijwillig" vertrekken naar een plek waar dat wel kan.Dat kan dus niet. Gelukkig maar, want ik vind het totaal niet wenselijk om alle moslims hier te gaan wegpesten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Silverback schreef op 11 april 2017 @ 10:26:

[...]





Dat we gewoon effe een paar artikelen uit de grondwet schrappen, zeg maar?



Gek gesprek is dit geworden zeg.Wat is het probleem precies grondwettelijk gezien?
Alle reacties Link kopieren
quote:PowerCube schreef op 11 april 2017 @ 10:29:

[...]



Dat kan dus niet. Gelukkig maar, want ik vind het totaal niet wenselijk om alle moslims hier te gaan wegpesten.Het kan wel. We willen het niet. Logisch enerzijds. Maar theoretisch kan het prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven