Advocaat Geert-Jan Knoops voorwaardelijk geschorst

01-06-2026 16:27 37 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Al vaker las ik hier op het forum dat dit duo toch aardig omstreden is. En ik snap maar nooit waarom ze nog zo goed boeren.
Inmiddels vindt de Raad van Discipline er dus ook iets van.

https://nos.nl/l/2616697

Ik ben benieuwd of de juridisch geschoolden op Viva meer duiding kunnen geven?
Baggal schreef:
02-06-2026 20:43
Ach, men dweepte toch ook jaren met Bram Moszkowicz…? Om over zijn verslaafde broer Robert maar te zwijgen (zoon Yehudi Moszkowicz is wel oké mijns inziens). Of Spong die in zijn privé leven het nodig oordeelde publiekelijk naakt te lopen (al zegt dat niets over zijn kennis/kunde als advocaat)… Over het algemeen opereren mensen die echt iets kunnen meer achter de schermen en niet in de publieke schijnwerpers. Neem nou een Robert Malewicz: dat is iemand die ik bewonder om zijn inhoud (en eenvoud).
Wat bedoel je hier?
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
SweetFirefly schreef:
03-06-2026 10:56
Wat bedoel je hier?
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... gle.com%2F

Het is er al een uit 2003. Hij deed aan naakt recreatie. Dat kan onder schennisplegen vallen ex art. 239 Sr. Dat deed hij natuurlijk wel als privé persoon, niet in de hoedanigheid van advocaat. Volgens mij is hij later vrijgesproken.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
O. Nou ja, ieder z'n hobby. (Ik kan je artikel niet openen, maar hoop dat er in staat dat hij dat op plekken deed waar dit toegestaan is, of was daar juist de boete voor?)
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 03-06-2026 12:03
72.73% gewijzigd
Yehudi is trouwens wel een advocaat die niet schroomt om redacties van tv-programma's op voorhand te informeren over zaken die hij op zitting heeft en waarbij hij dus wil/hoopt dat ze komen kijken. Dus ook niet vies van wat media-aandacht. Runs in the family :)
SweetFirefly schreef:
03-06-2026 12:01
O. Nou ja, ieder z'n hobby. (Ik kan je artikel niet openen, maar hoop dat er in staat dat hij dat op plekken deed waar dit toegestaan is, of was daar juist de boete voor?)
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/3 ... niet-lezen

Nee, het mocht niet. Maar hij voerde aan dat hij niet had gelezen dat het daar niet mocht. Ik herinner mij die zaak van destijds nog wel. En hoewel hij dat privé deed, is het gewoon niet zo handig wanneer je in verband wordt gebracht met dit soort kwesties. En een mogelijke strafrechtelijke veroordeling als advocaat zijnde is gewoon niet aangenaam. Een strafrechtelijke veroordeling is niet per definitie een uitsluiting, maar brengt wel zware juridische en integriteitskwesties met zich mee. De advocaat waar ik destijds over klaagde is thans nog steeds advocaat: ondanks zijn strafblad staat hij nog steeds ingeschreven (ja, ik keek even gisteren).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
'Volgens hem stonden er weliswaar bordjes op het terrein, maar kon hij

de kleine lettertjes niet lezen.'

Dat hij daarmee weg kwam. :O
SweetFirefly schreef:
03-06-2026 16:27
'Volgens hem stonden er weliswaar bordjes op het terrein, maar kon hij

de kleine lettertjes niet lezen.'

Dat hij daarmee weg kwam. :O
Tuurlijk, maar hij stond wel voor lul (pun intended) :proud: .
On topic: Knoops stond 20 jaar geleden al bekend als prima Donna. Wat dat betreft ben ik dus niet verbaasd dat er een cliënt een procedure tegen hem begonnen is. Hij is trouwens ook ooit beschuldigd van plagiaat.

https://dub.uu.nl/nl/content/jurist-kno ... n-plagiaat

Van insiders binnen het OM hoor ik eveneens dat hij en zijn vrouw nou niet bepaald populair zijn, integendeel. Voor het eventuele hoger beroep van Weski heeft het geen gevolgen verder. Een tikje op de vingers, terugbetaling van het teveel gedeclareerde en imago schade. Tja…
En ik heb van diverse kanten gehoord dat hij ook echt het lulletje van de klas was in zijn "mariniersklasje".

Dat ze de uitspraak wereldvreemd noemen, vind ik wel typisch. Het is juist hun manier van werken, waarvoor ze nu op de vingers zijn getikt, die wereldvreemd is.
Lori schreef:
03-06-2026 19:29
En ik heb van diverse kanten gehoord dat hij ook echt het lulletje van de klas was in zijn "mariniersklasje".

Dat ze de uitspraak wereldvreemd noemen, vind ik wel typisch. Het is juist hun manier van werken, waarvoor ze nu op de vingers zijn getikt, die wereldvreemd is.
Precies. Maar dit wereldvreemd noemen getuigt mijns inziens ook van arrogantie en pedanterie voor de rechtspraak en collega advocaten. Überhaupt heb ik moeite met excessief declareren: dan schrijf je met een vork. Tegelijkertijd zie ik het ook wel in mijn omgeving, met name bij de grote kantoren.
Lori schreef:
03-06-2026 19:29

Ik heb eens gedoken met (toevallig, recreatief) een paar mariniers en sorry hoor, maar wat een haantjes zeg. De ene wist het allemaal nog véél beter dan de andere en natuurlijk wisten ze het allemaal beter dan ik (gecertificeerd reddingsduiker).

Echte eenlingen houden het daar volgens mij niet lang uit.
De Knoopsjes en Weski vinden elkaar natuurlijk allemaal in de vanelkaarweggezongenzee.
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven