Agenten boos vanwege kritiek

13-02-2019 13:55 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week vlogen meerdere politieauto's met loeiende sirenes voorbij op weg naar een grote vechtpartij. Ze doen het toch maar, met gevaar voor eigen leven.

Vorige week ook een dreigende situatie voor De Nederlandse Bank. Er volgt een schietpartij met fatale afloop. Zijn er teveel kogels afgevuurd? Elke kogel moet toch altijd verantwoord worden. Was het politieoptreden onnodig en buitensporig?

Uit onderzoekt blijkt dat het mogelijk een 'suicide by cop' was. Moeten we ons dan niet veel drukker maken over de opvang en behandeling van GGZ-patiënten in plaats van vragen stellen over het aantal kogels dat de agenten afvuurden?



Uit onderzoek is gebleken dat er mogelijk sprake is van 'suicide by cop'. Mensen die een suicide-by-copincident proberen uit te lokken, hopen door een politiekogel gedood te worden.

Agent boos op Sylvana Simons na kritiek over politieoptreden bij DNB https://nos.nl/l/t/2271687 via @NOS


Agent boos na kritiek op 'onnodig aantal' kogels bij DNB https://www.nu.nl/binnenland/5738337/ag ... j-dnb.html via @NUnl
LOEP ME MAAR aub.
Zou Simons al contact hebben gehad met de moeder van het slachtoffer?
Ik bedoel als je iemands tragische einde zo fijn voor je eigen agenda misbruikt kan er misschien een bedankje vanaf? Of iets logischer: een (niet gemeend) excuus?
Hetvrijewoord schreef:
16-02-2019 15:02
Zou Simons al contact hebben gehad met de moeder van het slachtoffer?
Ik bedoel als je iemands tragische einde zo fijn voor je eigen agenda misbruikt kan er misschien een bedankje vanaf? Of iets logischer: een (niet gemeend) excuus?
Ze heeft het zelf allang een faux pas genoemd voor de hele raad maar ok,
wANT SYlvAnA DrAmt zO.
missie_m schreef:
16-02-2019 13:34
Dit:
Nee hoor missie, ik was het eens met Kadanz. Wat die quote van jou ermee te maken heeft is me weer een raadsel.
Alle reacties Link kopieren
Soulsista schreef:
16-02-2019 14:01
Ik constateer iets.
Namelijk dat er vaak zat etnisch geprofileerd wordt, kleurlingen die vaker staande worden gebouden op basis van niets anders dan een bak vooroordelen over hun kleur, Marokkaanse jongeren die tikken krijgen van de politie bij overlast in probleemwijken, en ja ook de Arubaan Mitch Henriquez haal ik ook maar weer even aan, die tijdens een vakantietje in ons land door buitensporig politie geweld om het leven is gekomen.
Het gaat de verkeerde kant op maar men doet liever alsof dat er geen racisme voorkomt in Nederland, of dat we de "enkele gevallen" maar voor lief moet nemen. En als er al iemand een wenkbrauw erbij fronst en besluit het aan te kaarten dan bij voorkeur liever geen kleurling want dan wordt er geheid een open zenuw geraakt.
Ik zeg niet dat het goed is om voorbarige conclusies te trekken maar gek vind ik het ook niet dat Sylvana racisme vermoed bij dit voorval, had ze dit zo de wijde wereld in moeten gooien? Probably not.
Maar in plaats van massaal te proberen haar het zwijgen op te leggen zou men zich ook kunnen afvragen hoe het komt dat deze angst leeft onder kleurlingen en dus ook bij Sylvana Simons, want zij is tenslotte ook maar een mens met al haar angsten en onzekerheden.
En vervolgens dus ook, wat wij eraan kunnen doen om deze angst weg te nemen of om ervoor te zorgen dat er meer vertrouwen komt in de politie.

Maar dat is wellicht een nobel streven.
De man die neergeschoten is blank, dus dan is het toch wel heel gek als Sylvana bij dit voorval racisme vermoedt. Of komt dat omdat het in
Amsterdam voornamelijk mannen met een kleurtje/getint zijn die met pistolen zwaaien?

Het gaat inderdaad de verkeerde kant op in Nederland en de politie is met handen en voeten gebonden. Helaas is het wel zo dat mannen met een kleur/getint hoog scoren in de misdaadstatistieken. In de probleemwijken waar jij het over hebt, zijn het voornamelijk ook de Marokkaanse jongeren die overlast en criminaliteit veroorzaken. Zij worden echter met fluwelen handschoenen aangepakt en de straffen zijn lachwekkend. Jij draait de zaken om. De politie is niets te verwijten en dat zij profileren lijkt mij niet meer dan logisch.

Heb je wel eens een programma als Blik op de weg gekeken? De grootste monden en het meeste gescheld komt van jongeren met een kleur/getint. Ze maken de politie die hen terecht heeft aangehouden voor alles en nog wat uit en racisme is het eerste wat zij roepen. Onbegrijpelijk dat daar geen bekeuringen voor uitgedeeld worden. Volgens mij is belediging van een ambtenaar in functie nog altijd een strafbaar feit.
missie_m schreef:
16-02-2019 14:43
https://youtu.be/0ihzH6bCCms
Samenvatting svp, ik klik niet zomaar op YouTube linkjes.
Het-groepje schreef:
16-02-2019 15:10
Ze heeft het zelf allang een faux pas genoemd voor de hele raad maar ok,
wANT SYlvAnA DrAmt zO.

Wat fantastisch van haar. :mrgreen:
Ze is vooral bijzonder slecht geïnformeerd, beetje jammer voor een raadslid. Het zou goed zijn als ze zich een beetje laat bijspijkeren.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
16-02-2019 15:10
Ze heeft het zelf allang een faux pas genoemd voor de hele raad maar ok,
wANT SYlvAnA DrAmt zO.
Zij heeft in ieder geval niet haar excuses gemaakt
Fizz schreef:
16-02-2019 15:29
Zij heeft in ieder geval niet haar excuses gemaakt
Nee ze zou wel gek zijn, snap je dan niet wat er gebeurt? Welke stemmen zij nu in een klap heeft gewonnen?
Het-groepje schreef:
16-02-2019 15:33
Nee ze zou wel gek zijn, snap je dan niet wat er gebeurt? Welke stemmen zij nu in een klap heeft gewonnen?

Nou vertel: welke stemmen heeft ze gewonnen? En voor wanneer?
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
16-02-2019 15:14
. In de probleemwijken waar jij het over hebt, zijn het voornamelijk ook de Marokkaanse jongeren die overlast en criminaliteit veroorzaken. Zij worden echter met fluwelen handschoenen aangepakt en de straffen zijn lachwekkend.

Ik denk zeer zeker dat er in het verleden laag gestraft is maar niet alleen voor Marokkaanse jongeren.
Die tijd ligt achter ons...............

Als ik zie dat voor die schietpartij in de Staatsliedenbuurt gewoon twee keer levenslang is gegeven (hoger beroep loopt nog)
https://www.parool.nl/amsterdam/ook-lev ... ~a4614811/
Dat zijn straffen die in Nederland niet gauw geëist en gegeven worden.

En ik volg die groep - bijgenaamd de mocro-maffia - al een paar jaar, dit soort hoge straffen krijgen ze allemaal.

Dus waar baseer jij op dat de straffen lachwekkend zijn? En dan heb ik het niet over een scooterdiefstal hè.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
16-02-2019 15:33
Nee ze zou wel gek zijn, snap je dan niet wat er gebeurt? Welke stemmen zij nu in een klap heeft gewonnen?
Ik snap wel wat er gebeurt; ze jaagt iedereen tegen zich in het harnas. Wat denk je daar nu mee te bereiken?
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
16-02-2019 15:34
Ik denk zeer zeker dat er in het verleden laag gestraft is maar niet alleen voor Marokkaanse jongeren.
Die tijd ligt achter ons...............

Als ik zie dat voor die schietpartij in de Staatsliedenbuurt gewoon twee keer levenslang is gegeven (hoger beroep loopt nog)
https://www.parool.nl/amsterdam/ook-lev ... ~a4614811/
Dat zijn straffen die in Nederland niet gauw geëist en gegeven worden.

En ik volg die groep - bijgenaamd de mocro-maffia - al een paar jaar, dit soort hoge straffen krijgen ze allemaal.

Dus waar baseer jij op dat de straffen lachwekkend zijn? En dan heb ik het niet over een scooterdiefstal hè.
Ik heb het niet zozeer over zware criminaliteit, maar over alles wat daaronder zit. Dan bedoel ik dus die scooterdiefstal, dealen, straattereur, tasjesroven, overvallen, loverboys e.d. Die straffen zijn echt niet hoog. Gisteren was er nog een deskundige op tv die dat onderstreepte. Jongeren die bijvoorbeeld dealden, gaven aan dat de lage straffen juist een reden zijn om hun crimineel gedrag voort te zetten.
fizz wijzigde dit bericht op 16-02-2019 17:42
0.04% gewijzigd
Fizz schreef:
16-02-2019 15:37
Ik snap wel wat er gebeurt; ze jaagt iedereen tegen zich in het harnas. Wat denk je daar nu mee te bereiken?
Ik ben Sylvana niet hoor.
Fizz schreef:
16-02-2019 15:37
Ik snap wel wat er gebeurt; ze jaagt iedereen tegen zich in het harnas. Wat denk je daar nu mee te bereiken?
Gratis publiciteit. Zij hoeft het nou niet echt te hebben van inzicht en logisch beredeneren.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig woon ik in een gebied waar we de wijkagent kennen, en die man ook weet wie wij en onze buren zijn.

Is er iets, bijvoorbeeld een melding over een insluiping, dan staat hij direct voor de deur. Hij EIST dat we hem voor elke scheet bellen, omdat we daarvoor belasting betalen, volgens hem. Met liefde staat hij 's avonds om 23 uur in je tuin te kijken en de volgende ochtend ligt er een p-v met bevindingen voor je klaar.

Eenvoudige, algemene vraag via de site? Mondeling antwoord, dat was onze kennismaking met hem.

Wat ons betreft komt een wijkagent bij elke nieuwe bewoner even op de koffie.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Soulsista schreef:
16-02-2019 14:29
Ik vind dus helemaal niet dat zij een nare toon heeft zoals mensen beweren.
En als dat al zo is, dan kan ik er nog wel een aantal opnoemen die niet zo een plezante manier van communiceren hebben, geheel toevallig ook allemaal blank, waarbij er dus geen haan kraait naar de toon of vedraagzamer daarop wordt gereageerd.
Bij sylvana wordt er veelvuldig op de persoon gespeeld. m.i. wederom een manier om de boodschap niet serieus te hoeven nemen en lekker tegen een donkere vrouw aan te mogen schoppen die niks anders doet dan haar mening verkondigen.
Mensen kunnen en willen de boodschap gewoonweg niet verteren.
Ook niet als Sylvana in het vervolg poeslief en uiterst bescheiden haar mening kenbaar maakt.
Simons zei zelf dat ze een wat andere toon had kunnen aanslaan...

En ja, er zijn veel meer politici die ook niet altijd een even leuk en gezellig praten. Die worden daar ook op aangesproken hoor.

Je hebt gelijk dat Simons als gekleurde vrouw met een pittige mening soms wat te zwaar wordt aangepakt, en ja op de man/vrouw spelen komt ook voor, maar daar kun je niet alles op gooien.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Joanjett schreef:
16-02-2019 13:54
Helemaal mee eens. Ga als donkere medemens in Amerika wonen dan weet je pas wat racisme door de politie is. Hier scheldt men de politie uit voor rotte vis en dan nog krijgen ze geen boete of aanhouding. Bang dat het als racisme wordt gezien. Doodmoe word ik ervan. Is dat wat de Sylvana fans willen? Dat we het helemaal zat zijn dat geklaag over racisme en niet meer luisteren naar haar ook al komt zij een keer met een goede opmerking?Op zo'n manier verandert er helemaal niks.
Hebben we dan ooit wél naar haar geluisterd? Naar haar mening dan he, niet haar zoete stem. Ze boeit me niet zo, maar des te meer verbaas ik me om de heftige reacties die ze oproept.

Ik vind zelf ook dat ze uit de bocht is gevlogen in dit laatste geval en daar heb ik verder niet veel aan toe te voegen. Maar wat krijgt zij een stront over zich heen, ongeacht wat ze zegt. Het is alsof men zich verraden voelt door Sylvana, de knuffelallochtoon die een eigen mening bleek te hebben.

Het mooiste vind ik de oproepen haar te negeren. Dat is nou precies wat ik de hele tijd zeg :-D

Maar kom aan, twintig man zijn al veroordeeld voor bedreiging, opruiïng en belediging nadat Sylvana haar mening uitte. Dat zegt niets over Sylvana en alles over onze maatschappij.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
16-02-2019 18:48
Hebben we dan ooit wél naar haar geluisterd? Naar haar mening dan he, niet haar zoete stem. Ze boeit me niet zo, maar des te meer verbaas ik me om de heftige reacties die ze oproept.

Ik vind zelf ook dat ze uit de bocht is gevlogen in dit laatste geval en daar heb ik verder niet veel aan toe te voegen. Maar wat krijgt zij een stront over zich heen, ongeacht wat ze zegt. Het is alsof men zich verraden voelt door Sylvana, de knuffelallochtoon die een eigen mening bleek te hebben.

Het mooiste vind ik de oproepen haar te negeren. Dat is nou precies wat ik de hele tijd zeg :-D

Maar kom aan, twintig man zijn al veroordeeld voor bedreiging, opruiïng en belediging nadat Sylvana haar mening uitte. Dat zegt niets over Sylvana en alles over onze maatschappij.

Dat heet provoceren. Ga mensen onterecht beschuldigen dan reageren ze boos of geirriteerd. We konden het zien toen ze bij DENK mensen en media beschuldigden. Bij DENK stonden ze achter de schermen te jubelelen toen er media aandacht was omdat ze bedreigd zou zijn.

Zelfs dat greep Sylvana aan, ze beschuldigde DENK dat ze stonden te jubelen, mensen beschuldigen schijnt te lonen, maar ze was al vóór dat jubelen bezig met een plan om een eigen partij te starten.
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
16-02-2019 19:25
Dat heet provoceren. Ga mensen onterecht beschuldigen dan reageren ze boos of geirriteerd. We konden het zien toen ze bij DENK mensen en media beschuldigden. Bij DENK stonden ze achter de schermen te jubelelen toen er media aandacht was omdat ze bedreigd zou zijn.

Zelfs dat greep Sylvana aan, ze beschuldigde DENK dat ze stonden te jubelen, mensen beschuldigen schijnt te lonen, maar ze was al vóór dat jubelen bezig met een plan om een eigen partij te starten.
Er werd wel wat meer gereageerd dan ‘boos’ of ‘geïrriteerd’. Maar dat weet je zelf ook.

Voor de rest: who cares? So what als Sylvana een beetje provoceert? Noem me een politicus die dat niet doet. Er zal nooit meer dan een klein groepje op haar stemmen en ondertussen legt ze, blijkbaar, wel de vinger op de zere plek.
Sylvana vergeet even dat die man behalve een neppistool ook een mes had... Wat hadden die agenten dan anders moeten doen volgens haar?
Soulsista schreef:
16-02-2019 12:27
Aldus, hoogstwaarschijnlijk, een blanke vrouw of man die geen flauw benul heeft van de vervelende ervaringen die een hoop gekleurde mensen hebben met de Nederlandse politie en enkel vanuit haar eigen referentiekader reageert.
Juist.
Soulsista schreef:
16-02-2019 14:29
Ik vind dus helemaal niet dat zij een nare toon heeft zoals mensen beweren.
En als dat al zo is, dan kan ik er nog wel een aantal opnoemen die niet zo een plezante manier van communiceren hebben, geheel toevallig ook allemaal blank, waarbij er dus geen haan kraait naar de toon of vedraagzamer daarop wordt gereageerd. Bij sylvana wordt er veelvuldig op de persoon gespeeld. m.i. wederom een manier om de boodschap niet serieus te hoeven nemen en lekker tegen een donkere vrouw aan te mogen schoppen die niks anders doet dan haar mening verkondigen. Mensen kunnen en willen de boodschap gewoonweg niet verteren. Ook niet als Sylvana in het vervolg poeslief en uiterst bescheiden haar mening kenbaar maakt.
Helemaal mee eens. Sylvana heeft m.i. het volste recht om haar mening te uiten. En om (kritische) vragen te stellen. En om eventueel fouten te maken. De haat/woede/frustratie die zij over zich heen krijgt vind ik tekenend. Waren ze met z’n allen maar zo fel tegen engere politici.
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
17-02-2019 12:17
Juist.
Over vooroordelen gesproken....
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
17-02-2019 12:31
Helemaal mee eens. Sylvana heeft m.i. het volste recht om haar mening te uiten. En om (kritische) vragen te stellen. En om eventueel fouten te maken. De haat/woede/frustratie die zij over zich heen krijgt vind ik tekenend. Waren ze met z’n allen maar zo fel tegen engere politici.

Maar dat zijn ze toch al met z'n allen.
LOEP ME MAAR aub.
kadanz schreef:
16-02-2019 19:42
Er werd wel wat meer gereageerd dan ‘boos’ of ‘geïrriteerd’. Maar dat weet je zelf ook.

Voor de rest: who cares? So what als Sylvana een beetje provoceert? Noem me een politicus die dat niet doet. Er zal nooit meer dan een klein groepje op haar stemmen en ondertussen legt ze, blijkbaar, wel de vinger op de zere plek.
Ze is vooral zo hinderlijk omdat ze om het minste of geringste de racismekaart trekt. Dan is er geen normale discussie meer mogelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven