Akwasi bedreigt NPO journalist

08-01-2021 20:20 265 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat Hans van der Steeg - in de ogen van Akwasi - iets te lang doorvroeg over de BLM demo op de Dam en zijn "ik trap Zwarte Piet in zijn gezicht" uitspraak bedreigde Akwasi de NPO journalist.

Hij pakte - onder bedreiging - zijn laptops af en gaf ze pas terug toen de journalist - nog steeds onder dreiging - de opnames wiste.


Het interview met aan het einde de bedreigingen zijn terug te luisteren.
https://www.nporadio1.nl/dit-is-de-dag/ ... met-akwasi

Afbeelding
Afbeelding

https://visie.eo.nl/artikel/2021/01/waa ... itgezonden

Is dit een zaak tussen de EO en Akwasi of zou de EO aangifte moeten doen?
Graag jullie gewaardeerde mening.



TO trapt af:

Ik vond de Zwarte Piet uitspraken op de Dam niet schokkend en nog binnen de kaders van VVMU ( zand er over)
Maar het bedreigen van journalisten, laptops meenemen en onder dreiging een interview wissen gaat een stap verder, hij had er ook voor kunnen kiezen geen interview te geven of afspraken kunnen maken dat hij het interview vooraf kon geheel of gedeeltelijk kon vetoën (uiteraard moet een journalist daarmee akkoord gaan)

Aangifte vind ik wat ver gaan maar het zou mooi zijn als de journalistiek een publiek statement maakt tegen bedreiging en intimidatie.
Als dit door Wilders, Baudet of een andere rechts populist was gedaan hadden de journalisten over elkaar heen gebuiteld om hun afschuw uit te spreken.
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 08-01-2021 20:46
1.50% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Topic titel moet werkwoord met een -t, anders denk ik dat de journalist iemand heeft bedreigd.
Alle reacties Link kopieren
hanke321 schreef:
08-01-2021 20:24
Topic titel moet werkwoord met een -t, anders denk ik dat de journalist iemand heeft bedreigd.
Ga ik aan werken, bedankt
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
BedreigT.
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
08-01-2021 20:25
BedreigT.

Heb het gemeld
De topictitel kan je niet zelf wijzigen
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Kun je misschien wat doen aan die enorme taalfout in de topictitel? Nu leest het alsof Akwasi bedreigd wordt door een journalist en dat is vast niet wat je beoogde.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
08-01-2021 20:30
Kun je misschien wat doen aan die enorme taalfout in de topictitel? Nu leest het alsof Akwasi bedreigd wordt door een journalist en dat is vast niet wat je beoogde.


Lees even terug ;)
Je bent nummer 3
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
08-01-2021 20:32
Lees even terug ;)
Je bent nummer 3
Dit soort dingen kan niet vaak genoeg worden gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
08-01-2021 20:33
Dit soort dingen kan niet vaak genoeg worden gezegd.





Mee eens.
Het is meer iets voor in Rusland om journalisten te belemmeren hun werk te doen
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
08-01-2021 20:40
Mee eens.
Het is meer iets voor in Rusland om journalisten te belemmeren hun werk te doen
Of de VS.
En Akwasi is toch niet de overheid?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel verbaasd eerlijk gezegd. Ik vind voor dat ene incident Akwasi juist heel wel bespraakt, intelligent en goed met teksten, poetisch, veel verstand van muziek...ed. Ik had helemaal niet zo iets van 1 verhitte opmerking en afgeschreven, in tegendeel. Ik dacht hij zegt sorry en herpakt zich. Eigenlijk vind ik een 1 op 1 persoonlijke bedreiging en afpakken van spullen nog erger dan een verkeerde opmerking tijdens een demonstratie.

Ik vraag mij af of Akwasi wel goede media adviezen krijgt, want dit kan echt niet.

Akwasi in betere tijden: https://www.youtube.com/watch?v=u7iSKqOkFYA
viva-amber wijzigde dit bericht op 08-01-2021 20:47
9.59% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Waar kan ik het betreffende interview vinden? Vraag me nu wel af wat hij probeert te verbergen.
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
08-01-2021 20:42
Of de VS.
En Akwasi is toch niet de overheid?



Ik ken geen gevallen uit de VS waar publieke figuren journalisten hun laptop afpakken en bedreigen.
Akwasi is geen overheid inderdaad maar weinig relevant.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Doggo schreef:
08-01-2021 20:44
Waar kan ik het betreffende interview vinden? Vraag me nu wel af wat hij probeert te verbergen.
https://www.nporadio1.nl/dit-is-de-dag/ ... met-akwasi
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
08-01-2021 20:45
Ik ken geen gevallen uit de VS waar publieke figuren journalisten hun laptop afpakken en bedreigen.
Akwasi is geen overheid inderdaad maar weinig relevant.
Nee dan gebeurt het ook niet natuurlijk, als jij geen gevallen kent.
Is akwasi een publiek figuur? Ik ken hem eerlijk gezegd nauwelijks. En ik vind het wel degelijk heel relevant of de overheid zich met de journalistiek bemoeit, of een of andere ‘bn-er’. Maar goed jij kennelijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het interview teruggelezen. Ik vind het moment zelf niet zo schokkend klinken, het is ook nogal kort. Maar kennelijk is het door de journalisten wel als een erg dreigende situatie ervaren.
Alle reacties Link kopieren
Alles moet gezien worden in het kader van provoceren en zo aandacht te trekken. Hoe meer mot hoe beter.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
08-01-2021 20:53
Ik heb het interview teruggelezen. Ik vind het moment zelf niet zo schokkend klinken, het is ook nogal kort. Maar kennelijk is het door de journalisten wel als een erg dreigende situatie ervaren.
Wanneer jij je werkt doet en iemand zegt: nu stoppen, je mag dat niet uitzenden, opschrijven, trekt je stekker uit de muur en loopt weg met je spullen zoals je laptop en dreigt dat je ea alleen terug krijgt wanneer je precies doet wat hij zegt en je moet alles wissen van je laptop: dan is dat in jouw ogen geen bedreiging?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
08-01-2021 20:53
Ik heb het interview teruggelezen. Ik vind het moment zelf niet zo schokkend klinken, het is ook nogal kort. Maar kennelijk is het door de journalisten wel als een erg dreigende situatie ervaren.
Na het interview is er nog het een en ander gebeurd. De journalist werd gedwongen om de opname te wissen. Dat is toch wel een dingetje.
Alle reacties Link kopieren
Typisch gedrag van een niet al te snugger figuur. Die kunnen alleen maar dreigen als hun iets niet aanstaat.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Geen reclame als je zelf een omroep op wil richten. Of denkt hij op deze manier goedkoop aan zijn apparatuur te komen? Gewoon opstaan en meenemen?
fizz wijzigde dit bericht op 08-01-2021 21:00
0.34% gewijzigd
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 27-06-2021 13:19
99.72% gewijzigd
valentinamaria schreef:
08-01-2021 20:59
Typisch gedrag van een niet al te snugger figuur. Die kunnen alleen maar dreigen als hun iets niet aanstaat.
Ja maar hij stemde er wel zelf mee in, hij wist dat er vragen over de Dam zouden komen. Het mocht alleen niet te lang duren was er vooraf afgesproken..

Walgelijk man vind ik het, al die aandacht is ook zeker niet waard. (mijn mening he, voordat ik zo weer een ban aan mijn broek heb)
Alle reacties Link kopieren
Het antwoord was niet slim. Hij had bij zijn verhaal moeten blijven. Voor de betreffende uitspraak heb ik mijn gemeende excuses aangebonden, herhalen en aangeven: verder wil ik het graag achter mij laten. Door die bedreiging speelt hij de boel in de kaart. De NPO/EO zit helemaal niet te wachten op concurrentie van een andere omroep. Akwasi heeft de belangen niet door zien, is naief geweest en te heethoofdig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Net het interview beluisterd. Ik had Akwasi nog niet eerder horen spreken (nooit echt gevolgd). Ik vind hem hier heel irritant overkomen. Bijdehand, maar niet op een leuke manier. Hij kwam daar niet om zijn verhaal te doen, maar maakte liever een soort strijd. Vanaf het begin al, door de interviewer op zo’n flauwe manier vragen te stellen + te onderbreken + sarcastisch te doen. Het gesprek had anders kunnen lopen als hij er niet met gestrekt been in was gegaan. Waarschijnlijk hadden ze het dan gewoon kunnen hebben over zijn onderwerpen. Hij lijkt me ook het type die kritiek automatisch met zijn huidskleur associeert ipv met zijn gedrag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven