Akwasi bedreigt NPO journalist

08-01-2021 20:20 265 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat Hans van der Steeg - in de ogen van Akwasi - iets te lang doorvroeg over de BLM demo op de Dam en zijn "ik trap Zwarte Piet in zijn gezicht" uitspraak bedreigde Akwasi de NPO journalist.

Hij pakte - onder bedreiging - zijn laptops af en gaf ze pas terug toen de journalist - nog steeds onder dreiging - de opnames wiste.


Het interview met aan het einde de bedreigingen zijn terug te luisteren.
https://www.nporadio1.nl/dit-is-de-dag/ ... met-akwasi

Afbeelding
Afbeelding

https://visie.eo.nl/artikel/2021/01/waa ... itgezonden

Is dit een zaak tussen de EO en Akwasi of zou de EO aangifte moeten doen?
Graag jullie gewaardeerde mening.



TO trapt af:

Ik vond de Zwarte Piet uitspraken op de Dam niet schokkend en nog binnen de kaders van VVMU ( zand er over)
Maar het bedreigen van journalisten, laptops meenemen en onder dreiging een interview wissen gaat een stap verder, hij had er ook voor kunnen kiezen geen interview te geven of afspraken kunnen maken dat hij het interview vooraf kon geheel of gedeeltelijk kon vetoën (uiteraard moet een journalist daarmee akkoord gaan)

Aangifte vind ik wat ver gaan maar het zou mooi zijn als de journalistiek een publiek statement maakt tegen bedreiging en intimidatie.
Als dit door Wilders, Baudet of een andere rechts populist was gedaan hadden de journalisten over elkaar heen gebuiteld om hun afschuw uit te spreken.
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 08-01-2021 20:46
1.50% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
08-01-2021 22:11
Humberto Tan, het toppunt van perfectie.

:flirting:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb het interview geluisterd en het uitgeschreven interview gelezen. Die Akwasi heeft werkelijk een probleem met boosheid denk ik. Hij mag er best van balen dat hij zich heeft versproken. Ipv ik het het gezegd vanwege de energie en menigte die aanwezig, heeft hij nu gezegd dat hj de tekst van te voren heeft ingestudeerd en dat betekent dus dat het niet in 'the heat of the moment' was zoals hij tot nu toe heeft beweerd. Daar baalt hij van. Maar de interviewer laat het er niet bij zitten en vraagt nogmaals bevestiging: dus je hebt het van te voren bedacht? En dat wordt hij boos, gaat dreigen en gaat er met de laptops vandoor.
Dan ben je slecht in staat om te dealen met kritiek, heb je je eigen boosheid niet in de hand, heb je iemand bedreigd (dan krijg je problemen met mij) en ben je bovendien een dief.
Overrated manspersoon die hele Akwasi. Vindt zichzelf veel te belangrijk en neemt zichzelf veel te serieus.
maze schreef:
08-01-2021 22:30
Jammer dat de EO ervoor gekozen heeft om het interview uit te zenden.
Voegt niks toe en zorgt weer voor haat en nijd.
Juist góed dat ze dit niet in de doofpot stoppen. Het is al erg genoeg dat die schreeuwlelijk zoveel airtime krijgt bij deugend links.
Hopelijk gaan de ogen nu eindelijk 'ns open.
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
08-01-2021 22:35
Dat lijkt me onwaarschijnlijk toevallig.


Weet het niet.
En ze moeten rekening houden met heel veel diversiteit, man, vrouw, kleur, homo's en die ook het verhaal nog leuk en bondig kunnen brengen.
Best een klus denk ik.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-01-2021 22:56
Juist góed dat ze dit niet in de doofpot stoppen. Het is al erg genoeg dat die schreeuwlelijk zoveel airtime krijgt bij deugend links.
Hopelijk gaan de ogen nu eindelijk 'ns open.
Dit.

Waarom heb ik me nog nooit geërgerd aan Humberto en moet ik naar de eczeemcrème grijpen als ik per ongeluk langs Akwasi zap?
snoesje666 wijzigde dit bericht op 08-01-2021 23:10
0.00% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Vanaf de EO-website.
De reactie van de NVJ.

In de afweging heeft het team van Dit is de Dag zich onder andere laten informeren door de Nederlandse Vereniging van Journalisten. Algemeen secretaris Thomas Bruning analyseerde de kwestie als volgt: “De interviewer is naar onze mening volstrekt gerechtigd het interview uit te zenden, nu zijn belofte om het materiaal te wissen onder dreiging van het niet teruggeven van de laptop is gedaan. Een dergelijke intimidatie is ronduit kwalijk en bedreigend jegens de betrokken journalist. Een onder een bedreiging geuite belofte is niet rechtsgeldig, dus de journalist is in onze optiek volstrekt gerechtigd het opgenomen materiaal alsnog te gebruiken en het (afgebroken) interview alsnog uit te zenden. Journalisten moeten in vrijheid en ongehinderd hun werk kunnen doen, ook als de geïnterviewde zijn uitspraken achteraf betreurt. Zeker een publieke figuur als Akwasi zou zich hiervan terdege bewust moeten zijn. We zijn dan ook blij om te horen dat de geïnterviewde zijn spijt heeft betuigd over de gang van zaken.“

We weten inmiddels wel dat "spijt" niet voorkomt in Akwasi's vocabulaire.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Akwasi's 'spijt' is niks waard.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
08-01-2021 22:55
:flirting:
Ik ben vreselijk benieuwd hoe Humberto eruitziet als hij net wakker is.
waarschijnlijk net zo perfect als op tv.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
08-01-2021 21:32
Wie is Akwasi?
Ja, ik dacht in eerste instantie ook dat hij bekend was van het demonstrant zijn, maar hij was eerst ook nog rapper en dichter ofzo.

Hij is ook niet zo makkelijk te vinden met uitleg omdat er een heel aantal Akwasis iets in de sport wereld zijn.

Heb hem uiteindelijk gevonden, en volgens mij is hij geen koningszoon?
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
08-01-2021 20:43
Ik ben wel verbaasd eerlijk gezegd. Ik vind voor dat ene incident Akwasi juist heel wel bespraakt, intelligent en goed met teksten, poetisch, veel verstand van muziek...ed. Ik had helemaal niet zo iets van 1 verhitte opmerking en afgeschreven, in tegendeel. Ik dacht hij zegt sorry en herpakt zich. Eigenlijk vind ik een 1 op 1 persoonlijke bedreiging en afpakken van spullen nog erger dan een verkeerde opmerking tijdens een demonstratie.

Ik vraag mij af of Akwasi wel goede media adviezen krijgt, want dit kan echt niet.

Akwasi in betere tijden: https://www.youtube.com/watch?v=u7iSKqOkFYA

Blijkbaar heb je veel van zijn uitspraken (en tweets) gemist.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
08-01-2021 21:27
Ik ken heel veel mensen van niet-Nederlandse afkomst die ik leuk, grappig, aardig en sympathiek vind. Ik vind tegelijkertijd dat die alleen uitgenodigd zouden moeten worden zodra ze als mens iets bij te dragen hebben aan een discussie, niet omdat ze vanwege hun huidskleur de diversiteit aan een tafel zouden moeten opluisteren.

hij was uitgenodigd voor het interview om het over zijn omroep zwart te hebben.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
08-01-2021 21:49
Hij vindt zichzelf vooral een slachtoffer getuige zijn foto met bijbeltekst op Instagram.

https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... -te-wissen

He, dat is gek. De link werkt ineens niet meer Hij had een foto van zichzelf geplaatst met zijn haar voor zijn gezicht met eronder de bijbeltekst “Vader vergeef het hun, want ze weten niet wat ze doen.”.

:O
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
08-01-2021 23:33
Ik ben vreselijk benieuwd hoe Humberto eruitziet als hij net wakker is.
waarschijnlijk net zo perfect als op tv.
Zijn haar zit in ieder geval gelijk al goed.
fizz wijzigde dit bericht op 09-01-2021 00:11
2.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
08-01-2021 21:51
Ik zie werkelijk in iedere talkshow mannen en vrouwen met een migratie achtergrond aanschuiven .
En als ik de reclames zie lijkt het wel of alle gezinnen multicultureel zijn.

Echt he, dat is inderdaad heel opvallend.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
https://www.geenstijl.nl/5157125/akwasi ... icht/#more

A.h.v. deze link kom je bij de Instagram-foto met commentaar van Akwasi terecht. Daarmee maakt hij zich nog belachelijker dan hij al is.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
08-01-2021 20:43
Ik ben wel verbaasd eerlijk gezegd. Ik vind voor dat ene incident Akwasi juist heel wel bespraakt, intelligent en goed met teksten, poetisch, veel verstand van muziek...ed. Ik had helemaal niet zo iets van 1 verhitte opmerking en afgeschreven, in tegendeel. Ik dacht hij zegt sorry en herpakt zich. Eigenlijk vind ik een 1 op 1 persoonlijke bedreiging en afpakken van spullen nog erger dan een verkeerde opmerking tijdens een demonstratie.

Ik vraag mij af of Akwasi wel goede media adviezen krijgt, want dit kan echt niet.

Akwasi in betere tijden: https://www.youtube.com/watch?v=u7iSKqOkFYA

...je ben sarcastisch toch? Toch??

Wat een ongelofelijke lul en tweespaltzaaier is deze vent.
Alle reacties Link kopieren
In het AD: https://www.ad.nl/show/akwasi-pakt-lapt ... ~a614c8a2/

"...De actie kan voor Akwasi wel juridische gevolgen hebben. Na zijn speech op de Dam werd meermaals aangifte tegen de rapper gedaan. Het Openbaar Ministerie (OM) vond de speech ‘opruiend’ en dus strafbaar, maar seponeerde de zaak voorwaardelijk omdat Akwasi afstand nam van zijn woorden.

Voorwaarde was dat Akwasi binnen een jaar geen strafbaar feit zou plegen, anders wordt hij alsnog vervolgd. Het OM kan zelf bepalen of iets wordt gezien als strafbaar, aangifte is niet per se nodig. Of het OM actie onderneemt naar aanleiding van het Radio 1-incident, is volgens een woordvoerder te vroeg om te zeggen..."
Alle reacties Link kopieren
enthousiasteling schreef:
08-01-2021 22:55
Ik heb het interview geluisterd en het uitgeschreven interview gelezen. Die Akwasi heeft werkelijk een probleem met boosheid denk ik. Hij mag er best van balen dat hij zich heeft versproken. Ipv ik het het gezegd vanwege de energie en menigte die aanwezig, heeft hij nu gezegd dat hj de tekst van te voren heeft ingestudeerd en dat betekent dus dat het niet in 'the heat of the moment' was zoals hij tot nu toe heeft beweerd. Daar baalt hij van. Maar de interviewer laat het er niet bij zitten en vraagt nogmaals bevestiging: dus je hebt het van te voren bedacht? En dat wordt hij boos, gaat dreigen en gaat er met de laptops vandoor.
Dan ben je slecht in staat om te dealen met kritiek, heb je je eigen boosheid niet in de hand, heb je iemand bedreigd (dan krijg je problemen met mij) en ben je bovendien een dief.
Overrated manspersoon die hele Akwasi. Vindt zichzelf veel te belangrijk en neemt zichzelf veel te serieus.
Hij heeft echt een boosheid probleem ja, komt in elk interview naar voren.
Hij maakt het alleen maar erger voor zich zelf door nu te zeggen dat hij het van te voren ingestudeerd heeft en dan valt hij een beetje door de mand en wordt hij boos.
Hoop echt dat oproep zwart er niet komt is toch eigenlijk belachelijk, we mogen niets zwart noemen alles wat discriminerend over kan komen is fout, maar omroep zwart mag wel? Dat hij daar überhaupt de kans voor krijgt is al te zot. We zijn allemaal mensen en allemaal gelijk zwart wit maakt niet uit, maar deze man roept eigenlijk gewoon verdeeldheid op. Dat Hij vroeger gepest is op zijn kleur is vervelend, maar andersom ben ik ook lastig gevallen en betast in mijn kruis en alles door mensen van zijn kleur en dat maakt mij niet zoals hij. Hij heeft echt haat op kleur lijkt wel, terwijl we allemaal gelijk zijn met kleur of niet alleen sommige mensen hebben gewoon een klote karakter daar is deze man er een van.
Alle reacties Link kopieren
Hij zit in een leugenaarstweestrijd.

Enerzijds wil hij de fiere strijder uithangen voor zijn zwarte publiek. Anderzijds langs het lijntje lopen zodat hij de media kan blijven gebruiken voor financieel gewin.

Hij gaf toe zijn bedreiging van tevoren bedacht te hebben. Dat is belangrijk, want juist dat element werd Wilders fataal in de minder minder procedure. Het Hof rekende hem aan dat het niet een spontane uiting was.

Ik denk dat de reporter dit ook weet en daarom zo doorvroeg nadat Akwasi vastliep in zijn leugens.

Hoe dan ook lijkt het mij beter hem vanaf nu in de vergetelheid te laten afzakken. Dus geen interviews etc. meer.

En nodig inderdaad eens serieuze, goedgemanierde en niet woestboos kijkende donkere mensen aan om over hun ervaringen te vertellen. Meer mensen zoals Tan of die advocatenvrouw. Dat zou de zaak goed doen.
Fizz schreef:
08-01-2021 21:49
Hij vindt zichzelf vooral een slachtoffer getuige zijn foto met bijbeltekst op Instagram.

https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... -te-wissen

He, dat is gek. De link werkt ineens niet meer Hij had een foto van zichzelf geplaatst met zijn haar voor zijn gezicht met eronder de bijbeltekst “Vader vergeef het hun, want ze weten niet wat ze doen.”.
Walgelijk!
Een gelovig persoon zou deze woorden nooit zo gebruiken voor eigen gewin.
fashionvictim schreef:
08-01-2021 21:23
Wat ik nou zo jammer vind is dat er zo weinig diversiteit in de media is dat kwalletjes als Akwasi door werkelijk elk programma en elke journalist en elke redactie worden uitgenodigd om de Token Black Person te spelen en zo zelf het idee krijgen dat ze een rolmodel zijn.

En dat terwijl er zo ontzettend veel leuke, welbespraakte, intelligente, hilarische, hysterische, eigenzinnige, normale zwarte mannen zijn. Maar nee, het moet altijd in het stereotype passen anders raakt men in de war in Hillywood.


Helemaal mee eens. Hij zorgt er voor dat partijen alleen maar meer in hun overtuiging volharden.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
08-01-2021 21:23
Wat ik nou zo jammer vind is dat er zo weinig diversiteit in de media is dat kwalletjes als Akwasi door werkelijk elk programma en elke journalist en elke redactie worden uitgenodigd om de Token Black Person te spelen en zo zelf het idee krijgen dat ze een rolmodel zijn.

En dat terwijl er zo ontzettend veel leuke, welbespraakte, intelligente, hilarische, hysterische, eigenzinnige, normale zwarte mannen zijn. Maar nee, het moet altijd in het stereotype passen anders raakt men in de war in Hillywood.
Nou dit. Ik vind het zo’n enorme zuigende kwal. Met zijn eeuwige verongelijkte gedrag.
Always look on the bright side of life
Gebruna schreef:
09-01-2021 01:21
In het AD: https://www.ad.nl/show/akwasi-pakt-lapt ... ~a614c8a2/

"...De actie kan voor Akwasi wel juridische gevolgen hebben. Na zijn speech op de Dam werd meermaals aangifte tegen de rapper gedaan. Het Openbaar Ministerie (OM) vond de speech ‘opruiend’ en dus strafbaar, maar seponeerde de zaak voorwaardelijk omdat Akwasi afstand nam van zijn woorden.

Voorwaarde was dat Akwasi binnen een jaar geen strafbaar feit zou plegen, anders wordt hij alsnog vervolgd. Het OM kan zelf bepalen of iets wordt gezien als strafbaar, aangifte is niet per se nodig. Of het OM actie onderneemt naar aanleiding van het Radio 1-incident, is volgens een woordvoerder te vroeg om te zeggen..."
Het OM neemt zelfs niet de moeite om de belastingdienst te vervolgen voor de toeslagenaffaire. Met de volstrekt ongeloofwaardige Grapperhaus daar aan 't roer, denk ik niet dat die corrupte instantie hier iets mee gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
Jawel hoor, Akwasi is geen beschermd politiek figuur.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Toen bleek dat ‘Zwart’ een omroep is waarvan de voorman apparatuur van journalisten steelt, journalisten onder druk zet om hun materiaal te vernietigen en dreigt het anders zelf te doen en ook nog zegt: “Je gaat het er nu afhalen anders heb je een probleem met mij”.

De Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) zegt daarover: “Een dergelijke intimidatie is ronduit kwalijk en bedreigend jegens de betrokken journalist.”

Kortom, meneer Slob, gééf ‘Zwart’ die zendtijd.

Een omroep waarvan de voorman eerst aanslagen op Sinterklaas en bezoekers van de Sinterklaasintocht toejuicht, daarna belooft om hoogstpersoonlijk geschminkte Nederlanders in hun gezicht te gaan trappen en nu ook echt bedreigingen uit en apparatuur en bestanden jat tijdens een interview met nota bene de in- en inkeurige Evangelische Omroep, is zéker een aanwinst voor de Publieke Omroep.

‘Domestic terrorism’, van onze belastingcenten.

Als u dat faciliteert, is is Nederland echt af.
Stukje uit https://www.briefjevanjan.nl/ van vandaag (die man speelt altijd goed op de actualiteit in met z'n columns!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven