Akwasi bedreigt NPO journalist

08-01-2021 20:20 265 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat Hans van der Steeg - in de ogen van Akwasi - iets te lang doorvroeg over de BLM demo op de Dam en zijn "ik trap Zwarte Piet in zijn gezicht" uitspraak bedreigde Akwasi de NPO journalist.

Hij pakte - onder bedreiging - zijn laptops af en gaf ze pas terug toen de journalist - nog steeds onder dreiging - de opnames wiste.


Het interview met aan het einde de bedreigingen zijn terug te luisteren.
https://www.nporadio1.nl/dit-is-de-dag/ ... met-akwasi

Afbeelding
Afbeelding

https://visie.eo.nl/artikel/2021/01/waa ... itgezonden

Is dit een zaak tussen de EO en Akwasi of zou de EO aangifte moeten doen?
Graag jullie gewaardeerde mening.



TO trapt af:

Ik vond de Zwarte Piet uitspraken op de Dam niet schokkend en nog binnen de kaders van VVMU ( zand er over)
Maar het bedreigen van journalisten, laptops meenemen en onder dreiging een interview wissen gaat een stap verder, hij had er ook voor kunnen kiezen geen interview te geven of afspraken kunnen maken dat hij het interview vooraf kon geheel of gedeeltelijk kon vetoën (uiteraard moet een journalist daarmee akkoord gaan)

Aangifte vind ik wat ver gaan maar het zou mooi zijn als de journalistiek een publiek statement maakt tegen bedreiging en intimidatie.
Als dit door Wilders, Baudet of een andere rechts populist was gedaan hadden de journalisten over elkaar heen gebuiteld om hun afschuw uit te spreken.
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 08-01-2021 20:46
1.50% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
08-01-2021 22:11
Humberto Tan, het toppunt van perfectie.
Meen je dat? Die schuinmacheerder?
Paardje4paardje schreef:
09-01-2021 01:41
Hij heeft echt een boosheid probleem ja, komt in elk interview naar voren.
Hij maakt het alleen maar erger voor zich zelf door nu te zeggen dat hij het van te voren ingestudeerd heeft en dan valt hij een beetje door de mand en wordt hij boos.
Hoop echt dat oproep zwart er niet komt is toch eigenlijk belachelijk, we mogen niets zwart noemen alles wat discriminerend over kan komen is fout, maar omroep zwart mag wel? Dat hij daar überhaupt de kans voor krijgt is al te zot. We zijn allemaal mensen en allemaal gelijk zwart wit maakt niet uit, maar deze man roept eigenlijk gewoon verdeeldheid op. Dat Hij vroeger gepest is op zijn kleur is vervelend, maar andersom ben ik ook lastig gevallen en betast in mijn kruis en alles door mensen van zijn kleur en dat maakt mij niet zoals hij. Hij heeft echt haat op kleur lijkt wel, terwijl we allemaal gelijk zijn met kleur of niet alleen sommige mensen hebben gewoon een klote karakter daar is deze man er een van.

Mee eens. Ik wordt zo langzamerhand flink zat van die mensen die continue maar tegen blanken aanschoppen.
Ik vind het inderdaad een bijzondere naamkeuze. Dan creeer je toch tegenstellingen? En waarom geen omroep voor met een neutralere naam? Iedereen maakt toch zelf uit waar hij naar wil kijken.

Ik heb meer respect voor mensen die verbindend optreden dan mensen die verdeeldheid zaaien.
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
09-01-2021 08:53
Mee eens. Ik wordt zo langzamerhand flink zat van die mensen die continue maar tegen blanken aanschoppen.
Ik vind het inderdaad een bijzondere naamkeuze. Dan creeer je toch tegenstellingen? En waarom geen omroep voor met een neutralere naam? Iedereen maakt toch zelf uit waar hij naar wil kijken.

Ik heb meer respect voor mensen die verbindend optreden dan mensen die verdeeldheid zaaien.
Het is allemaal het gevolg van overheidsbeleid. Als je een vereniging wilde starten die zich richtte op Turken, Marokkanen, mensen van Antilliaanse herkomst, of Surinaamse herkomst, enz. dan kreeg je zelfs subsidie. Wilde je een vereniging starten die alleen bedoeld was voor autochtone Nederlanders, dan kon je een boete aan je broek krijgen en was het discriminatie.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
08-01-2021 22:11
Humberto Tan, het toppunt van perfectie.
Humberto het toppunt van perfectie? Mwah. De man ging vreemd. Menselijk maar bepaald niet perfect. En als journalist niet serieus te nemen met al die vriendjes en vriendinnetjes die hij in zijn programma hun nieuwe film/boek/album/programma liet promoten. Zijn komende programma wordt vast een zelfde soort eenheidsworst.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 09-01-2021 13:10
0.23% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Omroep Zwart zou er zijn voor iedereen, maar we weten nu dat dit niet klopt. Akwasi gaat stelen en dreigen wanneer hij commentaar krijgt wat hem niet aanstaat. Wat een enorme zuiger is die gast. Woordkunstenaar my ass. Zijn 'omroep' zal onder zijn leiding dus maar één bepaalde richting en boodschap uitdragen.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
09-01-2021 08:59
Het is allemaal het gevolg van overheidsbeleid. Als je een vereniging wilde starten die zich richtte op Turken, Marokkanen, mensen van Antilliaanse herkomst, of Surinaamse herkomst, enz. dan kreeg je zelfs subsidie. Wilde je een vereniging starten die alleen bedoeld was voor autochtone Nederlanders, dan kon je een boete aan je broek krijgen en was het discriminatie.
Heb je voorbeelden van het laatste?
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Akwasi is het vleesgeworden slachtoffer. Zo weet hij zichzelf, als nazaat van slavenhandelaren, als slachtoffer neer te zetten van de witte/blanke (doorhalen wat niet jouw voorkeur is) collega’s van zijn voorouders.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
08-01-2021 21:49
Hij vindt zichzelf vooral een slachtoffer getuige zijn foto met bijbeltekst op Instagram.

https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... -te-wissen

He, dat is gek. De link werkt ineens niet meer Hij had een foto van zichzelf geplaatst met zijn haar voor zijn gezicht met eronder de bijbeltekst “Vader vergeef het hun, want ze weten niet wat ze doen.”.
Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Muurbloem1985 schreef:
09-01-2021 08:35
Meen je dat? Die schuinmacheerder?
Als hij met mij buiten de pot wil pissen, zeg ik niet snel nee.

Ik vind hem lekker. Ik hoef er toch geen verkering mee?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Sommigen van jullie mogen wel een beetje op jullie alledaagse racisme letten, thank you very much. Dat Akwasi een kwal is geeft jullie geen vrijbrief om hier allerlei discriminerende teksten of racistische vooroordelen te spuien.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Vinden jullie het terecht dat de EO toch het interview uitgezonden heeft? Zo speciaal vond ik het eigenlijk niet...
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
DerryGirl schreef:
09-01-2021 13:54
Vinden jullie het terecht dat de EO toch het interview uitgezonden heeft? Zo speciaal vond ik het eigenlijk niet...
Zodat we weten hoe Akwasi echt is? Zeker heel belangrijk.
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
09-01-2021 12:46
Sommigen van jullie mogen wel een beetje op jullie alledaagse racisme letten, thank you very much. Dat Akwasi een kwal is geeft jullie geen vrijbrief om hier allerlei discriminerende teksten of racistische vooroordelen te spuien.
Voorbeeld?
Alle reacties Link kopieren
DerryGirl schreef:
09-01-2021 13:54
Vinden jullie het terecht dat de EO toch het interview uitgezonden heeft? Zo speciaal vond ik het eigenlijk niet...
Ook dat hij gewoon dubbel en dwars toegeeft de tekst van tevoren bedacht te hebben ipv dat het een “heat of the moment” uitspraak was zoals hij claimde. Dat is nogal een verschil en dat was wat Wilders ook een probleem opleverde met “minder minder”.
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
DerryGirl schreef:
09-01-2021 13:54
Vinden jullie het terecht dat de EO toch het interview uitgezonden heeft? Zo speciaal vond ik het eigenlijk niet...
Ja, zeer terecht. Akwasi deed aan censuur en bedreiging, dat mag best in de openbaarheid om dat soort gedrag af te straffen.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
09-01-2021 12:46
Sommigen van jullie mogen wel een beetje op jullie alledaagse racisme letten, thank you very much. Dat Akwasi een kwal is geeft jullie geen vrijbrief om hier allerlei discriminerende teksten of racistische vooroordelen te spuien.
Huh? Weer gemist.
Geef es wat voorbeelden.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
09-01-2021 14:08
Ja, zeer terecht. Akwasi deed aan censuur en bedreiging, dat mag best in de openbaarheid om dat soort gedrag af te straffen.
Maar geef je hem en zijn omroep nu niet juist weer een podium? Nu kan hij weer janken dat de grote boze media hem erin hebben geluisd en hij niet anders kon.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
DerryGirl schreef:
09-01-2021 13:54
Vinden jullie het terecht dat de EO toch het interview uitgezonden heeft? Zo speciaal vond ik het eigenlijk niet...
Mee juist van de EO had ik anders verwacht. Dit zaait haat een verdeeldheid. Beter om Akwasi helemaal geen podium meer te geven in de reguliere media.
Alles wat je aandacht geeft groeit en dat moet je niet willen wat betreft Akwasi.
maze schreef:
09-01-2021 14:46
Mee juist van de EO had ik anders verwacht. Dit zaait haat een verdeeldheid. Beter om Akwasi helemaal geen podium meer te geven in de reguliere media.
Alles wat je aandacht geeft groeit en dat moet je niet willen wat betreft Akwasi.

Eens. Een orpuier met anger management issues gespeend van enig talent. Laten we deze ophitser gewoon negeren.
Alle reacties Link kopieren
De pers wordt de laatste tijd steeds meer bedreigd. Heel goed dat dit in de openbaarheid komt.

https://tvvisie.be/nieuws/nederland/nos ... ek_103238/
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
DerryGirl schreef:
09-01-2021 14:27
Maar geef je hem en zijn omroep nu niet juist weer een podium? Nu kan hij weer janken dat de grote boze media hem erin hebben geluisd en hij niet anders kon.
Vanaf nú zou je 'm geen podium meer moeten geven. Dus niet de kans bieden om weer bij kritiekloze M en consorten te mogen spuien.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die zo met journalisten omgaat zou geen omroep moeten leiden, en ik denk dat een deel van zijn volgers dat nu ook inziet en afhaakt. EO heeft de juiste keuze gemaakt want het heeft echt wel nieuwswaarde.
Ik heb me blijkbaar enorm in Akwasi vergist. Ik zag hem regelmatig bij "De wereld draait door" en vond hem daar altijd leuk. Hij praatte leuk over muziek en kwam op mij sympathiek over.
Dat hij zich op deze manier manifesteert had ik niet verwacht.
Weer een deuk in mijn vermeende mensenkennis. :|
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
09-01-2021 14:54
Eens. Een orpuier met anger management issues gespeend van enig talent. Laten we deze ophitser gewoon negeren.

Zijn volgers mogen toch weten wat voor vlees zij in de kuip hebben met hun Grote Leider Tegen Onrecht; zij moeten hun objectieve oordeel kunnen vormen.
Wanneer anderen niets in hem en zijn manier van optreden zien/zagen, wordt het immers weggezet als 'voor'oordeel.

Zeker belangrijk omdat hij via omroep Zwart de 'juiste' journalistiek wilde gaan bedrijven en toch min of meer pretendeerde de echte, eerlijke, objectieve waarheid te gaan presenteren aan het volk (want 'onderdrukking' door blank jegens gekleurd en zo....).
Dus ja, dit interview uitzenden heeft journalistieke waarde.
Alle reacties Link kopieren
DerryGirl schreef:
09-01-2021 14:27
Maar geef je hem en zijn omroep nu niet juist weer een podium? Nu kan hij weer janken dat de grote boze media hem erin hebben geluisd en hij niet anders kon.
De media gaven hem al heel erg regelmatig een (kritiekloos) podium. Nu heeft diezelfde media hem gewoon ontmaskerd. Als het Powned was geweest die nu de opnames openbaar heeft gemaakt hadden Akwasi en zijn mederoepers zeker gezegd dat hij erin was geluisd. Maar de EO? Dan sta je wel een beetje voor paal. Je moet wel een heel dik bord voor je hoofd hebben wil je nu nog volhouden dat Akwasi zo'n vredelievende engel is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven