Akwasi kondigt "Omroep Zwart" aan

22-09-2020 23:24 425 berichten
Alle reacties Link kopieren
In een tijd waar bijna iedereen op eierschalen loopt, want men wil niet dat een woord verkeerd opgevat kan worden door mensen die overal racisme inzien, (of het woord misbruiken) kondigt Akwasi publieke "Omroep Zwart" aan.

Over de invulling van Omroep Zwart is weinig tot niets bekend, behalve dat je lid kan worden en iedereen gehoord word. Later deze week brengen ze meer naar buiten van hun plannen.

De initiatiefnemers van Omroep Zwart waren niet bereikbaar voor commentaar


Uit KvK gegevens blijkt Akwasi een van de bestuurders te zijn.

Waarom steeds weer onderscheid maken in een landje dat juist geen onderscheid wil maken?
Wat zou Akwasi er van vinden als bv Baudet, Wilders, of 'wie dan ook' een omroep met de naam 'Omroep Blank" zou aankondigen?

Ik vind dit onderscheid maken. Wat vind jij ervan ?


moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-11-2020 22:35
Reden: Titel aangepast
0.00% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
23-09-2020 23:58
Over de domme vraag 'willen jullie meer of minder?' is heel breed gediscussieerd. Dus hoe kom je erbij dat ik het daar niet over heb gehad? Hij heeft dat idd geroepen, maar Is het minder geworden dan?

Wilders heeft daarvoor een jarenlange rechtszaak aan zijn broek gekregen.
Terwijl Akwasi zoveel meer opruiend's riep, en aanzetten-tot-geweld-tweets schreef, hij word niet vervolgd.
De Friese Jenny , een gewone burger, die één oproep via facebook deed, omdat ze een veilig sinterklaasfeest voor de kinderen wou, verwijderde op aanraden van de politie de oproep, ze was niet eens zelf aanwezig bij de blokkade, kreeg een werkstraf.

Over onderscheid maken gesproken.


Wilders maakt wel degelijk onderscheid.
Waarom mogen er geen nieuwe moskee:en worden gebouwd in Nederland bijvoorbeeld?
Alle reacties Link kopieren
Georgia19zoveel schreef:
24-09-2020 00:40
Wilders maakt wel degelijk onderscheid.
Waarom mogen er geen nieuwe moskee:en worden gebouwd in Nederland bijvoorbeeld?

Hoe kom je erbij dat dat niet mag?
Georgia19zoveel schreef:
24-09-2020 00:40
Wilders maakt wel degelijk onderscheid.
Waarom mogen er geen nieuwe moskee:en worden gebouwd in Nederland bijvoorbeeld?
Onzin, in Nijmegen wordt een nieuwe moskee gebouwd, kan en mag gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd moeite met die pro-Wilders-mensen. Ze lopen applaudisserend achter hem aan, trots als ze zijn op hun vaderland. Maar ondertussen nemen ze niet de moeite om de taal die bij dat land hoort fatsoenlijk te beheersen.

TO is daar weer een prachtig voorbeeld van.
strings-attached schreef:
23-09-2020 02:51
Waarom wil iemand die beweerd niet anders dan anderen behandeld te willen worden zich toch zo als apart en anders profileren.
Ik snap het niet.
Ik weet wel dat ik door alle heisa naar huidskleur ga kijken. Dat had ik eerder niet.
Nu denk ik bij een presentatrice bij een interview.. Heee, jij bent zwart, met geblondeerd haar. Bij de jaren hiervoor nog nooit nagedacht over haar huidskleur.
Nu vraag ik me af waar ze haar haar blondeert als je zo trots moet zijn op je zwarte roots. (pun intended)
Door dat gezeik over huidskleur zie ik nu idd verschil. Jammer.
Geloof ik weinig van. Verschil zag je altijd al. Kleurenblind is niemand. Nu ben je er alleen bewust van.

Hartstikke goed dat je je afvraagt waarom ze haar haar blondeert. Vraag ik me ook af. Zonde van haar prachtige, natuurlijke haar.
thanx schreef:
23-09-2020 09:22
Pfff, ik word er moe van.
Wanneer houdt het op? Mensen die zichzelf buiten sluiten en vervolgens zeuren dat ze buiten geloten zijn?

Zolang jezelf blijft wijzen naar je "anders zijn" , zullen anderen je zo ook behandelen.
Onzin.
Stampertje12 schreef:
24-09-2020 02:43
Ik heb altijd moeite met die pro-Wilders-mensen. Ze lopen applaudisserend achter hem aan, trots als ze zijn op hun vaderland. Maar ondertussen nemen ze niet de moeite om de taal die bij dat land hoort fatsoenlijk te beheersen.

TO is daar weer een prachtig voorbeeld van.

Jouw hele leven is zeker één grote moeite als je denkt een punt te maken door over de taal te beginnen?
Alle reacties Link kopieren
Georgia19zoveel schreef:
24-09-2020 00:40
Wilders maakt wel degelijk onderscheid.
Waarom mogen er geen nieuwe moskee:en worden gebouwd in Nederland bijvoorbeeld?
Waarom wel?

Er zijn er toch al?
Ik denk niet dat jij in een moslimland een kerk mag bouwen.
Bekijk wat er recent met de aya sofia is gebeurd.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
24-09-2020 07:44
Onzin.
Vertel.....
Waarom is het onzin?
Ik heb mensen nooit anders behandeld, maar nu er zoveel op gehamerd wordt, ben ik mij bij alles bewust of ik het wel goed doe.
Dat is dan toch juist niet wat je wilt?

In mijn klas zat vroeger een jongetje wat later een meisje is geworden.
Niemand deed daar moeilijk over. Speelde gewoon mee. Er werd geen extra aandacht aan besteed.
Ik zie haar nog wel eens. En zelf zegt ze dit ook.
Ze is nooit gepest geworden. Vooral omdat ze zichzelf niet als buitenbeentje beschouwde.
de wereld wacht om ontdekt te worden
marjorette schreef:
24-09-2020 01:53
Onzin, in Nijmegen wordt een nieuwe moskee gebouwd, kan en mag gewoon.


Wilders wil het niet.

Dus maakt hij onderscheid.
thanx schreef:
24-09-2020 08:05
Waarom wel?

Er zijn er toch al?
Ik denk niet dat jij in een moslimland een kerk mag bouwen.
Bekijk wat er recent met de aya sofia is gebeurd.


Wat heeft het er nou mee te maken dat ik wel of geen kerk mag bouwen in een Arabisch land?
En hoezo er zijn al moskeeën? Als er behoefte is aan nog een moskee, moeten die mensen dan maar naar een bestaande? Waarom?

TO zegt dat 'we 'geen onderscheid maken, maar dat Akwasi dat wel doet.
Ik laat zien dat er wel degelijk partijen zijn die onderscheid maken op ras en huidskleur.
Alle reacties Link kopieren
Van mij mag hij. Ik ben wel benieuwd wat hij denkt toe te voegen.
Volgens mij is het kijkgedrag van blank/donker niet zo verschillend.
Ik zou dan liever Zebra tv hebben. Programma's met een evenredig aantal zwartwitte kandidaten/talkshowhosts/gasten/acteurs/panelleden/juryleden/etc.
sakamanga schreef:
24-09-2020 08:30
Van mij mag hij. Ik ben wel benieuwd wat hij denkt toe te voegen.
Volgens mij is het kijkgedrag van blank/donker niet zo verschillend.
Ik zou dan liever Zebra tv hebben. Programma's met een evenredig aantal zwartwitte kandidaten/talkshowhosts/gasten/acteurs/panelleden/juryleden/etc.
Ik hoop juist dat Akwasi en zijn wokeclubje daar in z'n eigen hok blijft zodat we er op de andere zenders niet meer mee lastig gevallen worden.

Trouwens een goed verdienmodel, zo'n zender oprichten. Hij kan zo een paar ton werven en als die zender dan toch niet doorgaat wegens te weinig animo, dan kan ie dat zo in z'n zak steken.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
24-09-2020 08:36
Ik hoop juist dat Akwasi en zijn wokeclubje daar in z'n eigen hok blijft zodat we er op de andere zenders niet meer mee lastig gevallen worden.
Maar dat groepje is volgens mij helemaal niet zo groot.
De rest kijkt ook gewoon The Voice en de Championsleague en zal het allemaal een worst zijn.
julius schreef:
24-09-2020 01:09
Hoe kom je erbij dat dat niet mag?
Binnen de PVV is er wel cancel cultuur hoor, qua moskeen. Rellen op inspraakavonden, oproepen tot mailen beleidsmakers bij bouw, tegenstemmen als ze in de gemeenteraad zitten. Had jij het idee dat de PVV een warm voorstander is van nieuwe moskeeën?
Er is toch geen verbod op anti-moskee zijn?
Zie waar ze nu weer mee te kampen hebben dat moskeeen omliggende sportvelden willen laten cancelen die er eerder lagen dan hun moskee omdat ze de aanblik op blote vrouwenbillen niet kunnen verdragen.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
24-09-2020 02:43
Ik heb altijd moeite met die pro-Wilders-mensen. Ze lopen applaudisserend achter hem aan, trots als ze zijn op hun vaderland. Maar ondertussen nemen ze niet de moeite om de taal die bij dat land hoort fatsoenlijk te beheersen.

TO is daar weer een prachtig voorbeeld van.
Wat een arrogante rotopmerking.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
24-09-2020 08:48
Binnen de PVV is er wel cancel cultuur hoor, qua moskeen. Rellen op inspraakavonden, oproepen tot mailen beleidsmakers bij bouw, tegenstemmen als ze in de gemeenteraad zitten. Had jij het idee dat de PVV een warm voorstander is van nieuwe moskeeën?

Dat de PVV tegen de bouw van gebedshuizen is, is iets heel anders dan dat er geen nieuwe moskeeën gebouwd mogen worden.

Ik vraag me af wat het feit dat Wilders een racist is te maken heeft met het feit dat Akwasi ook een racist is. Maakt het 1 het andere goed? Of zijn het allebei populisten die preken voor eigen parochie, terwijl mensen die buiten hun kliek vallen de t***** kunnen krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
24-09-2020 08:48
Binnen de PVV is er wel cancel cultuur hoor, qua moskeen. Rellen op inspraakavonden, oproepen tot mailen beleidsmakers bij bouw, tegenstemmen als ze in de gemeenteraad zitten. Had jij het idee dat de PVV een warm voorstander is van nieuwe moskeeën?
Ik stem geen PVV, maar van mij mag het ook wel een tandje minder met die moskeeën. Dan bedoel ik dus bijvoorbeeld salafistische moskeeën en moskeeën die gefinancierd worden door landen zoals S-A. Waarom zou je dat soort moskeeën waar predikers en gelovigen zich tegen onze samenleving keren faciliteren? Die moet je juist bestrijden!
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
24-09-2020 08:55
Dat de PVV tegen de bouw van gebedshuizen is, is iets heel anders dan dat er geen nieuwe moskeeën gebouwd mogen worden.

Ik vraag me af wat het feit dat Wilders een racist is te maken heeft met het feit dat Akwasi ook een racist is. Maakt het 1 het andere goed? Of zijn het allebei populisten die preken voor eigen parochie, terwijl mensen die buiten hun kliek vallen de t***** kunnen krijgen?
Ik vind Wilders geen racist, hij is geen voorstander van de islam in Nederland en dat is iets heel anders.
Georgia19zoveel schreef:
24-09-2020 08:12
Wilders wil het niet.

Dus maakt hij onderscheid.
Nee hoor, hij maakt pas onderscheid als hij zou zeggen geen moskeeën maar wel synagoges. Dan kan je spreken van onderscheid maken.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
24-09-2020 08:58
Ik vind Wilders geen racist, hij is geen voorstander van de islam in Nederland en dat is iets heel anders.

Wilders maakt duidelijk een onderscheid tussen moslims en niet-moslims. Nou is moslim geen ras, maar onderscheid maken tussen bevolkingsgroepen gaat in tegen artikel 1 en is discriminatoir.

Gebedshuizen verbieden kan dus alleen als je ALLE gebedshuizen wil verbieden. Gezien Wilders' liefde voor de Joden zal hij dat nooit willen.
Alle reacties Link kopieren
Even de hele column van Özcan Akyol, omdat íe gewoon raak is.
Waarom ik moest grinniken toen rapper Akwasi zijn omroep aankondigde
Özcan Akyol schrijft drie keer per week over wat hem bezighoudt.

Als moslims zich vroeger verzamelden om samen een omroepvereniging te beginnen, gestoeld op de religie die ze aanhingen, dan wist je één ding zeker: ze gingen met ruzie uit elkaar. Om die reden moest ik een beetje grinniken toen b-rapper Akwasi met veel aplomb aankondigde dat hij samen met een paar geestverwanten ‘Omroep Zwart’ wil oprichten.

Op hun website valt te lezen: ‘Een klapper van een nieuwe omroep. Waar iedereen wordt gehoord, en iedereen wordt gezien.’ Waarmee de suggestie is gewekt dat bepaalde mensen op dit moment stelselmatig van omroepen nul op het rekest krijgen.

Er vallen om meerdere redenen kanttekeningen te plaatsen bij dit beeld.

Ten eerste werd de vooravond bij de NPO ten tijde van de Black Lives Matter-protesten bijna een clubhuis voor activisten uit de progressieve hoek. Talkshow M. veranderde in een propagandistisch mediaprogramma dat onverzadigbaar leek in zijn bekeringsdrang. Bij de NTR hebben ze een complete afdeling die zich bezighoudt met diversiteit. Dat dit orgaan steken laat vallen, zal ongetwijfeld kloppen, maar niemand kan die mensen verwijten dat ze hun best niet doen.

Daarnaast mogen we blij zijn dat de verstikkende verzuiling voorbij is. Door een omroep te beginnen die zich alleen op zijn eigen achterban richt, werkt b-rapper Akwasi segregatie alleen maar in de hand.

Volgens mij is het een veel grotere uitdaging om gevestigde organisaties vanbinnen te wijzen op inclusiviteit. Want waarom zouden zij zich nog op dit onderwerp moeten profileren als er straks een omroep komt die zich eendimensionaal op het thema richt?

Eerst hadden we de extreemrechtse dwaallichten van aspirant-omroep Ongehoord Nederland die puur hun kliek willen bedienen, en nu zijn daar de antiracisten die zich trachten terug te trekken in hun eigen schuttersputje.

Met zijn rijmelarij van likmevest­je wilde Akwasi zogenaamd mensen verbinden, maar tegenwoor­dig is hij het boegbeeld van polarisa­tie geworden

Ergens is dat wel ironisch: met zijn rijmelarij van likmevestje wilde Akwasi zogenaamd mensen verbinden, maar tegenwoordig is hij het boegbeeld van polarisatie geworden.

Want terugkomend op de mislukte moslimomroepen, dat ging vaak fout om dezelfde redenen: geld en verschillende opvattingen. Dé moslim bestaat niet. En ook dé gekleurde Nederlander kent vele gedaantes als het gaat om politieke opvattingen en omgangsvormen.

Ergens is het verontrustend dat de oprichters deze inschatting niet kunnen maken. Buiten hangt weer een spruitjeslucht. Van uit de tijd toen iedereen nog onverstoorbaar in zijn eigen zuil paste en we met z’n allen lekker langs elkaar konden leven. Vooruitgang? Mwah.


https://www.ad.nl/binnenland/waarom-ik- ... ~a9680086/
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
24-09-2020 07:58
Jouw hele leven is zeker één grote moeite als je denkt een punt te maken door over de taal te beginnen?
Nee, hoor. Mensen kunnen er niet zoveel aan doen als ze de taal niet goed beheersen. Het is niet alsof je er tegenwoordig nog vaak op aangesproken wordt.

Het gaat mij juist om de hypocrisie van de Wilders-aanhangers die hoog van de toren blazen over het eigen land, over de cultuur die beschermd moet worden en over buitenlanders die de taal maar moeten leren. En het dan zelf niet kunnen. Toppunt is de groep die na het pensioen in een Nederlandse enclave in Spanje gaat zitten natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven