Aleksej Navalny

18-02-2024 11:11 40 berichten
Ik vind het zo erg van Navalny ... Heb gehuild toen ik het vrijdag hoorde. Een echte held in mijn ogen. Maar waarom is hij toch niet in Berlijn gebleven om van daaruit te trachten oppositie tegen Poetin te voeren/steunen ... Vroeg of laat moet die rotzak in het Kremlin toch het loodje leggen ...
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat heeft hij wel eens uitgelegd.
Vanuit Berlijn, of waar dan ook, kan hij geen effectieve oppositie voeren. En raakt hij in de vergetelheid. En dan heeft Poetin gewonnen.

Nu heeft Poetin ook gewonnen, maar heeft hij wel nog wat uit kunnen halen en raakt hij niet in de vergetelheid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alsof hij in Berlijn wél veilig zou zijn en zijn campagne zou kunnen voeren? Er zijn heel wat hooggeplaatste mensen vermoord hebben heel wat hooggeplaatste mensen en hun familieleden een noodlottig ongeval gehad, ook in het buitenland.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
18-02-2024 11:20
Alsof hij in Berlijn wél veilig zou zijn en zijn campagne zou kunnen voeren? Er zijn heel wat hooggeplaatste mensen vermoord hebben heel wat hooggeplaatste mensen en hun familieleden een noodlottig ongeval gehad, ook in het buitenland.
En dit natuurlijk ook.

Ik snap vanuit Poetin alleen niet zo goed waarom hij het ten eerste doet en te tweede nú doet. Dit vergroot het heldendom van Navalny juist. Laten wegkwijnen en hopen dat veel mensen hem vergeten is voor Poetin toch gunstiger?
Alle reacties Link kopieren Quote
Een heldendood gestorven, voor altijd een martelaar.
Nooit begrepen waarom hij terug ging na die moordpoging van Poetin.
Ik werd er zelfs een beetje boos over, waarom in hemelsnaam?
Je kon deze uitkomst van tevoren voorspellen en toch heeft hij het gedaan.
Die arme vrouw en kinderen.
Vanuit Siberië kon hij toch ook niks ... In het buitenland had hij toch kunnen onderduiken, en beschermd worden ... Kijk naar hoe lang het Rushdie gelukt is.
Ik vind het gewoon zo ontzettend zonde.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het juist ongelofelijk dapper. Hij en zijn vrouw wisten vooraf dat het zo zou lopen.
Maar wat levert het op? Ik vind hem ook ongelofelijk dapper, een held! Maar wat haalt zijn marterlaarsschap uit ..?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jajaja schreef:
18-02-2024 11:22
En dit natuurlijk ook.

Ik snap vanuit Poetin alleen niet zo goed waarom hij het ten eerste doet en te tweede nú doet. Dit vergroot het heldendom van Navalny juist. Laten wegkwijnen en hopen dat veel mensen hem vergeten is voor Poetin toch gunstiger?
We weten natuurlijk ook niet precies wat er nu eigenlijk gebeurd is, hè.

We weten niet of hij opzettelijk vermoord is, of dat hij is overleden door de extreem moeilijke omstandigheden in die gevangenis. Navalny had wellicht al een kwetsbare gezondheid doordat hij na die vergiftiging een tijd in coma heeft gelegen. Daarnaast is dit een gevangenis boven de poolcirkel, waar het rond deze tijd van het jaar zelden licht wordt en waar het gewoon extreem koud is. Navalny heeft al met al ook zo'n 300 dagen in een isoleercel gezeten.

Hoe dan ook, dat Poetin verantwoordelijk is, is wel duidelijk...
Alle reacties Link kopieren Quote
Isolde schreef:
18-02-2024 11:31
Maar wat levert het op? Ik vind hem ook ongelofelijk dapper, een held! Maar wat haalt zijn marterlaarsschap uit ..?
Het levert op dat hij terug is gegaan naar zijn eigen land, het land waar hij thuishoort en van houdt. Het levert op dat mensen nu met gevaar voor hun leven bloemen neerleggen, het laat de bevolking duidelijk zien dat hij gelijk heeft over Putin.
september wijzigde dit bericht op 18-02-2024 11:52
1.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Isolde schreef:
18-02-2024 11:31
Maar wat levert het op? Ik vind hem ook ongelofelijk dapper, een held! Maar wat haalt zijn marterlaarsschap uit ..?
Voor weet ik het hoeveel Russen leverde zijn terugkeer hoop op. Hoop op verandering, ze voelen zich gezien en zien dat Poetin een knauw kan krijgen. En dat is in het Rusland van nu ontzettend veel waard denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
En Ex- gevangenen verklaarden dat er ook wordt gemarteld.
Ook al is hij niet actief vermoord door een bevel van Poetin dan nog is hij waarschijnlijk onderdoor gegaan vanwege alle omstandigheden.

Hij heeft het al met al nog lang volgehouden .
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja, hij heeft gekozen om als martelaar te sterven. Het is heel treurig dat Putin zijn opponent heeft vermoord, maar Navalny’s politiek opvattingen hadden de russen geen stap verder gebracht. Navalny was een extreem-nationalist en populist.
Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
18-02-2024 11:38
Het levert op dat hij terug is gegaan naar zijn eigen land, het land waar hij thuishoort en van houdt. Het levert op dat mensen nu met gevaar voor hun leven bloemen neerleggen, het laat de bevolking duidelijk zien dat hij gelijk heeft over Putin.
Precies. Ik denk dat hij hoopte dat dit een revolutie op de been zou gaan zetten. Het lijkt me dat hij dondersgoed wist dat het zo zou eindigen voor hem, toen hij terug ging. Je kon hier toch op wachten? Het verbaasd mij niets in elk geval. Wel dat het nog zo lang geduurd heeft eigenlijk.

Heel dapper wat hij gedaan heeft, laten we hopen dat het volk nu eens in opstand komt.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij wilde zich niet laten weglaten uit Rusland. Groot gelijk, en onvoorstelbaar dapper.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubbel
kaarsjevoordesfeer wijzigde dit bericht op 18-02-2024 12:43
98.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
loesje* schreef:
18-02-2024 11:26
Een heldendood gestorven, voor altijd een martelaar.
Nooit begrepen waarom hij terug ging na die moordpoging van Poetin.
Ik werd er zelfs een beetje boos over, waarom in hemelsnaam?
Je kon deze uitkomst van tevoren voorspellen en toch heeft hij het gedaan.
Die arme vrouw en kinderen.

Nu is de hele wereld er mee bezig, er van op de hoogte. De woede is enorm. Dat heeft wereldbreed toch met effect dan onderduiken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Miss_Edwards schreef:
18-02-2024 12:12


Heel dapper wat hij gedaan heeft, laten we hopen dat het volk nu eens in opstand komt.

Er is geen sprake van vrije nieuwsgaring in Rusland, dus het merendeel van de bevolking weet van niks.
Alle reacties Link kopieren Quote
En volgens mij is zijn vrouw vooral ook trots.
Alle reacties Link kopieren Quote
loesje* schreef:
18-02-2024 12:54
Er is geen sprake van vrije nieuwsgaring in Rusland, dus het merendeel van de bevolking weet van niks.
Maar zij die weten worden gesterkt. Overigens is het wel op het landelijke nieuws bericht, maar zonder toelichting of context natuurlijk. En zeker een uur later dan de rest van de wereld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach Derk Sauer bij Buitenhof :'-(.

In maart verkiezingen in Rusland. Als je het al wil(de) opnemen tegen Poetin, dan is zijn boodschap helder nu...
Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
18-02-2024 12:56
Maar zij die weten worden gesterkt. Overigens is het wel op het landelijke nieuws bericht, maar zonder toelichting of context natuurlijk. En zeker een uur later dan de rest van de wereld.
Daarbij kun je nieuws ook op andere manieren vergaren dan door het nieuws op tv te kijken. Als je een beetje handig bent, en een beetje Engels spreekt, kun je bijvoorbeeld op internet buitenlandse media raadplegen (eventueel met een VPN).

De jongere generatie doet dit bijvoorbeeld veel meer dan de wat oudere mensen die hun nieuws vooral van de staatstelevisie halen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Muggle22 schreef:
18-02-2024 13:01
Daarbij kun je nieuws ook op andere manieren vergaren dan door het nieuws op tv te kijken. Als je een beetje handig bent, en een beetje Engels spreekt, kun je bijvoorbeeld op internet buitenlandse media raadplegen (eventueel met een VPN).

De jongere generatie doet dit bijvoorbeeld veel meer dan de wat oudere mensen die hun nieuws vooral van de staatstelevisie halen.
Dat is moeilijker hoor, landen als Rusland en China. Veel is geblokkeerd.

En lang niet iedereen diep in Rusland zal internet hebben. Dat is de groep die dus minder weet.
september wijzigde dit bericht op 18-02-2024 13:05
8.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk ook dat het met de verkiezingen te maken heeft. "Al wie tegen mij is staat dit lot te wachten". Rusland is zo afgegleden, wat jammer. Het is zo'n mooi land met zulke lieve mensen. Alleen jammer dat ze zo gehersenspoeld zijn. De jongere generatie in het buitenland probeert nog wel wat maar is machteloos tegen de ouderen die hun hele leven niets anders dan Sovjet-propaganda hebben gehoord en de jongeren in Rusland zelf die ook amper in opstand durven komen.

Ik vraag me ook af wat er zou gebeuren moest Poetin het loodje leggen. Niet veel denk ik, dan staat de volgende alweer klaar. En veel Russen denken dan aan de verschrikkelijke jaren 90. Zij zien geen heil in democratie en vrijheid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is er al duidelijk waar zijn lichaam nu is?
Laatst wat ik erover las was het 'kwijt'?

En wat de officiële doodsoorzaak is?
.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven