Algemeen vluchtelingentopic deel 6

12-02-2016 19:34 3104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
[quote]Pientjexxxx schreef op 20 maart 2016 @ 09:50:

Sowieso vind ik dat als je tussentijds in de Kamer de partij verlaat waarmee je je zetel hebt verkregen, je deze zetel terug moet geven aan de partij. In het geval van DENK hadden 2 andere PVDA'ers hun plaats in moeten nemen. Ik heb nu sterk het vermoeden dat het een vooropgezet plan is geweest. Meeliften met de PVDA en vervolgens een eigen koers gaan varen. Op eigen kracht hadden ze immers nooit een zetel gekregen. Ze hadden zelf niet eens genoeg voorkeursstemmen voor een zetel in de Tweede Kamer.[/quote



Je hebt helemaal gelijk. Ik snap ook niet dat dit steeds maar kan. Bij de PVV was er ook zo eentje die alleen verder ging. Belachelijk vind ik dit. Maar ach, in dit suffe landje kan zoveel.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 19 maart 2016 @ 21:54:

[...]





Ik begrijp er niet heel veel van. Ken de genoemde partijen niet. Kun je het toelichten?Zoals ik het begrijp is er een soort van knokploeg opgericht die het onmogelijk wil maken dat de Calais immigranten het dorpje terroriseren. Geweld met geweld aanpakken dus. Want de Sociaal Democratische manier helpt niet, dat kunnen we met lede ogen aanzien.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:jo-elise schreef op 20 maart 2016 @ 08:22:

http://www.telegraaf.nl/b ... plichte_integratie__.html



En hier 2 hele slimme mannen die even vertellen dat integratie helemaal niet moet.

Het meest achterlijke is nog de naam van dit clubje: DENK. Hoe verzin je dit bij elkaar.

Deze 2 zijn echt gevaarlijk. Zijn gewoon de Nederlandse handlangers van Turkije. Infiltreren van binnen uit.

En dit zit hier in de kamer!! Paard van Troje deel 2.



Wij zijn ook hartstikke gek dat we dit allemaal maar laten gebeuren.

Er komen nu zoveel mensen binnen die de taal niet machtig zijn, en als er dan 2 koekwausen hier ook nog eens gaan vertellen dat dat ook helemaal niet nodig is, hoeven we niet lang na te denken wat er op den langere termijn gaat gebeuren. Niets dus. De ellende wordt op deze manier alleen maar groter en volledig onoplosbaar.

Deze twee zijn lachwekkend.

Laten wij hopen dat zij geen zetels gaan behalen in 2017.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 20 maart 2016 @ 09:50:

Sowieso vind ik dat als je tussentijds in de Kamer de partij verlaat waarmee je je zetel hebt verkregen, je deze zetel terug moet geven aan de partij. In het geval van DENK hadden 2 andere PVDA'ers hun plaats in moeten nemen. Ik heb nu sterk het vermoeden dat het een vooropgezet plan is geweest. Meeliften met de PVDA en vervolgens een eigen koers gaan varen. Op eigen kracht hadden ze immers nooit een zetel gekregen. Ze hadden zelf niet eens genoeg voorkeursstemmen voor een zetel in de Tweede Kamer.

Ik moet het artikel van deze 2 malloten nog lezen, maar ik denk/hoop sowieso dat deze lui na 2017 afgeserveerd worden..

Ze sporen niet.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:jo-elise schreef op 20 maart 2016 @ 10:15:

[quote]Pientjexxxx schreef op 20 maart 2016 @ 09:50:

Sowieso vind ik dat als je tussentijds in de Kamer de partij verlaat waarmee je je zetel hebt verkregen, je deze zetel terug moet geven aan de partij. In het geval van DENK hadden 2 andere PVDA'ers hun plaats in moeten nemen. Ik heb nu sterk het vermoeden dat het een vooropgezet plan is geweest. Meeliften met de PVDA en vervolgens een eigen koers gaan varen. Op eigen kracht hadden ze immers nooit een zetel gekregen. Ze hadden zelf niet eens genoeg voorkeursstemmen voor een zetel in de Tweede Kamer.[/quote



Je hebt helemaal gelijk. Ik snap ook niet dat dit steeds maar kan. Bij de PVV was er ook zo eentje die alleen verder ging. Belachelijk vind ik dit. Maar ach, in dit suffe landje kan zoveel.



Helemaal mee eensch, ze houden gewoon plekken '' bezet''.

Maar ja het zit zo lekker het pluche voor 10K per maand.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ondertussen:



http://www.telegraaf.nl/b ... chrikt_nog_niet_af__.html
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als ze in Griekenland deze mensen op de boot terug naar Turkije willen gaan zetten. Het zijn niet allemaal bepaald makke lammetjes, zoals we al eerder bij verschillende grensincidenten hebben kunnen zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 20 maart 2016 @ 18:32:

Ik ben benieuwd wat er gebeurt als ze in Griekenland deze mensen op de boot terug naar Turkije willen gaan zetten. Het zijn niet allemaal bepaald makke lammetjes, zoals we al eerder bij verschillende grensincidenten hebben kunnen zien.



Ik denk dat er grof geweld ingezet gaat worden. In Turkije ook. De Turken staan niet bekend om hun zachtzinnige werkwijze.

De problemen op gebied van mensenrechten zullen toenemen en er zal een eigen dynamiek gaan ontstaan waarbij iedereen wegkijkt. ..
Alle reacties Link kopieren
Het is heel simpel, en treurig genoeg. Over een paar jaar is er wéér een Generaal Pardon. En zit er dus wéér een groot aantal mensen voor de rest van hun leven gebakken hier. Inkomen, huisvesting, oudedagsvoorziening. Allemaal geregeld, zonder dat ze daar ooit iets aan bijgedragen hebben. En de mensen die wél hun leven lang bijgedragen hebben, krijgen te horen dat ze te duur zijn en het dus maar zelf moeten uitzoeken. Mooier kan ik het niet maken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
En wanneer gaan wij daar iets aan doen, over makke lammetjes gesproken....
Help iedereen een handje
quote:pejeka schreef op 20 maart 2016 @ 19:01:

Het is heel simpel, en treurig genoeg. Over een paar jaar is er wéér een Generaal Pardon. En zit er dus wéér een groot aantal mensen voor de rest van hun leven gebakken hier. Inkomen, huisvesting, oudedagsvoorziening. Allemaal geregeld, zonder dat ze daar ooit iets aan bijgedragen hebben. En de mensen die wél hun leven lang bijgedragen hebben, krijgen te horen dat ze te duur zijn en het dus maar zelf moeten uitzoeken. Mooier kan ik het niet maken.Als je maar lang genoeg volhoudt als illegaal dan komt die verblijfsvergunning er ooit wel. Zoals ook bij die uitgeprocedeerden in Amsterdam. Ondertussen hebben er toch al weer 59 van hen een verblijfsvergunning losgepeuterd. Gaan die geitewollensokken die daarbij geholpen hebben, ook zelf de rest van hun leven die mensen onderhouden. Nee hoor, dat mogen wij met zijn allen dan weer doen.

http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... w-pand-in-Amsterdam.dhtml
Alle reacties Link kopieren
quote:krullenbol1966 schreef op 20 maart 2016 @ 19:10:

En wanneer gaan wij daar iets aan doen, over makke lammetjes gesproken....



Er zal geen geweld gebruikt worden als de migranten meewerken.

Wie nu nog op een boot stapt weet dat een terugkeer naar Turkije tot de mogelijkheden behoord.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 20 maart 2016 @ 19:48:

[...]





Als je maar lang genoeg volhoudt als illegaal dan komt die verblijfsvergunning er ooit wel. Zoals ook bij die uitgeprocedeerden in Amsterdam. Ondertussen hebben er toch al weer 59 van een verblijfsvergunning losgepeuterd. Gaan die geitewollensokken die daarbij geholpen hebben, ook zelf de rest van hun leven die mensen onderhouden. Nee hoor, dat mogen wij met zijn allen dan weer doen.

http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... w-pand-in-Amsterdam.dhtmlZo asociaal is dit. Zogenaamd goed willen zijn voor een ander (iemand van de andere kant van de wereld/ die nooit iets heeft bijgedragen aan ons sociale stelsel/ die hier niet past omdat ze de taal niet spreken of uit een primitieve omgeving komen), en wij, ook degenen die hier op tegen zijn, mogen hier aan meebetalen.
Alle reacties Link kopieren
Klopt, maar zolang wij hier op het vivaforum zitten te klagen blijft het gewoon zo doorgaan. Er verandert niets het gaat gewoon zo door.
Help iedereen een handje
quote:krullenbol1966 schreef op 20 maart 2016 @ 21:53:

Klopt, maar zolang wij hier op het vivaforum zitten te klagen blijft het gewoon zo doorgaan. Er verandert niets het gaat gewoon zo door.Misschien kunnen we beter met z'n allen een nieuwe politieke partij beginnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 20 maart 2016 @ 22:02:

[...]





Misschien kunnen we beter met z'n allen een nieuwe politieke partij beginnen.Ja, dat zou kunnen, maar we kunnen ook met zijn allen de straat op, maar niet met 100 man, maar met duizenden.
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of iemand vanavond "tegenlicht" heeft gezien, ging over Syriërs in Istanbul. Sommigen weten zich aardig te redden maar dat zijn geen domme jongens. Die zien ook dat ze beter daar kunnen blijven dan doorreizen naar het westen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 20 maart 2016 @ 19:48:

[...]





Als je maar lang genoeg volhoudt als illegaal dan komt die verblijfsvergunning er ooit wel. Zoals ook bij die uitgeprocedeerden in Amsterdam. Ondertussen hebben er toch al weer 59 van hen een verblijfsvergunning losgepeuterd. Gaan die geitewollensokken die daarbij geholpen hebben, ook zelf de rest van hun leven die mensen onderhouden. Nee hoor, dat mogen wij met zijn allen dan weer doen.

http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... w-pand-in-Amsterdam.dhtml



Op tv laatst ook weer zo'n sok, over de regeling Turkije- Griekenland.

De mensen konden beroep aan tekenen, en zelfs nog naar het Europese hof ivm de rechten van de mens. Nou dat zou wat worden.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Waar ik bang voor ben , is dat deze 2 Turken van" DENK" , nu gewoon bezig zijn met een charme offensief lees stemmen ronselen.

Ze weten dondersgoed dat er nu velen ons land binnen komen die de taal natuurlijk niet machtig zijn. Als het aan deze twee ligt, blijft het dan ook zo. Lekker dom houden deze nieuwelingen.

En dan zorgen dat ze op de een of andere manier op hun partijtje stemmen en dat er dan veel leden bijkomen. Daar is het ze alleen om te doen. Let maar op, deze 2 blijven, daar zorgen ze wel voor. Ik hoop dat het niet zo is, maar ik vrees van wel.

Die jongste van die 2 wil Powned van de buis afhalen. Over censuur gesproken. Ik weet niet hoor, dit is Nederland toch?? Zo wordt de vrijheid ook voor ons ingeperkt.

Dat hij met een dubbele agenda werkt, dat weten we allang, nu hebben we het zelf gezien op TV.

Zeer enge ontwikkeling.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 21 maart 2016 @ 12:41:

[...]





Op tv laatst ook weer zo'n sok, over de regeling Turkije- Griekenland.

De mensen konden beroep aan tekenen, en zelfs nog naar het Europese hof ivm de rechten van de mens. Nou dat zou wat worden.



Tja er staat ons nog heel wat te wachten.

Moet zeggen dat de slagvaardigheid me niet tegen valt.



Op NU.NL staat dat de Turken al ambtenaren naar Lesbos sturen om de zaak administratief in orde te

maken.



Trouwens de foto erbij is weer typisch NU.NL



Uit hun standaard serie bange wanhopige mensen / kinderen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 21 maart 2016 @ 13:17:

[...]





Tja er staat ons nog heel wat te wachten.

Moet zeggen dat de slagvaardigheid me niet tegen valt.



Op NU.NL staat dat de Turken al ambtenaren naar Lesbos sturen om de zaak administratief in orde te

maken.



Trouwens de foto erbij is weer typisch NU.NL

[afbeelding]

Uit hun standaard serie bange wanhopige mensen / kinderen.



Dat lees ik nu net ook,.

Ook om te beoordelen wie asiel krijgt en wie teruggestuurd worden.

Ik had begrepen dat iedereen teruggestuurd zou worden, en voor iedere Syriër zou een vluchteling uit Turkije naar Europa mogen.



Juist om de boten/mensensmokkelaars te ontmoedigen.

Zoals ik het nu lees heeft het wel degelijk zin om met een bootje te komen.

Maar ik kan mij vergissen.



http://www.telegraaf.nl/b ... Turken_naar_Lesbos__.html
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:jo-elise schreef op 21 maart 2016 @ 12:56:

Waar ik bang voor ben , is dat deze 2 Turken van" DENK" , nu gewoon bezig zijn met een charme offensief lees stemmen ronselen.

Ze weten dondersgoed dat er nu velen ons land binnen komen die de taal natuurlijk niet machtig zijn. Als het aan deze twee ligt, blijft het dan ook zo. Lekker dom houden deze nieuwelingen.

En dan zorgen dat ze op de een of andere manier op hun partijtje stemmen en dat er dan veel leden bijkomen. Daar is het ze alleen om te doen. Let maar op, deze 2 blijven, daar zorgen ze wel voor. Ik hoop dat het niet zo is, maar ik vrees van wel.

Die jongste van die 2 wil Powned van de buis afhalen. Over censuur gesproken. Ik weet niet hoor, dit is Nederland toch?? Zo wordt de vrijheid ook voor ons ingeperkt.

Dat hij met een dubbele agenda werkt, dat weten we allang, nu hebben we het zelf gezien op TV.

Zeer enge ontwikkeling.Die vluchtelingen hebben geen stemrecht, ze zijn immers geen Nederlander. En om Nederlander te worden zul je tegenwoordig moeten aantonen goed Nederlands of Fries te spreken.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
quote:oudebaas schreef op 21 maart 2016 @ 17:06:

[...]





Die vluchtelingen hebben geen stemrecht, ze zijn immers geen Nederlander. En om Nederlander te worden zul je tegenwoordig moeten aantonen goed Nederlands of Fries te spreken.Zou je inderdaad denken. Maar weetje, de laatste tijd verwonderd me niets meer.
quote:Eindeloos schreef op 21 maart 2016 @ 13:39:

[...]





Dat lees ik nu net ook,.

Ook om te beoordelen wie asiel krijgt en wie teruggestuurd worden.

Ik had begrepen dat iedereen teruggestuurd zou worden, en voor iedere Syriër zou een vluchteling uit Turkije naar Europa mogen.



Juist om de boten/mensensmokkelaars te ontmoedigen.

Zoals ik het nu lees heeft het wel degelijk zin om met een bootje te komen.

Maar ik kan mij vergissen.



http://www.telegraaf.nl/b ... Turken_naar_Lesbos__.html

Volgens mij was de deal alle illegalen terug en zelfs Syriërs die het illegaal probeerden zouden dan geen asiel meer mogen aanvragen. Wie illegaal probeert Europa in te komen, verspeelt zijn kansen. Dat is wat er gezegd werd.



Als wat DeTelegraaf schrijft klopt, dan krijgen we veel meer migranten in plaats van minder. De bootjes zullen dan blijven komen. Syriërs zouden mogen blijven. Illegalen gaan terug naar Turkije en voor iedere illegaal die Turkije opneemt moet Europa een Syrische vluchteling uit een Turks kamp opnemen.



Waar we theoretisch nog een groot deel mensen konden afwijzen omdat ze geen grond hebben voor asiel krijgen we nu dus alleen maar mensen die al veilig in Turkije zitten maar die naar Europa willen. Bovendien krijgen we straks visumvrij reizen voor Turken, dus die zullen ook sneller deze kant op komen. En Erdogan krijgt nog 6 miljard toe ook.



Ik vraag me echt af waarom de Europese leiders denken dat dit een goede deal is. Wie het snapt mag het me uitleggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 21 maart 2016 @ 17:40:

[...]



Volgens mij was de deal alle illegalen terug en zelfs Syriërs die het illegaal probeerden zouden dan geen asiel meer mogen aanvragen. Wie illegaal probeert Europa in te komen, verspeelt zijn kansen. Dat is wat er gezegd werd.



Als wat DeTelegraaf schrijft klopt, dan krijgen we veel meer migranten in plaats van minder. De bootjes zullen dan blijven komen. Syriërs zouden mogen blijven. Illegalen gaan terug naar Turkije en voor iedere illegaal die Turkije opneemt moet Europa een Syrische vluchteling uit een Turks kamp opnemen.



Waar we theoretisch nog een groot deel mensen konden afwijzen omdat ze geen grond hebben voor asiel krijgen we nu dus alleen maar mensen die al veilig in Turkije zitten maar die naar Europa willen. Bovendien krijgen we straks visumvrij reizen voor Turken, dus die zullen ook sneller deze kant op komen. En Erdogan krijgt nog 6 miljard toe ook.



Ik vraag me echt af waarom de Europese leiders denken dat dit een goede deal is. Wie het snapt mag het me uitleggen.Ik heb zo het idee dat er een verborgen agenda op het spel staat. Je kan mij niet vertellen dat al die regeringsleiders zo achterlijk zijn, dat ze niet kunnen bedenken dat deze 'deal' de slechtste van de eeuw is. Als ze hierna een baan in het bedrijfsleven ambiëren dan wordt er geen een aangenomen. Hier gaan mensen heel veel geld aan verdienen en nee, dat zijn wij het klootjesvolk niet......
Help iedereen een handje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven