Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Algemeen vluchtelingentopic deel 9

12-11-2018 11:49 920 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6

Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7

Deel 8: Algemeen vluchtelingentopic deel 8

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Hier wordt voor u gewerkt.
Het-groepje schreef:
11-04-2019 21:08
Heel vreemd deze reactie.
Verdrietig voor je dat het niveau van anderen hun gedrag jouw fatsoensnormen en uitlatingen bepalen, lijkt me onhandig.
Boeit me totaal niet wat jij vindt. Ik vind het takketuig en gun ze een enkele reis naar hun heimat. En nooit meer terug!
Mijn sympathie ligt bij de inwoners van ter Apel die opgescheept zitten met deze hufters.
woesjje schreef:
12-04-2019 14:35
Boeit me totaal niet wat jij vindt. Ik vind het takketuig en gun ze een enkele reis naar hun heimat. En nooit meer terug!
Mijn sympathie ligt bij de inwoners van ter Apel die opgescheept zitten met deze hufters.
En Hoogeveen.
We're born naked. After that, it's all drag.
Fizz schreef:
11-04-2019 21:34
Wat mankeert er aan haar fatsoensnormen en uitlatingen?
Ach Fizz weinig gewend waarschijnlijk. En ik hou me nog in hoor.
Zazamaenade schreef:
12-04-2019 14:06
Diefstal en agressie is natuurlijk geen onmenselijk gedrag, integendeel, het is helaas maar al te menselijk. Onwenselijk, niet onmenselijk.
Wat is dat toch een vreemd mechanisme onwenselijk gedrag onmenselijk te noemen?
Laten we alsjeblieft nuchter blijven en ook crimineel gedrag niet buiten de menselijke orde zetten. Dat is dus echte demonisering, en daar komt niets goeds van.

Opsluiten kan al, na arrestatie, zoals je in de link hebt kunnen lezen.

Je hebt ongetwijfeld gelijk, maar je begrijpt toch wel wat ik bedoel? Overigens gaat crimineel gedrag voor mij wel wat verder dan onwenselijk gedrag. Daarmee bagatelliseer je het wat mij betreft teveel. Dergelijk gedrag maakt onschuldige slachtoffers en wat mij betreft is alleen het belang van de slachtoffers relevant.

Zonet op het nieuws:
Het Witte Huis heeft de Amerikaanse immigratiedienst ICE twee keer gevraagd om opgepakte immigranten vrij te laten in steden die niet meewerken aan uitzetting van illegalen. Zo wilde het Witte Huis politieke tegenstanders straffen, schrijft The Washington Post.
Volgens de krant was het de bedoeling dat aan de grens met Mexico migranten werden gearresteerd. Daarna zouden ze worden overgebracht naar zogeheten sanctuary-steden en daar op vrije voeten worden gesteld. San Francisco, de thuisbasis van Nancy Pelosi, de Democratische voorzitter van het Huis van Afgevaardigden, werd ook genoemd.
https://nos.nl/artikel/2280103-witte-hu ... raten.html

Lijkt me een prima oplossing. De mensen die erom staan te springen, krijgen dan ook de problemen die het met zich meebrengt voor hun kiezen. Kijken of ze daarna nog steeds zo happig zijn. Bovendien, waarom zou je mensen die er niets mee te maken willen hebben er toch mee opschepen?
Zazamaenade schreef:
12-04-2019 14:12
Lekker inhoudelijke reactie zeg!
Een opmerking als “het demoniseren van crimineel gedrag” is toch gezever! Het is gewoon crimineel asociaal tuig dat beloond wordt met een pendelbusje. Heb je eigenlijk wel enig idee wat die figuren allemaal uitspoken? Heb je je wel eens verdiept in hun gedrag binnen de AZC’s? Wist je dat personeel van AZC’s letterlijk stront over zich uitgestort krijgen? Het is niet voor niets dat het personeel een zwijgplicht heeft, want als alles naar buiten zou komen dan is het restje draagvlak dat er nog over is voor asielzoekers gelijk verdwenen.

Mag je dan als belastingbetalende Nederlander dan niet eens heel, heel erg boos worden dat deze mensen niet linea recta worden uitgezet of worden gedetineerd?

En weet je wat het ergste is? Er komen er nog veel meer hier naar toe nu de zomer weer voor de deur staat.
Fizz schreef:
12-04-2019 15:52
Een opmerking als “het demoniseren van crimineel gedrag” is toch gezever! Het is gewoon crimineel asociaal tuig dat beloond wordt met een pendelbusje. Heb je eigenlijk wel enig idee wat die figuren allemaal uitspoken? Heb je je wel eens verdiept in hun gedrag binnen de AZC’s? Wist je dat personeel van AZC’s letterlijk stront over zich uitgestort krijgen? Het is niet voor niets dat het personeel een zwijgplicht heeft, want als alles naar buiten zou komen dan is het restje draagvlak dat er nog over is voor asielzoekers gelijk verdwenen.

Mag je dan als belastingbetalende Nederlander dan niet eens heel, heel erg boos worden dat deze mensen niet linea recta worden uitgezet of worden gedetineerd?

En weet je wat het ergste is? Er komen er nog veel meer hier naar toe nu de zomer weer voor de deur staat.
Helemaal met je eens. Ik ben het ook spuugzat. Werk me de tandjes voor een klein salaris, zie hoe de zorg wordt uitgeknepen en dan wordt lui tuig in de watten gelegd en beloond met eigen pendelbus. Zou ik ook wel willen maar ik moet op de fiets de wijk door de mensen minimale zorg geven.
Eenmaal thuis ga ik lekker het park in met hond maar daar zitten op ieder bankje bezopen Afrikanen.
Zazamaenade schreef:
12-04-2019 14:06

Zonet op het nieuws:
Het Witte Huis heeft de Amerikaanse immigratiedienst ICE twee keer gevraagd om opgepakte immigranten vrij te laten in steden die niet meewerken aan uitzetting van illegalen. Zo wilde het Witte Huis politieke tegenstanders straffen, schrijft The Washington Post.
Volgens de krant was het de bedoeling dat aan de grens met Mexico migranten werden gearresteerd. Daarna zouden ze worden overgebracht naar zogeheten sanctuary-steden en daar op vrije voeten worden gesteld. San Francisco, de thuisbasis van Nancy Pelosi, de Democratische voorzitter van het Huis van Afgevaardigden, werd ook genoemd.
https://nos.nl/artikel/2280103-witte-hu ... raten.html

Ik las het, op zich een prima idee.
Kijk naar Amsterdam met haar pro vluchtelingen beleid.
Laat alle uitgeprocedeerde migranten die nog niet terug gegaan zijn (willen ) daar maar heen gaan.

Wie ze wil mag ze hebben.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
woesjje schreef:
12-04-2019 14:38
Ach Fizz weinig gewend waarschijnlijk. En ik hou me nog in hoor.

Giller van de dag, ik weinig gewend!
Maar wat mensen om me heen doen bepaalt niet hoe ik met mensen omga. Ik heb namelijk fatsoen meegekregen. Je integriteit is het enige dat je daadwerkelijk hebt.
Dehumanisering is erg gevaarlijk.
Het-groepje schreef:
12-04-2019 21:34
Maar wat mensen om me heen doen bepaalt niet hoe ik met mensen omga. Ik heb namelijk fatsoen meegekregen. Je integriteit is het enige dat je daadwerkelijk hebt.
Crimineel tuig los rond laten lopen is veel gevaarlijker.
Fizz schreef:

Die mensen voelen zich hier ook helemaal niet thuis. Wat gek is want vele andere veilige landen vonden ze niet de moeite waard om asiel te vragen.
Fizz schreef:
12-04-2019 22:39
Crimineel tuig los rond laten lopen is veel gevaarlijker.
Mensen die strafbare feiten plegen moeten eerlijk worden berecht, eens.
Het-groepje schreef:
12-04-2019 23:19
Mensen die strafbare feiten plegen moeten eerlijk worden berecht, eens.
En dat proces mogen ze afwachten in hun thuisland. Dat doen anderen ook. Deze twee, bijvoorbeeld. Lekker veilig, ze worden toch niet uitgeleverd.

https://www.dvhn.nl/groningen/Geen-lijk ... 03128.html

https://www.telegraaf.nl/video/3283467/ ... el-gefilmd
Fizz schreef:

Je verdraait het. Ik reageerde op Pogoroden die schreef "En nu die mensen die onmenselijk gedrag vertonen....". Diefstal en agressie zijn geen onmenselijk gedrag.
Iets 'onmenselijk gedrag' noemen, dat is het demoniseren van mensen, ontmenselijken, dehumaniseren. Dat vind ik erg kwalijk.
Ook al is het strafbaar, crimineel gedrag, het is niet onmenselijk. Jij vindt dat gezever, ik vind het de essentie van verdedigen van de waarden van beschaving.
Wanneer mensen buiten de menselijke orde geplaatst worden mag je alles met ze doen wat niet met mensen geoorloofd is.
Als mensen de wet overtreden zijn ze strafbaar, de wet geldt voor iedereen op dezelfde manier, dat is het uitgangspunt van onze grondwet.

En ja, ik lees ook wat er gebeurt in sommige AZC's.
Je gaat er weer eens vanuit dat mensen, die niet reageren zoals jij, niet op de hoogte zouden zijn. Dat klopt niet.
nounou
hollebollegijs schreef:
12-04-2019 21:24
Ik las het, op zich een prima idee.
Kijk naar Amsterdam met haar pro vluchtelingen beleid.
Laat alle uitgeprocedeerde migranten die nog niet terug gegaan zijn (willen ) daar maar heen gaan.

Wie ze wil mag ze hebben.
Inderdaad alle illegalen naar de republiek Amsterdam.
Bij voorkeur plaatsen in de wijken waar voornamelijk GroenLinks en D66 is gestemd.
Je stemde GroenLinks prima dan krijg je GroenLinks beleid veel plezier met de nieuwe buren.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Trump overweegt toch immigranten naar Democratische steden te sturen - https://nos.nl/l/2280193

Hij wil het toch doorvoeren.
Win / win

Democraten zijn dol op illegalen en republikeinen niet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
In de Volkskrant vandaag een artikel over Bilal en Samir. Dit illustere duo wil vrouwen en kinderen van IS terug naar Nederland halen. Een aanrader op zich, want hieruit blijkt hoe stevig het islamitisch gedachtengoed verankerd is ondanks wat zalvende woorden.
Rosabella1 schreef:
13-04-2019 07:10
Inderdaad alle illegalen naar de republiek Amsterdam.
Bij voorkeur plaatsen in de wijken waar voornamelijk GroenLinks en D66 is gestemd.
Je stemde GroenLinks prima dan krijg je GroenLinks beleid veel plezier met de nieuwe buren.
Haha ja dat is het! Waarom komen ze daar zelf niet op. Ook voor de kanspareltjes een meer vruchtbare omgeving. Er is vast veel meer te halen daar.
Het-groepje schreef:
12-04-2019 21:34
Ik heb ook fatsoen meegekregen. Helaas degenen waar jij je nek zo nadrukkelijk voor uitsteekt helaas niet!
https://www.dvhn.nl/groningen/Vakbondsb ... 65608.html

Het mag niet zo zijn dat overlast veroorzakende asielzoekers in Ter Apel gratis gebruik kunnen maken van een pendelbus.

Dat stelt Wim Eilert, PvdA-raadslid in de gemeente Westerwolde en bestuurder van de Vakbond Voor Machinisten en Conducteurs (VVMC), ‘s lands grootste vakbond voor treinpersoneel.

Veel overlast

Hij reageert zo op de aankondiging van staatssecretaris Mark Harbers (VVD) van asielzaken dat tussen Ter Apel en Emmen een pendelbus ingezet gaat worden. Het is de bedoeling dat daarmee asielzoekers worden vervoerd die op de reguliere buslijn 73 veel overlast veroorzaken. Bij die asielzoekers gaat het met name om mensen uit veilig verklaarde landen.

Slecht signaal

Harbers liet weten dat nog wordt bekeken op welke wijze die speciale asielbus ingezet wordt. ,,Daar is dus het wachten op’’, zegt Eilert. ,,Maar het kan niet zo zijn dat de overlastveroorzakers gratis in die nieuwe bus kunnen gaan zitten. Dat zou een heel slecht signaal zijn, slecht gedrag zou zo als het ware worden beloond. Ik vind het natuurlijk prima dat maatregelen worden genomen om de buschauffeurs te verlossen van de overlast maar gratis met die asielbus? Nee.’’

Lastpakken

Eilert heeft nog een ander argument om tegen het voor niets vervoeren van de ‘lastpakken’ te zijn. ,,Ik vrees dat, als de busritten gratis worden, veel meer veiligelanders zich naar Emmen laten vervoeren en daar de trein pakken, waar dan ook naar toe.’’

Dat laatste gebeurt nu volgens Eilert ook al. ,,En het treinpersoneel heeft ook veel overlast van hen. Ze trappen stennis, doen vervelend tegen andere passagiers en soms wordt het treinpersoneel bedreigd. Als de veiligelanders gratis naar de trein gebracht worden, zal die overlast verder stijgen, vrees ik. Het probleem wordt dan verplaatst en dat mag niet zo zijn.’’

Politiebureau

In de gemeenteraad van Westerwolde pleitte Eilert vorige week met de meeste andere raadsleden voor meer politiemensen in Ter Apel. ,,Een volledig bezet politiebureau hebben we daar nog altijd niet en dat is onacceptabel.’’

Het asielcentrum in Ter Apel kan tweeduizend mensen opvangen en is daarmee het grootste van het land. Het herbergt ook het Aanmeldcentrum waar pas gearriveerde mensen, en dus ook de veiligelanders zich moeten melden.
Snoesje666 schreef:
22-01-2019 22:25
Heb je verder niets te plakken? Linkje of zo?
Dit juweeltje vecht zijn ongewenstverklaring aan.

https://www.dvhn.nl/groningen/Dader-ger ... 95929.html

Vino H. kwam als 9-jarig jochie met zijn ouders naar Nederland. Hij vertelde op de strafzitting dat zijn vader hem mishandelde. ‘Uit wraak’ stak hij op 19 maart 2015 een willekeurig ‘kwetsbaar’ slachtoffer neer: Oma Toni. Maar het had ook een kind kunnen zijn, zei hij destijds. Zijn vader durfde hij niet te pakken.
Godzijdank, hij mag opsodemieteren.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3446168 ... -naar-irak
Snoesje666 schreef:
15-04-2019 12:47
Godzijdank, hij mag opsodemieteren.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3446168 ... -naar-irak
Wat een feest. Zullen wij hem uitzwaaien als hij met de strontkar naar zijn straaljager wordt gereden?
Maar wacht...hij is nog niet weg he. Er zullen vast hordes knuffelaars voor hem in de bres springen.

Arme oma Toni. Zo oud geworden en dan zo beestachtig van het leven worden beroofd door dit stuk stront.
woesjje schreef:
15-04-2019 12:59
Wat een feest. Zullen wij hem uitzwaaien als hij met de strontkar naar zijn straaljager wordt gereden?
Maar wacht...hij is nog niet weg he. Er zullen vast hordes knuffelaars voor hem in de bres springen.

Arme oma Toni. Zo oud geworden en dan zo beestachtig van het leven worden beroofd door dit stuk stront.
Die gaat niet daadwerkelijk uitgezet worden hoor,want inderdaad de knuffelaars zullen er alles aan doen om het te voorkomen.
Die verdwijnt in de illegaliteit let maar op.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Vrees het ergste rosabella. Maar dan hoop ik dat hij zijn dankbaarheid wel botviert op zijn knuffelaar en niet op een onschuldige voorbijganger/ster.
Rosabella1 schreef:
15-04-2019 17:53
Die gaat niet daadwerkelijk uitgezet worden hoor,want inderdaad de knuffelaars zullen er alles aan doen om het te voorkomen.
Die verdwijnt in de illegaliteit let maar op.
Het knuffelen is al begonnen.
Zijn advocaat zegt dat hij in "Irak niets heeft"
hollebollegijs schreef:
15-04-2019 19:47
Het knuffelen is al begonnen.
Zijn advocaat zegt dat hij in "Irak niets heeft"
Nee logisch, daar zal echt geen gespreid bedje en een zak geld klaarstaan.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven