Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Algemeen vluchtelingentopic deel 9

12-11-2018 11:49 522 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6

Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7

Deel 8: Algemeen vluchtelingentopic deel 8

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Hier wordt voor u gewerkt
Rookgordijn1 schreef:
17-04-2019 12:32
Ik ken een hoop Syriërs (die al niet meer in Syrië woonden maar in veilige omringende landen) en Iraniërs, die allemaal niet van plan waren naar Europa te komen, totdat Merkel zei dat ze welkom waren.
Toen hebben ze zich aangesloten bij die grote stroom.
Ook veel Marokkanen hebben zich die bij groep aangesloten, er is een Facebook pagina waarop Marokkanen kunnen leren hoe ze Syrisch Arabisch kunnen praten.
Libanezen ook, zelfde verhaal.
In Duitsland zijn ze alle dossiers tegen het licht aan het houden zo'n chaos is het geweest.

Maar goed we hebben als bevolking een krachtig wapen, ons stembiljet.

In mei mogen we weer.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gisselle schreef:
17-04-2019 09:34
Je lijkt mij een heel sympathiek mens, dat even vooropgesteld, maar verder...verbaast het mij helemaal niet dat jij niet merkt dat er "spanningen" zijn met bepaalde grote groepen migranten, ik denk dat je het niet eens zou merken, als je er bovenop zou zitten.
Ja, ik zit er zelfs middenin en heb inderdaad geen enkele reden tot de asociale en onmenselijke uitlatingen die hier soms worden gedaan. De ene mens is niet meer dan de ander en ik heb niet meer rechten dan een ander omdat mijn wiegje hier toevallig heeft gestaan.
Als hollebollegijs het echt allemaal zo erg vindt vraag ik me bijvoorbeeld af waarom hij niet net als ik en de mensen met wie ik in Berlijn was een bijdrage heeft geleverd of zich heeft ingezet. Iedere persoon die ik daar sprak, en hier ook ken, doet iets om zichzelf nuttig te maken.
Het is ons aller probleem.
Nee, bozig doen over Merkel en mensen dehumaniseren en die mensen lossen wel een keer op in het niets, ofzo. Ik lees het hier en ik vind het allemaal zo bizar, die gedachtengang.
Maargoed, ik ben dan ook geen 'realist' uiteraard.
woesjje schreef:
16-04-2019 12:26
Ach guttegut. Je hebt gelijk, alle verhalen over de kansloze ettertjes zijn verzonnen.
Nee maar er zijn ook vele prachtige verhalen.
hollebollegijs schreef:
17-04-2019 16:20
Libanezen ook, zelfde verhaal.
In Duitsland zijn ze alle dossiers tegen het licht aan het houden zo'n chaos is het geweest.

Maar goed we hebben als bevolking een krachtig wapen, ons stembiljet.

In mei mogen we weer.
Mijn keuze heb ik al gemaakt. Derk Jan Eppink.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Het-groepje schreef:
17-04-2019 18:48

Als hollebollegijs het echt allemaal zo erg vindt vraag ik me bijvoorbeeld af waarom hij niet net als ik en de mensen met wie ik in Berlijn was een bijdrage heeft geleverd of zich heeft ingezet. Iedere persoon die ik daar sprak, en hier ook ken, doet iets om zichzelf nuttig te maken.
Nee, bozig doen over Merkel en mensen dehumaniseren en die mensen lossen wel een keer op in het niets, ofzo. Ik lees het hier en ik vind het allemaal zo bizar, die gedachtengang.

Ik ben actief geweest in 2015 / 2016 meegeholpen met anti- azc acties, demonstraties, naar inspraakavonden etc.
En ik doe het morgen weer als het uit klauwen loopt.

Juist doordat de bevolking in opstand kwam kregen we onder aanvoering van Rutte / Merkel de Turkije deal maar nog belangrijker werden op de Balkan hekken geplaatst.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Het-groepje schreef:
Ja, ik zit er zelfs middenin en heb inderdaad geen enkele reden tot de asociale en onmenselijke uitlatingen die hier soms worden gedaan. De ene mens is niet meer dan de ander en ik heb niet meer rechten dan een ander omdat mijn wiegje hier toevallig heeft gestaan.
Ik heb je dat al eerder gevraagd, hoe zie je dat in de praktijk voor je?
Dan bedoel ik open grenzen, want je stelt toch dat als iemands wieg in Burundi heeft gestaan hij net zo goed het recht heeft in Nederland te wonen als jij.

Want dat zijn gelijke rechten.
Vorige keer heb je niet geantwoord dus ik probeer het nog een keer.

Iedereen mag in Nederland komen wonen?
Het-groepje schreef:
Hoeveel uren per week ga jij dan extra werken om in het onderhoud van al die mensen die hierheen komen te voorzien en hoeveel jaar werk ga je straks langer doorwerken? We kunnen hier toch niet de halve wereld gaan huisvesten en onderhouden?

Het valt mij telkens weer op dat mensen die zelf niet eens een volledige werkweek werken, vaak graag over andermans portemonnee willen beslissen.
hollebollegijs schreef:
17-04-2019 19:45
Dan bedoel ik open grenzen, want je stelt toch dat als iemands wieg in Burundi heeft gestaan hij net zo goed het recht heeft in Nederland te wonen als jij.

Van mij mag iedereen in Nederland komen wonen als hij/zij de eigen broek ophoudt en geen sociale huurwoning bezet.
My voice won’t be heard in Amsterdam
@DeBalie
#celebratingdissent#Freedom of thought festival.
(Zineb El Rhazoui)
Snoesje666 schreef:
17-04-2019 21:52
Van mij mag iedereen in Nederland komen wonen als hij/zij de eigen broek ophoudt en geen sociale huurwoning bezet.
Ik vind Nederland al overbevolkt genoeg en ik moet er niet aan denken dat de Randstad een soort Singapore wordt. Het is nu al erg genoeg.
hollebollegijs schreef:
17-04-2019 19:45

Ja, want in de praktijk kan dat nu ook al. Daar zijn juist al die klachten over toch, het is een beetje raar om te klagen over 50.000 Afrikanen in Berlijn en dan daarna verontwaardigd tegen mij te doen alsof dat een compleet nieuw idee van mij zou zijn, dat ze allemaal 'mogen' komen.
Ga gewoon uit van de situatie zoals die is, mensen komen dus al gewoon.
- je hebt mensen die hier komen volgens de internationale afspraken, die kunnen aanspraak maken op voorzieningen
- snellere besluitvorming en handhaving voor strafbaar gedrag
- duidelijk wat de rechten en plichten zijn van ieder die zich niet aan de wet houdt
- wie hier verder werk vindt mag hier werken, niet mensen dwingen tot slavernij of juist jaren niks doen in een azc wat nu gebeurt. Werk je hier een bepaalde periode en heb je geen verblijfsstatus dan geeft een x periode hier zijn je op humane gronden rechten. Zoals het nu ook al in praktijk gaat.

Het stoort me enorm dat er wordt gedaan alsof mensen hier grotendeels komen profiteren. De halve horeca en het schoonmaakwerk wordt uitgevoerd door mensen die worden uitgebuit vanwege hun verblijfsstatus, zelfs mensenhandel, prostitutie. Allemaal bekend maar nee, laten we lekker het-groepje belachelijk maken 'hihi iedereen mag van jou komen'.
Van mij mag en moet niks, ze zijn er al en ze blijven komen en er wordt grof geld aan verdiend.
Laten we in ieder geval humaan blijven.
Het-groepje schreef:
17-04-2019 22:39
Ja, want in de praktijk kan dat nu ook al. Daar zijn juist al die klachten over toch, het is een beetje raar om te klagen over 50.000 Afrikanen in Berlijn en dan daarna verontwaardigd tegen mij te doen alsof dat een compleet nieuw idee van mij zou zijn, dat ze allemaal 'mogen' komen.
- je hebt mensen die hier komen volgens de internationale afspraken, die kunnen aanspraak maken op voorzieningen
- duidelijk wat de rechten en plichten zijn van ieder die zich niet aan de wet houdt
- wie hier verder werk vindt mag hier werken, niet mensen dwingen tot slavernij of juist jaren niks doen in een azc wat nu gebeurt. Werk je hier een bepaalde periode en heb je geen verblijfsstatus dan geeft een x periode hier zijn je op humane gronden rechten. Zoals het nu ook al in praktijk gaat.

Het stoort me enorm dat er wordt gedaan alsof mensen hier grotendeels komen profiteren. De halve horeca en het schoonmaakwerk wordt uitgevoerd door mensen die worden uitgebuit vanwege hun verblijfsstatus, zelfs mensenhandel, prostitutie. Allemaal bekend maar nee, laten we lekker het-groepje belachelijk maken 'hihi iedereen mag van jou komen'.
Van mij mag en moet niks, ze zijn er al en ze blijven komen en er wordt grof geld aan verdiend.
Zolang het gros van de statushouders hun hand hier (blijvend) ophoudt, dan vind ik dat mensen hier inderdaad hier grotendeels komen profiteren. Het is natuurlijk niet voor niets dat zij voor Nederland kiezen. Aan asielzoekers wordt verdiend door de asielindustrie, maar voor ons als samenleving zijn zij een grote kostenpost.

Ik heb helemaal geen zin om de halve wereld te onderhouden en daar tot mijn 69e voor aan het werk te blijven. Werk jij zelf eigenlijk wel fulltime? En hoeveel van je inkomen wil jij nog inleveren om het hele circus te bekostigen?
En als je iemand aan het werk gaat zetten (wat nu nog veel te weinig gebeurt) dan heeft dat niets met een veroordeling tot slavernij te maken. Eerlijk gezegd denk ik dat de gemiddelde werkende burger meer last van slavernij heeft, want deze mag een veel te groot deel van zijn inkomen inleveren bij de staat.
Snoesje666 schreef:
17-04-2019 21:52
Probleem is als we iedereen toelaten wie betaald de gezondheidszorg? Daar moet geld bij, wie betaald de bijstand als iemand na een half jaar werkloos wordt, wie betaald de scholing van de kinderen?

Dus moet je eisen dat iemand geld meeneemt als hij deze kant opkomt en die regeling is er al
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1058308 ... -nederland?
Als je genoeg geld meeneemt mag je je in Nederland vestigen.

En als je geen geld hebt maar kennis in huis hebt (kennis migranten) is er de Blue card
https://www.eu-bluecard.com/
Het-groepje schreef:

Een discussie voeren is niet jou belachelijk maken.

Ze mogen niet komen alleen ze doen het toch, vervolgens mikken ze hun paspoort weg en werken niet mee aan uitzetting.
Zo belanden ze in de illegaliteit ook omdat de EU vreemdelingendetentie verbied (helaas)
Dat uitbuiten hebben ze aan zich zelf te danken, ze kunnen ook terug.

Dan heb ik het over mensen uit veilige landen die geen asiel krijgen.
Nu er voldoende hekken op de Balkanroute staan is stromen druppelen geworden dus Europa heeft het ook mede dankzij Italië en Griekenland redelijk onder controle.

Maar jij bent voor open grenzen, in de praktijk mogen er van jou dus 50 miljoen ongeschoolde Afrikanen naar Europa komen
met de Afrikaanse variant van Easy jet?
Kan je dan uitleggen hoe we die miljoenen mensen gaan huisvesten, scholen, gezondheidszorg etc.
En wat doen we als er daarna nogmaals 50 miljoen komen.

En dit zijn reële cijfers gezien de bevolkingsaanwas in Afrika:

Er zijn nu 1,2 miljard Afrikanen en volgens de jongste voorspellingen zal dit aantal in 2050 verdubbelen tot 2,5 miljard, maar aan het einde van ­deze eeuw zou dit 4,4 miljard kunnen zijn.

Dat zijn de consequenties van open grenzen, je hebt geen controle meer.

Overigens is Nederland / de EU mega humaan, de opvang is nergens ter wereld zo goed geregeld alleen op de Griekse eilanden is het momenteel wat minder en in Bosnië maar dat is geen EU al ontvangen ze wel geld.
hollebollegijs schreef:
17-04-2019 23:38
Probleem is als we iedereen toelaten wie betaald de gezondheidszorg? Daar moet geld bij, wie betaald de bijstand als iemand na een half jaar werkloos wordt, wie betaald de scholing van de kinderen?

Dus moet je eisen dat iemand geld meeneemt als hij deze kant opkomt en die regeling is er al
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1058308 ... -nederland?
Als je genoeg geld meeneemt mag je je in Nederland vestigen.

En als je geen geld hebt maar kennis in huis hebt (kennis migranten) is er de Blue card
https://www.eu-bluecard.com/
Jaren geleden hebben we informatie ingewonnen over gaan wonen in Andorra. We moesten dan o.a. p.p. 70.000 gulden in een fonds storten en moesten verder zelf verzekeringen, huisvesting e.d. regelen.

Als er iets gebeurde, dan was die "spaarpot" beschikbaar om op te hoepelen.
@DeBalie
(Zineb El Rhazoui)
Het is nog steeds zo. Iemand die aan deze eisen voldoet mag van mij best komen.

https://www.andorra-sothebysrealty.com/ ... vergunning

Passieve residentie in Andorra: verblijfsvergunning zonder werkvergunning of fiscale residentie
De nieuwe wettelijk voorschriften omtrent inwijkelingen spreken niet meer van passieve verblijfsvergunning (resicéncia passiva), maar van verblijfsvergunning zonder werkvergunning. Hiervan zijn er twee types:

Verblijfsvergunningen voor internationaal werkende professionals.
Verblijfsvergunningen om redenen van wetenschappelijke, culturele en sportieve aard.
Over het algemeen zijn verblijfsvergunningen zonder winstgevende activiteit (passieve verblijfsvergunningen of verblijfsvergunningen zonder werk in Andorra) gericht op niet-Andorrese particulieren die van Andorra hun hoofdwoonplaats willen maken voor alle doeleinden en er ten minste 90 dagen per kalenderjaar daadwerkelijk verblijven. Deze worden voor de duur van één jaar verleend en worden op hun vervaldatum verlengd voor de volgende periodes: 3 jaar + 3 jaar + 10 jaar (in het geval van de Spaanse, Portugese en Franse nationaliteit, geldt er een speciaal verdrag).

Hiervoor gelden de volgende vereisten en procedures:

Bewijs van goed gedrag en geen strafblad.
Paspoort en uittreksel van de burgerlijke stand.
Bankcertificaat van een deposito van € 50.000 van het INAF (Nationaal Financieel Instituut van Andorra), plus € 10.000 per familielid dat van u afhankelijk is.
De originelen van de koop- of huurcontracten van een onroerend goed in Andorra.
Een bewijs van een sociale verzekering die arbeidsongeschiktheid, ziekte en pensioen dekt (als u ouder bent dan 60 jaar, is alleen een bewijs van een ziektekostenverzekering vereist).
Een medische keuring ondergaan bij de medische afdeling van de Dienst Immigratie van Andorra.
Over voldoende geldelijke middelen beschikken: aantonen dat uw inkomen meer dan 300% van het minimumloon van Andorra bedraagt (plus 100% voor elke familielid dat van u afhankelijk is).
Vereiste om € 400.000 in Andorra te investeren. Als onderdeel van de aanvraagprocedure, kunt u dit bedrag investeren in de vorm van de aankoop van onroerend goed, een bankdeposito, een investering in een Andorrese onderneming, of in de vorm van een renteloos deposito bij de INAF (Nationaal Financieel Instituut van Andorra). Deze laatste vereiste is niet verplicht voor aanvragers van actieve residentie die werkzaam zijn op het gebied van sport, kunst, of Research &
@DeBalie
(Zineb El Rhazoui)
Nederland heeft zo'n regeling ook alleen moet je dan meer geld meenemen.

Het probleem voor Westerse landen is dat als mensen worden toegelaten ze niet meer vertrekken.

In Italië is zo'n pilot geweest, daar mochten Afrikanen onder voorwaarden 2 jaar werken.
Maar wat gebeurde na die 2 jaar, of ze vroegen asiel aan, of ze verdwenen in de illegaliteit.
Het-groepje schreef:
Jouw post raakt kant nog wal. Je bent hier (eerst) blijkbaar racist- en nu weer asociaal of onmenselijk, als je kritisch bent tegen massa immigratie van gelukszoekers, met name van islamtische afkomst, want dat is waar het hier om gaat, en waarmee al zoveel problemen zijn in west Europa. Niemand helemaal NIEMAND is tegen opvang van oorlogsslachtoffers. Het blijkt alleen dat het in veel gevallen niet om veiligheid gaat maar om het economische aspect, als mensen duizenden kilometers reizen om juist hier in Nederland te raken, terwijl ze in de landen die ze doorkruizen al veilig zijn. Jij vind dat slim en begrijpelijk, en geen probleem om voor deze gelukszoekers, wat dat zijn ze, te betalen, heel veel andere mensen vinden dat wel.

Ik vind jouw gedachtengang echt bizar, want tuurlijk hebben wij meer rechten dan mensen die hier nog nooit een cent belasting hebben betaald die nooit aan het sociale of economische leven hebben, of zullen gaan deelnemen, en die in de praktijk heel vaak voorrang blijken te krijgen. Dat jij hier ook "middenin zit" en het niet ziet vind ik veelzeggend, en maakt van jou i.d.d. geen realist.
Het-groepje schreef:

En slavernij onder de Nederlanders? Denk aan de ongelukkigen die dwangarbeid moeten doen van de sociale dienst?
Wind je je daar ook zo over op want dat vind ik echte uitbuiting namelijk.
En ik blijf erbij dat de meesten hier alleen komen omdat het luilekkerland is.

Ik hoop echt dat jij mij eens kan uitleggen wat men nou verdiend aan die groepen Afrikaanse jonge mannen die hier in park ieder bankje bezet houden. Afgezien van de plaatselijke slijterij dan.
Gisselle schreef:
18-04-2019 09:18
Jouw post raakt kant nog wal. Je bent hier (eerst) blijkbaar racist- en nu weer asociaal of onmenselijk, als je kritisch bent tegen massa immigratie van gelukszoekers, met name van islamtische afkomst, want dat is waar het hier om gaat, en waarmee al zoveel problemen zijn in west Europa. Niemand helemaal NIEMAND is tegen opvang van oorlogsslachtoffers. Het blijkt alleen dat het in veel gevallen niet om veiligheid gaat maar om het economische aspect, als mensen duizenden kilometers reizen om juist hier in Nederland te raken, terwijl ze in de landen die ze doorkruizen al veilig zijn. Jij vind dat slim en begrijpelijk, en geen probleem om voor deze gelukszoekers, wat dat zijn ze, te betalen, heel veel andere mensen vinden dat wel.

Ik vind jouw gedachtengang echt bizar, want tuurlijk hebben wij meer rechten dan mensen die hier nog nooit een cent belasting hebben betaald die nooit aan het sociale of economische leven hebben, of zullen gaan deelnemen, en die in de praktijk heel vaak voorrang blijken te krijgen. Dat jij hier ook "middenin zit" en het niet ziet vind ik veelzeggend, en maakt van jou i.d.d. geen realist.
Kan niet anders dan het volledig met je eens zijn.
Ik betaal graag voor mensen die dat nodig hebben maar gelukszoekers nee daar mag geen cent naartoe wat mij betreft. Helaas denkt onze regering daar anders over.
https://www.volkskrant.nl/cs-b7273823

Artikel uit de VK
De asielprocedure loopt vast omdat bijna de helft van de aanvragen mensen uit veilige landen betreft of mensen die al elders een asielverzoek hebben gedaan.

Nog maar 20% van de asielaanvragen wordt omgezet in een tijdelijke verblijfsvergunning.
hollebollegijs schreef:
18-04-2019 18:00
https://www.volkskrant.nl/cs-b7273823

Artikel uit de VK
De asielprocedure loopt vast omdat bijna de helft van de aanvragen mensen uit veilige landen betreft of mensen die al elders een asielverzoek hebben gedaan.

Nog maar 20% van de asielaanvragen wordt omgezet in een tijdelijke verblijfsvergunning.
Plus interessante uitzending van Pauw gister: een genuanceerd verhaal van direct betrokkenen en een goede oplossing van de burgemeester van kampen
(Nu: Er wordt bij aangifte geen verdere actie ondernomen door om. Dat moet anders. Oplossing: bij meerdere aangiftes naar besloten azc. Dit is niet veilig voor de kinderen en gezinnen in het reguliere azc)
Opvallend was dat deze mensen de discussie rond die bus kolder vonden.
Fizz schreef:
17-04-2019 22:48
Zolang het gros van de statushouders hun hand hier (blijvend) ophoudt, dan vind ik dat mensen hier inderdaad hier grotendeels komen profiteren. Het is natuurlijk niet voor niets dat zij voor Nederland kiezen. Aan asielzoekers wordt verdiend door de asielindustrie, maar voor ons als samenleving zijn zij een grote kostenpost.

Ik heb helemaal geen zin om de halve wereld te onderhouden en daar tot mijn 69e voor aan het werk te blijven. Werk jij zelf eigenlijk wel fulltime? En hoeveel van je inkomen wil jij nog inleveren om het hele circus te bekostigen?
En als je iemand aan het werk gaat zetten (wat nu nog veel te weinig gebeurt) dan heeft dat niets met een veroordeling tot slavernij te maken. Eerlijk gezegd denk ik dat de gemiddelde werkende burger meer last van slavernij heeft, want deze mag een veel te groot deel van zijn inkomen inleveren bij de staat.
Lees anders eens even. Het is heel vermoeiend, deze manier van herformuleren en allerlei zaken niet goed begrijpen en helemaal verontwaardigd doen over dingen die er niet staan
Verder kan ik gezien mijn gezondheid niet fulltime werken, maar doe wel een opleiding en verdien toch lekker met parttime werken.
ik moet echt lachen als ik weer winkeliers en de burgemeester van Kampen op tv zie met verhalen over overlast veroorzakende asielzoekers en hun oplossingen daarvoor. In Ter Apel kampen ze al heel wat jaren met overlast. En ook daar hebben de winkeliers heus wel oplossingen bedacht. Resultaat? Nog steeds 0.0 omdat die regeltjes zo maar niet ingesteld mogen of kunnen worden. Dus laat ze in Kampen nou niet denken dat ze DE oplossing gevonden hebben voor het probleem. En de asielzoekers zijn nog steeds de lachende derde met zometeen hun eigen privébus.
Het-groepje schreef:
19-04-2019 08:37
Lees anders eens even. Het is heel vermoeiend, deze manier van herformuleren en allerlei zaken niet goed begrijpen en helemaal verontwaardigd doen over dingen die er niet staan
Verder kan ik gezien mijn gezondheid niet fulltime werken, maar doe wel een opleiding en verdien toch lekker met parttime werken.
Realiseer jij je dan wel dat jij ook afhankelijk bent van de verzorgingsstaat, want ik neem aan dat je de nodige toeslagen en eventuele ziekteuitkering ontvangt. Is het dan zo moeilijk te begrijpen dat als er heel veel mensen een beroep op die verzorgingsstaat doen en die nooit iets daaraan hebben bijgedragen of gaan bijdragen, het systeem niet langer houdbaar is? Iedere econoom kan je uitleggen dat een verzorgingsstaat met open grenzen gedoemd is om te mislukken.

Ik heb het artikel gelezen, maar wat begrijp ik dan niet? Waarom moeten we zulke mensen als ze uit Engeland weer hier naartoe komen voor de 3e keer met voorrang een woning verstrekken? En verdient die man eigenlijk zelf zijn kost of houdt hij ook nog eens zijn hand op bij de staat? Ik gok op het laatste anders had het AD wel vermeld dat hij werkte.
https://www.geenstijl.nl/5147336/filmpj ... t-rasiest/

Commentaar overbodig

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven