Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Algemeen vluchtelingentopic deel 9

12-11-2018 11:49 636 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6

Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7

Deel 8: Algemeen vluchtelingentopic deel 8

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Hier wordt voor u gewerkt
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/207676/V ... ken-update

Zou dat nou echt het eerste filmpje zijn dat geopenbaard wordt?
Zelfs de ene die wél mee mocht (want een kaartje) liep postuum stennis te maken.

Onvoorstelbaar dat er nog zolang gediscussieerd werd, als chauffeur was ik al veel eerder weggereden. Ik denk overigens dat ik koppig die halte zou overslaan als chauffeur.
My voice won’t be heard in Amsterdam
@DeBalie
#celebratingdissent#Freedom of thought festival.
(Zineb El Rhazoui)
Snoesje666 schreef:
24-04-2019 22:34
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/207676/V ... ken-update

Zou dat nou echt het eerste filmpje zijn dat geopenbaard wordt?
Zelfs de ene die wél mee mocht (want een kaartje) liep postuum stennis te maken.

Onvoorstelbaar dat er nog zolang gediscussieerd werd, als chauffeur was ik al veel eerder weggereden. Ik denk overigens dat ik koppig die halte zou overslaan als chauffeur.

Ik snap er ook helemaal niets van. Al die discussie...dat maakt het toch juist helemaal niet veiliger voor de passagiers op die lijn?
Wie een geldig kaartje heeft, mag mee. En om dat allemaal vlot af te (kunnen) handelen, is er dus al een extra begeleider ingezet.

Géén kaartje is niet mee kunnen. Dat is het systeem. Klaar.
Deur dicht en weg rijden.

Dat 'racist' roepen slaat al helemaal nergens op in dit verband; ik neem aan dat niemand daarvan onder de indruk is.
Twee begeleiders, zelfs...
@DeBalie
(Zineb El Rhazoui)
Snoesje666 schreef:
25-04-2019 06:55
Twee begeleiders, zelfs...
Ja, het mag wat kosten. Echt treurig gewoon dat we hier zo mee omgaan in Nederland, als een tandloze tijger. Logisch dat ze hun gedrag niet veranderen. En dat is ook de enige conclusie die ik kan trekken. Ze gedragen zich zo omdat het ze iets oplevert. Omdat dit gedrag wordt beloond. Als dat niet zo zou zijn, hadden ze hun gedrag allang aangepast.

Maar goed, ik kijk er dan ook naar met een realistische blik al zeg ik het zelf |-) . Ik vraag me af hoe een deugmensch tegen zulke beelden aan kijkt. Waarschijnlijk kijken deugmenschen gewoon niet, aangezien die liever wegkijken. :facepalm:
Nou, die beveiligers zijn natuurlijk begonnen met diskrimmieneren van die mensen zonder kaartje en dat die passagier zat te filmen was ook gewoon uitdagen en helemaal in strijd met hun praaivussie enzo.

Zoiets, bedoel je?
@DeBalie
(Zineb El Rhazoui)

https://www.ad.nl/tilburg/eritreeer-ver ... ~aa981c30/
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Hè, gelukkig, de eer van de familie is gered. :cheer:
De eerste jaren kan er nog niet getrouwd worden, ze is nog te jong.

Verkrachting binnen het huwelijk is in Nederland óók strafbaar.
@DeBalie
(Zineb El Rhazoui)
Niet verrassend natuurlijk, maar de stemwijzer bevestigt weer eens de totaal onrealistische denkbeelden van sommige partijen.

Wat vinden de partijen van
De EU moet asielzoekers die proberen de Middellandse Zee over te steken, terugsturen naar hun land van herkomst.

PvdA: oneens
........ Economische migranten en afgewezen asielzoekers moeten terugkeren naar hun land van herkomst
Okee, valt niets tegenin te brengen, ze 'moeten', maar ja, dat zeggen we alleen want zorgen dat het ook gebeurt doen we natuurlijk niet.

En het toppunt uiteraard weer GroenLinks: oneens
..... Mensen die niet mogen blijven, keren terug naar het land van herkomst.
Alsof het een feit is :facepalm: Zouden ze het nou serieus zelf echt geloven? Tuurlijk, illegaliteit bestaat niet in Nederland, WeAreHere is gewoon verzonnen, kraken ze huizen? Ach, dat is toch niet erg...

:nope:
bluewaterrr schreef:
04-05-2019 14:22
Niet verrassend natuurlijk, maar de stemwijzer bevestigt weer eens de totaal onrealistische denkbeelden van sommige partijen.

Wat vinden de partijen van
De EU moet asielzoekers die proberen de Middellandse Zee over te steken, terugsturen naar hun land van herkomst.

PvdA: oneens
........ Economische migranten en afgewezen asielzoekers moeten terugkeren naar hun land van herkomst
Okee, valt niets tegenin te brengen, ze 'moeten', maar ja, dat zeggen we alleen want zorgen dat het ook gebeurt doen we natuurlijk niet.

En het toppunt uiteraard weer GroenLinks: oneens
..... Mensen die niet mogen blijven, keren terug naar het land van herkomst.
Alsof het een feit is :facepalm: Zouden ze het nou serieus zelf echt geloven? Tuurlijk, illegaliteit bestaat niet in Nederland, WeAreHere is gewoon verzonnen, kraken ze huizen? Ach, dat is toch niet erg...

:nope:
Ach ik hoorde dat de peilingen gunstig zijn.
Forum de grootste, VVD tweede, Farage in Engeland op 30%
Wat betreft migratie krijgen we wel een koerswijziging al moet ik zeggen dat de huidige EU ook wel lucratieve deals sluit landen in Afrika / Turkije
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Interview met Ayaan Hirsi Ali. Heeft iemand er toegang toe?

https://www.telegraaf.nl/video/3532723/ ... n-onveilig
@DeBalie
(Zineb El Rhazoui)
Snoesje666 schreef:
04-05-2019 20:27
Interview met Ayaan Hirsi Ali. Heeft iemand er toegang toe?

https://www.telegraaf.nl/video/3532723/ ... n-onveilig
Ja, zal ik hem plakken?
Hieronder het interview met Ayaan Hirsi Ali in de Telegraaf van vandaag.

’In Europa geboren vrouwen krijgen te maken met dezelfde problemen als immigrantenvrouwen’

Silvan Schoonhoven
De bewegingsvrijheid van Europese vrouwen staat onder druk door immigranten uit moslimlanden. Dat betoogt Ayaan Hirsi Ali, die in de VS bezig is met een onderzoek en een nieuw boek over dit controversiële onderwerp. De Telegraaf sprak met haar over Nederland, ’s nachts naar huis fietsen en de opkomst van Thierry Baudet.

De naam van Ayaan Hirsi Ali (49) prijkt al vijftien jaar op dodenlijsten van extremisten. Haar nieuwe project zal haar ongetwijfeld nieuwe vijanden opleveren. Ze wil aantonen dat westerse vrouwen steeds meer last ondervinden van mannen uit landen waar het lastigvallen van het andere geslacht schering en inslag is.

Hirsi Ali, in 2005 door Time uitgeroepen tot een van de honderd invloedrijkste personen ter wereld, woont alweer twaalf jaar in Amerika. De Telegraaf spreekt haar in Berlijn, waar ze optreedt op een conferentie. Voor de deur staat politie. Hirsi Ali, die anderhalf jaar geleden is bevallen van haar tweede kind, oogt echter ontspannen. Ze lijkt gewend aan de situatie, na zeventien jaar van doodsbedreigingen.

Ze vertrok uit Nederland na wat ze ziet als ’commotie en hysterie’ rond haar persoon. Daaraan denkt ze niet graag terug, maar afgezien daarvan mist ze Nederland. Haar Nederlands moet van ver komen, liever schakelt ze over op Engels.

De opkomst van Thierry Baudet slaat ze met verbazing gade. Vol bewondering zag ze zijn ster rijzen toen hij nog een student was. „Ik koesterde moederlijke gevoelens voor hem en ben verrast dat hij nu zo groot is geworden en een partij leidt. Hij moet wel oppassen voor uitglijers”, zegt ze zorgelijk als ze hoort over het rumoer rond zijn toespraak over een ’boreaal Europa’. „Geert gebruikte ook altijd woorden die iedereen boos maken, terwijl Thierry altijd keurig bleef.”

Denk

Ook de opkomst van Denk heeft haar bereikt in de VS: „Verontrustend, bedroevend maar niet verrassend. Er is nu eenmaal een groep die meer loyaal is aan Turkije dan aan Nederland. We hebben die ontwikkeling zelf toegelaten.”

Hirsi Ali maakt zich zorgen over Europa. Waar ze zich eerder vooral druk maakte over het lot van migrantenvrouwen, betoogt ze nu dat het continent onveiliger wordt voor álle vrouwen. Dit door de komst van immigranten uit landen waar mannen vrouwen als minderwaardig beschouwen. De erosie van vrouwenrechten door de islam is het onderwerp van haar nieuwe boek ’Prey’ (Prooi), dat volgend jaar verschijnt.

Respect

Toen ze naar Nederland kwam, was ze verbaasd over hoe veilig vrouwen zich hier voelden. Ze verklaarde haar blanke vriendinnen voor gek omdat die niet bang waren om in het holst van de nacht uit de kroeg in Wageningen door het bos terug te fietsen naar Lunteren. „Zij lachten mij juist uit, omdat ik me daar zorgen over maakte. De situatie van toen is inmiddels echt veranderd. Ik heb vrouwen geïnterviewd in Zweden, Duitsland en andere landen. Het punt is dat alle vrouwen in Europa, oud, jong, blank, zwart, worden beïnvloed door de aanwezigheid van mannen uit landen waar ze niet gewend zijn aan respect voor vrouwen. Hier geboren vrouwen krijgen nu te maken met dezelfde problemen als immigrantenvrouwen; op straat, in de trein, als ze naar festivals of concerten willen. Door te zwijgen geven we toe aan die ontwikkeling.”

Het vermeende verband tussen immigratie, islam en geweld tegen vrouwen is een uiterst gevoelig thema – de cijfers, voor zover ze worden bijgehouden, zijn niet eenduidig. Het onderwerp alleen al aanroeren leidt tot woedende protesten, zegt Hirsi Ali. In de media, op universiteiten, bij politici.

Waarom brandt ze haar vingers hieraan? „Om het werk van haar vriend Theo van Gogh voort te zetten”, antwoordt ze. In november is het vijftien jaar geleden dat moslimextremist Mohammed Bouyeri Theo op straat doodschoot en de keel doorsneed. „Er gebeurt te weinig om de herinnering aan Van Gogh levend te houden”, vindt ze. „Op zijn manier verdedigde hij de liberale principes en de vrijheid van meningsuiting. In deze tijd moeten we zijn verhaal opnieuw en opnieuw vertellen om niet te vergeten waarvoor Theo gestorven is. Maar ik merk dat veel mensen er tegenwoordig liever niet over praten; ze voelen zich er ongemakkelijk onder en zeggen ’natuurlijk is er vrije meningsuiting, maar…’.”

Dat komt volgens haar door de onstuitbare opmars van het begrip ’islamofobie’, waarmee je om de oren wordt geslagen als je kritiek levert op het geloof. „Het is een uiterst geslaagde marketingcampagne, betaald met geld uit de Golf. De afwijzing van aspecten van de islam heeft niets te maken met fobie. Een fobie is een irrationele angst – zelf ben ik bang voor spinnen. Angst voor islamisten die op basis van geschriften homo’s willen doden, antisemitisch zijn of mensen willen onthoofden, is niet irrationeel. Termen als ’islamofobie’ en ’haatspraak’ willen voorkomen dat we het echte probleem gaan begrijpen. De vrijheid van meningsuiting komt daarmee in de gevarenzone.”

Ex-moslima Hirsi Ali staat bij haar haters te boek als de vleesgeworden islamofobie. Toch is ze tijdens een vrij uurtje in Berlijn uitgerekend op bezoek geweest bij een moskee. „In de Ibn Ruschd-Goethe moskee zag ik mannen en vrouwen gewoon naast elkaar zitten. De imam is een vrouw die geen hoofddoek draagt. Ze gaf een preek, zó vredig. Ik dacht dat ze na het bidden zouden gaan yoga’en. Als alle moskeeën en imams zo waren, zouden we niet zo vaak spreken over islam en integratie. Maar weet je wat het is: je moet drie trappen op en op elke verdieping staat een politieman. Zoveel landen en imams hebben tegen deze moskee geprotesteerd. De oprichter, Seyran Ateş, wordt ernstig bedreigd.”

Ook Nederland zou moeten helpen om dit soort liberale moskeeën van de grond te krijgen en de veiligheid te garanderen, vindt Hirsi Ali. Ze vormen een tegenwicht tegen de islam die wordt gefinancierd uit Golfstaten en andere onvrije landen. Een Nederlandse moskeebezoeker vertelde haar dat Nederlandse moslims wel degelijk behoefte hebben aan vrijzinnige moskeeën, maar bang zijn.

Experimenteren

„Veel moslims gaan naar een radicale moskee, domweg omdat er weinig keus is. Sommige moskeeën waren niet radicaal, maar hebben door Saoedische invloed en geld die identiteit aangenomen. Dan heb je een kip en ei-probleem. Je kunt nergens anders heen. Dan heb je een antwoord op de islamistische moskeeën en scholen. We zijn echt nog niet zover dat er een nieuwe islam is. Maar er zijn wel moslims – zoals Ates – die willen experimenteren.”

„In Leiden werd ik in 1992 aangesproken door Jehova’s Getuigen die boekjes in mijn hand duwden en tegen me begonnen te preken. Mijn vrienden zeiden: je hoeft niet te luisteren, je kunt gewoon vertellen dat ze op moeten hoepelen. De hele straat was het met me eens toen ik dat deed. Maar moslims kunnen nergens heen als ze met zulke types worden geconfronteerd. Ze worden beïnvloed door hun ouders, leraren, de imam. We willen uiteindelijk moslims die zich niet aangesproken voelen door de boodschap van de radicalen. En die naar voren kunnen stappen en zeggen, sodemieter op.”
Dat is toch ook raar.

Linkse feministen staan op de achterste benen als vrouwen ongelijk betaalt worden, ze willen dat mannen meer doen in het huishouden en bij de zorgtaken.
De linkse vrouwen strijden al vanaf de jaren 70 voor gelijke vrouwenrechten (terecht)
Zelfs hier op het forum zie je dat als je een topic opent met de tekst: mijn man wil niet dat ik met mijn vriendinnen uitga

Nou dan ontploft het forum zowat

Maar diezelfde linkse vrouwen kijken weg als islamitische vrouwen tweede rangs burgers zijn, met een hittegolf in een tapijt moeten lopen met een hoofddoek om, als een soort broedkippen worden gebruikt en niet eens mogen beslissen hoeveel kinderen ze krijgen.

linkse vrouwen zijn laf maar wel zeiken en huilen als baudet een keer een vrouwonvriendelijke opmerking maakt.
Dan doen de linkse vrouwen :cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:

Ik :bonk: het niet meer
In verband met dyslexie laat ik mijn teksten nakijken maar het gaat ook wel eens mis.
Bedankt voor het artikel. Ayaan Hirsi Ali werd ook genoemd in het boek van de (helaas) best bewaakte vrouw van Frankrijk, Zineb el Rhazoui.

https://www.bol.com/nl/p/vernietig-het- ... uctPageUrl
@DeBalie
(Zineb El Rhazoui)
Fizz schreef:
04-05-2019 22:35
Hieronder het interview met Ayaan Hirsi Ali in de Telegraaf van vandaag.
Dank!
Ayaan slaat de spijker op de kop. Prachtige en moedige vrouw die schofterig is behandeld door onze enige echte eigen politieke bobo’s. Ze had gelogen over haar achternaam en moest weg. Destijds was ik een naïeve, goedgelovige kip en vond ik het schan-da-lig dat ze had gelogen over haar achternaam. Nu ben ik wat ouder en wijzer en denk ik dat er heel wat andere redenen waren om het haar zo moeilijk te maken.

Ayaan verstoorde het multiculti diversiteits hallelujah-feestje.
De video bij de Telegraaf vond ik ook erg leuk.

Haar Nederlands is weggezakt (logisch), maar de plaatsnamen en de kroeg kwamen er vloeiend uit.
@DeBalie
(Zineb El Rhazoui)
ollieopviva schreef:
04-05-2019 22:53
Dat is toch ook raar.

Linkse feministen staan op de achterste benen als vrouwen ongelijk betaalt worden, ze willen dat mannen meer doen in het huishouden en bij de zorgtaken.
De linkse vrouwen strijden al vanaf de jaren 70 voor gelijke vrouwenrechten (terecht)
Zelfs hier op het forum zie je dat als je een topic opent met de tekst: mijn man wil niet dat ik met mijn vriendinnen uitga

Nou dan ontploft het forum zowat

Maar diezelfde linkse vrouwen kijken weg als islamitische vrouwen tweede rangs burgers zijn, met een hittegolf in een tapijt moeten lopen met een hoofddoek om, als een soort broedkippen worden gebruikt en niet eens mogen beslissen hoeveel kinderen ze krijgen.

linkse vrouwen zijn laf maar wel zeiken en huilen als baudet een keer een vrouwonvriendelijke opmerking maakt.
Dan doen de linkse vrouwen :cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:

Ik :bonk: het niet meer
Helemaal met je eens. Zoals deze dagen heeft men de mond vol over vrijheid. Maar over welke vrijheid gaat het dan? Ik zag bij herdenking gisteren de meest gruwelijke verhalen voorbij komen.
Dat moet dan toch een goed voorbeeld zijn voor een regering om ervoor te zorgen dat bevolking dit niet meer meemaakt.
Maar nee, vooral de vele oorlogsmisdadigers terughalen samen met hun broedkippen en nazaten.
Wanneer wordt er nu eens aan de Nederlandse burger gedacht? De mensen die dat hele asielcircus moeten financieren en waarvoor dat alleen maar stank voor dank oplevert:

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/299 ... ielzoekers
Volgens meerdere mensen die Omroep Brabant sprak, zou geadviseerd zijn om te zorgen voor een hoog hekwerk, voor bewakingscamera's en om een goede hond aan te schaffen.

Ik mag toch hopen dat die vergoed worden uit het asielzoekersgeldpotje??

Overigens hebben wij de schurft aan honden, waarom zouden WIJ dan een hond moeten aanschaffen?

Leg die klootzakken kansenpareltjes gewoon aan de ketting.
@DeBalie
(Zineb El Rhazoui)
De censuur vindt op alle fronten plaats. Zelfs een objectief artikel met voor- en tegenstanders mag al niet meer:

https://www.ad.nl/binnenland/wijkblad-m ... ~a1a66f25/
Censuur vind ik zorgelijker dan alle migranten bij elkaar.
Ik word zo schijtziek van al die jonge Afrikanen hier in het park. Worden er steeds meer. Voel me gewoon niet prettig om met mijn hondje langs die zuipschuiten te moeten lopen.
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/208272/K ... zeven-euro

Volgens een woordvoerder van het ministerie van Justitie en Veiligheid was de aanvankelijke prijs van vijf euro gebaseerd op het aantal kilometers dat de bus rijdt.

Doordat de 'asielbus' niet op tussenliggende haltes stopt, zou dat aantal lager liggen dan bij de reguliere lijndienst, die wel tussenstops maakt.

Te veel afwijking
'In overleg met het COA en Qbuzz is er voor gekozen om de prijs van vijf naar zeven euro te verhogen. Anders wijkt de prijs van het 'asielbuskaartje' te veel af van de prijs van een kaartje voor de lijnbus', zegt de woordvoerder
.
@DeBalie
(Zineb El Rhazoui)
Nog even voor de forummers die hier graag roepen dat het in Ter Apel allemaal wel meevalt.

https://www.dvhn.nl/groningen/Dit-zijn- ... 44569.html

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven