Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Algemeen vluchtelingentopic deel 9

12-11-2018 11:49 389 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6

Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7

Deel 8: Algemeen vluchtelingentopic deel 8

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Hier wordt voor u gewerkt
Nou ja, de 'winst' is dat de NOS in elk geval tegenwoordig -eindelijk- gewoon spreekt over migranten (in plaats van iedereen maar vluchteling te noemen).
Doet tenminste wat meer recht aan mensen die echt 'voor hun leven' hebben moeten vluchten.
yellowpino schreef:
11-05-2019 14:04
Nog even voor de forummers die hier graag roepen dat het in Ter Apel allemaal wel meevalt.

https://www.dvhn.nl/groningen/Dit-zijn- ... 44569.html
Dat vluchtelingenverdrag moet op de schop. We kunnen hier niet iedere gelukszoeker onderhouden. Alleen al die mensen in de asielmolen kost een vermogen, want ze blijven hier jaren hangen.
Wat aardige cijfers met dank aan de NOS

Dus 2.5 miljoen - voornamelijk mannen - procederen op kosten van de landelijke overheden en duiken vermoedelijk onder.

2.5 miljoen en dan zijn er nog steeds mensen tegen de Turkijedeal en voor vluchtelingen veerponten zoals Sea-Watch 3
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ja, maar het zijn wel áárdige mannen, dus dat moet kunnen.

https://www.trouw.nl/democratie/rutte-b ... ~a213ce1f/

Premier Mark Rutte erkent dat er deze week fouten zijn gemaakt bij de publicatie van cijfers over criminele asielzoekers. Het ministerie van justitie en veiligheid bracht een top-10-lijst naar buiten met veel voorkomende delicten. De zware misdrijven werden niet apart genoemd. Deze schaarde het ministerie onder het kopje ‘overig’. Dit had zo niet gemoeten, zei Rutte vrijdagavond tegen de NOS.

Omdat journalisten doorvroegen bij het ministerie werd duidelijk dat asielzoekers zich het afgelopen jaar tientallen keren schuldig hebben gemaakt aan ernstige delicten als verkrachting, zware mishandeling en doodslag. De premier is ‘zeer geschrokken’ van deze cijfers. Hij baalt ervan dat deze gegevens niet expliciet werden vermeld in het overzicht van het ministerie.

De volgende keer zullen we alle cijfers direct publiceren.

Rutte: “Ik kwam staatssecretaris Harbers (vreemdelingenzaken) tegen en ook hij vindt het verschrikkelijk dat dit op deze manier is gegaan. Het was veel beter geweest als we direct alles hadden gespecificeerd. We willen totale transparantie.”

De Tweede Kamer reageerde deze week ook ontstemd. CDA’er Madeleine van Toorenburg is ‘nijdig’ dat ‘we opnieuw geen openheid hebben gekregen over ernstige misdrijven die zijn gepleegd door asielzoekers’. PVV en SP repten over het ‘verdoezelen’ van misdaden. PVV-leider Geert Wilders legde direct de vertrouwenskwestie op tafel. Hij wilde liefst deze week nog een debat met staatssecretaris Harbers om hem te kunnen beschuldigen van het misleiden van de Tweede Kamer.

Opzet
Volgens Wilders staat daar ‘de politieke doodstraf’ op, wat zou moeten leiden tot vertrek uit het kabinet. Dat debat komt er, maar – tot teleurstelling van de PVV – niet voor de Europese verkiezingen van komende donderdag.

Harbers zal in dat debat de Tweede Kamer ervan moeten overtuigen dat er geen opzet in het spel is, dat het kabinet niet willens en wetens heeft geprobeerd misdrijven van asielzoekers te verhullen.

Rutte verdedigde zondag zijn staatssecretaris door te stellen dat hij ‘geen enkele aanwijzing’ heeft dat hier expres cijfers zijn achtergehouden. Het vervelende is, aldus de premier, dat deze kwestie ‘wantrouwen creëert’. “De volgende keer zullen we alle cijfers direct publiceren.”

Personeel van ‘aso-azc’s’ doet elke twee weken aangifte van ernstige bedreiging of vernieling door asielzoekers. Maar het werkelijke aantal incidenten ligt veel hoger.
We don't have to make babies to make love. (Prince)
Snoesje666 schreef:
18-05-2019 00:34

Premier Mark Rutte erkent dat er deze week fouten zijn gemaakt bij de publicatie van cijfers over criminele asielzoekers. Het ministerie van justitie en veiligheid bracht een top-10-lijst naar buiten met veel voorkomende delicten. De zware misdrijven werden niet apart genoemd. Deze schaarde het ministerie onder het kopje ‘overig’. Dit had zo niet gemoeten, zei Rutte vrijdagavond tegen de NOS.

Omdat journalisten doorvroegen bij het ministerie werd duidelijk dat asielzoekers zich het afgelopen jaar tientallen keren schuldig hebben gemaakt aan ernstige delicten als verkrachting, zware mishandeling en doodslag. De premier is ‘zeer geschrokken’ van deze cijfers. Hij baalt ervan dat deze gegevens niet expliciet werden vermeld in het overzicht van het ministerie.

De volgende keer zullen we alle cijfers direct publiceren.

Rutte: “Ik kwam staatssecretaris Harbers (vreemdelingenzaken) tegen en ook hij vindt het verschrikkelijk dat dit op deze manier is gegaan. Het was veel beter geweest als we direct alles hadden gespecificeerd. We willen totale transparantie.”

De Tweede Kamer reageerde deze week ook ontstemd. CDA’er Madeleine van Toorenburg is ‘nijdig’ dat ‘we opnieuw geen openheid hebben gekregen over ernstige misdrijven die zijn gepleegd door asielzoekers’. PVV en SP repten over het ‘verdoezelen’ van misdaden. PVV-leider Geert Wilders legde direct de vertrouwenskwestie op tafel. Hij wilde liefst deze week nog een debat met staatssecretaris Harbers om hem te kunnen beschuldigen van het misleiden van de Tweede Kamer.

Opzet
Volgens Wilders staat daar ‘de politieke doodstraf’ op, wat zou moeten leiden tot vertrek uit het kabinet. Dat debat komt er, maar – tot teleurstelling van de PVV – niet voor de Europese verkiezingen van komende donderdag.

Harbers zal in dat debat de Tweede Kamer ervan moeten overtuigen dat er geen opzet in het spel is, dat het kabinet niet willens en wetens heeft geprobeerd misdrijven van asielzoekers te verhullen.

Rutte verdedigde zondag zijn staatssecretaris door te stellen dat hij ‘geen enkele aanwijzing’ heeft dat hier expres cijfers zijn achtergehouden. Het vervelende is, aldus de premier, dat deze kwestie ‘wantrouwen creëert’. “De volgende keer zullen we alle cijfers direct publiceren.”

Personeel van ‘aso-azc’s’ doet elke twee weken aangifte van ernstige bedreiging of vernieling door asielzoekers. Maar het werkelijke aantal incidenten ligt veel hoger.
Ik kan bijna niet geloven dat er nog mensen in Nederland zijn die de praatjes van Rutte blijven geloven. Wat is die man mij tegengevallen. Het waren toch echt een paar leugentjes teveel.
Snoesje666 schreef:
18-05-2019 00:34
Haha, natuurlijk willen ze helemaal geen transparantie.
Reken maar dat er door ambtenaren lang over nagedacht is: 'hoe kunnen we deze cijfers zó publiceren dat we de moorden en verkrachtingen niet specifiek hoeven te noemen'..... weet je wat?... laten we een top 10 doen en dan alle andere zaken onder 'overigen' op no. 11 scharen.....

En dan hopen ze dus gewoon dat het nieuws op de betreffende dag overschaduwd zal worden door iets groters zodat niemand vragen gaat stellen... en mochten er vragen komen, dan sluiten de gelederen zich: .....nee, is nooit de bedoeling geweest, transparant, volstrekt helder....er komt een onderzoek....bah. Zogenaamd geen flauw benul hebben over welke informatie mensen relevant achten: ben je dan toch wel héél erg wereldvreemd (en dus ongeschikt voor dit werk?), dom, hardleers, arrogant, of wat...?
Ach, volgende week mogen we weer naar de stembus.

Ik denk niet dat dit "nieuws" goed uitkomt, zo vlak voor de verkiezingen.
Gebruna schreef:
11-05-2019 15:24
Nou ja, de 'winst' is dat de NOS in elk geval tegenwoordig -eindelijk- gewoon spreekt over migranten (in plaats van iedereen maar vluchteling te noemen).
Doet tenminste wat meer recht aan mensen die echt 'voor hun leven' hebben moeten vluchten.

Misschien dat we het volgende topic (als deze vol is) straks "Algemeen migrantentopic deel 10" kunnen noemen, dat is inderdaad beter.
Fizz schreef:
18-05-2019 00:46
Ik kan bijna niet geloven dat er nog mensen in Nederland zijn die de praatjes van Rutte blijven geloven. Wat is die man mij tegengevallen. Het waren toch echt een paar leugentjes teveel.
Ik heb die 'top-10' eens bekeken (en de aantallen/percentages). Van de 4600 gevallen, zijn er 1000 benoemd als 'overige'.
Dat is dus 21 % van de registreerde (!!!) gevallen "verkrachting en moord'.

Het is maar net wat je wil laten zien - dit is echt geen vergissing geweest of 'het kwam door de top tien'....
Betere indeling (zie lijstje dat in de pers is verschenen):

1) - 44.13 % winkeldiefstal
2) - 21.73 % verkrachting en moord etc. !!!!!
3) - 13.91 % overig diefstal, zakkenrollen, tasroof, e.d.
4) - 12.39 % belediging, eenvoudige (?) mishandeling, bedreiging
5) - ..4.35 % vernieling objecten
6) - ..3.48 % heling

Dus: genoeg mogelijkheden om die moorden en verkrachtingen wat nader te specificeren.
Wij hoeven niet te weten dat er 80 gevallen van 'belediging' zijn geregistreerd zolang die verkrachtingen en moorden onder 1000 'overigen' worden genoemd.

En om hoeveel mensen gaat het eigenlijk? Mensen die zeggen asiel (!) te willen omdat zij in hun eigen land niet veilig zeggen te zijn....
gebruna wijzigde dit bericht op 21-05-2019 15:52
0.40% gewijzigd
Ieder vergrijp vind ik er een te veel. Dan denk ik rot een eind op zeg.
Hoe kan een premier zo glashard zitten liegen op tv. Vond het tenenkrommend gisteren bij wekelijkse gesprekje.
Al dat tuig wat leeft van belastinggeld van werkende Nederlanders. Geloof het maar, die gaan nooit meer weg, nu niet, morgen niet, nooit niet.
Begrijp niet dat ernog steeds mensen zijn die dIt soort met open armen ontvangt.
Inderdaad, tenenkrommend. En beledigend. Hoe dom denken zij dat de burgers zijn?

Je maakt mij niet wijs dat men denkt dat wij willen zien "of er nu meer fietsen zijn gestolen, of dat er meer moorden en verkrachtingen hebben plaatsgevonden"...

en dan doen alsof zij ons zo goed informeren "want het is gebruikelijk om een top 10 te presenteren van de meest voorkomende ...bla, bla" En dan nét zo lang met die aantallen en omschrijvingen gaan zitten goochelen totdat het aantal moorden buiten de top 10 valt?

Uit het RTL nieuwsbericht:
"Een grote categorie van relatief weinig voorkomende soorten incidenten is terecht gekomen onder de noemer ‘overig’", schrijft Harbers. "Omdat zware misdrijven relatief weinig voorkomen, vallen registraties hiervan onder de categorie ‘overig’. Het is niet ongebruikelijk in rapportages te werken met een top tien en een restcategorie, .....
Relatief weinig voorkomen: "...Zoals bijvoorbeeld 31 incidenten van moord en doodslag en 47 incidenten van aanranding...."

Relatief weinig ten opzichte van wat / wie ?
Komen er onder andere groepen van gelijke omvang/grootte óók 31 moorden + 47 aanrandingen voor?
Of valt het aantal moorden wel mee (volgens Harbers) omdat er zo gigantisch veel andere misdrijven door asielzoekers worden gepleegd dat moorden en verkrachtingen 'relatief weinig' voorkomen - en dus zijn die 'incidenten' eigenlijk niet de moeite waard om te vermelden?

Hoe lang moet je daar wel niet op puzzelen om alles zó te rubriceren, dat 1000 (ofwel 21,73 %) van de 4600 gevallen tot een 'restcategorie' gebombardeerd kunnen worden?
Waarom zou zo een etter fietsen stelen. Die krijgen ze toch gewoon.
Nee het gaat om geweldsmisdrijven, dat vind ik veel erger. Ik kan er gewoon niet bij dat dit gajes zo gepamperd wordt.
Tuig wil geen fiets hebben, tuig wil hem doorverkopen. Vandaar het kopje "heling".
Precies Snoesje, om te verkopen. In het azc hier hebben Armeniërs een goedlopend fietsenhandeltje.
Snoesje666 schreef:
18-05-2019 01:11
Misschien dat we het volgende topic (als deze vol is) straks "Algemeen migrantentopic deel 10" kunnen noemen, dat is inderdaad beter.

Aangezien het nog wel even zal duren voordat dit topic vol is, heb ik mezelf gestaft en de mods gevraagd of de topictitel aangepast kan worden.
Snoesje666 schreef:
19-05-2019 09:12
Aangezien het nog wel even zal duren voordat dit topic vol is, heb ik mezelf gestaft en de mods gevraagd of de topictitel aangepast kan worden.
Goed idee, dat dekt de lading veel beter!
Rookgordijn1 schreef:
19-05-2019 08:03
Precies Snoesje, om te verkopen. In het azc hier hebben Armeniërs een goedlopend fietsenhandeltje.

Dat heet ondernemingszin. Een heel positieve insteek voor de maatschappij, eigen bedrijven opzetten.
Snoesje666 schreef:
19-05-2019 11:15
Dat heet ondernemingszin. Een heel positieve insteek voor de maatschappij, eigen bedrijven opzetten.
O ja dat kan ook. Prima handelslieden. Die kunnen we natuurlijk niet missen in Nederland al deze waardevolle ondernemers.

Ook wel aardig, waar gingen de migranten heen.
Als je toch ziet wat Merkel Duitsland heeft aangedaan :sick:
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Snoesje666 schreef:
25-04-2019 22:16
Nou, die beveiligers zijn natuurlijk begonnen met diskrimmieneren van die mensen zonder kaartje en dat die passagier zat te filmen was ook gewoon uitdagen en helemaal in strijd met hun praaivussie enzo.

Zoiets, bedoel je?
Euh ja inderdaad. :-D Daarnaast gaat het volgens deugmenschen altijd om incidenten. Terwijl als het om incidenten zou gaan, het niet nodig zou zijn dat er apart een bus gaat rijden met beveiliger. :nope:

Maar ja, breng dat een deugmensch maar eens aan het verstand. :nope:
In Aken zie je de gevolgen wel heel duidelijk. Zoveel bedelaars in het centrum waarvan de bordjes vaak Engels en Arabisch zijn. Vaak ook veel invaliden. En in de meeste gevallen praten ze Arabisch. Ook heel veel hangjongeren.
Je woont nu toch in de buurt van Aken?

Twee jaar geleden zag ik daar amper zwervers, dus die mensen zijn in aantal toegenomen.
Snoesje666 schreef:
20-05-2019 19:01
Je woont nu toch in de buurt van Aken?

Twee jaar geleden zag ik daar amper zwervers, dus die mensen zijn in aantal toegenomen.
Ja Zuid-Limburg.
Werkloosheid Griekenland nog altijd hoog, jongeren op banenjacht in buitenland - https://nos.nl/l/2285614

Die hoge jeugdwerkloosheid is in veel Zuid Europese landen.
En toch horen je genoeg geluiden om werkvergunningen te verstrekken aan Afrikanen
Ik hoorde laatst weer iets geks.

Hier in de crisisopvang wonen gezinnen die om de een of andere reden hun woning hebben moeten verlaten, meestal moeders met hun kinderen, geval huishoudelijk geweld.

De bedoeling is dat ze daar maximaal een half jaar wonen in afwachting van een nieuwe woning. Ze wonen dan met het gezin in één kamer. Niet echt een ideale situatie. Echter, ze krijgen géén urgentie bij de woningbouwverenigingen.

Nu heb ik kennissen, asielzoekers, die onlangs gescheiden zijn. Zij woont nog bij hem in huis. Ze hebben nog prima contact samen en de afspraak was dat zij daar mag wonen totdat ze iets anders heeft. Een kamer ofzo, veel meer is niet haalbaar met nul jaar inschrijftijd bij de woningbouwvereniging.
Drie keer raden wie er wél een urgentieverklaring heeft gekregen omdat ze situatie zogenaamd onhoudbaar is en binnen een maand een nieuwe woning heeft gevonden.

Ik snap niet hoe zij zo makkelijk een urgentieverklaring heeft gekregen en die gezinnen die op de crisisopvang wonen niet.

Anonymous

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven