Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Algemeen vluchtelingentopic deel 9

12-11-2018 11:49 636 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6

Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7

Deel 8: Algemeen vluchtelingentopic deel 8

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Hier wordt voor u gewerkt
Het is een beetje off-topic maar wel leuk, het stemgedrag van DENK
als het gaat om Turkije

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
12-06-2019 19:37
Het is een beetje off-topic maar wel leuk, het stemgedrag van DENK
als het gaat om Turkije

DENK toont precies aan waarom ik er geen voorstander van ben dat mensen met een dubbel paspoort zich verkiesbaar mogen stellen of mogen stemmen. Gelukkig gaat het bij de meeste Kamerleden goed, maar in het geval van DENK is het te hopen dat de partij marginaal blijft. Vooral op gemeentelijk niveau gaat het met raadsleden met een dubbel paspoort vaak fout. Daar zijn al heel veel gevallen van bekend.

Ik begrijp niet waarom Wilders zoveel over zich heen krijgt, als hij over die dubbele paspoorten in de politiek begint. Er is al toegegeven dat de commissie Stiekem is verkleind om de fractievoorzitter van DENK er buiten te kunnen houden. Ik vraag mij af hoe dat dan gaat als de partij ooit 10 of 15 zetels haalt. (wat niet te hopen is)

@Gijs, heb je mijn pb eigenlijk ontvangen? Ik krijg helemaal geen melding dat hij verzonden is.
Fizz schreef:
12-06-2019 21:54

@Gijs, heb je mijn pb eigenlijk ontvangen? Ik krijg helemaal geen melding dat hij verzonden is.
Binnen :cheer:
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Fizz schreef:
12-06-2019 21:54
DENK toont precies aan waarom ik er geen voorstander van ben dat mensen met een dubbel paspoort zich verkiesbaar mogen stellen of mogen stemmen. Gelukkig gaat het bij de meeste Kamerleden goed, maar in het geval van DENK is het te hopen dat de partij marginaal blijft. Vooral op gemeentelijk niveau gaat het met raadsleden met een dubbel paspoort vaak fout. Daar zijn al heel veel gevallen van bekend.

Ik begrijp niet waarom Wilders zoveel over zich heen krijgt, als hij over die dubbele paspoorten in de politiek begint. Er is al toegegeven dat de commissie Stiekem is verkleind om de fractievoorzitter van DENK er buiten te kunnen houden. Ik vraag mij af hoe dat dan gaat als de partij ooit 10 of 15 zetels haalt. (wat niet te hopen is)

Eens trouwens ik ben van mevrouw Karabulut ook geen fan die flirt mij ook iets teveel met Hamas en PKK.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Deze jongens van UP Network verdienen ook meer aandacht:

https://www.youtube.com/watch?v=-YQ8WxmbcoQ
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Rosabella1 schreef:
12-06-2019 22:21
Deze jongens van UP Network verdienen ook meer aandacht:

https://www.youtube.com/watch?v=-YQ8WxmbcoQ
Die doen het leuk inderdaad. In het Arib/Ozturk verhaal valt mij op dat niemand begrijpt of zegt dat niet alleen Ozturk de mond werd gesnoerd vanwege zijn onwelgevallige mening, maar daarmee ook de duizenden stemmers die hij vertegenwoordigt. Die worden niet serieus genomen. Dat is heel slecht, maar niet verbazingwekkend gezien de historie qua benadering van PVV/FvD etc.
MarkSD schreef:
13-06-2019 09:16
Die doen het leuk inderdaad. In het Arib/Ozturk verhaal valt mij op dat niemand begrijpt of zegt dat niet alleen Ozturk de mond werd gesnoerd vanwege zijn onwelgevallige mening, maar daarmee ook de duizenden stemmers die hij vertegenwoordigt. Die worden niet serieus genomen. Dat is heel slecht, maar niet verbazingwekkend gezien de historie qua benadering van PVV/FvD etc.
De manier waarop hem de mond werd gesnoerd en hem de rest van zijn spreektijd werd ontnomen vind ik werkelijk schandalig.
Ongeacht wat je verder van zijn ideeën vindt,hij is een gekozen volksvertegenwoordiger die alles moet mogen zeggen.
Rosabella1 schreef:
13-06-2019 10:39
De manier waarop hem de mond werd gesnoerd en hem de rest van zijn spreektijd werd ontnomen vind ik werkelijk schandalig.
Ongeacht wat je verder van zijn ideeën vindt,hij is een gekozen volksvertegenwoordiger die alles moet mogen zeggen.
Arib is helaas lang niet altijd objectief. Ik vind haar niet heel geweldig als Kamervoorzitter. Ik vind het nog steeds jammer dat Bosma het niet geworden is.

Migranten ophaaldienst Seawatch draait weer op volle toeren :@
Uitgeprocedeerde asielzoekers nauwelijks uitgezet - https://nos.nl/l/2289520

En omdat ze niet uit te zetten zijn moet je de selectie tussen wel - niet echte vluchtelingen laten plaatsvinden in Noord Afrika

Dan zijn ze ook dichter bij huis.
hollebollegijs schreef:
18-06-2019 12:38
Uitgeprocedeerde asielzoekers nauwelijks uitgezet - https://nos.nl/l/2289520

En omdat ze niet uit te zetten zijn moet je de selectie tussen wel - niet echte vluchtelingen laten plaatsvinden in Noord Afrika

Dan zijn ze ook dichter bij huis.
Ja maar met het Marrakesh pact zou dat toch allemaal geregeld zijn? Die landen gingen nu toch echt allemaal hun onderdanen terugnemen?
Rutte en de linksgekkies zeiden het zelf.
Nou Thierry en Geert kom er maar in!
En dan is er nog dit:

https://www.ad.nl/binnenland/halsema-sl ... ~acfb6fb8/

De politie moest gemiddeld vijf keer per week uitrukken na meldingen van incidenten. Ondanks maatregelen kwamen er nog een heleboel meldingen binnen, zo laat een politiewoordvoerder weten. Daarom gaat de opvanglocatie in oktober dicht, ondanks het verzoek van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) voor een verlenging.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/5709026 ... -meldingen

Volgens betrokkenen bij de voetbalvereniging, die zo’n 1600 leden telt, zijn er ’zeker zaken voorgevallen die een staartje kunnen krijgen’. Dan heeft het volgens de betrokkene niet alleen te maken met overlast, geweld en vernielingen, maar ook ’seksueel getinte delicten’. „Zo is voorgekomen dat meerdere bewoners van het aso-azc in de bosjes met de broek op de knieën naar de meisjestraining zaten te kijken”, zegt een goed ingevoerde bron, die alleen anoniem wil verklaren. „Daarnaast is het in elk geval eenmaal voorgekomen dat een bewoner naakt de kleedkamers binnen is gegaan, terwijl daar ook minderjarige kinderen rondliepen.”
hollebollegijs schreef:
13-06-2019 21:17

Migranten ophaaldienst Seawatch draait weer op volle toeren :@
Godvernogantoe. En het park zit hier al zo vol. Ieder bankje houden ze bezet. En maar zuipen.
Sea-Watch negeert verbod en vaart Italiaanse wateren binnen
https://nos.nl/artikel/2290782-sea-watc ... innen.html

Die gaan weer aan de ketting.
https://nos.nl/artikel/2290938-broekers ... n-zet.html

Nederland kan niets doen tegen het schip Sea-Watch 3, dat met 42 migranten aan boord is binnengelopen in de haven van het Italiaanse eiland Lampedusa, ondanks een verbod van de autoriteiten. Het schip vaart onder Nederlandse vlag en daarom wil Italië dat ons land ingrijpt, maar staatssecretaris Broekers-Knol van Justitie wijst die verantwoordelijkheid af.
Er is dus nog niemand in Nederland veroordeeld voor het laten verminken van zijn of haar dochter. Ondertussen reizen “vluchtelingen” nog steeds probleemloos naar hun land van herkomst voor vakantie of familiebezoek om hun dochters daar te laten besnijden.

https://www.ad.nl/politiek/verbod-op-ge ... ~ab171082/

Wanneer komt die ontheemdenstatus er nu? “Vluchtelingen” die naar het land van herkomst op vakantie gaan, zijn geen vluchtelingen en kunnen dus gewoon weer terug. Ik zie niet in waarom wij die mensen hier levenslang moeten onderhouden. Vraagt iemand zich ook nog af hoe al die mensen met een bijstandsuitkering aan geld komen voor zo’n vliegreis? Het gros rijdt ook nog eens in een auto. Daar klopt toch ook iets niet?

En ondertussen dit:

https://www.ad.nl/binnenland/aantal-spo ... ~ad927439/
https://nos.nl/artikel/2291160-sea-watc ... epakt.html

Sea-Watch-schip legt aan in haven Lampedusa, kapitein opgepakt
https://nos.nl/artikel/2291498-veel-ste ... itein.html

Ik gok op vrijlating en een voorwaardelijke straf met als doel dat Carola Rackete
(Sea Watch 3) fijn naar andere havens uitwijkt de komende maanden
Goh er is toch nog iets van gezond verstand binnen de VVD:

https://www.ad.nl/binnenland/vvd-wil-ce ... haring_web

Idealisten die doelbewust zonder toestemming op zee mensen uit gammele bootjes oppikken, moeten worden vervolgd voor het faciliteren van mensensmokkel. Dat stelt de VVD voor in de Tweede Kamer. De oproep krijgt steun van een Kamermeerderheid.

De liberalen willen dat bemanningsleden van boten die onder de Nederlandse vlag varen, zoals de Sea-Watch 3, een straf kunnen krijgen van maximaal vier jaar cel of een boete van maximaal 83.000 euro. Bovendien moeten de opdrachtgevers die zonder toestemming dergelijke ‘reddingsacties’ doen naar Italiaans voorbeeld een boete krijgen, stelt de partij.

,,Organisaties die doelbewust langs de kust varen van een gebied waar mensensmokkelaars actief zijn, vormen in de praktijk de laatste schakel in een keten van mensensmokkelaars die tot ver in Afrika reikt”, zegt VVD-Kamerlid Jeroen van Wijngaarden. ,,Zij vormen feitelijk geen reddingsdienst, maar een veerdienst.”

Goh hoelang zeggen wij dat hier al niet?
Dat is gewoon zo'n wanhoopskreet in de hoop weggelopen kiezers terug te winnen.
My voice won’t be heard in Amsterdam
@DeBalie
#celebratingdissent#Freedom of thought festival.
(Zineb El Rhazoui)
Dat lijkt mij ook Snoes. De VVD is doorgaans nogal van de 'A zeggen, maar B doen'.

Wel opmerkelijk, Jelle Goezinnen, de man die - samen met 2 anderen - Pim Fortuyn "taartte" is nu woordvoerder bij Sea-Watch
hollebollegijs schreef:
03-07-2019 20:36

Wel opmerkelijk, Jelle Goezinnen, de man die - samen met 2 anderen - Pim Fortuyn "taartte" is nu woordvoerder bij Sea-Watch
Laten we open dat Italie dat mensensmokkel tuig opsluit.
hollebollegijs schreef:
03-07-2019 20:36

Goh je verwacht het niet.
Maar goed mensensmokkelschip Sea-Watch heeft niet voor niets als postadres het kraakpand Vrankrijk in de Spuistraat Amsterdam.
Jelle Goezinnen:

https://www.digibron.nl/search/detail/0 ... ijf-kogels

Op 14 mei 2002 rijdt een arrestatieteam in de vroege ochtend het prachtige bosgebied van het dorp Hoenderloo binnen. De agenten doen een inval in een kleine boerderij en lichten Pauline van Tuyll van Serooskerken en Jelle Goezinnen van hun bed. De derde verdachte, Margriet Goris, wordt in Leiden gearresteerd. Het is acht dagen na de moord op Fortuyn en twee maanden na de taartactie; pas nu besteedt justitie aandacht aan de leden van de Biologische Bakkers Brigade.

De boerderij waarin twee van de activisten worden gearresteerd, behoort tot het landgoed Deelerwoud en is in december 2001 gekraakt. Om een wit voetje te halen bij de lokale bevolking hebben de krakers in een gebouwtje vlak bij de weg een "weggeefwinkel" ingericht. Potten en pannen, boeken en allerhande prullaria staan er uitgestald. Desgevraagd zegt een aantal dorpsbewoners geen last te hebben van die ,,vreemde en een beetje vieze types."

Twee van de taartactivisten, Jelle Goezinnen en Margriet Goris, waren aan het Leidse anarchistenbolwerk Eurodusnie verbonden, dat achter veel eerdere taartacties zat. Goezinnen kwam in 1999 in het nieuws toen hij minister Zalm een slagroomtaart in het gezicht drukte.

Ooit werd de activist voorgeleid bij een hulpofficier van justitie in Amsterdam, die hem beschuldigde van radicale acties, zoals het loslaten van nertsen. Daarom is het opmerkelijk dat het zo lang moest duren voordat hij werd gearresteerd naar aanleiding van de Fortuyn-actie.

Ook veel eerdere taartacties waren te herleiden naar de Leidse krakers. Kort na de besmeuring van Pim Fortuyn beweren ze echter: ,,Er is vanuit ons collectief een paar keer met taarten gegooid maar dit keer waren wij het niet. Wel klonken er bij ons instemmende geluiden toen de beelden ons bereikten."

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven