Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Algemeen vluchtelingentopic deel 9

12-11-2018 11:49 636 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6

Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7

Deel 8: Algemeen vluchtelingentopic deel 8

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Hier wordt voor u gewerkt
MarkSD schreef:
03-07-2019 20:38
Laten we open dat Italie dat mensensmokkel tuig opsluit.
Helaas is dat extreemlinkse mensensmokkeltuig vrijgelaten.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
https://www.parool.nl/wereld/sea-watch- ... ~bb42164e/

De kapitein van de Duitse hulporganisatie Sea-Watch, de 31-jarige Carola Rackete, wordt vrijgelaten. Een Italiaanse onderzoeksrechter in het Siciliaanse Agrigento heeft het huisarrest tegen Rackete opgeheven, meldde het Italiaanse persagentschap ANSA dinsdagavond.

Maar goed hopelijk laten ze dat mensensmokkelschip afzinken.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Rosabella1 schreef:
03-07-2019 20:50
Goh je verwacht het niet.
Maar goed mensensmokkelschip Sea-Watch heeft niet voor niets als postadres het kraakpand Vrankrijk in de Spuistraat Amsterdam.
Dat bestaat niet eens meer, waarom schrijf je leugens op?
Het-groepje schreef:
03-07-2019 21:07
Dat bestaat niet eens meer, waarom schrijf je leugens op?
Dat bestaat wel degelijk nog steeds en mensensmokkelschip Sea-Watch heeft daar het postadres.
Rosabella1 schreef:
03-07-2019 21:10
Dat bestaat wel degelijk nog steeds en mensensmokkelschip Sea-Watch heeft daar het postadres.
Het is al een tijdje geen kraakpand meer.
Sea watch is trouwens een Duitse organisatie. Varen onder NL vlag. Tekenend dat men hier graag scheldt maar slecht op de hoogte is.
Het-groepje schreef:
03-07-2019 21:13
Het is al een tijdje geen kraakpand meer.
Officieel misschien niet maar het extreemlinkse krakerstuig waaronder het tuig van Sea-Watch heeft er nog steeds intieme banden mee sterker nog dat mensensmokkelschip heeft precies dáár het postadres.
Het-groepje schreef:
03-07-2019 21:18
Sea watch is trouwens een Duitse organisatie. Varen onder NL vlag. Tekenend dat men hier graag scheldt maar slecht op de hoogte is.
Ze varen onder Nederlandse vlag omdat juist ja het postadres in pretpark Amsterdam is.
Afzinken die mensensmokkelboot.
Rosabella1 schreef:
03-07-2019 21:19
Officieel misschien niet maar het extreemlinkse krakerstuig waaronder het tuig van Sea-Watch heeft er nog steeds intieme banden mee sterker nog dat mensensmokkelschip heeft precies dáár het postadres.
Nouja, je zal het wel beter weten dan de mensen die vrijwilliger zijn, denk ik, en de website en de nos.
Waarom scheld je zo trouwens? Komt wat aso over.
Rosabella1 schreef:
03-07-2019 21:21
Ze varen onder Nederlandse vlag omdat juist ja het postadres in pretpark Amsterdam is.
Serieus? Wil je mensen verdrinken?
Het-groepje schreef:
03-07-2019 21:22
Nouja, je zal het wel beter weten dan de mensen die vrijwilliger zijn, denk ik, en de website en de nos.
Waarom scheld je zo trouwens? Komt wat aso over.
O jij vind mensensmokkelaars geen tuig want dat is precies wat ze zijn.
Mensensmokkelaars en zelfs het CDA vindt dat die mensensmokkelboot onklaar gemaakt moet worden.
Het-groepje schreef:
03-07-2019 21:23
Serieus? Wil je mensen verdrinken?
Op die boot zitten op dit moment geen mensen dus die kun je nu prima laten afzinken en dat vindt zelfs Madeleine van Toorenburg van het CDA.
Ze zijn mensensmokkelaars niets meer en niets minder.
Rosabella1 schreef:
03-07-2019 21:25
O jij vind mensensmokkelaars geen tuig want dat is precies wat ze zijn.
Mensensmokkelaars en zelfs het CDA vindt dat die mensensmokkelboot onklaar gemaakt moet worden.
Weet je, ik voel het schuim vanuit je mondhoeken gewoon rondvliegen vanaf het scherm hier, wat een vreemde en aso manier van posten is dit zeg.
Dus ik reageer niet meer op je leugens en je gescheld over dit onderwerp.
En nee, ik vind het redden van mensen niks te maken hebben met mensensmokkel en je zou weleens wat meer compassie mogen hebben. Je kunt het niet eens zijn met deze manier van hulp maar in ieder geval proberen ze deze mensen te helpen.
Wat doe jij?
Het-groepje schreef:
03-07-2019 21:29
Weet je, ik voel het schuim vanuit je mondhoeken gewoon rondvliegen vanaf het scherm hier, wat een vreemde en aso manier van posten is dit zeg.
En nee, ik vind het redden van mensen niks te maken hebben met mensensmokkel en je zou weleens wat meer compassie mogen hebben. Je kunt het niet eens zijn met deze manier van hulp maar in ieder geval proberen ze deze mensen te helpen.
Wat doe jij?
Ze redden geen mensen ze faciliteren de mensensmokkel richting Europa.
Ze pikken ze voor de kust van Libië op en willen ze kost wat kost in Europa aan wal zetten i.p.v. de dichtstbijzijnde haven en die is niet in Italië.
Ze zijn dus het verlengstuk van mensensmokkelaars.
Rosabella1 schreef:
03-07-2019 21:21

Vanwaar deze hetze en dit extreme taalgebruik?
Kun je het niet af met argumenten?
Allemachtig zeg :-[
nounou
Het-groepje schreef:
Wat doe jij?
Een groot deel van de politiek met gelukkig een meerderheid in de Tweede Kamer is het erover eens dat het gaat om het faciliteren van mensensmokkel.

Heb je de beelden niet gezien dat mensen vlak voor de kust van Noord-Afrika uit een mensensmokkelboot werden overgezet naar rubberboten, omdat de veerdienst/het“reddingschip” in zicht was?
Het-groepje schreef:

Wat doe jij?
Wat ze doen is net buiten de kust wachten op boten vol migranten, die varen echt de Middellandse zee niet op als Sea Watch daar niet wacht.
Dus nee, officieel werken ze niet samen met mensensmokkelaars maar ze faciliteren wel.

Vervolgens brengen ze kansarme Afrikanen naar Italië die daar de illegaliteit in verdwijnen omdat Italië nauwelijks kan uitzetten.
Wat zou jij er van vinden als een Duitse organisatie (Jugend Rettet) mensen afzet in je havens waar je nooit meer van af komt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Fizz schreef:
03-07-2019 21:47
Een groot deel van de politiek met gelukkig een meerderheid in de Tweede Kamer is het erover eens dat het gaat om het faciliteren van mensensmokkel.

Heb je de beelden niet gezien dat mensen vlak voor de kust van Noord-Afrika uit een mensensmokkelboot werden overgezet naar rubberboten, omdat de veerdienst/het“reddingschip” in zicht was?
De beelden die o.a. Frontex op Twitter plaatsten waren overduidelijk.
Zazamaenade schreef:
03-07-2019 21:44
Extreem taalgebruik?
Nah ik hanteer exact het taalgebruik van Madeleine van Toorenburg van het CDA
Madeleine van Toorenburg CDA zegt letterlijk : dat schip onklaar maken en afzinken.
Vanaf 1:30

https://tpo.nl/2019/07/02/video-thierry ... ie-gekund/
Rosabella1 schreef:
03-07-2019 22:12
Madeleine van Toorenburg CDA zegt letterlijk : dat schip onklaar maken en afzinken.
Vanaf 1:30

https://tpo.nl/2019/07/02/video-thierry ... ie-gekund/

Ik weet dat Madeleine van Toorenburg zich ook zo uitlaat, dat maakt het niet minder extreem. Zij heeft blijkbaar FvD/PVV-corvee binnen het CDA en zet dit enorm aan.
Het lijkt me dat je in een beschaafd debat niet moet gaan pleiten voor het onklaar maken en afzinken van schepen. Dat zijn onwettige maatregelen, het is oproepen tot sabotage of een aanslag. En dan verbaasd zijn dat mensen het recht in eigen hand nemen :nooo:
nounou
Zazamaenade schreef:
03-07-2019 22:31
Ik weet dat Madeleine van Toorenburg zich ook zo uitlaat, dat maakt het niet minder extreem. Zij heeft blijkbaar FvD/PVV-corvee binnen het CDA en zet dit enorm aan.
Het lijkt me dat je in een beschaafd debat niet moet gaan pleiten voor het onklaar maken en afzinken van schepen. Dat zijn onwettige maatregelen, het is oproepen tot sabotage of een aanslag. En dan verbaasd zijn dat mensen het recht in eigen hand nemen :nooo:
Ook niet als die schepen zich schuldig maken aan het faciliteren van mensensmokkel want dat is wat Sea-Watch doet.
Rosabella1 schreef:
03-07-2019 22:34
Ook niet als die schepen zich schuldig maken aan het faciliteren van mensensmokkel want dat is wat Sea-Watch doet.

Nee, ook dan niet. Dat zijn methodes van piraten en terroristen. Ik vind dat overheden en parlementariërs zich daar niet toe moeten verlagen.
Een Italiaanse rechtbank heeft de kapitein vrijgesproken.

En of ze zich schuldig maken aan mensensmokkel is onderwerp van debat.
nounou
Zazamaenade schreef:
03-07-2019 21:44
Een hetze? Het loopt de spuigaten uit met die Seawatch. Als iemand keer op keer zware verkeersovertredingen pleegt met zijn auto dan gaat deze ook door de shredder. Die boot kan dus ook naar het oud ijzer.
Zazamaenade schreef:
03-07-2019 22:43
Nee, ook dan niet. Dat zijn methodes van piraten en terroristen. Ik vind dat overheden en parlementariërs zich daar niet toe moeten verlagen.
Een Italiaanse rechtbank heeft de kapitein vrijgesproken.

En of ze zich schuldig maken aan mensensmokkel is onderwerp van debat.
Ze faciliteren mensensmokkel. Zoek de betekenis van het woord faciliteren even op, want ik heb de indruk dat je het niet erg begrijpt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven