Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Algemeen vluchtelingentopic deel 9

12-11-2018 11:49 520 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6

Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7

Deel 8: Algemeen vluchtelingentopic deel 8

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Hier wordt voor u gewerkt
Heel erg voor de slachtoffers en de nabestaanden, maar ik vraag mij toch af wat wij in Nederland met deze mensen moeten. Een gezin van 14 personen, die mijlenver van onze samenleving afstaan. Wie gaat er nu een barbecue in een woning aansteken? Wellicht een onderwerp voor de inburgeringscursus?

De vader was 61 en had ook nog heel jonge kinderen die hij nooit zelf hier zou kunnen onderhouden. Waarom geven we hier zoveel mensen hier een verblijfsvergunning die op geen enkele manier in onze samenleving mee kunnen komen? Of gaan ze allemaal bij kwekers aan de slag die niemand kunnen vinden om de oogst binnen te halen?

https://www.ad.nl/binnenland/bewoners-d ... ~acfc4178/
Fizz schreef:
13-09-2019 10:51
Heel erg voor de slachtoffers en de nabestaanden, maar ik vraag mij toch af wat wij in Nederland met deze mensen moeten. Een gezin van 14 personen, die mijlenver van onze samenleving afstaan. Wie gaat er nu een barbecue in een woning aansteken? Wellicht een onderwerp voor de inburgeringscursus?

De vader was 61 en had ook nog heel jonge kinderen die hij nooit zelf hier zou kunnen onderhouden. Waarom geven we hier zoveel mensen hier een verblijfsvergunning die op geen enkele manier in onze samenleving mee kunnen komen? Of gaan ze allemaal bij kwekers aan de slag die niemand kunnen vinden om de oogst binnen te halen?

https://www.ad.nl/binnenland/bewoners-d ... ~acfc4178/
Volgens mij is dit verhaal wel weer een duidelijk voorbeeld waarom opvang in de regio WEL een goed idee is.
Je kan overigens wel raden hoe zo'n huurwoning er uit ziet na een paar jaar.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Nou Thierry en Geert kom er maar in:

https://nos.nl/artikel/2301605-duitslan ... elkom.html

Duitsland en Frankrijk zijn allebei bereid elke vierde migrant die over zee in Italië aankomt, op te nemen. Dat zegt de Duitse minister van Binnenlandse Zaken Seehofer (CSU) in de Süddeutsche Zeitung.

"Ik heb het altijd gezegd, onze migratiepolitiek moet ook humaan zijn. We laten niemand verdrinken", zegt Seehofer. "De gesprekken lopen nog, maar als alles blijft zoals het nu is, kunnen we 25 procent van de uit zee geredde mensen overnemen."
Het voorstel zal later deze maand op Malta aan EU-collega's worden voorgelegd. Duitsland, Frankrijk en Italië hopen daar tot voorlopige afspraken te komen. Gehoopt wordt dat andere landen zich daarbij aansluiten. Voor Duitsland verandert er niets. Ook nu komt ongeveer een kwart van de in Italië aangelande migranten in Duitsland terecht.

Geen kampen in Afrika
Een eerder plan om uit zee gehaalde migranten naar Afrika terug te brengen om ze daar vanuit speciale kampen asiel in Europa te laten aanvragen, is van tafel. "Daar heb je twee Afrikaanse landen voor nodig die dat ondersteunen. Die zijn er niet", zegt Seehofer.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Seehofer, verpiss dich!
My voice won’t be heard in Amsterdam
@DeBalie
#celebratingdissent#Freedom of thought festival.
(Zineb El Rhazoui)
Een recordaantal komt weer binnen:

https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... -week-2019

Iedereen die al jaren op de wachtlijst voor een woning staat, mag nog even langer wachten. (Als je maar wel meebetaalt voor al die voordringers.)
Fizz schreef:
18-09-2019 16:36
Een recordaantal komt weer binnen:

https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... -week-2019

Iedereen die al jaren op de wachtlijst voor een woning staat, mag nog even langer wachten. (Als je maar wel meebetaalt voor al die voordringers.)
Waarom denk je anders dat wij langer moeten werken. En die lui werken nooit van z’n lang zal ze leven.
Net op Nieuwsuur, een nieuwe stroom minderjarige Tunesiërs komt aan in Italië, ze weten dat ze niet worden terug gestuurd en reizen door naar Frankrijk.
Een andere laat vol trots zie dat hij geen cent op zak heeft.
Papieren verdwijnen in zee

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/230453 ... route.html

Sowieso waanzin dat minderjarig Tunesiërs niet worden terug gestuurd, er is geen oorlog en het is er veilig.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
03-10-2019 22:50
Net op Nieuwsuur, een nieuwe stroom minderjarige Tunesiërs komt aan in Italië, ze weten dat ze niet worden terug gestuurd en reizen door naar Frankrijk.
Een andere laat vol trots zie dat hij geen cent op zak heeft.
Papieren verdwijnen in zee

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/230453 ... route.html

Sowieso waanzin dat minderjarig Tunesiërs niet worden terug gestuurd, er is geen oorlog en het is er veilig.
Die kunnen dan gelijk met de eerste beste vakantievlucht naar Tunesië mee terug. Corendon heeft vast nog wel een plekje vrij:

https://www.corendon.nl/tunesie?gclid=E ... lsrc=aw.ds
En ondertussen worden scholen gesloten omdat er geen docenten te krijgen zijn...

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1204463 ... n-gemeente

Zo krijgt steunpunt vluchteling ASKV meer dan een miljoen euro voor drie verschillende projecten. Voor een van die projecten is er 540.000 euro beschikbaar gesteld voor het ’in kaart brengen van het juridische perspectief’ van 150 illegalen. Volgens ASKV is het „bedoeld om mogelijk een tweede asielprocedure te starten”.

Daarnaast krijgt ASKV bijna twee ton voor het maatschappelijk begeleiden van diezelfde groep. Er is nog eens 328.000 euro beschikbaar voor ’diverse activiteiten’. Deze activiteiten bestaan onder andere uit een cursus ondernemerschap, bouwen aan de toekomst en vloggen. Ook kunnen de illegalen kosteloos de Nederlandse taal leren.

De woordvoerder van GroenLinks-wethouder Groot Wassink (Ongedocumenteerden) zegt in een reactie dat de subsidieregeling reeds is vastgesteld door het college. „Deze subsidieregeling heeft als doel te werken aan duurzaam perspectief voor de 24-uursopvang voor de ongedocumenteerden. Deze regeling bestaat uit zeven onderdelen, bijvoorbeeld juridische begeleiding, activiteiten en woonbegeleiding waar door externe partijen invulling aan wordt gegeven. Daar krijgen zij subsidie voor. Het totaalbedrag is 8 miljoen euro, waarvan nu 5,3 miljoen is verleend.”
@DeBalie
(Zineb El Rhazoui)
En illegalen in Amsterdam worden lekker gepamperd. Let wel dit zijn uitgeprocedeerden

O snoesje had dezelfde link al geplaatst
vivaratje schreef:
04-10-2019 11:36
En illegalen in Amsterdam worden lekker gepamperd. Let wel dit zijn uitgeprocedeerden

O snoesje had dezelfde link al geplaatst
Voor jeugdzorg is er in Amsterdam te weinig geld en op mantelzorg wordt bezuinigd. Als je als Amsterdammer op Groen Links, D’66 of de PvdA hebt gestemd, dan moet je je zo ondertussen de ogen uit je hoofd schamen.
Fizz schreef:
04-10-2019 12:08
Voor jeugdzorg is er in Amsterdam te weinig geld en op mantelzorg wordt bezuinigd. Als je als Amsterdammer op Groen Links, D’66 of de PvdA hebt gestemd, dan moet je je zo ondertussen de ogen uit je hoofd schamen.

8 miljoen voor deze uitzuigers. Tis te zot voor woorden! 8 miljoen! O_O
vivaratje schreef:
04-10-2019 14:45
8 miljoen voor deze uitzuigers. Tis te zot voor woorden! 8 miljoen! O_O
Ik hoorde het op de radio vanmorgen.
Om te janken toch.
1 miljoen euro schenken aan het land van herkomst, en de uitzuigers als premie erbij, zou meer zoden aan de dijk zetten...
@DeBalie
(Zineb El Rhazoui)
Het ASKV | Steunpunt Vluchtelingenis helemaal :bonk:

Ze vinden het vreemd dat illegalen geen eigen bedrijf kunnen starten.
Wat een idioterie.
ze zouden moeten geholpen worden in hun land want de meeste komen naar europa omdat het daar financiële crisis is, de echte oorlogsvluchtelingen kun je op een hand tellen.

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~bd0347e6/

Zeer lezenswaardig artikel over migratie en het compleet gestoorde Nederlandse beleid.
Tinkerbell1988 schreef:
05-10-2019 15:03
ze zouden moeten geholpen worden in hun land want de meeste komen naar europa omdat het daar financiële crisis is, de echte oorlogsvluchtelingen kun je op een hand tellen.
Precies. Wat heb ik een bloedhekel aan die uitvreters.
NIEUWS: In 2018 voor het eerst meer allochtonen dan autochtonen verdacht van een misdrijf

https://www.geenstijl.nl/5149917/kutste-feestje-ooit/

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven