Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Algemeen vluchtelingentopic deel 9

12-11-2018 11:49 636 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6

Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7

Deel 8: Algemeen vluchtelingentopic deel 8

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Hier wordt voor u gewerkt
Als het opvangen van vluchtelingen gelijk blijft staan aan permanente immigratie en er vrijwel niemand terugkeert als het thuisland veilig is, zou er wat mij betreft ook aan “echte” asielzoekers van buiten de regio een quotum moeten worden gesteld.
Fizz schreef:
05-11-2019 08:15
Je vergeet er nog bij te vertellen dat het immigratiecijfer nog steeds stelselmatig te laag wordt ingeschat. Jan Latten heeft daar al een paar keer over aan de bel getrokken. Ook dit jaar zijn de immigratiecijfers weer hoger dan voorspeld was en is de instroom ook flink groter dan vorig jaar.

Ja, ik weet het.
En de leeftijd die de Nederlanders bereiken wordt volgens mij stelselmatig te hoog ingeschat; maar die groep huidige oudere Nederlanders moest gemotiveerd worden om langer door te werken om alle kosten op te brengen.

Als het waar is dat we allemaal zoveel ouder worden, dan komt bovendien de groep huidige vijftigers/zestigers (die zo plotseling ineens veel langer door moest werken) er bekaaid vanaf.
Als je die cijfers van de toekomstprognose (voor allen NL achtergrond) doorrekent, dan leeft 18 (pensioen!) jaren ná het bereiken van de 67-jarige leeftijd nog:
geboren 1952 - 67 in 2020 - 60.09 % van het aantal mensen leeft in 2038 nog (85 jr)
geboren 1962 - 67 in 2030 - 65.97 % (in 2048)
geboren 1972 - 67 in 2040 - 71.14 % (in 2058)

Het wrange is dat de mensen die zijn geboren in de jaren '50 en '60 vaak al op hun 17e of 18e fulltime gingen werken, zodat die groep nu dus vaak 50 jaren werken vol maakt. De mensen die veel later zijn geboren, studeerden vaak veel langer en zullen uiteindelijk beduidend minder jaren hoeven te werken.

Overigens, een ander effect dat lastig wordt in de toekomst, is de dalende arbeidsparticipatie.
Netto arbeidsparticipatie, 2e kwartaal 2019,
bijvoorbeeld onder vrouwen van 35-45 jaar:

Nederlands – 86.43 %
Westers – 78.79 %
Niet-westers (totaal gemiddeld) – 59.78 % w.v. Marokkaans – 52.78 %,
Overig niet-westers – 53.95 %

Die vrouwen willen misschien graag (meer) werken, maar ieder gesprek wordt daarover (door mensen die zichzelf 'beter' voelen) de kop in gedrukt onder het mom van racisme. dat soort zaken mag gewoon niet benoemd worden. Dus dan moeten die vrouwen dat werken geheel op eigen kracht binnen hun kring/cultuur regelen en dat blijkt dus nog niet zo makkelijk te lukken. Want voor de rest moet iedereen zijn mond erover houden...
Altijd heel bijzonder om te zien hoe zelfbenoemde feministen -die zeggen o.a. voor dat soort rechten te strijden-, door deze handelswijze vrouwen uit andere culturen in feite ernstig hinderen in hun emancipatie...?!
gebruna wijzigde dit bericht op 05-11-2019 13:45
6.73% gewijzigd
Fizz schreef:
05-11-2019 08:23
Als het opvangen van vluchtelingen gelijk blijft staan aan permanente immigratie en er vrijwel niemand terugkeert als het thuisland veilig is, zou er wat mij betreft ook aan “echte” asielzoekers van buiten de regio een quotum moeten worden gesteld.

Ja waarom krijgen al deze mensen hier toch een verblijfsvergunning? Waarom gaan ze nooit meer terug naar hun geboorteland?. Je ziet bijv. bij de Turken die hier zijn geboren dus van ouders die hier al jaren zijn, dat ze Turkije ten alle tijden als hun land zien, ook al hebben ze een Nl paspoort, het worden nooit Nederlanders en ze zien zich niet als Nederlanders. Net als al die nieuwe culturen die tegenwoordig binnenkomen. Ze spreken de taal niet/ nooit en voelen zich geen Nederlander.

Ik heb eens een documentaire gezien of "vreemdelingen" in Amerika, die waren dolblij dat ze de Amerikaanse nationaliteit kregen, dat is hier in Nederland niet zo.
moesten al die roeptoeters van welcome refugee al een paar in huis pakken per gezin he eens zien of ze dan nog van hun tak blazen als ze doe echt zullen moeten onderhouden van hun eigen geld.
Ik wacht nog steeds of iemand kan uitleggen wat er racistisch is aan hetgeen ik beschreef in mijn vorige post. Ik ben oprecht benieuwd :)
First time I had read the Bible
It had stroke me as unwitty
I think it may started rumor
That the Lord ain't got no humor
Gisselle schreef:
05-11-2019 11:59
Ja waarom krijgen al deze mensen hier toch een verblijfsvergunning? Waarom gaan ze nooit meer terug naar hun geboorteland?. Je ziet bijv. bij de Turken die hier zijn geboren dus van ouders die hier al jaren zijn, dat ze Turkije ten alle tijden als hun land zien, ook al hebben ze een Nl paspoort, het worden nooit Nederlanders en ze zien zich niet als Nederlanders. Net als al die nieuwe culturen die tegenwoordig binnenkomen. Ze spreken de taal niet/ nooit en voelen zich geen Nederlander.

Ik heb eens een documentaire gezien of "vreemdelingen" in Amerika, die waren dolblij dat ze de Amerikaanse nationaliteit kregen, dat is hier in Nederland niet zo.
Dat maakt het zorgelijk. Want het aantal Nederlanders daalt rap. Maar onder de Nederlanders zitten onder jongere mensen heel veel mensen die zichzelf nooit Nederlander zullen noemen, maar die wel als zodanig geregistreerd staan bij het CBS, gewoon omdat beide ouders in NL zijn geboren.
Het feit dat zij ook nog een paspoort/nationaliteit hebben van het land waar hun opa ooit werd geboren, maakt het lastig.

De netto arbeidsparticipatie, 2e kwartaal 2019, MANNEN
25-35 jaar – NL 90.83 – We 83.02 – NW 77.95 %
35-45 jaar – NL 93.44 – We 89.34 – NW 81.94 %
45-55 jaar – NL 92.02 – We 84.17 – NW 74.05 %
55-65 jaar – NL 80.60 – We 75.42 – NW 56.44 %

De netto arbeidsparticipatie, 2e kwartaal 2019, VROUWEN
25-35 jaar – NL 88.29 – We 80.77 – NW 64.40 %
35-45 jaar – NL 86.43 – We 78.79 – NW 59.78 %
45-55 jaar – NL 83.82 – We 76.92 – NW 57.42 %
55-65 jaar – NL 62.36 – We 61.16 – NW 45.05 %

Feministen maken zich druk over het verschil tussen man en vrouw.
Maar, bijv. 25-35 jaar is dit verschil nu 90.83 (man) vs 88.29 (vrouw) %.
Verschil tussen NL mannen en NL vrouwen is dus maar 2.54 %

Het verschil tussen Nederlandse vrouwen (88.29 %) en Niet-Westerse vrouwen (64.40 %) bedraagt 23.89 %.

Maar daar mogen we het niet over hebben. Want dat noemt men racisme, xenofobie, etc. En dus (!) zal er niet snel iets veranderen.

Het verschil dat de ‘traditionele’ migrantengroepen blijkbaar de afgelopen plm. 40 jaar niet hebben kunnen inlopen, zal dus voorlopig niet verdwijnen. En voor alle nieuwe migranten groepen is e.e.a. ook nog niet zomaar voor elkaar.

Het CBS probeert krampachtig de beeldvorming nog een beetje op te poetsen en publiceert dan bijv. de netto arbeidsparticipatie van 15-75 jaar.
Dan tellen namelijk de vele inmiddels gepensioneerde (van oudsher) Nederlanders mee bij het totale aantal Nederlanders, én iedereen 15-25 die nog studeert én alle nieuwe Nederlanders. En dan lijkt het wel 'mee te vallen met de hoge arbeidsparticipatie van die Nederlanders'...
Maar kijk je naar het 'echte' potentieel aan arbeidskrachten in de diverse leeftijdsgroepen M/V van 25-65 jaar, dan zie je toch een ander beeld.

Het is al vaker gezegd: de naam van dit topic is eigenlijk fout.
De discussie gaat niet zozeer over het opvangen van echte vluchtelingen, maar veel meer over immigratie in het algemeen.
Rookgordijn1 schreef:
05-11-2019 12:08
Ik wacht nog steeds of iemand kan uitleggen wat er racistisch is aan hetgeen ik beschreef in mijn vorige post. Ik ben oprecht benieuwd :)
Ik lees mee. Ben oprecht nieuwsgierig.
Rookgordijn1 schreef:
04-11-2019 22:55
Is het racistisch als ik me niet thuis voel in die wijken? Om als enige vrouw zonder hoofddoek te lopen, om nagekeken en gesist te worden, om allemaal winkels te zien met Arabische teksten.
Is het racistisch als ik liever in een wijk woon waar het merendeel autochtone Nederlander is? Waarom is het wel oké als allochtonen graag bij elkaar wonen maar racistisch als Nederlanders dat ook graag willen?

Kan iemand mij uitleggen waarom het racistisch is als het je van mening bent dat Nederland best wat minder mensen binnen mag laten en als je van mening bent dat de asielprocedure aangescherpt moet worden?
Ja dat is racistisch want je vindt jezelf superieur. Als allochtonen dat doen dan is dat ook racistisch.
Ik snap het niet, vertrek dan gewoon uit die wijken als je er niet mee geconfronteerd wil worden. Verhuis naar Groningen ofzo.
Letsgetlosttonight schreef:
05-11-2019 19:00
Ja dat is racistisch want je vindt jezelf superieur. Als allochtonen dat doen dan is dat ook racistisch.
Ik snap het niet, vertrek dan gewoon uit die wijken als je er niet mee geconfronteerd wil worden. Verhuis naar Groningen ofzo.

Dit is niet wat ik lees. Waarom voel je jezelf superieur als je het onprettig voelt om tussen bedekte moslima's te lopen? Niets superieurs aan.
Wat een onzin krijg je uit je toetsenbord.

Als allochtonen wát doen?

Een geboren en getogen Chinees die zegt dat hij zich het prettigst voelt als hij woont in een wijk waar voornamelijk Chinezen wonen, waar Chinees wordt gesproken en de teksten in de winkels in het Chinees zijn geschreven?
Voelt die Chinees zich dan superieur?

En de Turkse groentewinkel om de hoek die géén Nederlanders als werknemer in dienst neemt.... doet hij dat omdat hij zich superieur voelt? En/of is hij een racist?
Gebruna schreef:
05-11-2019 20:27
Als allochtonen wát doen?

Een geboren en getogen Chinees die zegt dat hij zich het prettigst voelt als hij woont in een wijk waar voornamelijk Chinezen wonen, waar Chinees wordt gesproken en de teksten in de winkels in het Chinees zijn geschreven?
Voelt die Chinees zich dan superieur? Ja

En de Turkse groentewinkel om de hoek die géén Nederlanders als werknemer in dienst neemt.... doet hij dat omdat hij zich superieur voelt? En/of is hij een racist? beide dus
Groningen wordt al overspoeld door Aziaten. Meest studenten, die op hun 26" fiets de stad onveilig maken.
My voice won’t be heard in Amsterdam
@DeBalie
#celebratingdissent#Freedom of thought festival.
(Zineb El Rhazoui)
Kun je me uitleggen waarom ik mezelf dan superieur vind?
En ja, ik overweeg serieus om naar Groningen of Friesland te verhuizen, precies om die reden.
Als ik de hele tijd Arabisch om me heen wil horen en halalwinkels om de hoek wil hebben liggen, verhuis ik wel naar het Midden-Oosten.
First time I had read the Bible
It had stroke me as unwitty
I think it may started rumor
That the Lord ain't got no humor

Je ergens niet thuis voelen is iets anders dan je superieur voelen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ja. Autochtonen die de mogelijkheid hebben zullen in het algemeen uiteindelijk uit die wijken vertrekken. De vrijgekomen woningen worden dan vervolgens wederom verhuurd maar dan aan allochtonen. Ook op deze wijze wordt de populatie van hele stadswijken vervangen. Voorbeelden te over in bijvoorbeeld Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht.
Er zijn drie garanties in het leven: de dood, de belastingen en de islamisering.
Waarom voel je je superieur omdat je niet nagesist wil worden door allochtone knulletjes.

En voor de duidelijkheid...niet iedereen is in de gelegenheid weg te gaan uit deze wijken!
Rookgordijn1 schreef:
05-11-2019 21:31
Kun je me uitleggen waarom ik mezelf dan superieur vind?
En ja, ik overweeg serieus om naar Groningen of Friesland te verhuizen, precies om die reden.
Als ik de hele tijd Arabisch om me heen wil horen en halalwinkels om de hoek wil hebben liggen, verhuis ik wel naar het Midden-Oosten.
Wat zou ik graag meeverhuizen......
als in andere omgeving ben en daarna weer mijn buurt inrij denk ik mijn god wat een sombere t.......zooi hier, wat een gribus.
En ligt niet aan de woningen want die zijn recentelijk gerenoveerd maar het helpt gewoon niet.
Als ik de loterij win ben ik weg.
Blijf even van MIJN Groningen af. Ik reed afgelopen weekend door mijn geboortestraat en dacht altijd dat dit ook een buitenlandse wijk was geworden. Gelukkig niet zeg, zelfs een Hogeschool in de buurt dus geen grote waardedaling van de woningen.

Iets zuidelijker Ter Apel
Vorig jaar was er op het forum veel commotie over Ter Apel en zelfs dat bleek afgelopen weken volstrekt terecht, dus die commotie ging nergens over.

Dus zullen we stoppen met dat correcte gedoe en gezever over racistisch en dat enkel nog gebruiken als er echt sprake is van racisme?
Jij ook 100% legaal in Nederland? Wat denk jij nu als je dit leest? De toon maakt de muziek. Op heldere toon geef ik mijn aversie tegen illegaliteit aan. Dat is MIJN mening.
Ik ben in Groningen wel blij met de Nazar en de Amazing Oriental supermarkten.

Beiden liggen mooi op mijn fietsroute naar huis.

:)
@DeBalie
(Zineb El Rhazoui)
https://nos.nl/artikel/2309604-5000-nie ... ekers.html

Economisch motief

Volgens staatssecretaris Ankie Broekers-Knol van Justitie en Veiligheid zijn dat vooral asielzoekers die niet uit een oorlogsgebied komen en met een economisch motief naar Nederland afreizen. "Bij hen is het lastiger om uit te zoeken of ze recht hebben op bescherming of niet. Dat kost meer tijd en dus blijven ze langer in de opvang."

Op kosten van de belastingbetaler de asielopvang in >:-(
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Verontruste-NL’er schreef:
07-11-2019 20:36

Dus zullen we stoppen met dat correcte gedoe en gezever over racistisch en dat enkel nog gebruiken als er echt sprake is van racisme?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-11-2019 19:37
Reden: aanwakkeren zwarte piet discussie
28.08% gewijzigd
Ik zie in die link niets staan over racisme. Volgens mij gaat dat artikel over een groep mensen die middels geweld KOZP proberen te intimideren. Tenzij je er automatisch van uit gaat dat racisme het motief is, maar dat zou een vooroordeel deel zijn.
32.97% gewijzigd
En wat heeft dit met vluchtelingen te maken. Of wil je zeggen dat de groep mensen van KozP uit vluchtelingen bestaat?

Ja die Airfryer is idd een vluchteling die hier nu de boel op stelten zet
57.84% gewijzigd
Alsof het een vakantiereisje is. Ze komen nu al met een touringcar aan bij het gratis all-inclusive hotel Ter Apel...

https://www.dvhn.nl/groningen/Marechaus ... 44624.html

Het aantal Moldaviërs dat asiel aanvraagt in Nederland, is de afgelopen jaren hard gestegen. In 2014 deden vijf mensen uit het land een eerste asielverzoek, in 2015 waren het er tien en in 2016 vijftien. In 2017 vroegen ineens 340 Moldaviërs asiel aan en vorig jaar waren het er 830.

In de eerste negen maanden van dit jaar kwamen 635 mensen uit Moldavië hier aan. Dat is meer dan in dezelfde maanden vorig jaar.
@DeBalie
(Zineb El Rhazoui)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven