Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Algemeen vluchtelingentopic deel 9

12-11-2018 11:49 624 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6

Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7

Deel 8: Algemeen vluchtelingentopic deel 8

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Hier wordt voor u gewerkt
hollebollegijs schreef:
20-11-2018 16:33
Kom je gezellig mee babbelen?

Haha dacht hetzelfde, nu wachten op de volgende Groningse bijdrage. Maar Gijs, op napraat mag jij ook meebabbelen hoor!

Ontopic dan maar, als je de laatste berichten van Sociaal en Cultureel planbureau leest dan lijkt het erop dat ze proberen de laatste rimpels glad te strijken om nog beter aan te sluiten vertrouwd te zijn bij de Nederlandse samenleving. Zou dat, het gaat hier om legale statushouders, niet een aantrekkelijke werking hebben op wannebee staushouders uit willekeurig welk land?

Digitaal lezen ze vast ook dit soort analyses?
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Kukita-Del-Barrio schreef:
12-11-2018 18:27
Gaaaaappp :yawnee:

waarom doe jij zo raar eigenlijk?
In verband met dyslexie laat ik mijn teksten nakijken maar het gaat ook wel eens mis.
Rosabella1 schreef:
15-11-2018 07:20
Ja hoor kom eens met wat positiefs,ook wel een keer leuk.
Toen ik nog in de beveiliging op de gezinslocaties werkte was het wel leuk want veel Syrische gezinnen die echt wel met een reden in nederland waren.
als ze weg gingen hadden de kinderen een tekening gemaakt en ik heb ze nog op facebook

Later werkt ik op gemengde locaties en dat was minder leuk, veel afrikanen die altijd aan het zeuren waren over het eten, het zakgeld en dat ze nog geen nederlands paspoort hadden na een week altijd maar we need papers als ze als iets zeiden want meestal zaten ze ergens te blowen dat werd gedoogt
Hun paspoort waren ze altijd kwijt dat, hun iphone waren ze nooit kwijt en hun geld ook niet maar het paspoort was lost at sea ofzo

En dan zat er een barst in het schermpje van hun mobiel maar hij werkte nog wel en dan was er altijd wel een vrijwilliger die 80 euries betaalde voor een nieuw glas terwijl wij wisten bij de inname dat ze nog een pak dollars hadden.

Je had ook libanezen die net deden of we Syriërs waren dat is dezelfde taal en die zaten dan aan die vrijwilligers verhalen te vertellen over bombardementen en martelingen dat die vrijwilligers met tranen in de ogen zaten maar de syriers haalden die bedriegers er meteen uit die moesten dan heel erg lachen en zeiden meteen dat het bedriegers waren.
die vrijwilligers geloofden alles wat de vluchtelingen vertelden de profesionele krachten waren een stuk slimmer die zeiden ook deel het verhaal maar door 2 en dan is misschien de helft waar.
In verband met dyslexie laat ik mijn teksten nakijken maar het gaat ook wel eens mis.
Kukita-Del-Barrio schreef:
12-11-2018 18:43
Ik hoop eigenlijk dat de reageerders al eerder moe worden van steeds hetzelfde gezever over asielzoekers, vluchtelingen, allochtonen, moslims etc etc etc ect. Of ben ik te optimistisch?
Als we met z’n allen dit soort onderwerpen doodzwijgen, dan weet je in ieder geval zeker dat er nooit iets zal veranderen.
karin6789 schreef:
20-11-2018 14:13
Ga je toch lekker die kant uit emigreren.
En wie gaat hier dan het hele circus financieren? Het lijkt mij logischer om de stroom hierheen te stoppen, dan jezelf hier weg te laten jagen. Lijkt mij de omgekeerde wereld. Voor mijn kinderen en kleinkinderen wil ik ook graag een leefbaar Nederland en de verzorgingsstaat behouden.
Ik krijg straks geen kinderbijslag meer, mijn zoon geen studiefinanciering.

Ondertussen moet ik belasting betalen om criminele "asielzoekers" te onderhouden omdat hun eigen land ze niet terug wil hebben.

Deze etters verpesten het voor echte vluchtelingen, die wat mij betreft welkom zijn.
My voice won’t be heard in Amsterdam
@DeBalie
#celebratingdissent#Freedom of thought festival.
(Zineb El Rhazoui)
Snoesje666 schreef:
20-11-2018 21:06
Ik krijg straks geen kinderbijslag meer, mijn zoon geen studiefinanciering.

Ondertussen moet ik belasting betalen om criminele "asielzoekers" te onderhouden omdat hun eigen land ze niet terug wil hebben.

Deze etters verpesten het voor echte vluchtelingen, die wat mij betreft welkom zijn.
ik snap jouw pijn wel als je zag wat dat allemaal betaalt werd in de opvanglocaties.
lag er wel een beetje aan per gemeente maar vaak catering 3 keer per dag.

Bij bezoek aan arts werd een taxi besteld en een medische tolk maar dat regelde de arts
tassen vol medicijnen omdat ze wisten dat de arts die makkelijk voorschreef dus trauma en slaapproblemen was een garantie voor een tas vol pillen die ook weer doorverkocht werden.
er was weinig controle want ze zeiden gewoon dat de pillen gestolen waren en de apotheek bracht nieuwe en geen eigen risico hoor.

En ze kregen folders over anticonceptie in hun taal, die printen wij dan uit voor ze
https://www.seksindepraktijk.nl/product ... dere-talen
Ik en jij betalen de pil zelf maar daar was hij gratis en voor niets omdat ze bang waren dat ze zich gingen vervelen en baby’s maken dus dat was wel verstandig.

En complete gebitten werden gerenoveerd op kosten van de schatkist, echt alles werd geregeld taxi heen taxi terug en behandeling later reden de vrijwilligers wel want het werd te duur.
Die anticonceptiepil vind ik nog te betalen, <40 euro per jaar.

Een tandartsverzekering heb ik al minstens 15 jaar niet meer, zelf betalen is tot nu toe goedkoper.
@DeBalie
(Zineb El Rhazoui)
*Mensenhandel in minderjarige Nigeriaanse meisjes van 16 jaar. 180 uur werkstraf geëist plus voorwaardelijk celstraf.

*Je hart laten spreken voor kinderen die een leuke intocht moeten hebben, 240 uur werkstraf plus voorwaardelijk celstraf opgelegd.

Wáár gaat het mis in dit land??

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/201609/W ... en-grendel

Bij mij mag iedereen die meewerkt aan mensenhandel minstens drie jaar op water en brood met spinnenkoppen. Op eigen kosten.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 21-11-2018 07:58
15.74% gewijzigd
@DeBalie
(Zineb El Rhazoui)
Bombus-Sylvarum schreef:
20-11-2018 12:11
Zelf zou ik een aantal aanpassingen willen zien omtrent de situatie rondom vluchtelingen, "vluchtelingen" en migranten.

(1) Zorg dat het verdrag dusdanig is aangepast dat een vluchteling eerst de situatie in directe buurlanden moet hebben overwogen. Kortom is er oorlog in Irak of Syrië, dan kan een vluchteling in principe niet naar Nederland komen zonder eerst asiel te hebben aangevraagd in de buurlanden. Een uitzondering is als het voor de vluchteling in kwestie een kwetsbare status heeft: bijvoorbeeld homoseksueel of atheïst, dan kan hij of zij het natuurlijk wel verderop zoeken.
(2) Als Europa moeten we migranten zoveel mogelijk opvangen in de grensregio's Spanje, Italië en Griekenland, vanwaar het uitzetten van migranten beter kan worden gecoördineerd.
(3) Binnen Europa moeten vluchtelingen en migranten worden geïnterneerd in gesloten instellingen. Daar wordt eerst onderzocht wie je bent en wat je doet. Zodra het verhaal niet klopt wordt je uitgezet naar één van de grensregio's vanwaar de definitieve uitzet kan worden voortgezet.
(4) De wetgeving kan nog strenger omtrent vakantie naar de herkomstlanden. Wie in de eerste 5 jaar teruggaat naar zijn of haar geboorteland kan zijn verblijfsvergunning kwijtraken.
(5) Afschaffen van alle subsidies voor religieuze clubs.
(6) Huur- en zorgtoeslag koppelen aan het aantal jaar dat men in Nederland woont.
(7) Bijstand strenger maken. Wie de taal niet machtig is en hiervoor geen stappen onderneemt wordt gekort op de bijstand.
(8) Afschaffen van dubbele paspoorten uit de "islamitische" landen zoals Turkije, Marokko en dergelijke. Een start kan worden gemaakt door Marokkaanse criminelen strafvermindering te geven als ze hun Nederlandse/Europese paspoort definitief inleveren en terugkeren. Een andere start kan worden gemaakt dat wanneer kinderen geboren worden ze niet voor een dubbel paspoort kunnen kiezen. Als ze dan stiekem wel een Turks of Marokkaans paspoort hebben, dan kan het Nederlandse paspoort ongeldig worden verklaard.
(9) Een duidelijke (politieke) voorkeur uitspreken dat niet-Westerse migranten terugkeren naar de herkomstlanden. Dit beleid vooral afstemmen op niet-Westerse bijstandsgerechtigden; bijvoorbeeld door beurzen weg te geven om in het herkomstland aan de slag te gaan.
(10) Het beleid dusdanig vormgeven dat het fiscaal aantrekkelijk is om kinderen te krijgen wanneer je in deeltijd werkt. Dus kinderen krijgen zonder werk (en geen kinderen krijgen) fiscaal ontmoedigen.
(11) De Nederlandse/Westerse cultuur en geschiedenis actief promoten en aangeven waarom de Westerse cultuur beter is.

Veel van jouw spelregels mogen een op een opgenomen worden in wet en regelgeving. Gelijk boven politiek plaatsen en uitvoering verplichten. Ook openbaar houden cq maken van eventuele effecten van invoering en handhaving, weg uit de grijze zone. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Rutte, ons aller MP, is verbaal op ander onderwerp al gestart. Dus wij mogen onze wensen en eisen ook sterker formuleren. Die taal begrijpen de mensen tenminste. Al die politiek correcte te softe gecommuniceerde boodschappen zijn kort na publicatie alweer in de vergetelheid beland.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Pientjexxxx schreef:
15-11-2018 10:24
Waar blijven nu die aardige dingen?
Die zijn er niet!
https://nos.nl/artikel/2260214-staatsse ... ijken.html

Bijzonder interessante zaak.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
https://nos.nl/artikel/2260236-ook-zwit ... -niet.html

Zwitserland gaat in december het VN-migratiepact over de omgang met migranten niet tekenen. De Zwitserse regering, de Bundesrat, wil eerst een debat in het parlement laten houden en naar aanleiding daarvan een definitieve beslissing nemen.

Zwitserland is het tiende land dat besloten heeft het pact niet te tekenen. De andere landen zijn de Verenigde Staten, Israël, Australië, Oostenrijk, Hongarije, Polen, Tsjechië, Bulgarije en Estland.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Wat moet je hier nu nog op zeggen?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2829207 ... traptreden
Pientjexxxx schreef:
22-11-2018 14:40

Niks, dat soort prinsengedrag vooral niet belonen. Komt door al dat gepamper.
Ach ik ken er ook zo eentje. Is 18 jaar en kreeg een studiootje in Amsterdam aangeboden. Wilde hij niet want te klein.
Zijn clientadviseur van de gemeente heeft hem verteld dat hij geen keuze heeft en toen heeft hij het toch maar genomen.
Ken ook een andere jongen (minderjarig) en zijn hele familie bestaande uit 12 personen worden overgevlogen uit Eritrea. Ook zij krijgen een woning of 2 in Amsterdam.
Ik snap nog steeds niet dat ze allemaal maar in Amsterdam geplaatst moeten worden. In dorpjes burgeren ze veel sneller in. In grote steden blijven ze bij elkaar hangen.
een dag niet gedronken is een dag niet geleefd
sauvignonblanc schreef:
22-11-2018 16:11
Ach ik ken er ook zo eentje. Is 18 jaar en kreeg een studiootje in Amsterdam aangeboden. Wilde hij niet want te klein.
Zijn clientadviseur van de gemeente heeft hem verteld dat hij geen keuze heeft en toen heeft hij het toch maar genomen.
Ken ook een andere jongen (minderjarig) en zijn hele familie bestaande uit 12 personen worden overgevlogen uit Eritrea. Ook zij krijgen een woning of 2 in Amsterdam.
Ik snap nog steeds niet dat ze allemaal maar in Amsterdam geplaatst moeten worden. In dorpjes burgeren ze veel sneller in. In grote steden blijven ze bij elkaar hangen.
Lekker in Amsterdam laten wonen, daar is toch al ellende genoeg. De dorpjes zijn tot nu toe nog vredig en dat moet zo blijven.
sito1970 schreef:
22-11-2018 16:51
Lekker in Amsterdam laten wonen, daar is toch al ellende genoeg. De dorpjes zijn tot nu toe nog vredig en dat moet zo blijven.
Ik moet eerlijk bekennen dat als je de moeite neemt om de Eritreers te leren kennen dat ze best leuk zijn. Ik ken er een heleboel en ze vinden het echt leuk om nederlands te leren en over het algemeen zijn ze heel vriendelijk.
Het enige waar ik moeite mee heb is dat ze het liefst willen zwartwerken met behoud van uitkering. En er zijn er echt veel die dat doen.
Het goede nieuws is wel dat er al een heleboel zijn gepakt en die zitten zwaar in de schulden omdat ze hun uitkering moeten terugbetalen.

Ook vind ik het jammer dat ze vaak zogenaamd uit elkaar gaan om ieder een uitkering te ontvangen en allebei een eigen huis te hebben maar wel samen kinderen blijven maken en gewoon nog een relatie te hebben. De gemeente gaat er helaas nog steeds in mee door ze voorrang op een woning te geven ondanks dat ze weten dat dit speelt.
een dag niet gedronken is een dag niet geleefd
sauvignonblanc schreef:
22-11-2018 16:11
Amsterdam wil ze graag hebben, zelfs die veerdienst is welkom op het IJ. Laat ze daar maar mooi blijven.

https://www.elsevierweekblad.nl/nederla ... en-638446/

Ik vrees voor Groningen-stad, GroenLinks is daar van 4 naar 11 zetels gegaan. Volgende week zijn onze laatste twee geheime gratis parkeerplekken waarschijnlijk fietsenstallingen geworden.

Ik kon er niets tegen doen, helaas, ik ben niet stemgerechtigd in die gemeente.

Ik denk dat ik voortaan maar ga shoppen in Hoogezand, ook nog fijn overdekt.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 22-11-2018 20:21
10.18% gewijzigd
@DeBalie
(Zineb El Rhazoui)
Pientjexxxx schreef:
22-11-2018 14:40

Hij is verdorie net de verschrikking van de Spaanse Trappen ontvlucht via de hel van Via Condotti? Ik begrijp hem wel.
'Kabinet en gemeenten akkoord over opvang uitgeprocedeerde migranten'
(NU.nl 6 uur geleden)

Het plan voorziet in een pilot met een zogeheten Landelijke Vreemdelingen Voorziening (LVV) in vijf gemeenten, schrijft de krant. Daar worden uitgeprocedeerde migranten opgevangen en begeleid in de terugkeer naar hun herkomstlanden.

Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Groningen en Eindhoven nemen deel aan de proef. De gemeenten moeten nog wel individueel in gesprek met het kabinet over de precieze aard van hun LVV.

De pilots moeten drie jaar gaan duren. Een onafhankelijke commissie evalueert de projecten vervolgens. Het kabinet maakt 48 miljoen euro vrij voor de financiering, de gemeenten dragen 16 miljoen euro bij.

Proef van drie jaar dus; per jaar 21 miljoen investering (kabinet + gemeenten)
Kan iemand hier er al meer over vertellen?
Gebruna schreef:
23-11-2018 01:25
'Kabinet en gemeenten akkoord over opvang uitgeprocedeerde migranten'
(NU.nl 6 uur geleden)

Het plan voorziet in een pilot met een zogeheten Landelijke Vreemdelingen Voorziening (LVV) in vijf gemeenten, schrijft de krant. Daar worden uitgeprocedeerde migranten opgevangen en begeleid in de terugkeer naar hun herkomstlanden.

Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Groningen en Eindhoven nemen deel aan de proef. De gemeenten moeten nog wel individueel in gesprek met het kabinet over de precieze aard van hun LVV.

De pilots moeten drie jaar gaan duren. Een onafhankelijke commissie evalueert de projecten vervolgens. Het kabinet maakt 48 miljoen euro vrij voor de financiering, de gemeenten dragen 16 miljoen euro bij.

Proef van drie jaar dus; per jaar 21 miljoen investering (kabinet + gemeenten)
Kan iemand hier er al meer over vertellen?

Dit is eigenlijk een uitbreiding van de bed, bad, brood regeling.

Daar is al vanaf Rutte 2 discussie over.

De VVD wil uitgeprocedeerde asielzoekers niet opvangen omdat je dan eigenlijk een soort semi - verblijfsstatus geeft.

De burgemeesters willen niet dat uitgeprocedeerde migranten onder de brug slapen dus bieden voedsel, een slaapplaats etc. meestal alleen nachtopvang.

Het nadeel van niets aanbieden zoals de VVD wil is dat illegalen gaan kraken.
En hier wordt ook niemand blij van:

https://www.ad.nl/binnenland/justitie-e ... ~ad06e812/

Serieuze cijfers

Nou na het kinderpardon komt de volgende petitie er aan.
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 24-11-2018 12:03
0.29% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven