Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Algemeen vluchtelingentopic deel 9

12-11-2018 11:49 624 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6

Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7

Deel 8: Algemeen vluchtelingentopic deel 8

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Hier wordt voor u gewerkt
hollebollegijs schreef:
23-11-2018 23:23

Nou na het kinderparon komt de volgende petitie er aan.

Had jij vast kinderperron mee bedoeld? Toch? Soort Howy en Lilly uitzwaaiperron maar dat voor alle volgende uitgeprocedeerde asielzoekers, vluchtelingen of met andere naam omschreven kanslozen.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
thedutchwiseguy schreef:
24-11-2018 10:10
Had jij vast kinderperron mee bedoeld? Toch? Soort Howy en Lilly uitzwaaiperron maar dat voor alle volgende uitgeprocedeerde asielzoekers, vluchtelingen of met andere naam omschreven kanslozen.

Ik bedoelde kinderpardon :lol:
Ze willen nu een petiti opstarten om 1000 migranten van Samos te halen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
24-11-2018 12:05
Ik bedoelde kinderpardon :lol:
Ze willen nu een petiti opstarten om 1000 migranten van Samos te halen.

Dat jij dat bedoelde snap ik, ik las te snel Sanoma hahahahahahahahah Dacht daar gaan de mods van het forum.
Iemand die ook kijkt naar Buitenhof?

Waarom zegt Witteman er niets van dat Van Ojik eerst beweert dat het Marrakech-pact niet bindend is, en daarna ineens wel?

Vervolgens zegt hij er niets van dat het idee van een aanvullende bindende bijlage bij een niet-bindend pact een goed idee zou zijn?

Echt, hoe kun je jezelf zo tegenspreken?

Hopelijk hervindt dit kabinet haar gezond verstand.

Marrakech-pact
Half december wordt in Marrakech een wereldwijd pact ondertekend om illegale migratie tegen te gaan. Gaat dat helpen, of heeft het pact een aanzuigende werking? Hierover gaan Bram van Ojik van GroenLinks en Thierry Baudet van Forum voor Democratie met elkaar in debat.
My voice won’t be heard in Amsterdam
@DeBalie
#celebratingdissent#Freedom of thought festival.
(Zineb El Rhazoui)
Snoesje666 schreef:
25-11-2018 12:48

Waarom zegt Witteman er niets van dat Van Ojik eerst beweert dat het Marrakech-pact niet bindend is, en daarna ineens wel?

Vervolgens zegt hij er niets van dat het idee van een aanvullende bindende bijlage bij een niet-bindend pact een goed idee zou zijn?

Marrakech-pact
Half december wordt in Marrakech een wereldwijd pact ondertekend om illegale migratie tegen te gaan. Gaat dat helpen, of heeft het pact een aanzuigende werking? Hierover gaan Bram van Ojik van GroenLinks en Thierry Baudet van Forum voor Democratie met elkaar in debat.
Ik zit te kijken en heb het item net gezien. Ojik en sowieso Groen Links zijn totaal wereldvreemd en zo ontzettend naïef.
Snoesje666 schreef:
25-11-2018 12:48

Marrakech-pact

Ik ben voor nu een beetje bijna moe gestreden. Dat slappe gehannes komt nu mij maar veel meer Nederlanders de neus uit. Dadelijk niet zeuren als ook Nederland een steeds rechtsere regering en dus beleidsbepalers aan het roer hebben staan.

Wat jij schrijft nodigt helaas niet uit om te gaan kijken. Zeker dat opkomende Linkse GroenLinks geblaat al niet. Toen hannessie mee kon regeren werd meneer te bang. Dan maar stoer blaten achter het schrikdraad.

Trouwens je verwachtte toch niet van een Linkse omroep dat daar nu na decennia wel een onpartijdig standpunt ingenomen zou worden? Dat de debat is in principe twee tegen één.

Ook als laatste voorbeeld, bindende zaken komen op links enkel kortstondig voor...... knip openen...
Ik begrijp niet dat politici zo simpel zijn dat zij denken dat bij legale, gereguleerde immigratie van Afrikanen naar Europa, de rest die niet voor een verblijfsvergunning in aanmerking komt dan maar thuis blijft zitten. Dit zullen evengoed nog proberen om hierheen te komen en aangezien uitzetten dan nog steeds een probleem zal zijn (want die Afrikaanse landen houden zich aan geen enkele afspraak) hebben we uiteindelijk per saldo nog meer immigranten hier.

Daarnaast is het ook nog eens zo dat het hierheen laten komen van hoogopgeleide Afrikanen heel slecht voor Afrika zelf is. Die mensen zijn daar namelijk hard nodig om de boel op orde te krijgen. Een braindrain is iets wat alle partijen moeten voorkomen.
Pientjexxxx schreef:
25-11-2018 17:53
Daarnaast is het ook nog eens zo dat het hierheen laten komen van hoogopgeleide Afrikanen heel slecht voor Afrika zelf is. Die mensen zijn daar namelijk hard nodig om de boel op orde te krijgen. Een braindrain is iets wat alle partijen moeten voorkomen.
Dat is een aspect van de discussie dat vaak onderbelicht blijft. Dat het blijven hangen van migranten of vluchtelingen in het Westen erg slecht is voor het thuisland, dat vaak al veel problemen heeft. Dat terugkeer dus veel socialer is dan iedereen hier te houden.
Te veel nieuwkomers is anders (niet alleen slecht voor het thuisland, maar) ook niet goed voor Nederland; het sociale stelsel is hier niet op berekend.
Het CBS heeft recent de Jaarrapportage Integratie 2018 uitgebracht: https://www.cbs.nl/nl-nl/publicatie/201 ... ratie-2018

Daarin o.a. cijfers over het percentage per bevolkingsgroep (gesplitst in man/vrouw) naar sociaal-economische status - cijfers van de situatie 2016.

MAN
20-65 jaar (2016), cijfers respectievelijk percentage bevolking NAAR:
Zonder inkomen – UITKERING – Pensioen – School/student – WERKZAAM

Nederlands...... 1 – 11 – 3 – 5 – 81
Turks................ 5 – 24 - 1 – 5 – 66
Marokkaans .... 5 – 32 – 0 – 5 – 58
Surinaams........ 4 – 22 – 1 – 6 – 66
Antilliaans....... 4 – 23 – 1 – 12 – 61
Afghaans......... 5 – 28 – 0 – 13 - 54
Iritrees............. 3 – 83 – 0 – 5 - 9
Irakees............. 6 – 41 – 0 – 8 - 45
Iraans............... 7 – 33 – 1 – 7 - 53
Somalisch........ 5 – 54 – 0 – 8 - 34
Syrisch.............. 3 – 78 – 0 – 4 - 16
Ov.niet-west.... 11 – 17 – 1 – 8 – 63
Pools................. 6 – 7 – 0 – 2 - 84
Bulgaars.......... 18 – 5 – 0 – 6 - 71
Roemeens....... 17 – 5 – 0 – 6 - 71
Ov. Nw EU....... 13 – 7 – 1 – 6 - 73
Overig West..... 7 – 13 – 2 – 5 - 73

VROUW
20-65 jaar (2016) cijfers respectievelijk percentage bevolking NAAR:

Nederlands........ 8 – 12 – 4 – 5 - 71
Turks................. 17 – 31 – 2 – 7 - 43
Marokkaans...... 20 – 32 – 2 – 7 - 39
Surinaams.......... 5 – 25 – 2 – 7 - 61
Antilliaans ........ 4 – 26 – 1 – 16 - 53
Afghaans......... 15 – 38 – 1 – 15 - 30
Iritrees.............. 5 – 84 – 0 – 5 - 6
Irakees............ 12 – 49 – 1 – 11 - 26
Iraans............. 14 – 33 – 1 – 10 - 42
Somalisch......... 6 – 71 – 1 – 9 - 13
Syrisch.............. 6 – 78 – 0 – 4 - 11
Ov.niet-west.... 22 – 18 – 2 – 8 - 51
Pools............... 12 – 13 – 1 – 2 - 72
Bulgaars.......... 28 – 13 – 0 – 5 - 54
Roemeens....... 22 – 8 – 1 – 5 - 64
Ov. Nw EU....... 17 – 11 – 2 – 6 - 64
Overig West..... 14 – 14 – 3 – 5 - 63
Maatregelen na overlast bij azc Leersum - https://nos.nl/l/2261139
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
28-11-2018 07:07
Maatregelen na overlast bij azc Leersum - https://nos.nl/l/2261139
Overplaatsen is het probleem verplaatsen. Zolang deze overlastgevers niet per direct het land uitgezet worden, zal het draagvlak jegens vluchtelingen alleen maar slechter worden. Ben benieuwd hoeveel van die mensen die een paar jaar geleden de longen uit hun lijf hebben gezongen, nu spijt hebben van hun actie.
sito1970 schreef:
28-11-2018 07:16
Overplaatsen is het probleem verplaatsen. Zolang deze overlastgevers niet per direct het land uitgezet worden, zal het draagvlak jegens vluchtelingen alleen maar slechter worden. Ben benieuwd hoeveel van die mensen die een paar jaar geleden de longen uit hun lijf hebben gezongen, nu spijt hebben van hun actie.
We doen hem nog een keer :yes:
https://www.youtube.com/watch?v=Yf7ZgmgckUM

Lalalalalalala welkom in mijn land :cheers:
hollebollegijs schreef:
28-11-2018 07:42
We doen hem nog een keer :yes:
https://www.youtube.com/watch?v=Yf7ZgmgckUM

Lalalalalalala welkom in mijn land :cheers:
GroenLinks meetup :proud:
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
sito1970 schreef:
28-11-2018 07:16
Overplaatsen is het probleem verplaatsen. Zolang deze overlastgevers niet per direct het land uitgezet worden, zal het draagvlak jegens vluchtelingen alleen maar slechter worden.
Ik denk geen spijt, gevalletje hele dikke plaat voor de kop.
Gebruna schreef:
26-11-2018 15:40
Te veel nieuwkomers is anders (niet alleen slecht voor het thuisland, maar) ook niet goed voor Nederland; het sociale stelsel is hier niet op berekend.
Het CBS heeft recent de Jaarrapportage Integratie 2018 uitgebracht: https://www.cbs.nl/nl-nl/publicatie/201 ... ratie-2018

Daarin o.a. cijfers over het percentage per bevolkingsgroep (gesplitst in man/vrouw) naar sociaal-economische status - cijfers van de situatie 2016.

MAN
20-65 jaar (2016), cijfers respectievelijk percentage bevolking NAAR:

Nederlands...... 1 – 11 – 3 – 5 – 81
Turks................ 5 – 24 - 1 – 5 – 66
Marokkaans .... 5 – 32 – 0 – 5 – 58
Surinaams........ 4 – 22 – 1 – 6 – 66
Antilliaans....... 4 – 23 – 1 – 12 – 61
Afghaans......... 5 – 28 – 0 – 13 - 54
Iritrees............. 3 – 83 – 0 – 5 - 9
Irakees............. 6 – 41 – 0 – 8 - 45
Iraans............... 7 – 33 – 1 – 7 - 53
Somalisch........ 5 – 54 – 0 – 8 - 34
Syrisch.............. 3 – 78 – 0 – 4 - 16
Ov.niet-west.... 11 – 17 – 1 – 8 – 63
Pools................. 6 – 7 – 0 – 2 - 84
Bulgaars.......... 18 – 5 – 0 – 6 - 71
Roemeens....... 17 – 5 – 0 – 6 - 71
Ov. Nw EU....... 13 – 7 – 1 – 6 - 73
Overig West..... 7 – 13 – 2 – 5 - 73

VROUW
20-65 jaar (2016) cijfers respectievelijk percentage bevolking NAAR:

Nederlands........ 8 – 12 – 4 – 5 - 71
Turks................. 17 – 31 – 2 – 7 - 43
Marokkaans...... 20 – 32 – 2 – 7 - 39
Surinaams.......... 5 – 25 – 2 – 7 - 61
Antilliaans ........ 4 – 26 – 1 – 16 - 53
Afghaans......... 15 – 38 – 1 – 15 - 30
Iritrees.............. 5 – 84 – 0 – 5 - 6
Irakees............ 12 – 49 – 1 – 11 - 26
Iraans............. 14 – 33 – 1 – 10 - 42
Somalisch......... 6 – 71 – 1 – 9 - 13
Syrisch.............. 6 – 78 – 0 – 4 - 11
Ov.niet-west.... 22 – 18 – 2 – 8 - 51
Pools............... 12 – 13 – 1 – 2 - 72
Bulgaars.......... 28 – 13 – 0 – 5 - 54
Roemeens....... 22 – 8 – 1 – 5 - 64
Ov. Nw EU....... 17 – 11 – 2 – 6 - 64
Overig West..... 14 – 14 – 3 – 5 - 63

Het percentage dat pensioen ontvangt is vergeleken met het aantal uitkeringstrekkers echt ontzettend laag. Als deze getallen kloppen dan kan je toch niet meer beweren dat het pensioenstelsel niet meer op te brengen is. Ik denk eerder dat de uitkeringen niet meer op te brengen zijn, dus moet daar wat mee gedaan worden.
Bij GroenLinks zijn ze toch ook volkomen geschift.
Kunnen dit soort malloten niet voor mensensmokkel aangeklaagd worden?

https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/goesen ... ~a3e1b463/

GOES - Duizend vluchtelingen uit Griekse opvangkampen halen en naar Nederland brengen. Met dat doel reizen tientallen Nederlanders over een maand met hun eigen auto naar het Zuid-Europese land. Carel Bruring uit Goes wil meegaan. ,,De leefomstandigheden in de vluchtelingenkampen zijn erbarmelijk’’, vindt hij.

Hoewel hij er nog een paar afspraken voor moet verzetten, is de Goesenaar vastbesloten om kort voor Kerstmis in zijn auto te stappen om de lange reis naar Griekenland te maken. Een kleine honderd andere mensen uit heel het land doen waarschijnlijk ook mee. Het is volgens Bruring, bekend als fractievoorzitter van GroenLinks in Goes, nog allerminst zeker dat ze ook daadwerkelijk vluchtelingen kunnen meenemen naar Nederland. ,,Bij de Griekse regering is het verzoek neergelegd om vluchtelingen te selecteren’', legt hij uit. ,,Maar daar wordt misschien niet positief op gereageerd.’’

Koekoek :bonk:
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Eritrea, Syrie en Somalie zijn volgens dit staatje vooral uitkeringstrekkers.

Wat mij betreft gaat het hele stelsel op de schop. Uitkeringen zijn als laatste vangnet bedoeld en niet als beginsel. De taal niet spreken en bij aankomst direct afhankelijk zijn van een uitkering zonder vooruitzichten zijn meer dan genoeg redenen om een asielzoeker te weigeren.

Mocht je hier toch komen en na twee jaar nog steeds afhankelijk zijn van een uitkering, dan mag je onder dwang vertrekken. Dat pappen en nathouden slaat nergens op. Ook bij misdragingen mag je per ommegaande retour. Als je je niet kan gedragen en een strafblad krijgt, dan heb je hier niets te zoeken.
Renee_XX schreef:
28-11-2018 08:59
Het percentage dat pensioen ontvangt is vergeleken met het aantal uitkeringstrekkers echt ontzettend laag. Als deze getallen kloppen dan kan je toch niet meer beweren dat het pensioenstelsel niet meer op te brengen is. Ik denk eerder dat de uitkeringen niet meer op te brengen zijn, dus moet daar wat mee gedaan worden.
De cijfers komen van deze pagina uit het Jaarrapport Integratie 2018:
https://longreads.cbs.nl/integratie-201 ... e-positie/

Daar staan eerst dezelfde gegevens over 2011 (3.1a+b)
En daarna die van 2016.
(die van 2016 staan in mijn post: 3.1c (man 2016) en 3.1d (vrouw 2016).
Daaronder bij 3.2a e.v. nog de gegevens per groep uitgesplitst naar leeftijd (20-35 / 35-50 / 50-65 jaar) en naar 1e en 2e generatie.

Als je 2011 en 2016 naast elkaar zet, dan zie je dat het percentage uitkeringen tussen 2011 en 2016 vaak is gestegen en het percentage werkzaam is gedaald. Over de hele linie: ook bij de NL man en vrouw is 'uitkering' met 2 % gestegen en 'werkzaam' maar 1 % gestegen.

Maar er zijn ook hele grote uitschieters in het rijtje:

Syrisch Man: uitkering 2011 was 34 % en in 2016 naar 78 % (plus 44 %)
Syrisch Vrouw: uitkering was: 40 % naar 78 % (plus 38 %)

Syrisch Man: werkzaam was: 51 %, naar 16 % (min 35 %)
Syrisch Vrouw: werkzaam was: 29 %, naar 11 % (min 18 %)

Eritrees Man: uitkering 2011 was 50 %, naar 83 % (plus 33 %)
Eritrees Vrouw: uitkering was 65 %, naar 84 % (plus 19 %)

Eritrees Man: werkzaam was: 26 %, naar 9 % (min 17 %)
Eritrees Vrouw: werkzaam was: 15 % naar 6 % (min 9 %)

Maar ja, men doet inderdaad liever alsof de pensioenen het probleem zijn "want dat zijn zoveel mensen en die zouden allemaal steeds ouder worden"....alsof je dat kunt vergelijken (pensioen: Iemand die eerst 45-50 jaar heeft bijgedragen die dan nog 10-15 jaar wat pensioen ontvangt (en daarover wéér veel belasting betaalt zodat hij netto-netto nauwelijks iets kost).

Overigens is die Jaarrapportage ook voor andere onderwerpen de moeite waard om te lezen.
gebruna wijzigde dit bericht op 28-11-2018 16:20
0.46% gewijzigd
marjorette schreef:
28-11-2018 08:40
Ik denk geen spijt, gevalletje hele dikke plaat voor de kop.
Ja dit! absoluut, ze zien het gewoon niet
Wat een vervelende cijfers. In het NRC stond overigens dit artikel

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/11/26/me ... d-a2756600

Het NRC staat bekend als kwaliteitskrant, maar hier trok ik mijn wenkbrauwen toch even bij op.

Over die pipo's uit Goes: wat een malloten. Stom geboren en nooit iets bijgeleerd.
Rosabella1 schreef:
28-11-2018 09:25
Bij GroenLinks zijn ze toch ook volkomen geschift.
Kunnen dit soort malloten niet voor mensensmokkel aangeklaagd worden?

https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/goesen ... ~a3e1b463/

GOES - Duizend vluchtelingen uit Griekse opvangkampen halen en naar Nederland brengen. Met dat doel reizen tientallen Nederlanders over een maand met hun eigen auto naar het Zuid-Europese land. Carel Bruring uit Goes wil meegaan. ,,De leefomstandigheden in de vluchtelingenkampen zijn erbarmelijk’’, vindt hij.

Hoewel hij er nog een paar afspraken voor moet verzetten, is de Goesenaar vastbesloten om kort voor Kerstmis in zijn auto te stappen om de lange reis naar Griekenland te maken. Een kleine honderd andere mensen uit heel het land doen waarschijnlijk ook mee. Het is volgens Bruring, bekend als fractievoorzitter van GroenLinks in Goes, nog allerminst zeker dat ze ook daadwerkelijk vluchtelingen kunnen meenemen naar Nederland. ,,Bij de Griekse regering is het verzoek neergelegd om vluchtelingen te selecteren’', legt hij uit. ,,Maar daar wordt misschien niet positief op gereageerd.’’

Koekoek :bonk:

Erg populair is zijn idee niet :-)
https://nos.nl/artikel/2261231-terreurv ... tigen.html

Terreurverdachte opgepakt op Sardinië, wilde drinkwater vergiftigen

Op Sardinië is een terreurverdachte opgepakt. De man zou van plan zijn geweest om de het drinkwater op het eiland te verontreinigen met gif. Hij werd door een grote politiemacht opgepakt in de plaats Macomer in het midden van Sardinië.

De terreurverdachte werd betrapt toen hij online grote hoeveelheden van de pesticide methomyl probeerde te kopen, een stof die extreem giftig is voor mensen. Het gaat om een 38-jarige man die als asielzoeker uit Libanon naar Sardinië was gekomen.

De autoriteiten gaan ervan uit dat hij een eenling was die sympathiseerde met de terroristische organisatie IS.

*Toos* schreef:
28-11-2018 12:09
Wat een vervelende cijfers. In het NRC stond overigens dit artikel

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/11/26/me ... d-a2756600

Het NRC staat bekend als kwaliteitskrant, maar hier trok ik mijn wenkbrauwen toch even bij op.

Over die pipo's uit Goes: wat een malloten. Stom geboren en nooit iets bijgeleerd.

Ik post maar niet vanuit mijn fd, daar stond vanmorgen toch ook iets raars in. Over dat bewust verdrag. Net abo verlengd maar anders. Nee, maar ook de echte kwaliteits kranten en nu ook de zalmroze worden door linkse infiltranten beïnvloed.
Je bedoelt dat commentaarstuk van gisteren? Inderdaad koekoek...

Helaas kan ik op mijn mobieltje niet zien wie het geschreven heeft. Russische hackers of Noorse trollen?
My voice won’t be heard in Amsterdam
@DeBalie
#celebratingdissent#Freedom of thought festival.
(Zineb El Rhazoui)
Snoesje666 schreef:
28-11-2018 21:35
Je bedoelt dat commentaarstuk van gisteren? Inderdaad koekoek...

Helaas kan ik op mijn mobieltje niet zien wie het geschreven heeft. Russische hackers of Noorse trollen?

Dat kon ik ook niet vinden. Maar dat ik het vond misstaan in mn krant is duidelijk.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven