Alweer een stalbrand..

22-08-2019 18:16 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
.. waarbij veel dieren omkomen. De dieren zitten natuurlijk opgesloten en kunnen geen kant op. Duizenden dieren stikken of verbranden levend. Ik word zo verdrietig als ik dit soort berichten lees. Kunnen we hier nou niets aan doen? Ik heb gedoneerd aan Wakker Dier want zij zetten zich ook in tegen stalbranden. Dit is geen reclame ofzo, ik moest dit gewoon even delen met jullie. Hopelijk ben ik niet de enige die zich dit zo aantrekt.

Zeer grote brand in varkensstal in Zuid-Hollands Streefkerk https://www.nu.nl/binnenland/5981982/ze ... fkerk.html (via @NUnl)
Alle reacties Link kopieren
vogli schreef:
23-08-2019 09:46
Het gaat om de slachtoffers.... dat zijn in dit geval de duizenden voelende levende dieren en de eigenaar van de vee-fabriek. Dat zijn de slachtoffers in de eerste plaats.

Dus nee, niet alleen de boer/fabriekseigenaar
En nee, niet alleen de duizenden dieren
En nee, niet "de boer" (als archetype)
En nee, niet "de sector"
Nee. Er zijn de afgelopen week duizenden prooidieren in paniek en doodsangst uiteindelijk verbrand. En er zijn drie fabriekseigenaren hun fabriek kwijt.

Wat weten we? Zoals iemand ook al aanwees: de meest voorkomende zaken zijn falende systemen, en slechte/geen voorzorgsmaatregelen.
Er zijn gevallen bekend waarbij de veedoder zelf de brand heeft aangestoken (om de verzekeraar op te lichten, of vanuit een depressie), en gevallen van zakelijke conflicten (buren die de boel hebben aangestoken).
Tot nu toe ken ik geen enkele 'dierenrechtenactivist' die verdacht zou zijn... waar halen sommigen het hier toch vandaan? Schandalig!
De kans is het grootst dat het inherent is aan de fabrieksbouw, en falende systemen. De rest is ziekelijke gossip.

Helpt het dan om over te stappen naar plantaardige eiwitten? Ja. Maar 70-80% is bestemd voor de export.
We zijn van alle Europese landen het meest "veedicht"... we hebben veel te veel vee, en ook nog eens op veel te weinig vierkante meter. De krimp is nodig. En wat mij betreft het opdoeken.

Er moet een einde komen aan de veehouderij. Aldus veehouders zelf:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ogle.nl%2F
Dat zijn geen veehouders die in het artikel aan het woord komen. Je zet mensen bewust op het verkeerde been, in de hoop dat ze het artikel niet lezen
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
23-08-2019 12:33
Dat zijn geen veehouders die in het artikel aan het woord komen. Je zet mensen bewust op het verkeerde been, in de hoop dat ze het artikel niet lezen

Het is de verkeerde link, dit artikel wordt waarschijnlijk bedoeld: https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~bde8245a/
nounou
Al dat welles nietes. Er verbranden levende wezens, daar moet wat aan gedaan worden. Punt.
En zo is het. Sprinklers. Ander soort stallen. Scharrelvee enz.
Alle reacties Link kopieren
Artikelen uit 2003 en 2008.. en uit Duitsland.
Ik weet dat bepaalde groepen idd extremer opereren, zoals ALF... maar nog steeds gaat dat niet over de honderden stalbranden van de afgelopen 10 jaar.

En fair enough, de veehouder is zelf niet de veedoder, maar wel onderdeel van die "circle of torture and death"... de inseminatie is onvrijwillig, de leefomgeving (veelal binnen, onnatuurlijk) is barslecht en de dood is al aanstaande voordat de dieren een volgroeid lichaam hebben (op 2-10% van hun potentiële levensduur gaan ze er al aan).
Ik kies inderdaad wat harde woorden: fabrieksmedewerkers (wat vroeger boeren waren) en 'de veedoderij' als 'industrie', maar dat is natuurlijk wel dat deel van de sector in een notendop. Helaas. Helaas ook vaak tegen de wil van de boer in, die zelf (soms) ook echt van dieren zegt te houden. Behalve dan de SGP-boeren die claimen dat de dieren geen ziel en bewustzijn hebben en enkel bestaan om op te eten...

De link was inderdaad verkeerd gekopieerd, maar is inmiddels rechtgezet: https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~bde8245a/

We weten ook dat er zo'n 300 boeren zijn die door de NVWA als 'risicoboeren' worden gekenmerkt. Die zelfs na waarschuwingen later weer in de fout gaan. Dat we enorm kunnen krimpen in deze sector is voor iedereen gezond. Ook omdat het stikstof dan weer wat kan dalen zodat er weer gebouwd kan worden aan innovatie en woningen.

Veganisme is niet zo 'extreem'. Het is wel 'radicaal', en consequent: ieder die kan lijden, hoeft niet onnodig te lijden.
Je mag echt doen wat je zelf wilt, zolang je anderen niet schaadt. Wie zie je als anderen?
Dit is een reden om geen veganist te worden. Heeft misschien ook te maken met het mijden van bepaald voedsel?

Ik zie vaak mensen met traumasymptomen. Ze zijn de wereld gaan haten nadat ze erachter kwamen hoe wreed dieren tegenwoordig behandeld worden en ze kunnen niet geloven dat mensen hiertoe in staat zijn.

Het gebeurt ook vaak dat de relaties stuklopen, bijvoorbeeld doordat het moeilijk is om te zien hoe hun partner vlees eet of vrienden melk in hun koffie doen. Voor veel veganisten worden de mensen om hen heen onderdeel van het probleem, doordat ze weigeren te veranderen. Het is onmogelijk om simpele dingen te doen zoals je handen wassen of een trui aantrekken, zonder bij te dragen aan de mishandeling van dieren. Tenzij je daadwerkelijk stappen onderneemt om dit tegen te gaan en hier geen onderdeel van uit te maken. Dat kan soms een behoorlijke uitdaging zijn voor veganisten.

Dat klinkt nogal heftig. Hoe help je mensen hiermee om te gaan?

Als mensen bij me komen met een depressie of angststoornis, graaf ik net zo lang door tot ik precies weet wat de reden erachter is. Vaak komen er daarbij allerlei andere problemen naar boven, zoals een negatief zelfbeeld of moeilijkheden op werk. Als het aankomt op mensen leren omgaan met verdriet of depressie, volg ik meestal de standaardprocedures. Ik help ze om meer zelfbewustzijn te creëren en laat ze inzien dat ze niet de last van de hele wereld op hun schouders hoeven te dragen. Hun trauma is een reactie op wat ze hebben gezien, maar ze kunnen zelfs beslissen hoe ze hier precies op reageren. Zo kunnen ze er sterker uit komen.

Ik vertel ze bovendien dat het beter is om goed te kunnen communiceren, dan simpelweg je overtuigingen rond te prediken. Zo merk je dat de meeste mensen om je heen eigenlijk best redelijk zijn, en weet je na afloop van ieder gesprek zeker dat je het medeleven van de ander mogelijk hebt vergroot.

Uit:https://www.vice.com/nl/article/3k9n9y/ ... oog-trauma
Hoe ernstig kunnen depressies en angststoornissen als gevolg van veganisme zijn?
Het slaat vaak om in mensenhaat. Ik heb met ongeveer 1300 veganisten van over de hele wereld gesproken, en om eerlijk te zijn ben ik verrast dat er niet meer zelfmoord onder hen zijn. Ik heb van veel veganisten gehoord dat ze een einde aan hun leven zouden willen maken, maar ze dat niet kunnen omdat ze de dieren niet achter willen laten.
Welk advies zou je aan veganisten geven die moeite hebben met het feit dat hun vrienden en familie nog steeds vlees eten?
Ik zou ze aanraden om hun communicatievaardigheden te verbeteren, zodat mensen graag met ze in gesprek gaan. Op deze manier kunnen ze anderen helpen begrijpen dat ze zijn voorgelogen over wat er zich daadwerkelijk afspeelt in de veehouderij. Als je er door te praten achter kunt komen waar mensen in geïnteresseerd zijn en waar ze zich druk om maken, kun je ook video’s en documentaires inzetten om je boodschap over te brengen. Die doen dan al het werk voor je. Vervolgens komen mensen weer naar jou toe met de vraag of je meer bewijs hebt.


Ja. Dat zou mooi zijn. Niet dat opvoederige en extremistische. Meer menselijk. Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn.
Dus:

Waarom kunnen veganisten die brug zo moeilijk slaan?
“Er is onder veganisten sprake van veel empathie voor dieren, maar niet altijd evenveel voor mensen. Niet dat veganisten kwaadaardig zijn, maar zij denken te veel vanuit hun eigen positie. Toch is het voor activisten en wereldverbeteraars belangrijk om te kijken door de bril van een ander. Hoe sterker je ideologie, hoe meer overtuigd je raakt van het eigen gelijk, dus hoe minder je open gaat staan voor anderen. Veganisten zijn bij uitstek overtuigd van hun eigen gelijk. Dat is ook terecht, want wij hebben goede argumenten. Het probleem is dat we vergeten te luisteren. We menen de waarheid in pacht te hebben. We hebben zoveel te vertellen. En we hebben al zo vaak de bezwaren van vleeseters gehoord, dat we niet langer luisteren.”

Wat is dan de beste aanpak?
“Je past je verhaal aan naar gelang wie je voor je hebt. Niet iedereen is geïnteresseerd in dierenrechten, maar mogelijk wel in de effecten van veeteelt op milieu en klimaat, of in de gevolgen voor hun gezondheid. Je kunt ook je overtuigingsstrategie eens helemaal achterwege laten en eerst proberen om gedrag te veranderen. Veganisten gaan ervan uit dat ze eerst informatie moeten geven, zodat mensen daarna hun attitude rondom dieren veranderen, waarna ze uiteindelijk hun gedrag gaan aanpassen. Dat is mogelijk, maar in de gedragspsychologie zien we dat het ook anders kan: inspireer mensen eerst om minder vlees te eten, om welke reden dan ook, en u zult zien dat het daarna makkelijker voor hen wordt om hun houding te veranderen. Laten we niet vergeten dat er grote consequenties zitten aan de aanvaarding van onze argumenten over dierenleed. Mensen zijn nu eenmaal steakholders, met e-a-k, dus zij laten zich niet snel overtuigen dat ze moeten ophouden vlees te eten.”

Uit:https://www.trouw.nl/nieuws/veganist-to ... ~b17d7ec7/
Alle reacties Link kopieren
2Italy2 schreef:
22-08-2019 19:29
Jantientje, laat je niet opnaaien. Veganisten zijn ver verheven boven ons carni-/omnivoren. Laat gaan, laat gaan.
Wij weten wel beter.
Verheven? Er bestaan nu eenmaal mensen in de samenleving die weigeren om mee te doen aan het vele geweld en leed wat we ander leven aandoen. Als jij die weigering van deelname hieraan een “verhevenheid” noemt dan vraag ik me wel af wat voor opvoeding en opleiding je hebt genoten.. Wie leert zijn kinderen nou dat het goed is om ander leven massaal te laten fokken, misbruiken en doden in industriën alleen maar om er 5 minuten smaakplezier van te hebben terwijl we ook zovele vervangende zaken en activiteiten zonder al dat leed kunnen kiezen. Wat zijn dat voor mensen? Sterker nog, wat voor een mens wil je zelf zijn. Mensen beschouwen zichzelf doorgaans als aardig, lief, collegiaal, sociaal, en vinden vaak dat hun hart op de juiste plek zit. Maar intussen laten wij, de zgn. ‘sociale vredelievende’ mensen het gewoon gebeuren dat er iedere dag zonder enige noodzaak miljoenen onschuldige angstige dierenlevens worden gefokt en met geweld gedeporteerd/getransporteerd naar speciaal hiervoor gebouwde slachthuizen, en koopt het vervolgens. Men kijkt ervan weg. Elke dag weer, 24/7. Hoe laf en laakbaar is ons systematisch vernietigende gedrag.
Dus ja, als je het hebt over ‘verhevenheid’ kijk ik inderdaad met afkeuring naar een ieder die anderen massaal benadeeld, misbruikt en dood vanwege hun afkomst, ras, uiterlijk of soort of spreekvermogens, op welke wijze dan ook. Net als de afkeuring van de moord op onschuldige mensen zoals een Anne Faber, ook die onnodige moord keuren we massaal af. Ik heb als vanzelfsprekend inmiddels geen vernietigend gedrag (meer) in mij en ben erg blij dat ik (en nog een aantal anderen in mijn omgeving) dit op tijd heb ingezien. Door mijn keuze om niet meer deel te nemen aan het geweld richting andere soorten wordt je automatisch een beter mens in het leven. Heeft niets met verhevenheid te maken maar is gewoon een feit.
hoezoos schreef:
23-08-2019 18:39
Verheven? Er bestaan nu eenmaal mensen in de samenleving die weigeren om mee te doen aan het vele geweld en leed wat we ander leven aandoen. Als jij die weigering van deelname hieraan een “verhevenheid” noemt dan vraag ik me wel af wat voor opvoeding en opleiding je hebt genoten.. Hahaha, dit bedoel ik nou!Wie leert zijn kinderen nou dat het goed is om ander leven massaal te laten fokken, mishandelen en doden alleen maar om er 5 minuten smaakplezier van te hebben? Wat zijn dat voor mensen? Sterker nog, wat voor een mens wil je zelf zijn. Mensen beschouwen zichzelf doorgaans als aardig, lief, collegiaal, sociaal, en vinden vaak dat hun hart op de juiste plek zit. Maar intussen laten zij het wel gebeuren dat er iedere dag zonder enige noodzaak miljoenen onschuldige angstige dierenlevens worden gefokt en met geweld gedeporteerd/getransporteerd naar speciaal hiervoor gebouwde slachthuizen. Men kijkt ervan weg. Elke dag weer, 24/7. Hoe laf en laakbaar is ons systematisch vernietigende gedrag.
Dus ja, als je het hebt over ‘verhevenheid’ kijk ik inderdaad met afkeuring en een opgeheven hoofd naar een ieder die anderen massaal benadeeld, misbruikt en dood vanwege hun afkomst, ras, uiterlijk of soort of spreekvermogens, op welke wijze dan ook. Ik heb als vanzelfsprekend inmiddels geen vernietigend gedrag (meer) in mij en ben erg blij dat ik (en nog een aantal anderen in mijn omgeving) dit op tijd heb ingezien. Door mijn keuze om niet meer deel te nemen aan het geweld richting andere soortenIk voel hier toch behoorlijk wat verbaal geweld richting je vleesetende medemens :biggrin: wordt je automatisch een beter mens in het leven. Door andersdenkenden uit te sluiten en te veroordelen. :?: Heeft niets met verhevenheid te maken maar is gewoon een feit.
Misschien eens mijn eerder geposte stukjes lezen? Je stukje geeft precies weer wat de psycholoog beschrijft.

Laten we elkaar vooral als mens blijven zien en samen werken aan nog betere leefomstandigheden voor de dieren.
x
anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 23-08-2019 19:04
0.00% gewijzigd
:yes:
Alle reacties Link kopieren
Het is vooral altijd weer erg bijzonder om te zien en lezen hoe mensen “veganisten” gebruiken om deze in een negatief daglicht te kunnen stellen als “afleidingsmanoeuvre” zodat de aandacht maar niet gericht wordt op hun eigen gedrag...
Alle reacties Link kopieren
hoezoos schreef:
23-08-2019 18:39
V
Dus ja, als je het hebt over ‘verhevenheid’ kijk ik inderdaad met afkeuring naar een ieder die anderen massaal benadeeld, misbruikt en dood vanwege hun afkomst, ras, uiterlijk of soort of spreekvermogens, op welke wijze dan ook. Net als de afkeuring van de moord op onschuldige mensen zoals een Anne Faber, ook die onnodige moord keuren we massaal af. Ik heb als vanzelfsprekend inmiddels geen vernietigend gedrag (meer) in mij en ben erg blij dat ik (en nog een aantal anderen in mijn omgeving) dit op tijd heb ingezien. Door mijn keuze om niet meer deel te nemen aan het geweld richting andere soorten wordt je automatisch een beter mens in het leven. Heeft niets met verhevenheid te maken maar is gewoon een feit.
Hij voelt je dus een beter mens.
Gefeliciteerd ga maar mooi naar de Gamma haal een vlaggenmast en ga je feestje vieren.

Vraagje nog, wat doe je 's nachts als je door een mug geprikt wordt. En wat zeg je straks als we overlopen worden door muizen en ratten?
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Het is vooral altijd weer erg bijzonder om te zien en te lezen hoe mensen "boeren" gebruiken om alles in een negatief daglicht te kunnen stellen, zonder dat ze ook maar weten hoe er op een boerderij gewerkt wordt, zonder dat ze ooit een boer gesproken of gezien hebben
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
23-08-2019 19:08
Het is vooral altijd weer erg bijzonder om te zien en te lezen hoe mensen "boeren" gebruiken om alles in een negatief daglicht te kunnen stellen, zonder dat ze ook maar weten hoe er op een boerderij gewerkt wordt, zonder dat ze ooit een boer gesproken of gezien hebben
Overal waar andere levens vastgezet en gebruikt worden om er geld aan te verdienen en er zelf beter van te worden, is ellende. Het maakt niet uit wie het doet, en of je het een boer noemt. Het feit dat massa’s onschuldige wezens hun leven lang iedere dag systematisch gebruikt worden door anderen om er zoveel mogelijk geld aan te verdienen is een schande. Doe een ander niet aan, wat je zelf ook niet wil dat je overkomt.
En het heeft er ook niets mee te maken of een mens meer ‘waard’ is dan een dier of andersom. Iedereen hoort van een ander af te blijven, iedereen hoort vrij te zijn. Voor het vastzetten en gebruiken van een ander om er geld aan te verdienen is geen enkel excuus.
Alle reacties Link kopieren
hoezoos schreef:
23-08-2019 19:41
Overal waar andere levens vastgezet en gebruikt worden om er geld aan te verdienen en er zelf beter van te worden, is ellende. Het maakt niet uit wie het doet, en of je het een boer noemt. Het feit dat massa’s onschuldige wezens hun leven lang iedere dag systematisch gebruikt worden door anderen om er zoveel mogelijk geld aan te verdienen is een schande. Doe een ander niet aan, wat je zelf ook niet wil dat je overkomt.
En het heeft er ook niets mee te maken of een mens meer ‘waard’ is dan een dier of andersom. Iedereen hoort van een ander af te blijven, iedereen hoort vrij te zijn. Voor het vastzetten en gebruiken van een ander om er geld aan te verdienen is geen enkel excuus.
Dat is jou mening, de massa denkt er anders over.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Lopervanhiernaardaar schreef:
23-08-2019 19:56
Dat is jou mening, de massa denkt er anders over.
Pcies, een lekker stukje vlees is niet te versmaden.
hoezoos schreef:
23-08-2019 19:41
Overal waar andere levens vastgezet en gebruikt worden om er geld aan te verdienen en er zelf beter van te worden, is ellende. Het maakt niet uit wie het doet, en of je het een boer noemt. Het feit dat massa’s onschuldige wezens hun leven lang iedere dag systematisch gebruikt worden door anderen om er zoveel mogelijk geld aan te verdienen is een schande. Doe een ander niet aan, wat je zelf ook niet wil dat je overkomt.
En het heeft er ook niets mee te maken of een mens meer ‘waard’ is dan een dier of andersom. Iedereen hoort van een ander af te blijven, iedereen hoort vrij te zijn. Voor het vastzetten en gebruiken van een ander om er geld aan te verdienen is geen enkel excuus.
Iedereen hoort vrij te zijn. Ik voel mij nu niet vrij. Ik mag niet zijn wie ik ben. Ik mag niet denken wat ik wil want anderen met een ander geloof bepalen voor mij weer de dogma's. Jammer.

Neemt niet weg dat we er samen uit moeten zien te komen. Luisteren naar de boeren zou een eerste stap zijn. Komen met oplossingen die realistisch zijn zou nog beter zijn. Sprinklers. Scharrelvlees. Kleinere stallen. Zoiets?
hoezoos schreef:
23-08-2019 19:05
Het is vooral altijd weer erg bijzonder om te zien en lezen hoe mensen “veganisten” gebruiken om deze in een negatief daglicht te kunnen stellen als “afleidingsmanoeuvre” zodat de aandacht maar niet gericht wordt op hun eigen gedrag...
Dat doen over het algemeen de veganisten helemaal zelf door hun manier van communiceren.
Alle reacties Link kopieren
2Italy2 schreef:
23-08-2019 22:00
Dat doen over het algemeen de veganisten helemaal zelf door hun manier van communiceren.
Dat komt omdat het niet zomaar ergens over gaat, maar om het feit dat er elke dag 2 miljoen onschuldige dieren worden gedood in onze opdracht. Tja hoe moet je hier nou op een andere manier over communiceren. Om de afschuwelijke feiten kan men nu eenmaal niet heen, wat iemand er ook van probeert te maken en wie je ook voor het vertellen van die waarheid wil bestraffen.

Het is nu eenmaal een feit dat het blijft doorgaan omdat mensen de waarheid er niet over willen weten. Een heel klein voorbeeldje maar: Heb je je bijvoorbeeld ooit wel eens afgevraagd hoe de vleesindustrie werkelijk komt aan al die vruchtbaarheidshormonen waarmee ze de dieren inspuiten? Nog los van hoé het gebeurd. Alleen dat antwoord al kan het daglicht niet verdragen. Omdat het bijna niet te geloven is waar het vandaan komt en elke waarheid over de vleesindustrie sowieso als pijnlijk en lastig wordt ervaren. Omdat men het wel wil kopen maar niet wil zien en weten gebeurt het juist kan het door blijven gaan, dagelijks, 24/7, gewoon onder onze ogen achter gesloten deuren.

Je kunt niet de boodschapper bestraffen (die toevallig gekozen heeft ermee te stoppen en die dan opeens een ‘veganist’ wordt genoemd) omdat die alleen maar de waarheid zegt. Iederéén zou proberen om anderen met geweld en doden te laten stoppen.
Laat het duidelijk zijn: ik heb in de basis juist heel veel respect voor iedereen en dus ook voor jou. Ik hou van ieder die op deze aarde leeft, want zij zijn naast mij op de wereld gezet. Dus naast mij, en niet boven mij of onder mij.
Ik voel daarom geen enkel respect voor mensen die anderen (wie dan ook) wél laten onderdrukken en hun leven ontnemen anno 2019, en wat voor een ‘excuus’ men daar ook voor heeft.
Er zijn ook altijd alternatieven. Het feit dat de mensheid al snel anderen als ‘minder waard’ beschouwd en dit ook leert aan de toekomstige generaties, is de bron van alle ellende en waar het misgaat op de wereld. Iedereen wil van de ellende af in deze wereld en een veilige toekomst hebben voor hun eigen kinderen. Maar dan moet je wel eerst zelf die oorzaak inzien en aanpakken. Wij ZIJN zelf die oorzaak van de ellende, en je kunt een ander die dat al inziet daarvan niet de schuld geven. De ene cultuur is er al verder in dan de andere. Maar zolang men het nog steeds normaal vindt dat er iedere dag (alleen al in Nederland 2 miljoen) “andere levens” worden gedood en hier veel plezier aan beleeft, kun je iemand die één mens vermoord of verkracht en hier óók veel plezier aan beleefd echt nooit veroordelen. Als je werkelijk vindt dat het ieders persoonlijke keus is om het leven van een ander te gebruiken of te beëindigen om daar zelf een plezierbeleving uit te halen, kun je eenvoudigweg anderen niet voor ditzelfde gedrag veroordelen. Als je altijd geleerd hebt dat het massaal misbruiken en vermoorden van anderen (dieren) prima is omdat je een ander als ‘minder’ beschouwd dan is de stap naar het misbruiken of vermoorden van mensen uiteraard ook nog maar heel klein. Geweld, en misbruik van mensen en dieren, en onderdrukking hiervan zijn aangeleerd. Het kan dus ook worden gestopt. Het begint allemaal bij jezelf.
Iedere dag als je op staat kies je opnieuw...
anoniem_354426 wijzigde dit bericht op 24-08-2019 09:21
5.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Quote: “ Je kunt niet de boodschapper bestraffen (die toevallig gekozen heeft ermee te stoppen en die dan opeens een ‘veganist’ wordt genoemd) omdat die alleen maar de waarheid zegt. “

Een boodschapper die in mijn oren schreeuwt hoor ik niet maar daar word ik ook een beetje boos op, want je hoeft niet in mijn oren te schreeuwen.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
22-08-2019 19:19
Iedere boer ziet zijn vee als levende wezens en zorgt daar voor. Als je levende handelswaar echt slecht zou behandelen zou het trouwens ook niets opleveren, dus daar schiet een boer niets mee op.




Wat wij moeten doen is, als je niet vegetarisch of veganistisch bent, alleen vlees, melk en eieren uit Nederland gebruiken. Die zogenaamd betere Argentijnse steak is van een koe die veel slechter behandeld is dan Nederlandse dieren.
Een boer ziet zijn beesten vooral als handel hoor, als ze doodgaan denkt ie uur daar ga aan mijn centen, denk je dat zo'n varkensboer in de avond denkt awww wat liggen ze lekker te slapen in hun stront op de betonnen vloer :heart:

Of de kippenboer aww gezellig met zijn vijven kaalgeplukt op vijftig cm.

Get real
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
24-08-2019 09:16
Quote: “ Je kunt niet de boodschapper bestraffen (die toevallig gekozen heeft ermee te stoppen en die dan opeens een ‘veganist’ wordt genoemd) omdat die alleen maar de waarheid zegt. “

Een boodschapper die in mijn oren schreeuwt hoor ik niet maar daar word ik ook een beetje boos op, want je hoeft niet in mijn oren te schreeuwen.
“In jouw oren” is het voor jou ‘geschreeuw’ inderdaad. Dat is het enige waar jij je op focust, je eigen gevoel, en daarmee probeer je de aandacht af te leiden van de werkelijke boodschap. Niet bewust hoor, ik weet dat het bij velen onbewust gebeurd. Dus ik neem het je niet kwalijk.
De boodschap is alleen dat het juist niet gaat om jouw of mijn ego. Het gaat niet om ons.
anoniem_354426 wijzigde dit bericht op 24-08-2019 09:29
2.11% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven