Artikel 1. (De Politieke Partij)

28-12-2016 20:19 2303 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op de Sylvana & DENK topics.



Voor wie de partij op de voet wil volgen, en/of meer over diens visie wil lezen:

Website Artikel 1.

Twitter Artikel 1.

Facebook Artikel 1.



Vorige Topics:

Deel 1. Sylvana Simons

Deel 2. Sylvana Simons bij DENK - deel II
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
23-04-2018 11:00
Grote woorden, quotes?
Wellicht gooi ik de verschillende topics waar over Sylvana Simons geschreven wordt en werd door elkaar. Ik heb ze niet bepaald op de voet gevolgd, de afgelopen jaren, maar werd af en toe onpasselijk van wat daar geschreven werd. Ik ga echt niet meer dan 200 bladzijden topic over Sylvana en haar partij en over Sylvana en Anouscha Nzume doorspitten, plus ook nog eens al gesloten topics over haar.
Je bent niet nieuw in deze discussie, en je bent volgens mij slim genoeg om niet blind te zijn voor de beledigende domheid met een racistische ondertoon die hier af en toe richting Sylvana gespuid is.
Wanneer je dit antwoord van mij gemakkelijk vindt, nou dan is dat maar zo.
nounou
Mopsie41 schreef:
30-12-2016 17:50
Sylvana, een belegen TMF meisje. Vroeger kletste ze R&B clips aan elkaar. Clips waar zwarte vrouwen als hoer gekleed de heren behaagden. Weggezet als neukpopjes met dikke konten en tieten. Toen hoorde je haar niet. Nu is ze uitgerangeerd, willen de blanke heren in Hoorn er niet meer overheen, en dat kan haar narcistische persoonlijkheid niet hebben. Hopelijk horen we er na de verkiezingen niks meer over. Naar kreng.
Bijvoorbeeld
Alle reacties Link kopieren
VrouwJagersma, ik kan me een post herinneren van ene Tiepmiep, zoiets, die buitengewoon beledigend en racistisch was, en waar bepaald niet door iedereen tegen geprotesteerd werd. Over selectieve verontwaardiging gesproken.
Wanneer dat was weet ik echt niet meer. En ook niet welk topic dat was.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Overigens is beledigende domheid niet iets dat ik uitsluitend toeschrijf aan rechtse mensen, of domme mensen.
Je moest eens weten wat ik allemaal richting bijvoorbeeld Donald Trump of Thierry Baudet slinger, dat is niet mis. Maar dat is in de beslotenheid van mijn huiskamer, dat is iets wezenlijk anders dan Twitter, Facebook of een forum.

Dit even ter relativering van het begrip beledigende domheid.
nounou
anoniem23081410 schreef:
31-12-2016 16:13


Waarom mag sylvana irritant zijn mensen zeggen niet zomaar dat ze terug moet gaan naar Suriname. Dat maak ze er zelf naar met haar uitspraken. Sylvana was voordat ze zich zo bijzonder achterlijk ging gedragen een nobody en totaal niet interessant. Doordat ze zich nu zo opstelt en zo ontzettend aandachtspunt geil is geworden krijg je ook een bepaald soort mensen achter je aan die daar op in gaan. Dan moet je ook kunnen incasseren. Als je daar niet tegen kan moet je zeker de politiek niet ingaan. En misschien moet ze zelf eens na gaan denken over bepaalde dingen en de manieren waarop ze t zegt.
zazamaenade schreef:
23-04-2018 14:46
Wellicht gooi ik de verschillende topics waar over Sylvana Simons geschreven wordt en werd door elkaar. Ik heb ze niet bepaald op de voet gevolgd, de afgelopen jaren, maar werd af en toe onpasselijk van wat daar geschreven werd. Ik ga echt niet meer dan 200 bladzijden topic over Sylvana en haar partij en over Sylvana en Anouscha Nzume doorspitten, plus ook nog eens al gesloten topics over haar.
Je bent niet nieuw in deze discussie, en je bent volgens mij slim genoeg om niet blind te zijn voor de beledigende domheid met een racistische ondertoon die hier af en toe richting Sylvana gespuid is.
Wanneer je dit antwoord van mij gemakkelijk vindt, nou dan is dat maar zo.

Dan zou het je sieren niet zulke stellige uitspraken te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind wel dat er nogal een verschilletje is tussen zeggen dat ze weg moet gaan of gewelds- of doodsbedreigingen. Ik doe het beide niet overigens.
Maar niet protesteren tegen iemands mening over een publiek figuur of doodsbedreigingen goedkeuren is wel wat anders. Dat laatste heb ik echt niet gezien hier. Ik heb overigens wel eens iemand aangesproken op een ernstig racistische uitlating, die heb ik ook gestaft.
vrouwjagersma schreef:
23-04-2018 14:45
Er is wel degelijk gepost dat Simons de bedreigingen ook aan zichzelf te danken had. Nu ben jij vast met me eens dat dat onzin is, want wat je politieke overtuiging ook moge zijn, als jij hem binnen de grenzen van de wet uitspreekt, mag je in Nederland zeggen wat je wil, zonder bedreigd te worden. Daarnaast is er in topics over Simons vaak gesproken over haar uiterlijk (zo vond een forumster haar erg lelijk) en het feit dat ze de kappersvakschool gedaan heeft en daarom niets zinnigs te melden had.
Ik weet eerlijk gezegd niet of mensen me gaan staffen, maar ik kan vast wel wat quotes vinden.
Ik was onder andere de gene die Sylvana lelijk heeft genoemd en die mening deelden een groot aantal mensen hier ook. Dat kwam omdat er een forumster was die Sylvana helemaal de hemel in prees en haar een hele mooie vrouw noemde alsof dat een feit was dat ze mooi is. Toen heb ik geschreven dat ik Sylvana juist helemaal niet mooi vind en zelfs lelijk vind. Dus het kwam niet zomaar uit het niets maar was een reactie op een forumster die haar wel mooi vind.
Maar wat is de relevantie van haar uiterlijk?
vrouwjagersma schreef:
23-04-2018 16:23
Maar wat is de relevantie van haar uiterlijk?
Deze forumster had het rare idee dat vrouwen wel eens jaloers op Sylvana konden zijn omdat ze zo'n 'mooie intelligente ' vrouw is.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
23-04-2018 16:03
Dan zou het je sieren niet zulke stellige uitspraken te doen.
Val je nou echt over het woord dit topic ? Vliegen afvangen is ook wel een hobby op zich.

Dat je mijn stelligheid niet trekt hoef je niet te ondersteunen met slakken op zout hoor, dat kun je gewoon zeggen. Heb ik wel vaker gehoord ;-)
nounou
Je mag Sylvana natuurlijk best lelijk vinden. Maar het is wel een beetje raar om te zeggen dat er alleen maar "inhoudelijke kritiek" wordt geleverd in deze topics. Dat is simpelweg niet waar en dat hebben wij allemaal kunnen lezen. Er wordt constant commentaar geleverd op haar uiterlijk, op haar 'toontje', ze wordt beschuldigd van van alles, er wordt gescholden, er wordt herhaaldelijk benadrukt dat racistische uitingen en bedreigingen haar eigen schuld zijn, er worden allerlei zaken uit zijn verband getrokken of verdraaid of er worden columns als feiten gepresenteerd, etc.

Ik ben in al die honderden paginas bijzonder weinig daadwerkelijk inhoudelijke kritiek tegengekomen.
Het was zelfs zo opvallend, dat ik, onder mijn vorige nick en in een klierderige bui, een lijstje gemaakt heb met inhoudelijke argumenten om Simons een slechte politica te vinden. Daar werd niet op ingegaan.
Alle reacties Link kopieren
Even terug naar dat Fatima of Mohammed geen baan zou kunnen vinden vanwege discriminatie. Wonen ze dan ergens waar helemaal geen Nieuwe Nederlanders een bedrijf hebben?

Als ik bij de Turkse supermarkt kom, dan zie ik een gemengd personeelsbestand. Mannen en vrouwen in allerlei kleuren.

Bij een ander Turks bedrijf lijkt het personeel voor 75% van Nieuw Nederlandse afkomst te zijn. En 25% van het personeel lijkt van Oud Nederlandse afkomst te zijn (ik heb geen paspoorten gecontroleerd). Alleen mannen, geen vrouwen.

Is dat tweede bedrijf dan aan het discrimineren? Of komt dat toevallig zo uit?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Blondie456 schreef:
23-04-2018 16:19
Ik was onder andere de gene die Sylvana lelijk heeft genoemd en die mening deelden een groot aantal mensen hier ook. Dat kwam omdat er een forumster was die Sylvana helemaal de hemel in prees en haar een hele mooie vrouw noemde alsof dat een feit was dat ze mooi is. Toen heb ik geschreven dat ik Sylvana juist helemaal niet mooi vind en zelfs lelijk vind. Dus het kwam niet zomaar uit het niets maar was een reactie op een forumster die haar wel mooi vind.
Eerlijk is eerlijk, zo is het inderdaad gegaan. Kan me dit nog goed herinneren, zowel de opmerking van die forummer als jouw antwoord. Volgens mij was die opmerking van die forummer wel in reactie op iemand anders die commentaar had geleverd op het uiterlijk van Sylvana Simons.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
23-04-2018 16:36
Deze forumster had het rare idee dat vrouwen wel eens jaloers op Sylvana konden zijn omdat ze zo'n 'mooie intelligente ' vrouw is.
Ik kan het me herinneren dat die forumster (die nu een iets andere nick heeft) Sylvana een godin noemde. Het was bijna lachwekkend zo geobsedeerd was die forumster. Op een gegeven moment schreef ik dat dit ook een soort discriminatie was omdat ze onderscheid maakte door één persoon hoog boven de anderen/de blanken te plaatsen. Maar als ik me niet vergis was dat op het DENK-topic.
missie_m wijzigde dit bericht op 23-04-2018 19:29
0.41% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
PowerCube schreef:
23-04-2018 19:05
Eerlijk is eerlijk, zo is het inderdaad gegaan. Kan me dit nog goed herinneren, zowel de opmerking van die forummer als jouw antwoord. Volgens mij was die opmerking van die forummer wel in reactie op iemand anders die commentaar had geleverd op het uiterlijk van Sylvana Simons.
Het ging dan ook niet om Blondies opmerking. Daar was in mijn herinnering niets mis mee.

Het punt is dat er over allerlei zaken is gesproken en zeker niet alleen maar inhoudelijk. Oa heel veel over over haar uiterlijk.

Overigens was het wel ontzettemd opvallend hoe extreem er gereageerd werd op iemand die Sylvana mooi vond. Is ook gewoon maar een mening maar wederom iets dat enorme boosheid opriep.

(bedoel ik overigens ook niet Blondie mee).
missie_m schreef:
23-04-2018 19:27
Ik kan het me herinneren dat die forumster (die nu een andere nick heeft) Sylvana een godin noemde. Het was bijna lachwekkend zo geobsedeerd was die forumster. Op een gegeven moment schreef ik dat dit ook een soort discriminatie was omdat ze onderscheid maakte door één persoon hoog boven de anderen/de blanken te plaatsen. Maar als ik me niet vergis was dat op het DENK-topic.
Goh......

Buitengewoon ironisch dit.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
23-04-2018 16:03
Dan zou het je sieren niet zulke stellige uitspraken te doen.
Dit
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
23-04-2018 14:17
Klopt.

Hier is wel aangehaald én besproken dat de DENK-leden achter de schermen stonden te jubelen om de media-aandacht vanwege de bedreiging (de foute foto).

Eigenlijk hoefden we er niks over te zeggen want Sylvana vertelde dit zelf. Tik op youtube "Sylvana Simons begint eigen partij" in en je hoort het haar zelf zeggen. Ook zegt Sylvana dat DENK de media 'bespeelde'.


https://youtu.be/ahFMVRqyX0A


Ik keek net even terug en kwam deze post tegen op pagina 4. Bovenstaande was dus niet eens de echte reden om op te stappen.

Pientjexxxx schreef:
29-12-2016 09:34
Dit artikel beslaat de halve voorpagina van de Telegraaf:

http://www.telegraaf.nl/b ... e_wekenlang_toneel__.html
missie_m wijzigde dit bericht op 23-04-2018 19:50
0.12% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Snoesje666 schreef:
23-04-2018 18:16
Even terug naar dat Fatima of Mohammed geen baan zou kunnen vinden vanwege discriminatie. Wonen ze dan ergens waar helemaal geen Nieuwe Nederlanders een bedrijf hebben?

Als ik bij de Turkse supermarkt kom, dan zie ik een gemengd personeelsbestand. Mannen en vrouwen in allerlei kleuren.

Bij een ander Turks bedrijf lijkt het personeel voor 75% van Nieuw Nederlandse afkomst te zijn. En 25% van het personeel lijkt van Oud Nederlandse afkomst te zijn (ik heb geen paspoorten gecontroleerd). Alleen mannen, geen vrouwen.

Is dat tweede bedrijf dan aan het discrimineren? Of komt dat toevallig zo uit?
Waarom denk je dat veel turken en marokkanen eigen ondernemer zijn geworden?
En dat soort supermarkten zijn er steeds meer maar geen significante werkgevers.
Er wordt geen beleid gemaakt door turkse supermarkten, geen rechtspraak geoefend of jurisprudentie veroorzaakt door turkse supermarkten, het grote geld wordt er ook niet verdiend.
Dat gebeurt toch voornamelijk door een bepaald type man, elke keer weer die turkse supermarkt er weer bijhalen als valide argument is wel heel wereldvreemd.
Hetvrijewoord schreef:
23-04-2018 16:03
Dan zou het je sieren niet zulke stellige uitspraken te doen.
Posts van vrouwe jagersma gemist?
Het-groepje schreef:
23-04-2018 19:48
Posts van vrouwe jagersma gemist?

Kennelijk.
Quote eens.
zazamaenade schreef:
23-04-2018 17:14
Val je nou echt over het woord dit topic ? Vliegen afvangen is ook wel een hobby op zich.

Dat je mijn stelligheid niet trekt hoef je niet te ondersteunen met slakken op zout hoor, dat kun je gewoon zeggen. Heb ik wel vaker gehoord ;-)

Uiteraard -maar dat begrijp je vast wel- val ik over jouw eigen suggestie dat er in dit topic op haar huidskleur gescholden werd.
Het zijn je eigen stellige woorden.

Verongelijkt doen omdat je gevraagd wordt met concrete voorbeelden te komen sieren je niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven