Asociale chauffeur vernedert oudere mevrouw

14-06-2019 14:42 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/artikel/2289000-regiotax ... gende.html


Gelukkig is deze hufter ontslagen, want wat kook ik hiervan... filmpje in link.
Sugar and spice, and everything nice.
2019 schreef:
14-06-2019 15:30
Zijn frustratie kan ik best begrijpen als iemand dit filmt en zo commentaar staat te leveren en iemand anders zijn werkgever al heeft gebeld ( begrijp ik uit dat commentaar).
Men moet tegenwoordig rekening houden dat praktisch iedereen zijn telefoon pakt en gaat filmen en op facebook neer zet.
Dat ook
Alle reacties Link kopieren
Och...regio taxi. Ik heb er zelf ook heel veel problemen mee gehad. Het schijnt nu wel beter te zijn want er kwamen zoveel klachten daar moesten ze iets mee.

Ik heb er dus verschillende keren gebruik van gemaakt, ik kan me nog herinneren dat ik naar het ziekenhuis moest voor een operatie, niemand kon me brengen want iedereen werkt natuurlijk, en omdat ik al tig keer in het ziekenhuis ben opgenomen, kan je op een gegeven moment niemand meer vragen om je te brengen/ halen. Regiotaxi gebeld dus, maar dat is niet helemaal ideaal als je goed ziek bent, want ze rijden de hele stad door om ook andere mensen op te halen.

Maar goed ik had dus de regiotaxi besteld om me naar het ziekenhuis te brengen voor de operatie. Ze komen niet altijd op tijd (logisch want ze moeten ook andere mensen halen en brengen en dat zeggen ze er ook bij als je een taxi besteld). Maar deze taxi was veel te vroeg, veel meer dan een half uur. En ik kon ook niet goed lopen, was nog niet helemaal klaar toen hij voor de deur stond, toen hij aanbelde zei ik dat ik bijna klaar was en de chauffeur ging weer in zijn bus zitten, tenminste dat dacht ik.

Toen ik naar buiten kwam bleek hij er niet meer te zijn, hij was gewoon weggereden zonder te communiceren. Toen ik de centrale belde om te melden dat de taxi weg was, werd er gezegd dat dat mijn schuld was, ik zou te laat zijn geweest!! en toen ik om een nieuwe taxi vroeg werd mij verteld dat ik die niet meer kon bestellen, want dat moest ik ruim van te voren doen.

Er zat toen niets anders voor mij op dan zelf met mijn eigen auto te gaan, want het was inmiddels al hartstikke laat. Ik heb daar toen wel problemen mee gehad, want door de narcose, mocht ik mijn auto ook niet zelf terug rijden toen ik uit het ziekenhuis werd ontslagen.

Ik heb later een klachtenbrief gestuurd en daar kreeg ik een standaard antwoord op, echt heel teleurstellend, ik probeer ze nu zoveel mogelijk te vermijden.
gisselle wijzigde dit bericht op 14-06-2019 15:39
0.63% gewijzigd
@Kandijsuiker, heb je ooit, werk of privé wel eens iets gedaan dat geen schoonheidsprijs verdiende? Stel dat dat gefilmd wordt en dat deze beelden jou twintig jaar lang achtervolgen.

En nee, ik geloof niet dat jij (of wie dan ook) je altijd, onder alle omstandigheden, als een halve heilige hebt gedragen.

Wie ... werpe de eerste steen.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
14-06-2019 14:55
Niet om dit goed te praten maar weet je hoeveel werkdruk die chauffeurs mee krijgen? En dat ze altijd te kort worden ingeroosterd?
Dat ze altijd moeten wachten tot iemand eindelijk eens naar beneden komt? Dat de volgende dan gaat klagen dat die te laat is?
Ja en? Die vrouw kan daar iets aan doen? Dan moet je je maar als een hufter gedragen? Het zou je moeder zijn die zo beroerd loopt en niet bewust de boel ophoudt. Of je zou zelf in zo'n situatie komen... Ik heb ook heel beroerd gelopen een tijdje en dat vond ik heel erg, voor mezelf maar ook voor iedereen die op mij moest wachten. Dat arme mensje doet dit echt niet bewust. Hij is gewoon een lul en is terecht ontslagen. Als je het geduld niet hebt om met zo'n kwetsbare groep te werken dan moet je wat anders gaan doen.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Dit bedrijf regelt ook het leerlingenvervoer in mijn regio, daar zaten ook echt wel mensen bij waarvan ik me afvroeg of die nu wel zo geschikt waren om met "bijzondere" kinderen te rijden. Als er 1 in de flip ging gingen de rest van de leerlingen vaak ook collectief mee.
Met 1 chauffeur ben ik ooit eens aan de praat gekomen, die werd door het UWV verplicht op de deze functie gezet maar had geen enkele ervaring met deze kinderen. Superaardige man trouwens maar hij had geen idee hoe hij met ze om moest gaan. Ik heb hem nog een boek over autisme geleend :proud: en het was 1 van de liefste chauffeurs we ooit gehad hebben, maar zo zijn ze echt niet allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Odense schreef:
14-06-2019 15:36
@Kandijsuiker, heb je ooit, werk of privé wel eens iets gedaan dat geen schoonheidsprijs verdiende? Stel dat dat gefilmd wordt en dat deze beelden jou twintig jaar lang achtervolgen.

En nee, ik geloof niet dat jij (of wie dan ook) je altijd, onder alle omstandigheden, als een halve heilige hebt gedragen.

Wie ... werpe de eerste steen.
Ik heb nooit een gehandicapt persoon beroepsmatig geschoffeerd nee. Ook maak ik geen ruzie op straat, ben geen tokkie.
Sugar and spice, and everything nice.
Odense schreef:
14-06-2019 15:36
@Kandijsuiker, heb je ooit, werk of privé wel eens iets gedaan dat geen schoonheidsprijs verdiende? Stel dat dat gefilmd wordt en dat deze beelden jou twintig jaar lang achtervolgen.

En nee, ik geloof niet dat jij (of wie dan ook) je altijd, onder alle omstandigheden, als een halve heilige hebt gedragen.

Wie ... werpe de eerste steen.

Nou, dit is wel het andere uiterste hè? En nee, ik hoef wat dat betreft nooit bang te zijn dat iemand mij filmt want geen haar op mijn hoofd die erover zou denken me zó op mijn werk te gedragen.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
14-06-2019 14:55
Niet om dit goed te praten maar weet je hoeveel werkdruk die chauffeurs mee krijgen? En dat ze altijd te kort worden ingeroosterd?
Dat ze altijd moeten wachten tot iemand eindelijk eens naar beneden komt? Dat de volgende dan gaat klagen dat die te laat is?
Jij weet blijkbaar niet dat de regiotaxi een vervoersservice is voor ouderen- en voor zieken. Ze vervoeren alleen deze doelgroep, je zou dan dus verwachten dat ze hier mee om weten te gaan. Ze hebben dus vrijwel altijd te maken met mensen die slecht ter ben zijn/ lopen. En..zoals ik in mijn eerdere post al schreef, als je de taxi besteld, dan zeggen ze er altijd bij dat hij een half uur eerder of later kan arriveren.
Hoe zit het eigelijk? Is het gewoon toegestaan om beelden van iemand zonder dat daar toestemming voor is gegeven, openbaar te maken? Zit die persoon die het op facebook heeft gezet hier ook niet heel erg fout?
Eens dat deze man zijn gedrag hufterig was en echt te ver ging. Ontslag lijkt me terecht.

Maar ook eens dat "trial by social media" een van de meest problematische fenomenen van onze tijd is.
De chauff is op staande voet ontslagen en de directie heeft aangegeven zich diep voor dit incident te schamen.
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
14-06-2019 15:41
Ik heb nooit een gehandicapt persoon beroepsmatig geschoffeerd nee. Ook maak ik geen ruzie op straat, ben geen tokkie.
Ik ben heel beschaafd (opgevoed) en val absoluut niet onder de noemer tikkie maar als het nodig is maak ik echt wel ruzie op straat. Als een ander geschoffeerd wordt. Zo had ik deze chauffeur niet alleen gefilmd maar ook even flink onder uit de zak gegeven. Mafkees.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Adelaide schreef:
14-06-2019 15:43
Eens dat deze man zijn gedrag hufterig was en echt te ver ging. Ontslag lijkt me terecht.

Maar ook eens dat "trial by social media" een van de meest problematische fenomenen van onze tijd is.
En dit blijft zijn hele leven lang achtervolgen.
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
14-06-2019 15:44
Ik ben heel beschaafd (opgevoed) en val absoluut niet onder de noemer tikkie maar als het nodig is maak ik echt wel ruzie op straat. Als een ander geschoffeerd wordt. Zo had ik deze chauffeur niet alleen gefilmd maar ook even flink onder uit de zak gegeven. Mafkees.
Ja ok,maar dat is wat anders dan uit het niks ruzie zoeken. Dat bedoel ik.
Sugar and spice, and everything nice.
Marigold1986 schreef:
14-06-2019 15:42
Hoe zit het eigelijk? Is het gewoon toegestaan om beelden van iemand zonder dat daar toestemming voor is gegeven, openbaar te maken? Zit die persoon die het op facebook heeft gezet hier ook niet heel erg fout?
Als het op de openbare weg is gefilmd, ja, dan mag je het op Facebook zetten.

Als jij na een paar slapeloze-nachten-met-huilbaby moe en ogenschijnlijk depressief op een bankje op de bus zit te wachten, kan iemand jou filmen en het resultaat op het internet zetten. En dat vrienden, kennissen, de groenteboer en wildvreemden aan jou de komende jaren vragen of je levensmoe bent, daar is de filmer niet in geïnteresseerd.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
14-06-2019 15:27
Waarom dit bericht nog plaatsen als het bedrijf in kwestie al heeft aangegeven dat de man niet meer werkzaam is als chauffeur bij hun bedrijf. Wat is het nut daarvan?

En even wat feiten; het was helemaal geen “oudere dame” en het bedrijf heeft nooit gezegd dat de man ontslagen is.

Verder is het gedrag van de chauffeur inderdaad ongepast. Maar de dame had al op de plek moeten zijn voordat de taxi arriveert. Zijn uitingen zijn ontoelaatbaar maar zijn frustratie is best te begrijpen.
Hoe weet je nu of de man wel of niet ontslagen is? In het Nos bericht staat dat "Willemsen-de Koning, de organisatie die gaat over het personeel van Regiotaxi, zegt geschrokken te zijn van het gedrag van hun chauffeur. Hij is naar aanleiding van het filmpje ontslagen en er is contact geweest met de familie van de vrouw. Zij krijgt passend vervoer aangeboden."
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
14-06-2019 15:45
En dit blijft zijn hele leven lang achtervolgen.
Werd eens tijd. Vroeger werd je uitgekotst door het dorp als je zoiets deed. Nu is de wereld veel groter en denkt men alles te mogen zeggen en doen op straat.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
14-06-2019 15:42
Hoe zit het eigelijk? Is het gewoon toegestaan om beelden van iemand zonder dat daar toestemming voor is gegeven, openbaar te maken? Zit die persoon die het op facebook heeft gezet hier ook niet heel erg fout?
Blijkbaar... ik ben laatst bij een evenement gefilmd door een professionele crew op de openbare weg en heb de filmer verzocht mij niet in beeld te brengen of alleen van de achterkant maar kreeg te horen dat hij daar geen boodschap aan had. Dan had ik daar maar niet moeten staan. Uitleg waarom ik niet gefilmd wilde worden, nou ja het filmen was het probleem niet eens, maar het uitzenden wel... maar goed de reden (veiligheid van de mensen om me heen) vond hij onzin. Ik heb het station aangeschreven en zij hebben tot op heden gelukkig de beelden waarin ik herkenbaar te zien ben niet uitgezonden.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Kandijsuiker schreef:
14-06-2019 15:49
Werd eens tijd. Vroeger werd je uitgekotst door het dorp als je zoiets deed. Nu is de wereld veel groter en denkt men alles te mogen zeggen en doen op straat.
Ik zwijg maar even.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
14-06-2019 15:45
En dit blijft zijn hele leven lang achtervolgen.
Geen medelijden met hem. Dat had hij ook niet met deze weerloze oudere. Hij durfde wel, want ze was alleen, had geen begeleider bij zich. Als ze misschien een zoon bij zich zou hebben gehad, had hij zich waarschijnlijk wel anders gedragen.
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
14-06-2019 15:47
Ja ok,maar dat is wat anders dan uit het niks ruzie zoeken. Dat bedoel ik.
Ah oké, neuj dat zal ik ook niet snel doen. Niet bewust iig. :rofl:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Kandijsuiker schreef:
14-06-2019 15:49
Werd eens tijd. Vroeger werd je uitgekotst door het dorp als je zoiets deed. Nu is de wereld veel groter en denkt men alles te mogen zeggen en doen op straat.
Een pestkop op mijn werk weet precies wanneer ze moet pesten. Namelijk als de baas niet kijkt.
Dit is dus een virtuele heksenjacht.
Het was heel simpel geweest als diegene die dit filmpje had gemaakt naar de werkgever had toegestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
14-06-2019 15:51
Geen medelijden met hem. Dat had hij ook niet met deze weerloze oudere. Hij durfde wel, want ze was alleen, had geen begeleider bij zich. Als ze misschien een zoon bij zich zou hebben gehad, had hij zich waarschijnlijk wel anders gedragen.
Ze was alleen maar wel met iemand van Jumbo. Bovendien liepen er allerlei mensen rond. Ook degene die filmde was er. Maar even afgezien van het gedrag van de chauffeur. Hoor degene die opgehaald wordt wel klaar te staan op een bepaald tijdstip.
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
14-06-2019 15:42
Hoe zit het eigelijk? Is het gewoon toegestaan om beelden van iemand zonder dat daar toestemming voor is gegeven, openbaar te maken? Zit die persoon die het op facebook heeft gezet hier ook niet heel erg fout?
Nee, dit is absoluut niet toegestaan.

Het is vrij eenvoudig: Je mag filmen wat je wil, je mag alleen publiceren als je of geen reden hebt om aan te nemen dat mensen bezwaar hebben, of als het belang van publiceren groter is dan het belang van geportretteerden om niet gepubliceerd te worden. Het eerste geldt bijvoorbeeld als je gewoon ergens in de stad een foto maakt van een grote groep mensen. Niemand staat er gek op, dus je mag die foto gewoon op facebook zetten. Maar als je bijvoorbeeld op de wallen een foto maakt, dan mag je die niet publiceren, want je moet ervan uitgaan dat er mensen opstaan die dat niet leuk vinden. Maar als je op de wallen een filmpje maakt van een laag overvliegende ufo met eruit hangende groene mannetjes, dan mag je dat filmpje wel weer publiceren, want de nieuwswaarde is veel groter dan het bezwaar van de mensen die 's avonds aan hun vrouw mogen uitleggen wat ze in die buurt van de ufo deden.
Onder deze voorwaarden had dit filmpje nooit geplaatst mogen worden. Het is echt niet 'nieuwswaardig', hoe lomp dit gedrag ook is.
anoniem_199354 wijzigde dit bericht op 14-06-2019 16:00
0.44% gewijzigd
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven