Asociale chauffeur vernedert oudere mevrouw

14-06-2019 14:42 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/artikel/2289000-regiotax ... gende.html


Gelukkig is deze hufter ontslagen, want wat kook ik hiervan... filmpje in link.
Sugar and spice, and everything nice.
ik heb tot mijn schaamte net filmpje aangeklikt wat zegt hij nou tegen die man in het begin ? Verder niet afgekeken die man was zo opgefokt vast meer gebeurd die dag.
Echt belachelijk gedrag van de chauffeur!

Maar ik vind ook dat mevrouw in kwestie beter voor een rolstoel had kunnen kiezen i.p.v. een rollator, en als die andere vrouw haar dan probeert te helpen waarom dan niet de vrouw op de rollator laten gaan zitten en haar naar het busje duwen/ rijden.. :facepalm:
anoniem_63cc40bea39de wijzigde dit bericht op 14-06-2019 17:48
Reden: aanvulling
0.82% gewijzigd
Kandijsuiker schreef:
14-06-2019 17:25
Ik vind dat de maatschappij asocialer wordt en shaming is blijkbaar de enige manier die werkt.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Het is inderdaad asociaal wat je doet: commentaar leveren, natrappen en zelf geen poot uitsteken om de situatie te verbeteren.
Wijzen naar een ander doen mensen om zich beter te voelen over zichzelf, zeker als het geen enkel nut meer dient.

En zoveel is zeker: dit topic dient geen enkel nut meer. Echt, ga vrijwilligerswerk doen, steek een poot uit ipv filmpjes maken/posten/aanprijzen :idee:
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
14-06-2019 17:25
Ik vind dat de maatschappij asocialer wordt en shaming is blijkbaar de enige manier die werkt.
tot je zelf een keertje het onderwerp bent van zo'n filmpje
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Someonenew schreef:
14-06-2019 17:48
Maar ik vind ook dat mevrouw in kwestie beter voor een rolstoel had kunnen kiezen i.p.v. een rollator,
Maar wie kiest dat dan? Die vrouw zelf of de verzekering? Serieuze vraag ik heb geen idee.
Vind het echt een heel heftig filmpje, ik word gewoon bang van die man. Ik was er niet bij ingestapt. Ik heb er ook geen begrip voor, we hebben allemaal zwaar werk maar dan hoef je nog niet zo te doen.
Anoniem262821034 schreef:
14-06-2019 17:36
En dan verbaasd zijn dat je steeds vast loopt op je werk. :sigh:
Doe even normaal zeg wtf. Haar situatie heeft niks te maken met dit topic.
the_Wicked_Witch schreef:
14-06-2019 15:16
Nou, inderdaad. Hij lijkt wel onder invloed van iets.
Overigens had ik geloof ik die mevrouw bij mijzelf in de auto gezet, die had ik niet mee laten gaan met deze chauffeur.
Ja dat dacht ik ook bij mezelf toen ik het filmpje zag! Enge man..
kopjechino schreef:
14-06-2019 18:53
Doe even normaal zeg wtf. Haar situatie heeft niks te maken met dit topic.
Het zegt wel iets over iemand als je nadat alles allang is opgelost nog een topic mét filmpje gaat plaatsen, desgevraagd omdat ze meent dat shaming, zoveel mogelijk ook al is de persoon in kwestie al ontslagen toch nog met terugwerkende kracht iets oplost :@@:

Wat dan en hoe dan? Op mijn vraag aan TO wat dit nog toevoegt kreeg ik geen antwoordt, als jij het wel weet...? Ik lees het gráág!
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
14-06-2019 17:48
Echt belachelijk gedrag van de chauffeur!

Maar ik vind ook dat mevrouw in kwestie beter voor een rolstoel had kunnen kiezen i.p.v. een rollator, en als die andere vrouw haar dan probeert te helpen waarom dan niet de vrouw op de rollator laten gaan zitten en haar naar het busje duwen/ rijden.. :facepalm:
Ja en wie zegt dan dat ze een rolstoel of een scootmobiel heeft?. Die krijg je nl. niet zomaar.

Ik hou niet zo van het overal maar filmen en publiceren maar in dit geval heeft het zijn werk goed gedaan. Ik heb al zoveel problemen met regiotaxi gehad, en de klachtenbehandeling was ver benedenmaats, nu in dit geval moesten ze wel adequaat reageren.

En voor degenen die zeggen dat mevrouw maar eerder op de afhaalplek had moeten staan, niemand hier weet hoe laat ze hadden afgesproken en hoe laat de taxi daar arriveerde. Ik heb vanmiddag een bericht gepost waarin stond dat ze bij mij een keer zo vroeg waren (veel vroeger dat de 30 minuten die ze zelf aangeven) en dat de chauffeur toen gewoon is weggereden.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
14-06-2019 19:22
Ja en wie zegt dan dat ze een rolstoel of een scootmobiel heeft?. Die krijg je nl. niet zomaar.

Ik heb al zoveel problemen met regiotaxi gehad, en de klachtenbehandeling was ver benedenmaats, nu in dit geval moesten ze wel adequaat reageren.
Dat de hele regiotaxi op de schop moet, ligt niet aan deze mijnheer. Dat ligt aan het landelijke beleid. Aan elke keer opnieuw aanbesteding moeten doen en elke keer met nog scherpere prijzen moeten komen.
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
14-06-2019 18:48
Maar wie kiest dat dan? Die vrouw zelf of de verzekering? Serieuze vraag ik heb geen idee.
Dat gaat vanuit de WMO.
Gisselle schreef:
14-06-2019 19:22
Ja en wie zegt dan dat ze een rolstoel of een scootmobiel heeft?. Die krijg je nl. niet zomaar.
Ik zeg niet dat ze die heeft, en ik bedoelde het ook niet als verwijt. Maar een rolstoel had een stuk handiger voor haar zelf geweest. Bedoel je ziet dat ze amper vooruit komt, hoeveel moeite het haar kost. En een rolstoel kun je gewoon huren net als krukken of rollator.
Someonenew schreef:
14-06-2019 19:34
Ik zeg niet dat ze die heeft, en ik bedoelde het ook niet als verwijt. Maar een rolstoel had een stuk handiger voor haar zelf geweest. Bedoel je ziet dat ze amper vooruit komt, hoeveel moeite het haar kost. En een rolstoel kun je gewoon huren net als krukken of rollator.
Ik heb dit zelf met mijn moeder meegemaakt. De rolstoel die je krijgt is er één van het eenvoudigste soort, waarin je geduwd moet worden, zelf komen zwakkere mensen daar absoluut niet in vooruit. In bejaardenhuizen en revalidatiecentra zie je al die oudjes zichzelf met hun voet vooruit schuiven. Met armkracht lukt het ze echt niet. En wie duwt moet ook bij krachten zijn, want dat is met dat type rolstoel heel zwaar.

Een scootmobiel gaat via de Wmo en daar moet je situatie voor beoordeeld worden. Dat duurt soms maanden. En deze mevrouw had misschien iets tijdelijks. Trapliften en scootmobiels krijg je echt niet zomaar tegenwoordig en zelf kopen is voor veel mensen heel duur.

Ik vermoed dat ze zichzelf overschat heeft en op de heenweg nog een stuk fitter was dan op de terugweg en dat ze daardoor bijna niet vooruit kwam.
Someonenew schreef:
14-06-2019 19:34
Ik zeg niet dat ze die heeft, en ik bedoelde het ook niet als verwijt. Maar een rolstoel had een stuk handiger voor haar zelf geweest. Bedoel je ziet dat ze amper vooruit komt, hoeveel moeite het haar kost. En een rolstoel kun je gewoon huren net als krukken of rollator.
Ja hoor, een rolstoel is enorm handig. En ja joh, die huur je gewoon even. Perfecte kwaliteit ook die dingen. Ook erg goed voor je lijf om te gaan zitten en niet meer in beweging te zijn.
Een beetje begrip hebben voor mindervaliden mag best hoor.
Hatchi schreef:
14-06-2019 22:00
Ja hoor, een rolstoel is enorm handig. En ja joh, die huur je gewoon even. Perfecte kwaliteit ook die dingen. Ook erg goed voor je lijf om te gaan zitten en niet meer in beweging te zijn.
Een beetje begrip hebben voor mindervaliden mag best hoor.
Nou inderdaad, met de rolstoel die mijn moeder kreeg toen ze moest revalideren kwam je echt niet vooruit. Die zijn alleen handig in het revalidatiecentrum om mee naar de ontbijtzaal te schuiven, met gebruik van je voeten, of voor ons om haar mee rond te rijden. Daar kun je echt niet mee naar de supermarkt. Later krijg ze er een met iets soepeler wielen, vanuit de Wmo, nou dat scheelde iets met duwen. Maar evengoed kon ze er zelf niet mee op pad.

En soms willen die regiotaxi’s trouwens niet eens helpen met iemand in de auto te rollen. Wij hebben ook van alles meegemaakt met de regiotaxi, maar dat komt niet in de buurt van het geklap van deze idioot.
Hatchi schreef:
14-06-2019 22:00
Ja hoor, een rolstoel is enorm handig. En ja joh, die huur je gewoon even. Perfecte kwaliteit ook die dingen. Ook erg goed voor je lijf om te gaan zitten en niet meer in beweging te zijn.
Een beetje begrip hebben voor mindervaliden mag best hoor.
Sorry?

En waar uit blijkt dat ik geen begrip voor mindervaliden heb dan? Ga lekker een ander afzeiken.
Het was gewoon een goed bedoelde optie.

En over handig gesproken, zo met de rollator gaat het ook niet zo lekker hé :-?
Alle reacties Link kopieren
toffifee schreef:
14-06-2019 19:29
Dat de hele regiotaxi op de schop moet, ligt niet aan deze mijnheer. Dat ligt aan het landelijke beleid. Aan elke keer opnieuw aanbesteding moeten doen en elke keer met nog scherpere prijzen moeten komen.
Je hoeft niet lager in te schrijven.
Als je ballen hebt schrijf je in voor een prijs waar je voor kunt werken, en kunt verdienen, maar nee, men wil de klus, ten koste van alles, en dan krijg je dit soort shit
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
14-06-2019 22:00
Ja hoor, een rolstoel is enorm handig. En ja joh, die huur je gewoon even. Perfecte kwaliteit ook die dingen. Ook erg goed voor je lijf om te gaan zitten en niet meer in beweging te zijn.
Een beetje begrip hebben voor mindervaliden mag best hoor.
Nou, met die rollator was ze anders lekker in beweging hoor! In dit geval was een rolstoel toch wel enorm handig geweest.
Fizz schreef:
14-06-2019 23:35
Nou, met die rollator was ze anders lekker in beweging hoor! In dit geval was een rolstoel toch wel enorm handig geweest.
Misschien ging het heen nog prima. En ik denk dat je onderschat hoe zwaar het is om vooruit te komen in een rolstoel als je zwak bent.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
14-06-2019 15:35
Och...regio taxi. Ik heb er zelf ook heel veel problemen mee gehad. Het schijnt nu wel beter te zijn want er kwamen zoveel klachten daar moesten ze iets mee.

Ik heb er dus verschillende keren gebruik van gemaakt, ik kan me nog herinneren dat ik naar het ziekenhuis moest voor een operatie, niemand kon me brengen want iedereen werkt natuurlijk, en omdat ik al tig keer in het ziekenhuis ben opgenomen, kan je op een gegeven moment niemand meer vragen om je te brengen/ halen. Regiotaxi gebeld dus, maar dat is niet helemaal ideaal als je goed ziek bent, want ze rijden de hele stad door om ook andere mensen op te halen.

Maar goed ik had dus de regiotaxi besteld om me naar het ziekenhuis te brengen voor de operatie. Ze komen niet altijd op tijd (logisch want ze moeten ook andere mensen halen en brengen en dat zeggen ze er ook bij als je een taxi besteld). Maar deze taxi was veel te vroeg, veel meer dan een half uur. En ik kon ook niet goed lopen, was nog niet helemaal klaar toen hij voor de deur stond, toen hij aanbelde zei ik dat ik bijna klaar was en de chauffeur ging weer in zijn bus zitten, tenminste dat dacht ik.

Toen ik naar buiten kwam bleek hij er niet meer te zijn, hij was gewoon weggereden zonder te communiceren. Toen ik de centrale belde om te melden dat de taxi weg was, werd er gezegd dat dat mijn schuld was, ik zou te laat zijn geweest!! en toen ik om een nieuwe taxi vroeg werd mij verteld dat ik die niet meer kon bestellen, want dat moest ik ruim van te voren doen.

Er zat toen niets anders voor mij op dan zelf met mijn eigen auto te gaan, want het was inmiddels al hartstikke laat. Ik heb daar toen wel problemen mee gehad, want door de narcose, mocht ik mijn auto ook niet zelf terug rijden toen ik uit het ziekenhuis werd ontslagen.

Ik heb later een klachtenbrief gestuurd en daar kreeg ik een standaard antwoord op, echt heel teleurstellend, ik probeer ze nu zoveel mogelijk te vermijden.

Volgens mij mogen deze taxi' s een half uur voor en na het afgesproken tijdstip arriveren, in Denhaag word je gebeld met de mededeling dat de taxi over 5 minuten ter plaatse is.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
15-06-2019 00:06
Volgens mij mogen deze taxi' s een half uur voor en na het afgesproken tijdstip arriveren, in Denhaag word je gebeld met de mededeling dat de taxi over 5 minuten ter plaatse is.
Ja dat weet ik, maar in dit geval, kwam de taxi niet een half uur voor het afgesproken tijdstip, maar veel eerder en was ik nog niet klaar, en is hij toen zonder overleg vertrokken. Als je de taxi besteld, dan vragen ze altijd of je van te voren wilt worden gebeld of niet, dat leek me niet nodig aangezien ik gewoon thuis was, en ze vertellen ook altijd dat ze dus een half uur voor of later dan de afgesproken tijd aanwezig kunnen zijn, dan weet je dus dat je een half uur van te voren klaar moet zijn.
Ik heb het filmpje niet gezien, want vind juist het constant filmen van alles en iedereen en dat op social media pleuren een grote rol spelen in het asocialer worden van de maatschappij.
Alle reacties Link kopieren
SadButTrue999 schreef:
14-06-2019 19:08
Het zegt wel iets over iemand als je nadat alles allang is opgelost nog een topic mét filmpje gaat plaatsen, desgevraagd omdat ze meent dat shaming, zoveel mogelijk ook al is de persoon in kwestie al ontslagen toch nog met terugwerkende kracht iets oplost :@@:

Wat dan en hoe dan? Op mijn vraag aan TO wat dit nog toevoegt kreeg ik geen antwoordt, als jij het wel weet...? Ik lees het gráág!
Omdat deze man geen uitzondering is. Op pagina 3 heb ik een stukje geplaatst wat onze ervaringen zijn met mijn zoontje toen hij 4 was. Op de dagen dat ik werkte moest hij 3x per week met de rolstoeltaxi van school naar de naschoolse opvang gebracht worden. Op vaste dagen en vaste tijden. Zelfde vervoerders (we hebben meerdere taxibedrijven gebruikt omdat we hoopten dat de volgende beter zou zijn) en we betaalden gewoon het taxi tarief vanuit PGB. Ik zal even herhalen wat ik schreef:

"Ons zoontje (meervoudig gehandicapt) ging de eerste jaren dat hij op school zat ook met de rolstoeltaxi (betaalden we vanuit PGB) vanuit school naar de naschoolse opvang op de dagen dat ik werkte. Dat ging vaker mis dan goed. Hij was toen 4. Ze kwamen niet opdagen, waren veel te laat, waren voor een stukje van 10 minuten gewoon een uur onderweg zonder opgave van redenen en namen andere passagiers mee terwijl wij gewoon voor solo vervoer betaalden. Ik heb heel vaak ruzie gemaakt, gewisseld van vervoerder, etc. Niets haalde wat uit."

Als ik de chauffeur belde omdat school weer eens belde dat ze alweer een half uur te laat waren kreeg ik een grote mond, als ik belde waarom hij na een uur nog niet bij de naschoolse was kreeg ik een grote mond, etc.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
14-06-2019 19:22
Ja en wie zegt dan dat ze een rolstoel of een scootmobiel heeft?. Die krijg je nl. niet zomaar.
Als ik het in het filmpje goed hoorde, zei die mevrouw die haar hielp dat ze haar been gebroken had, dus in principe een probleem van voorbijgaande aard. Geen idee of je daar wel een luxe rolstoel of scootmobiel voor krijgt...

Daarnaast moet je dan in het kader van revalideren op een goed moment juist weer gaan lopen, dus op zich is een rollator dan geen gekke keus.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Ik blijf erbij, deze man is onder invloed van iets. Het hele gedrag en de manier van bewegen is raar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven