Bergen homohaat richting Rob Jetten

17-05-2020 12:27 200 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het filmpje alleen zegt al genoeg:
https://mobile.twitter.com/RobJetten/st ... 5066091520

Hee goed dat hij dit doet. En heel goed dat hij de namen van de twitteraars erbij zet. Hoe haal je het in je hoofd om dit soort dingen naar iemand te sturen? Zo ontzettend tolerant die Nederlanders ...

(En nee, ik ben het niet eens met de politieke ideeen van Rob Jetten)
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
19-05-2020 20:06
Heb je een bron van die 62 %?

Dat jochie op dat filmpje was toch een Marokkaanse jongen? Niemand maar dan ook echt niemand heeft hier gezegd dat het vooral Marokkanen zijn, dat maak jij er voor het gemak van.
Vraag Henk Krol voor de bron. Die zei het. En als het er niet toe doet , waarom wil je graag die bron ?
...
Quaintrelle schreef:
19-05-2020 20:35
Vraag Henk Krol voor de bron. Die zei het. En als het er niet toe doet , waarom wil je graag die bron ?
CBS, Krol heeft gelijk
Quaintrelle schreef:
19-05-2020 20:35
Vraag Henk Krol voor de bron. Die zei het. En als het er niet toe doet , waarom wil je graag die bron ?
Ik zei niet dat het er niet toe doet, dat maak jij er weer van.
Alle reacties Link kopieren
Zireael schreef:
17-05-2020 12:46
Ja. Dit zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die helemaal door het lint gaan wanneer homo's lastiggevallen worden door een moslim.
Ik erger mij daar al jaren aan.

Ook geen fan van D66 hier, maar ik vind het wel goed dat Rob dat filmpje heeft gemaakt.
Een beetje dit
Afbeelding
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
S-Meds schreef:
18-05-2020 22:00
grappig dat als witte fvd en pvv mannen rob jetten uitschelden en bedreigen omdat hij homo is, het viva forum het zo weet te draaien dat de Marokkanen het hebben gedaan
Grappig dat jij gelijk in de verdediging schiet als je ziet dat er weer een homostel door een paar Marokkaanse jongens is bespuugd en bedreigd. Of nou ja, grappig, eerder dieptriest dat jij het voor dit soort idioten opneemt.

Maar goed, het is misschien niet het nieuws wat jij wilt lezen maar de bespuger is aangehouden (sorry, niet wit).

https://www.ad.nl/binnenland/bespuger-h ... ~a9b5aaaf/
Alle reacties Link kopieren
xiawoman schreef:
20-05-2020 10:28
Grappig dat jij gelijk in de verdediging schiet als je ziet dat er weer een homostel door een paar Marokkaanse jongens is bespuugd en bedreigd. Of nou ja, grappig, eerder dieptriest dat jij het voor dit soort idioten opneemt.

Maar goed, het is misschien niet het nieuws wat jij wilt lezen maar de bespuger is aangehouden (sorry, niet wit).

https://www.ad.nl/binnenland/bespuger-h ... ~a9b5aaaf/
hoezo neemt ze het voor hen op?
Alle reacties Link kopieren
Zonder woorden:


https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/2055053/

Door de geweldsincidenten lijdt Saïd aan epilepsie. "De laatste maanden had hij weer veel epileptische aanvallen. Hij was een paar keer gevallen, maar de wonden waren net wat geheeld. Zaterdag was hij juist naar de kapper geweest en had hij nieuwe medicijnen gekregen. Het leek dus de goede kant op te gaan", vertelt Robert. Het mag niet zo zijn: afgelopen weekend wordt Saïd dood aangetroffen in zijn appartement in Amsterdam.

"We zijn druk bezig met manieren om hem te eren. We zamelen geld in voor een mooie rouwadvertentie in de krant en er wordt ook gesproken over een prijs in zijn naam. Het is allemaal nog heel vers. Maar we willen dat hij niet voor niets is overleden."
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
20-05-2020 22:51
Zonder woorden:


https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/2055053/

Door de geweldsincidenten lijdt Saïd aan epilepsie. "De laatste maanden had hij weer veel epileptische aanvallen. Hij was een paar keer gevallen, maar de wonden waren net wat geheeld. Zaterdag was hij juist naar de kapper geweest en had hij nieuwe medicijnen gekregen. Het leek dus de goede kant op te gaan", vertelt Robert. Het mag niet zo zijn: afgelopen weekend wordt Saïd dood aangetroffen in zijn appartement in Amsterdam.

"We zijn druk bezig met manieren om hem te eren. We zamelen geld in voor een mooie rouwadvertentie in de krant en er wordt ook gesproken over een prijs in zijn naam. Het is allemaal nog heel vers. Maar we willen dat hij niet voor niets is overleden."
Echt zo erg dit! Ik las het in het Parool. En omdat hij dus met vertraging aan zijn mishandelingen is overleden, is het kennelijk geen groot nieuws. Terwijl hij eigenlijk gewoon uiteindelijk is doodgeslagen. :'( en :@
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Rosabella1 schreef:
20-05-2020 22:51
Zonder woorden:


https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/2055053/

Door de geweldsincidenten lijdt Saïd aan epilepsie. "De laatste maanden had hij weer veel epileptische aanvallen. Hij was een paar keer gevallen, maar de wonden waren net wat geheeld. Zaterdag was hij juist naar de kapper geweest en had hij nieuwe medicijnen gekregen. Het leek dus de goede kant op te gaan", vertelt Robert. Het mag niet zo zijn: afgelopen weekend wordt Saïd dood aangetroffen in zijn appartement in Amsterdam.

"We zijn druk bezig met manieren om hem te eren. We zamelen geld in voor een mooie rouwadvertentie in de krant en er wordt ook gesproken over een prijs in zijn naam. Het is allemaal nog heel vers. Maar we willen dat hij niet voor niets is overleden."
Wat een in en in triest verhaal. Wat een eenzaam leven, buiten zijn vrienden, moet deze man hebben gehad.
Wat een ongelooflijk triest en bizar verhaal. Zo verdrietig.
En nog zie ik hier mensen de toename van homohaat alleen maar toeschrijven aan ‘extreem rechtse gekkies’. Terwijl die toename - evenals de toename van jodenhaat - zo overduidelijk óók veroorzaakt wordt door moslims (veroorzaakt door wat zij vanuit hun geloof lezen en leren over homo’s en joden).
Niet alléén vanuit extreem rechts. Zeker niet zelfs.

Deze jongen is uiteindelijk overleden doordat hij zo ernstig mishandeld is door jongens uit zijn eigen gemeenschap.
Hij kon en mocht niet zijn wie hij wilde zijn. Zelfs niet bij zijn eigen familie.
Zijn eigen vrienden waren niet eens welkom op zijn islamitische begrafenis. Zijn Facebook pagina’s zijn op verzoek van de familie direct na zijn overlijden uit de lucht gehaald. Terwijl hij er zelf voor koos om daarop heel open te zijn over wie hij was.

Hoe kunnen mensen nu zó denken en geen afstand nemen van dit soort dingen?
Als je toch over enige intelligentie beschikt, komt er dan niet een moment dat je ZELF gaat nadenken? Dat je afstand neemt van dit soort rigide denkbeelden en je af gaat vragen waarom je dit geleerd hebt en tot de conclusie komt dat het nergens op slaat.
Juist een geloof zou je moeten leren dat ieder mens gelijk is en dat je ieder mens goed moet behandelen. Dat zou de essentie moeten zijn. Dat iedereen mag zijn wie hij wil zijn.

Ik word dat goedpraten van moslims in ELK topic en het alléén toeschrijven van homohaat aan extreem rechts spuugzat. Onder welke steen leef je? Word toch eens wakker.

Zowel bij Jetten als bij Saïd Zankoua kwam de homohaat net zo goed óók vanuit de islamitische hoek.
Niet alleen vanuit ‘extreem rechtse gekkies’.
Laat het even op je inwerken.
Deze jongen mocht zelfs bij zijn eigen familie niet zichzelf zijn.
Zijn vrienden waren niet welkom op zijn begrafenis.
Hij is ongelooflijk ernstig mishandeld door jongens uit de Marokkaanse gemeenschap.

En allemaal maar denken dat ze zo goed leven, volgens hun rigide regeltjes en hierdoor na hun dood een mooie plek in ‘Jannah’ (het paradijs) krijgen. Terwijl zij andere, onschuldige mensen zó behandelen.
Als je in 2020, met alle kennis en informatie die nu voorhanden is, zó denkt dan is dat toch echt zeer alarmerend en gevaarlijk.

Denken jullie overigens dat het zomaar zonder reden is dat homoseksualiteit in islamitische kringen nog een taboe is?

Bij deze staan de ‘gekkies’ die in elk topic de toename van haat tegen joden, homo’s, ongelovigen en/of andersdenkenden vanuit islamitische hoek negeren, ontkennen en goedpraten overigens onder de negeer.

Ik hoop dat vanuit welke hoek en vanuit welk geloof dan ook, iedereen mag leven hoe hij of zij wil. Denk zelf hoe je wilt en geloof wat je wilt, maar laat een ander dat ook doen. Laat elkaar met rust.
Jij hebt er geen ‘last’ van als iemand homo is. Ik begrijp het probleem gewoon oprecht niet.
Ik heb dit filmpje niet af kunnen kijken. Wat een verschrikking. Ik dacht ergens nog dat we in een tolerant land leefden, maar blijkbaar was ik (heeeeeel erg) naïef. Lieve help.
Miss-Pippilotta schreef:
22-05-2020 11:46
Jij hebt er geen ‘last’ van als iemand homo is. Ik begrijp het probleem gewoon oprecht niet.
Ik ook niet. Ik begrijp het echt niet. Mensen slaan compleet door omdat ze iets "ieuw" vinden. In wat voor eeuw leven we?
Alle reacties Link kopieren
Miss-Pippilotta schreef:
22-05-2020 11:46

Bij deze staan de ‘gekkies’ die in elk topic de toename van haat tegen joden, homo’s, ongelovigen en/of andersdenkenden vanuit islamitische hoek negeren, ontkennen en goedpraten overigens onder de negeer.
Nou joh! Fijn dat je dat komt melden hoor. Heb je een lijstje?
Alle reacties Link kopieren
Miss-Pippilotta schreef:
22-05-2020 11:46
Laat het even op je inwerken.
Deze jongen mocht zelfs bij zijn eigen familie niet zichzelf zijn.
Zijn vrienden waren niet welkom op zijn begrafenis.
Hij is ongelooflijk ernstig mishandeld door jongens uit de Marokkaanse gemeenschap.

En allemaal maar denken dat ze zo goed leven, volgens hun rigide regeltjes en hierdoor na hun dood een mooie plek in ‘Jannah’ (het paradijs) krijgen. Terwijl zij andere, onschuldige mensen zó behandelen.
Ik ga dan toch altijd een beetje hopen dat er wel een god is en ook een hel. En dat ouders die hun eigen kind uitkotsen omdat hij homo is daar terecht komen. Samen met de jongemannen die homo's mishandelen.

Echt, hoe kun je geloven dat je je eigen kind moet verstoten? Hoe kun je onschuldige mensen mishandelen, puur en alleen omdat ze homo zijn? Wat is er mis met die mensen?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
22-05-2020 12:45
Ik ga dan toch altijd een beetje hopen dat er wel een god is en ook een hel. En dat ouders die hun eigen kind uitkotsen omdat hij homo is daar terecht komen. Samen met de jongemannen die homo's mishandelen.

Echt, hoe kun je geloven dat je je eigen kind moet verstoten? Hoe kun je onschuldige mensen mishandelen, puur en alleen omdat ze homo zijn? Wat is er mis met die mensen?
Hoe dat kan? Simpel, het staat in de Koran en wat er in de Koran staat is de waarheid. Zelfs als dat betekent dat je je eigen kind moet doodslaan omdat ie homo is.
xiawoman schreef:
22-05-2020 12:54
Hoe dat kan? Simpel, het staat in de Koran en wat er in de Koran staat is de waarheid. Zelfs als dat betekent dat je je eigen kind moet doodslaan omdat ie homo is.
Staat ook in de Bijbel
Alle reacties Link kopieren
xiawoman schreef:
22-05-2020 12:54
Hoe dat kan? Simpel, het staat in de Koran en wat er in de Koran staat is de waarheid. Zelfs als dat betekent dat je je eigen kind moet doodslaan omdat ie homo is.
Volgens mij staat dat helemaal niet in de koran. Waarschijnlijk wel in allerlei overleveringen van wat Mohammed gezegd zou hebben.

Maar ook al stond het wel in de koran, wat dan nog? Geen idee of er cijfers over zijn, maar mijn indruk is dat een zeer grote meerderheid van moslims (maar streng gelovige christenen trouwens ook, of orthodoxe joden) hun kind het huis uitzet mocht het homoseksueel of lesbisch zijn. Dat je anti-homo bent vanuit je religie, ok, ook idioot, maar goed, maar als het dan je eigen kind betreft ga je toch nadenken?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
22-05-2020 13:08
Volgens mij staat dat helemaal niet in de koran. Waarschijnlijk wel in allerlei overleveringen van wat Mohammed gezegd zou hebben.

Maar ook al stond het wel in de koran, wat dan nog? Geen idee of er cijfers over zijn, maar mijn indruk is dat een zeer grote meerderheid van moslims (maar streng gelovige christenen trouwens ook, of orthodoxe joden) hun kind het huis uitzet mocht het homoseksueel of lesbisch zijn. Dat je anti-homo bent vanuit je religie, ok, ook idioot, maar goed, maar als het dan je eigen kind betreft ga je toch nadenken?
Nou, zulke opvattingen, ongeacht waar ze vandaan komen, worden helaas meestal niet anders als het om je eigen kind gaat. Er worden ook kinderen verstoten omdat ze met niet-Nederlander thuiskomen.
Plopper schreef:
22-05-2020 13:04
Staat ook in de Bijbel
Jep, en toch komt eerwraak veel meer voor in de moslimgemeenschap.
Plopper schreef:
22-05-2020 13:10
Nou, zulke opvattingen, ongeacht waar ze vandaan komen, worden helaas meestal niet anders als het om je eigen kind gaat. Er worden ook kinderen verstoten omdat ze met niet-Nederlander thuiskomen.
En toch is dat allemaal behoorlijk gestoord als het je eigen kind of bijvoorbeeld je eigen zus (bij eerwraakkwesties e.d.) betreft. Dat je zo ver gaat.
Ik ben ook het meestal totaal oneens met Rob Jetten en zijn partij D66.
Maar zijn geaardheid moet natuurlijk helemaal geen rol spelen. Ik weet niet uit welke hoek deze nare berichten komen maar het zou goed zijn deze figuren met hun uitspraken te laten confronteren.
smulrol schreef:
22-05-2020 12:40
Nou joh! Fijn dat je dat komt melden hoor. Heb je een lijstje?
Ik hoop dat ik er op sta! Ik beschik niet over enige mate van intelligentie, tenslotte.
tonkje schreef:
22-05-2020 12:45
Ik ga dan toch altijd een beetje hopen dat er wel een god is en ook een hel. En dat ouders die hun eigen kind uitkotsen omdat hij homo is daar terecht komen. Samen met de jongemannen die homo's mishandelen.

Echt, hoe kun je geloven dat je je eigen kind moet verstoten? Hoe kun je onschuldige mensen mishandelen, puur en alleen omdat ze homo zijn? Wat is er mis met die mensen?
Ja, dus dit...
tonkje schreef:
22-05-2020 12:45
Ik ga dan toch altijd een beetje hopen dat er wel een god is en ook een hel. En dat ouders die hun eigen kind uitkotsen omdat hij homo is daar terecht komen. Samen met de jongemannen die homo's mishandelen.

Echt, hoe kun je geloven dat je je eigen kind moet verstoten? Hoe kun je onschuldige mensen mishandelen, puur en alleen omdat ze homo zijn? Wat is er mis met die mensen?
Inderdaad, dus dit...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven