Bewapende boa

22-10-2019 11:56 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... gle.com%2F

Boa's met bewapening? Het moet toch niet gekker worden...

Waar de politie al bijna niets meer kan/mag (Moest dat nou zo, meneer de agent, kon dat niet anders?) laat je deze personen straks "handhavend optreden" met wapens?

Elke parkeerwachter pepperspray en een wapenstok, dát zal inderdaad de wereld verbeteren.

Twee jaar politieschool of een cursus van 9 dagen / 25 studie-uren.

https://www.spv.nu/opleidingen/item/73/ ... ii-v-en-vi
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
feow schreef:
22-10-2019 12:52
+2

En nu is het al n=3
N=oneindig
patsy--stone schreef:
22-10-2019 12:49
Ik ben voor. Het is een verdedigingsmiddel. Ga jij maar eens met zijn tweetjes tegenover een agressieve groep dronken Britten staan die jou beginnen te duwen en die je scheiden van je collega-BOA, en je zo hard duwen dat je op de grond komt te liggen, en de politie is wel onderweg maar is nog lang niet door de menigte gewoeld. Je hebt helemaal niks bij je behalve handboeien. Wat ga je doen? Moet je je dan maar laten doodtrappen omdat Snoesje vindt dat je geen verdedigingsmiddelen mag dragen?
dan werkt een lullig busje traangas ook niet hoor.

Mijn ervaring is dat de escalatie vaak aan de boakant begint.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
22-10-2019 12:56
Ze kunnen die Britten ook links laten liggen en de echte politie bellen.
Ze zijn gewoon niet opgeleid voor politiewerk.

Er is niemand die verwacht dat een parkeerwacht of stadswacht iemand arresteert.
Er zijn twee politiemensen beschikbaar voor het gehele Wallengebied. Ga jij dan daarop staan wachten? Moet een BOA doelloos toekijken en zijn eigen taak verzuimen? En die Britten maar allemaal fietsen en een Canta de gracht in laten duwen terwijl ze wachten op de 'echte politie'?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Snoesje666 schreef:
22-10-2019 12:56
Ze kunnen die Britten ook links laten liggen en de echte politie bellen.
Ze zijn gewoon niet opgeleid voor politiewerk.

Er is niemand die verwacht dat een parkeerwacht of stadswacht iemand arresteert.
Mogen ze niet eens. Maar hey, stoere mannen/vrouwen he. Grote bek, denken heel wat te zijn en ipv te de-escaleren staan ze te provoceren, omdat ze niet begrijpen hoe dat werkt.
patsy--stone schreef:
22-10-2019 13:30
Er zijn twee politiemensen beschikbaar voor het gehele Wallengebied. Ga jij dan daarop staan wachten? Moet een BOA doelloos toekijken en zijn eigen taak verzuimen? En die Britten maar allemaal fietsen en een Canta de gracht in laten duwen terwijl ze wachten op de 'echte politie'?
uh ja, schoenmaker blijf bij je leest en zorg dat je een goede risico-inventarisatie kan maken.
Er wordt wel van parkeerwachters verwacht dat ze boetes uitschrijven. En helaas reageert niet iedereen positief als de parkeerwachter net de boete heeft uitgeschreven en aangeeft dat eenmaal uitgeschreven deze miet meer ingetrokken wordt, ookal stond je er echt maar 5 minuutjes.

Dus vooral triest dat het blijkbaar nodig is omdat mensen handhavers niet gewoon hun werk laten doen, maar in plaats daarvan intimideren en bedreigen, want tegen de tijd dat de “ echte politie” er is zijn ze allang verdwenen.
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
22-10-2019 12:49
Ik ben voor. Het is een verdedigingsmiddel. Ga jij maar eens met zijn tweetjes tegenover een agressieve groep dronken Britten staan die jou beginnen te duwen en die je scheiden van je collega-BOA, en je zo hard duwen dat je op de grond komt te liggen, en de politie is wel onderweg maar is nog lang niet door de menigte gewoeld. Je hebt helemaal niks bij je behalve handboeien. Wat ga je doen? Moet je je dan maar laten doodtrappen omdat Snoesje vindt dat je geen verdedigingsmiddelen mag dragen?
Dan moet je de situatie beter inschatten en niet met 2 man een groep dronken Britten aanspreken of beboeten. Bel de politie, houd de verdachten in de gaten en laat ze oppakken door de politie. Je gaat je leven toch niet op het spel zetten om een boete van 40 euro uit te schrijven???
Let’s Go Brandon!
Het is gewoon triest gesteld als je al bewapend over straat moet als er bekeuringen voor fout parkeren of waar dan ook voor gaat uitschrijven.
Dan kunnen sommige wel de schuld neer leggen bij de BOA's maar die krijgen de volledige scheldpartijen over zich heen van de burgers.
Suðri schreef:
22-10-2019 13:31
Mogen ze niet eens. Maar hey, stoere mannen/vrouwen he. Grote bek, denken heel wat te zijn en ipv te de-escaleren staan ze te provoceren, omdat ze niet begrijpen hoe dat werkt.
Nee ze moeten maar weer terug de uitkering in vast stukken beter.
2019 schreef:
22-10-2019 13:38
Nee ze moeten maar weer terug de uitkering in vast stukken beter.
Lijkt me een uitstekend plan.
Suðri schreef:
22-10-2019 13:40
Lijkt me een uitstekend plan.
Dan komt hier weer gezeik van dat ze in de uitkering zitten en niet werken.
2019 schreef:
22-10-2019 13:40
Dan komt hier weer gezeik van dat ze in de uitkering zitten en niet werken.
Daar heb ik geen last van. Wel van die conflictveroozakende nepmacho's die denken dat ze de baas van de straat zijn.
Suðri schreef:
22-10-2019 13:42
Daar heb ik geen last van. Wel van die conflictveroozakende nepmacho's die denken dat ze de baas van de straat zijn.
Als je gewoon normaal doet als bijna elke burger heb je nergens last van.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
22-10-2019 12:06
Ik ben erg tegen. Nogal een ander opleidingsniveau dan een agent heeft gehad.
Agent is mbo 3 of hoger.
Boa is mbo 3 (of hoger).
Iedereen is verontwaardigd als weer een in het nieuws komt dat hulpverleners zoals ambulance medewerkers of brandweerlieden worden belaagd of aangevallen. Maar boa’s zijn kennelijk aangeschoten wild die niet voor een boete van 40 euro hun leven moeten wagen. Die boete uitschrijven is onderdeel van hun werk, zodat jij veilig over de wallen kunt lopen, jouw cantat niet in de gracht ligt en je überhaupt een parkeerplek hebt gevonden, want zonder handhaving zou er nooit een plekje vrij zijn.

Maar in plaats van respect voor hen te hebben, vindt iedereen het blijkbaar ok dat ook deze mensen dagelijks te maken krijgen met intimidatie en geweld, en dat zij geen mogelijkheid krijgen om zichzelf daartegen te verdedigen. Triest.
forumfossiel schreef:
22-10-2019 13:43
Iedereen is verontwaardigd als weer een in het nieuws komt dat hulpverleners zoals ambulance medewerkers of brandweerlieden worden belaagd of aangevallen. Maar boa’s zijn kennelijk aangeschoten wild die niet voor een boete van 40 euro hun leven moeten wagen. Die boete uitschrijven is onderdeel van hun werk, zodat jij veilig over de wallen kunt lopen, jouw cantat niet in de gracht ligt en je überhaupt een parkeerplek hebt gevonden, want zonder handhaving zou er nooit een plekje vrij zijn.

Maar in plaats van respect voor hen te hebben, vindt iedereen het blijkbaar ok dat ook deze mensen dagelijks te maken krijgen met intimidatie en geweld, en dat zij geen mogelijkheid krijgen om zichzelf daartegen te verdedigen. Triest.
Dit.
En vooral blijven klagen over afval naast containers..
Poezemens84 schreef:
22-10-2019 13:43
Agent is mbo 3 of hoger.
Boa is mbo 3 (of hoger).
4 jarige opleiding of een cursus van 25 uur (op mbo2). Niet echt vergelijkbaar.
2019 schreef:
22-10-2019 13:43
Als je gewoon normaal doet als bijna elke burger heb je nergens last van.
Dat is nou juist de grap, ik doe normaal, hou me aan de wet etc en toch heb ik last van die dominante potentaatjes.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
22-10-2019 13:53
4 jarige opleiding of een cursus van 25 uur (op mbo2). Niet echt vergelijkbaar.
Mbo 3 agent is een tweejarige opleiding.

Politie heeft ook surveillanten, is mbo 2.

Alle agenten lopen na 12 weken opleiding met deze geweldsmiddelen op straat. 12 weken.

De mbo 3 en 4 krijgen daar uiteindelijk nog het vuurwapen bij.
Poezemens84 schreef:
22-10-2019 14:05
Mbo 3 agent is een tweejarige opleiding.

Politie heeft ook surveillanten, is mbo 2.

Alle agenten lopen na 12 weken opleiding met deze geweldsmiddelen op straat. 12 weken.

De mbo 3 en 4 krijgen daar uiteindelijk nog het vuurwapen bij.
Ik heb ook niet zo'n hoge pet op van de politie hoor, maar daar ging het in dit topic niet over :proud:

Maar hou je bij je leest. En als je een groep met 20 dronken britten dominant gaat lopen aanspreken bevestigt dat idd gewoon de domheid.
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
22-10-2019 13:43
Maar boa’s zijn kennelijk aangeschoten wild die niet voor een boete van 40 euro hun leven moeten wagen. Die boete uitschrijven is onderdeel van hun werk, zodat jij veilig over de wallen kunt lopen.
Ik probeer geweld tegen een BOA niet te rechtvaardigen maar de situatie zoals eerder is geschetst slaat nergens op. 2 BOA’s die met gevaar voor eigen leven een groep dronken Britten de les lezen voor ons aller veiligheid. Als ze de situatie niet aankunnen moeten ze dat gewoon niet doen. Als ze dat wel doen kunnen de consequenties dermate ernstig zijn dat het een boete van 40e niet rechtvaardigt.
Let’s Go Brandon!
Lange-met-een-korte schreef:
22-10-2019 14:08
Ik probeer geweld tegen een BOA niet te rechtvaardigen maar de situatie zoals eerder is geschetst slaat nergens op. 2 BOA’s die met gevaar voor eigen leven een groep dronken Britten de les lezen voor ons aller veiligheid. Als ze de situatie niet aankunnen moeten ze dat gewoon niet doen. Als ze dat wel doen kunnen de consequenties dermate ernstig zijn dat het een boete van 40e niet rechtvaardigt.
Dat noem je een risico-inventarisatie en -inschatting maken.
Lange-met-een-korte schreef:
22-10-2019 14:08
Ik probeer geweld tegen een BOA niet te rechtvaardigen maar de situatie zoals eerder is geschetst slaat nergens op. 2 BOA’s die met gevaar voor eigen leven een groep dronken Britten de les lezen voor ons aller veiligheid. Als ze de situatie niet aankunnen moeten ze dat gewoon niet doen. Als ze dat wel doen kunnen de consequenties dermate ernstig zijn dat het een boete van 40e niet rechtvaardigt.
En dan komt de volgende klagen ze stonden er bij en deden niets.
Ze doen het nooit goed in de ogen van de "klagers" maar wel "vrijwillig"onderbetaald de huid vol laten schelden met allerlei ziektes.
Toen ik nog in de hoofdstad woonde had ik een invalide buurvrouw met een invalidenparkeerplaats. Op loopafstand van allerlei leuke winkeltjes. Dus heel veel mensen die vonden dat ze daar best even mochten parkeren, want andere plaatsen bezet. Nu was “ onze” boa een vrouwtje van 1,60 meter en 50 kilo, en ik heb toch regelmatig gezien hoe men tegen haar tekeer ging als ze aangaf dat de sleepdienst onderweg was, en/of dat ze helaas de geplaatste wielklem niet kon verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
22-10-2019 13:38
Nee ze moeten maar weer terug de uitkering in vast stukken beter.
Voor.
Scheelt geld en veel ergernis.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven