Bewapende boa

22-10-2019 11:56 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... gle.com%2F

Boa's met bewapening? Het moet toch niet gekker worden...

Waar de politie al bijna niets meer kan/mag (Moest dat nou zo, meneer de agent, kon dat niet anders?) laat je deze personen straks "handhavend optreden" met wapens?

Elke parkeerwachter pepperspray en een wapenstok, dát zal inderdaad de wereld verbeteren.

Twee jaar politieschool of een cursus van 9 dagen / 25 studie-uren.

https://www.spv.nu/opleidingen/item/73/ ... ii-v-en-vi
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
22-10-2019 14:11
En dan komt de volgende klagen ze stonden er bij en deden niets.
Ze doen het nooit goed in de ogen van de "klagers" maar wel "vrijwillig"onderbetaald de huid vol laten schelden met allerlei ziektes.
Ze moeten de politie inschakelen of het leger of Mega Mindy. Dan worden de daders gepakt of beboet of weet ik veel wat. Als BOA ben je gewoon beperkt in wat je mag en daar moet je dan ook naar handelen. Klagers zullen er altijd zijn op welke functie dan ook.
Let’s Go Brandon!
Snoesje666 schreef:
22-10-2019 14:23
Voor.
Scheelt geld en veel ergernis.
Totdat t jouw canta is die in de gracht ligt. En de politie helaas geen getuigen heeft en geen tijd om iets met je aangifte te doen.
Nadat je 20 minuten hebt moeten lopen naar het politiebureau omdat er dichterbij geen parkeerplaats beschikbaar was.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het hele krantenartikel niet, een BOA met de juiste opleiding daarvoor mag al geweldsmiddelen gebruiken.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0021973/2010-07-08

Overigens is een BOA met 1 opleiding niet klaar, elk jaar is er verplichte bijscholing om je bevoegdheid te houden. Dus dat is wellicht toch teveel werk voor je busje pepperspray. (Bovendien ben je pas BOA met een aanstelling ,het volgen van de cursus is daarvoor niet genoeg).
Suðri schreef:
22-10-2019 12:06
Ik ben erg tegen. Nogal een ander opleidingsniveau dan een agent heeft gehad.
Ik ben ook tegen. Om dezelfde reden dat een boa niet goed kan inschatten wanneer gepast geweld toegelaten is (dus wanneer wapenstok/pepperspray). Daarnaast kan elke gek boa worden en is een cursus van een paar dagen al voldoende.
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
22-10-2019 14:28
Totdat t jouw canta is die in de gracht ligt. En de politie helaas geen getuigen heeft en geen tijd om iets met je aangifte te doen.
Nadat je 20 minuten hebt moeten lopen naar het politiebureau omdat er dichterbij geen parkeerplaats beschikbaar was.
Gewoon even voor tussendoor. Wat heb je toch met die Canta? Hebben alle Britten het daarop gemunt? Is dat de heilige graal van de BOA?
Let’s Go Brandon!
Die canta kwam hier voorbij.

Persoonlijk ben ik vooral getuige geweest van provincialen/ toeristen en andere Nederlanders die het wel een goed idee vonden om hun auto op de invalidenparkeerplaats van mijn buig te zetten terwijl ze lekker naar de Bijenkorf/ Ajax gingen. Om bij terugkomst de bos verrot te schelden omdat die hen aansprak en beboette voor het parkeren op die plek. Mijn buig was boa dankbaar, maar de bestuurders van de auto wierpen haar de meest vreselijke ziektes naar haar hoofd als ze al niet met 4 man om haar heen gingen staan eisen dat ze de boete verscheurde want: “ ze hadden het bord niet gezien”/ “ het was de enige vrije plek in de hele straat” / “ ze stonden er echt maar 5 minuten/ Boa niets echte boeven gaan vangen i.p.v. zo moeilijk doen over eventjes parkeren.
Alle reacties Link kopieren
En wat deed jouw BOA met de boete als zoiets gebeurde?
Let’s Go Brandon!
Die kregen die mensen netjes thuisgestuurd. Eenmaal ingevoerd in het systeem kon zij m er niet meer uithalen. Juist om te voorkomen dat intimiderend gedrag en bedreiging kan leiden tot ingetrokken parkeerboetes.
( Is mij verteld). Is trouwens alweer een paar jaar geleden. Tegenwoordig rijden ze met scan auto’s en zit er geen papiertje meer onder je voorruit.
Alle reacties Link kopieren
Lange-met-een-korte schreef:
22-10-2019 13:34
Dan moet je de situatie beter inschatten en niet met 2 man een groep dronken Britten aanspreken of beboeten. Bel de politie, houd de verdachten in de gaten en laat ze oppakken door de politie. Je gaat je leven toch niet op het spel zetten om een boete van 40 euro uit te schrijven???
Duhhhhh... dat is hun WERK, om te handhaven en om dronken Britten aan te spreken op wangedrag. De bewoners schreeuwen al jaren om meer handhaving.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
22-10-2019 13:31
Mogen ze niet eens. Maar hey, stoere mannen/vrouwen he. Grote bek, denken heel wat te zijn en ipv te de-escaleren staan ze te provoceren, omdat ze niet begrijpen hoe dat werkt.
Joh, wees zelf een stoere jongen en loop eens een dagje mee met twee BOA's. Kijk eens zelf hoe ze hun werk aanpakken. Kijken of jij dan nog steeds zo'n grote bek hebt over wat zij wel en niet doen. (Hint: ik heb een dag meegelopen en gezien hoe ze iedereen heel correct en met een glimlach benaderen. Niks geen provoceren of escaleren.)
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
22-10-2019 13:43
Iedereen is verontwaardigd als weer een in het nieuws komt dat hulpverleners zoals ambulance medewerkers of brandweerlieden worden belaagd of aangevallen. Maar boa’s zijn kennelijk aangeschoten wild die niet voor een boete van 40 euro hun leven moeten wagen. Die boete uitschrijven is onderdeel van hun werk, zodat jij veilig over de wallen kunt lopen, jouw cantat niet in de gracht ligt en je überhaupt een parkeerplek hebt gevonden, want zonder handhaving zou er nooit een plekje vrij zijn.

Maar in plaats van respect voor hen te hebben, vindt iedereen het blijkbaar ok dat ook deze mensen dagelijks te maken krijgen met intimidatie en geweld, en dat zij geen mogelijkheid krijgen om zichzelf daartegen te verdedigen. Triest.
Helemaal mee eens.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
22-10-2019 13:53
4 jarige opleiding of een cursus van 25 uur (op mbo2). Niet echt vergelijkbaar.
Sjongejonge, nepnieuws verspreiden is ook hot in het Vivaforum....
Denk jij echt dat je BOA mag worden na een cursus van 25 uur?????? Daarvoor moet je ook jaren naar school en stage lopen hoor.
You can never have too many hats, gloves and shoes
patsy--stone schreef:
22-10-2019 15:44
Sjongejonge, nepnieuws verspreiden is ook hot in het Vivaforum....
Denk jij echt dat je BOA mag worden na een cursus van 25 uur?????? Daarvoor moet je ook jaren naar school en stage lopen hoor.
Ja. Google even, oa bij de grote thuisopleidingen aanbieders te vinden. Daar ga je niet jaren voor naar school en stages lopen.

https://www.politie.nl/themas/buitengew ... enaar.html

Klik even bij de opleiding ben en ga dan hysterisch gillen.
anoniem_389813 wijzigde dit bericht op 22-10-2019 15:49
Reden: A
13.95% gewijzigd
Niet eens een vooropleiding nodig.

https://www.loi.nl/n-579-buitengewoon-o ... tenaar-boa

Het is dan ook geen mbo opleiding, maar een mbo cursus.
Alle reacties Link kopieren
Suðri het klinkt toch heel erg alsof jij je zelf een keer misdragen hebt, daarop bent aangesproken of beboet door een BOA, en nu verzuurd loopt te verkondigen dat het macho nepagenten zijn.

Verder niet gebaseerd op al het goede werk dat ze doen namelijk zorgen dat je niet continu van je sokken gefietst wordt in een voetgangersgebied, zorgen dat jouw fiets niet in de gracht belandt en er geen toeristenkots of -poep tegen jouw voordeur belandt, zorgen dat jouw auto niet geblokkeerd staat of een gehandicapte niet kan parkeren, door een foutparkeerder, zorgen dat niet iedereen 7 dagen per week zijn grofvuil bij jou op de stoep smijt zodat je je deur amper nog open krijgt, zorgen dat je niet struikelt over de reclameborden en terrassen die de hele stoep blokkeren, zorgen dat het café verderop niet 7 nachten per week op discovolume muziek draait, dat de snackbar een goede stankafvoer heeft zodat jouw huis niet naar bakvet ruikt, enzovoorts, enzovoorts.

Maar nee hoor het zijn volgens jou alleen maar machtswellustelingen die niks beters te doen hebben. Ga eens zelf meekijken. Als je durft. Maar dat durf je niet.
You can never have too many hats, gloves and shoes
patsy--stone schreef:
22-10-2019 15:55
Ga eens zelf meekijken. Als je durft. Maar dat durf je niet.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
22-10-2019 15:39
Duhhhhh... dat is hun WERK, om te handhaven en om dronken Britten aan te spreken op wangedrag. De bewoners schreeuwen al jaren om meer handhaving.
Duhhhhhh...het werk van een politieagent is om criminelen te pakken. Gaan ze dan met 2 agenten 15 criminelen arresteren? Of halen ze versterking in in de vorm van een arrestatieteam of gewoon meer agenten?
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Lange-met-een-korte schreef:
22-10-2019 16:09
Duhhhhhh...het werk van een politieagent is om criminelen te pakken. Gaan ze dan met 2 agenten 15 criminelen arresteren? Of halen ze versterking in in de vorm van een arrestatieteam of gewoon meer agenten?
Voor dronken britten komt geen at. Wel meer agenten. Liefst 2 per verdachte.
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
22-10-2019 15:55
Suðri het klinkt toch heel erg alsof jij je zelf een keer misdragen hebt, daarop bent aangesproken of beboet door een BOA, en nu verzuurd loopt te verkondigen dat het macho nepagenten zijn.

Verder niet gebaseerd op al het goede werk dat ze doen namelijk zorgen dat je niet continu van je sokken gefietst wordt in een voetgangersgebied, zorgen dat jouw fiets niet in de gracht belandt en er geen toeristenkots of -poep tegen jouw voordeur belandt, zorgen dat jouw auto niet geblokkeerd staat of een gehandicapte niet kan parkeren, door een foutparkeerder, zorgen dat niet iedereen 7 dagen per week zijn grofvuil bij jou op de stoep smijt zodat je je deur amper nog open krijgt, zorgen dat je niet struikelt over de reclameborden en terrassen die de hele stoep blokkeren, zorgen dat het café verderop niet 7 nachten per week op discovolume muziek draait, dat de snackbar een goede stankafvoer heeft zodat jouw huis niet naar bakvet ruikt, enzovoorts, enzovoorts.

Maar nee hoor het zijn volgens jou alleen maar machtswellustelingen die niks beters te doen hebben. Ga eens zelf meekijken. Als je durft. Maar dat durf je niet.
Schei toch uit! De wijk waar ik woon en werk is een grote teringzooi geworden de laatste jaren. Veel overlast, vuil op straat en bij de (lege) containers.
Loslopende honden, park wat in de zomer dienst doet als vuilstortplaats.
De zogenaamde handhavers doen niets, ik heb idee dat ze tegen bepaalde figuren niet durven optreden. Loop en fiets zo vaak door deze wijk dat ik genoeg zie. De Boa’s slenteren er bewoon langs.
O nee ik lieg. Aan mij werd gevraagd of ik wel een poepzakje bij me had en of ik de regels wel ken. Dat was best wel stoer eerlijk is eerlijk. Was blij zakje bij me te hebben want ik denk anders inde boeien geslagen te worden.

Nee ik heb niet het idee iets te hebben aan deze figuren.
Alle reacties Link kopieren
woesjje schreef:
22-10-2019 16:23
Schei toch uit! De wijk waar ik woon en werk is een grote teringzooi geworden de laatste jaren. Veel overlast, vuil op straat en bij de (lege) containers.
Loslopende honden, park wat in de zomer dienst doet als vuilstortplaats.
De zogenaamde handhavers doen niets, ik heb idee dat ze tegen bepaalde figuren niet durven optreden. Loop en fiets zo vaak door deze wijk dat ik genoeg zie. De Boa’s slenteren er bewoon langs.
O nee ik lieg. Aan mij werd gevraagd of ik wel een poepzakje bij me had en of ik de regels wel ken. Dat was best wel stoer eerlijk is eerlijk. Was blij zakje bij me te hebben want ik denk anders inde boeien geslagen te worden.

Nee ik heb niet het idee iets te hebben aan deze figuren.
Dat kan ook niet wat ze moeten eerst de politie bellen als ik zo dit topic lees.
Want een busje pepperspray om zichzelf te beschermen mag niet. Daar zijn ze te laag geschoold voor. Moeten ze eerst jaren voor naar school. Dan zijn het agenten. Oh en die worden ook weer wegbezuinigd. Lastig lastig.
Zou jij ze zelf aan kunnen spreken anders?
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
22-10-2019 19:00
Dat kan ook niet wat ze moeten eerst de politie bellen als ik zo dit topic lees.
Dan heb je de context niet begrepen en adviseer ik je nogmaals te lezen. Ze moeten de politie bellen in geval van overmacht zoals bij een groep dronken Britten. Dan helpt pepperspray ook niet en zal het de agressie alleen maar toenemen.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Lange-met-een-korte schreef:
22-10-2019 19:19
Dan heb je de context niet begrepen en adviseer ik je nogmaals te lezen. Ze moeten de politie bellen in geval van overmacht zoals bij een groep dronken Britten. Dan helpt pepperspray ook niet en zal het de agressie alleen maar toenemen.

Wel fijn dat jullie het allemaal zo goed weten en zelf het werk niet doen😂
Alle reacties Link kopieren
Lange-met-een-korte schreef:
22-10-2019 19:19
Dan heb je de context niet begrepen en adviseer ik je nogmaals te lezen. Ze moeten de politie bellen in geval van overmacht zoals bij een groep dronken Britten. Dan helpt pepperspray ook niet en zal het de agressie alleen maar toenemen.

Woesjje had het over ‘tegen bepaalde figuren niet durven optreden’ dan ga ik er vanuit dat het over bijvoorbeeld een groepje dronken Britten gaat. Dat groepje Britten waar de politie voor gebeld moet worden.
Lees anders nog even een keertje.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
22-10-2019 19:26
Wel fijn dat jullie het allemaal zo goed weten en zelf het werk niet doen😂
Ah kijk we hebben dus iemand die als BOA werkt. Wat zijn jullie richtlijnen in het geval wat beschreven is? En wat is waar over de opleiding? Hoe lang duurt de opleiding, welk niveau enz.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Lange-met-een-korte schreef:
22-10-2019 19:34
Ah kijk we hebben dus iemand die als BOA werkt. Wat zijn jullie richtlijnen in het geval wat beschreven is? En wat is waar over de opleiding? Hoe lang duurt de opleiding, welk niveau enz.
Nee sorry. Zelfs niemand in de familie of vriendengroep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven