Bewapende boa

22-10-2019 11:56 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... gle.com%2F

Boa's met bewapening? Het moet toch niet gekker worden...

Waar de politie al bijna niets meer kan/mag (Moest dat nou zo, meneer de agent, kon dat niet anders?) laat je deze personen straks "handhavend optreden" met wapens?

Elke parkeerwachter pepperspray en een wapenstok, dát zal inderdaad de wereld verbeteren.

Twee jaar politieschool of een cursus van 9 dagen / 25 studie-uren.

https://www.spv.nu/opleidingen/item/73/ ... ii-v-en-vi
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Pepperspray mag je overigens niet gebruiken op groepen, dus tja...

Wbt de zooi in die buurt. Je kan het ook zelf gaan opruimen of met de buurt iets opzetten.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
22-10-2019 12:40
Tegen. De meest kansloze figuren zijn Boa’s. Ik ken er een die knettergek is, kinderen uit huis geplaatst alles, maar wel Boa...
:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
22-10-2019 15:48
Ja. Google even, oa bij de grote thuisopleidingen aanbieders te vinden. Daar ga je niet jaren voor naar school en stages lopen.

https://www.politie.nl/themas/buitengew ... enaar.html

Klik even bij de opleiding ben en ga dan hysterisch gillen.
Misschien niet zo denigrerend doen en alle boa’s over 1 kam scheren :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
22-10-2019 19:38
Nee sorry. Zelfs niemand in de familie of vriendengroep.
Dat is wel vreemd.

Omdat je anderen aanspreekt dat ze denken dat ze alles weten terwijl ze het werk niet doen. Jij denkt zelf ook alles te weten terwijl je het werk ook niet doet.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Lange-met-een-korte schreef:
22-10-2019 19:48
Dat is wel vreemd.

Omdat je anderen aanspreekt dat ze denken dat ze alles weten terwijl ze het werk niet doen. Jij denkt zelf ook alles te weten terwijl je het werk ook niet doet.
Jij sprak mij aan dat ik de context niet had begrepen en beter moet lezen. Daar haakte ik op in.
Maar ik denk inderdaad dat jij wel alles weet.
Of het nou wel zo is of niet. Jij weet het.
minnimouse schreef:
22-10-2019 19:45
Misschien niet zo denigrerend doen en alle boa’s over 1 kam scheren :facepalm:
Geen rechercheur gaat als BOA werken hoor.
Verder zeg ik, en dat ondersteunen de opleidingseisen, dat het geen opleiding maar een cursus is die iedereen kan doen.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
22-10-2019 19:26
Wel fijn dat jullie het allemaal zo goed weten en zelf het werk niet doen😂
Aldus de persoon die zelf ook geen BOA is. En er ook geen in de familie heeft of vriendenkring.

Wat een zwak argument. Binnen 3 posts ben je ontmaskerd.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Professioneel heb ik te maken met boa's en ook met het opleiden van nieuwe boa's. De studieduur van SPV herken ik niet. (Misschien zijn dit de lesuren?) De LOI gaat uit van 8 uur studeren per week voor een duur van 6 maanden = 192 uur en dat komt overeen met wat ik uit de afgelopen jaren in de praktijk heb gezien. Na het behalen van een theorie- en praktijkexamen voldoet de boa aan de opleidingseisen, maar pas na een inwerktraject op de werkvloer is de boa inzetbaar. Dit inwerktraject hangt van organisatie en domein af, maar zeg dat dat ca een half jaar duurt. Iedere vijf jaar moet een boa op herhaling, zowel voor theorie als praktijk. In mijn optiek is boa worden dus echt wel iets meer dan een cursusje volgen.
Alle reacties Link kopieren
Lange-met-een-korte schreef:
22-10-2019 20:26
Aldus de persoon die zelf ook geen BOA is. En er ook geen in de familie heeft of vriendenkring.

Wat een zwak argument. Binnen 3 posts ben je ontmaskerd.
:rofl:

Sherlock holmes.
Alle reacties Link kopieren
Dit hele topic is nepnieuws wapens voor Boa's zijn gewoon al mogelijk, zie mijn eerdere link. Dan moeten ze wel ook daarvoor opgeleid zijn (en regelmatig worden bijgeschoold). Datzelfde geldt voor de Boa-bevoegdheid zelf. Deze blijft alleen geldig met regelmatige bijscholing.

(en vooropleiding wellicht niet vereist, maar je moet toch echt wel dingen uit je hoofd kunnen leren, bepaald niveau is echt wel nodig om het examen te kunnen halen).
PhiIae schreef:
22-10-2019 14:43
Ik ben ook tegen. Om dezelfde reden dat een boa niet goed kan inschatten wanneer gepast geweld toegelaten is (dus wanneer wapenstok/pepperspray). Daarnaast kan elke gek boa worden en is een cursus van een paar dagen al voldoende.


Je denkt dat ze die zonder training gaan krijgen? Ligt gewoon maandag in hun kastje op het werk, zoiets? :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
22-10-2019 20:09
Geen rechercheur gaat als BOA werken hoor.
Verder zeg ik, en dat ondersteunen de opleidingseisen, dat het geen opleiding maar een cursus is die iedereen kan doen.
Nou en?
Suðri schreef:
22-10-2019 20:09
Geen rechercheur gaat als BOA werken hoor.
Verder zeg ik, en dat ondersteunen de opleidingseisen, dat het geen opleiding maar een cursus is die iedereen kan doen.


Hier, van hoofdagent naar BOA:
https://magazines.openbaarministerie.nl ... groene-boa
Boselfje3 schreef:
22-10-2019 21:51
Hier, van hoofdagent naar BOA:
https://magazines.openbaarministerie.nl ... groene-boa
De boa’s die in hun eentje 20 dronken Britten in toom moeten houden hè. Daar hadden we het over.
Suðri schreef:
22-10-2019 21:53
De boa’s die in hun eentje 20 dronken Britten in toom moeten houden hè. Daar hadden we het over.

De plannen van Grapperhaus houden wat meer in. Maar keuvel lekker verder hoor.
Alle reacties Link kopieren
Waar die '20' opeens vandaan komen...
Ja lekker laten door reutelen. Hij heeft geen idee waar hij het over heeft (want te laf om eens echt mee te lopen), maar méningen!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat mensen zich zó druk maken om een busje pepperspray en wapenstok van een boa. Alsof ze je van je fiets gaan slaan en onder sprayen.
Ik heb werkelijk (op 2 parkeerbonnen na) nog nooit iets te maken gehad met een boa.
Als je gewoon normaal doet is er toch helemaal niks aan de hand?
Verder kunnen ze niet dezelfde diploma als een politieagent hebben, dan waren het namelijk agenten. Die hebben wel een pistool. Daar gaat ook weleens wat mis, hoe erg ook. En dan hebben ze nog wel een ‘volwaardige’ diploma. In elke beroepsgroep slaat er wel eens iemand door of gaat zijn boekje te buiten. Kinderopvang, psychologen, artsen, pastoren.
Dit is heel erg maar ik denk niet dat we een hele beroepsgroep moeten afrekenen op net die rotte vis.
Ik denk dat we ons drukker moeten maken waarom het nodig. Niet of het wel kan.
Alle reacties Link kopieren
De gemiddelde BOA zou ik nog geen uur op mijn hond laten letten. Deze klasse bewapenen zal leiden tot menig incident.
Alle reacties Link kopieren
Gebruikten ze het maar. Hier in de buurt terroriseert een groep tuigjongeren zowat elke dag, bel je,de politie gaan ze 'in gesprek'. Een wapenstok zou ze goed doen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik als boswachter alleen door een afgelegen gebied loop en iemand die bezig is zijn drugslabafval te dumpen (dit schijnt regelmatig te gebeuren) tegenkom zou ik het fijn vinden me ergens mee te kunnen verdedigen.
Caro_22 schreef:
23-10-2019 20:12
Als ik als boswachter alleen door een afgelegen gebied loop en iemand die bezig is zijn drugslabafval te dumpen (dit schijnt regelmatig te gebeuren) tegenkom zou ik het fijn vinden me ergens mee te kunnen verdedigen.
Dan maakt een busje pepperspray vast heel veel indruk inderdaad :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
23-10-2019 20:13
Dan maakt een busje pepperspray vast heel veel indruk inderdaad :rofl:
Daar heb je gelijk in.

Pssj, pssst. Scheer je weg uit mijn bos :P
Heel hard wegrennen is dan misschien een beter alternatief.
caro_22 wijzigde dit bericht op 23-10-2019 20:17
12.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
23-10-2019 20:13
Dan maakt een busje pepperspray vast heel veel indruk inderdaad :rofl:
Inlevingsvermogen, empathie: nul
You can never have too many hats, gloves and shoes
patsy--stone schreef:
23-10-2019 20:17
Inlevingsvermogen, empathie: nul
Jij denkt echt dat een busje pepperpray je kan verdedigen tegen wat drugsafvaldumpers?
Caro_22 schreef:
23-10-2019 20:15
Daar heb je gelijk in.

Pssj, pssst. Scheer je weg uit mijn bos :P
Heel hard wegrennen is dan misschien een beter alternatief.
Ja, of gewoon even vanachter een boom back up bellen ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven