Black Lives Matter vs. All Lives Matter deel 3

24-06-2020 22:03 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg op deel 1 en 2 van Black Lives Matter versus All Lives Matter.

Deel 1: actueel/black-lives-matter-vs-all-lives ... ges/463321
Deel 2: actueel/black-lives-matter-vs-all-lives ... ges/463956
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
03-07-2020 08:57
Het is ook grappig dat niemand vraagt waarom. Vertel eens over je moeder. Ik ben het niet met je eens, mijn moeder heeft....
Gewoon, een gesprek.
Andersom moeten we wel 'realistisch' zijn en geduld hebben om naar allerlei 'feiten' en anekdotes over vooral somaliers te luisteren, maar als iemand eens een positief verhaal heeft..
Ik zou hier nu ook niks meer delen als ik FV was, maar jammer.
Dus ik kan voortaan gewoon over “mijn witte moeder die beter is dan zwarte moeders” van alles schrijven en dan kan ik ook op je bijval rekenen
Alle reacties Link kopieren
En dat geldt overigens voor mezelf ook. Dat aanmatigende gelul van vrouwen die zelf geen reet opbrengen maar wel de bek vol hebben van allochtonen die niks bijdragen , flikker toch op.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
02-07-2020 19:56
Denkt je echtgenoot dat hij persoonlijk bij alle zwarte mensen langs de deur moet ?
Nee natuurlijk niet, maar hij is wel Nederlander, dus de excuses zijn dan ook namens hem en de eventuele herstelbetalingen ook uit zijn portemonnaie. Dat laatste trouwens ook uit de portemonnaie van Surinamers en Antillianen die hier nu wonen.
kadanz schreef:
03-07-2020 08:50
‘We’ zijn de mensen zoals jij en ik die hun mond opentrekken als er weer iets heel pijnlijks en ongefundeerds geschreven wordt. En daar gaat het mij om en daarmee blijf ik geheel bij mezelf. Dit topic zit bol van de pijnlijke uitspraken. Het trekt bijna krom. Maar dat is te verwachten en ik ga daar gaan we meestal met veel geduld en ondanks de pijn op in. Het is jammer dat sommige mensen dan gelijk op de achterpoten gaan staan om een prikkelende opmerking.
Ik kan dit toch heel moeilijk rijmen met de conclusie die vrijwel iedereen onderschreef hier dat we elkaar wat vaker aan mogen spreken op dit soort opmerkingen.

Dat hoeft niet direct met gestrekt been, maar dat het geen handige opmerking is, lijkt mij evident.

Dat mag dan toch gewoon gezegd worden? Nu ettert het ook weer door. Beter constateren we dat en over tot de orde van de dag.

Mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
03-07-2020 09:14
Dat deed ze niet. Dat deed ze pertinent niet.

Bethweeter, verzin er nou niet nodeloos iets bij wat er niet staat.
“Niet in de schaduw kunnen staan” betekent altijd nog zoveel als “niets voorstellen in vergelijking met”.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
03-07-2020 09:13
Ik zei niet alle andere moeders, ik zei de gemiddelde witte Nederlandse vrouw. Ik weet vrij zeker dat mijn moeder bijvoorbeeld alleen al heel wat meer inkomstenbelasting in de staatskas heeft doen vloeien dan de gemiddelde witte vrouw van haar leeftijd.
Ze betaalde altijd belasting? Wat uniek die kennis die jij hebt.
DS1971 schreef:
03-07-2020 09:08
Bijna 100 jaar nadat het internationaal niet meer acceptabel was? Nee hoor, 30 jaar na de Britten (die het eerste waren) en destijds was het internationaal nog redelijk geaccepteerd.
De Slavernijkwestie werd al in de 18de eeuw uitvoerig besproken in de literatuur, in rechtszaken. Zelfs ín Nederland was slavernij niet acceptabel, verboden zelfs. Maar ja, het leverde geld op. Dus mocht het wel in de kolonies. En vluchtte een slaaf uit de kolonies naar Nederland? Legaal gezien was hij dan een vrij man, maar vanwege protest uit de kolonies ging men na enig beraad overstag en maakte men een uitzondering op de eigen wet in Nederland.

De uitspraak was dat slavernij volledig geaccepteerd was in die tijd. Dat was het pertinent NIET.
bethweeter schreef:
03-07-2020 09:18
“Niet in de schaduw kunnen staan” betekent altijd nog zoveel als “niets voorstellen in vergelijking met”.
De gemiddelde betekent niet ‘iedere andere’.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
03-07-2020 09:18
“Niet in de schaduw kunnen staan” betekent altijd nog zoveel als “niets voorstellen in vergelijking met”.
Nee, Gebruna beweerde dat ook mijn moeder geen zelfreflectie had, weinig bij had gedragen en misschien wel zelf het racisme dat ik en anderen nu ervaren veroorzaakt had met haar gedrag.

Wij moesten maar eens eerlijk zelfreflecteren wat onze ouders zelf gedaan hadden om dat te veroorzaken.

Rot toch op, joh, de gemiddelde 65 jarige witte vrouw mocht willen dat ze in de omstandigheden die mijn moeder hier in deze maatschappij had zoveel had kunnen bereiken.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
03-07-2020 09:13
Wat als iemand uit dat strenge religieuze milieu jou nu vraagt of de problemen die je in je leven ervaart niet gewoon veroorzaakt zijn door je moeder? Door haar gedrag? Door haar trots?

Want dat is wat hier gezegd werd over zwarte voorouders.
Dan zou ik zeggen dat die persoon kortzichtig is en blijkbaar geen idee heeft waar hij of zij het over heeft. Ik zou alleen niet iets zeggen over een grote groep religieuze vrouwen /moeders. En die persoon zou geen serieuze gesprekspartner meer voor me zijn. Dus dat wel, knap van FV dat ze in gesprek blijft.
Alle reacties Link kopieren
Lollypop04 schreef:
03-07-2020 09:07
Door over de groep witte vrouwen te zeggen dat die niet in de schaduw van de pink van haar moeder kunnen staan wel. Mijn moeder was ook wit. Dat is wat ik bedoel als je een groep mensen weg zet als iets. Die groep bestaat uit individuen waar je iets generaliserends over zegt. Maar die individuen, of naasten van die individuen, zien dat individuele verhaal en voelen dat dus persoonlijk.
Zo kun je overal wel iets van vinden. FV mag toch trots zijn op haar moeder?
Ik ben ook trots op mijn moeder. Er is ruimte genoeg in de wereld dat iedereen-zijn-moeder een standbeeld verdient.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Echt_Nederlands schreef:
03-07-2020 09:18
Ze betaalde altijd belasting? Wat uniek die kennis die jij hebt.
Nee, mijn moeder WERKTE toen de gemiddelde witte vrouw thuis op haar reet zat en van haar inkomstenbelasting aanrechtsubsidie ontving. Of de bijstandsmoeder liep uit te hangen.
Am Yisrael Chai!
DS1971 schreef:
03-07-2020 09:15
Ik kan dit toch heel moeilijk rijmen met de conclusie die vrijwel iedereen onderschreef hier dat we elkaar wat vaker aan mogen spreken op dit soort opmerkingen.

Dat hoeft niet direct met gestrekt been, maar dat het geen handige opmerking is, lijkt mij evident.

Dat mag dan toch gewoon gezegd worden? Nu ettert het ook weer door. Beter constateren we dat en over tot de orde van de dag.

Mijn mening.
Spreek redbul dan ook effe aan na de nodeloos laffe ad hominem van hierboven, als je zo consequent bent.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
03-07-2020 09:21
Zo kun je overal wel iets van vinden. FV mag toch trots zijn op haar moeder?
Ik ben ook trots op mijn moeder. Er is ruimte genoeg in de wereld dat iedereen-zijn-moeder een standbeeld verdient.
Helemaal mee eens. En dat was dus niet wat er stond en daar ging ik tegenin. Wat ik dus ook al 2 posts eerder zei. Ik mag hopen dat elk kind trots is op zijn of haar moeder.
Een paar mensen hebben hier flink afgedaan. En dat zeg ik met oprechte spijt, na dagen van pittige, pijnlijke en soms heel persoonlijke discussie. Gelukkig waren er ook mooie momenten. Ik ga even wat anders doen.
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 03-07-2020 09:30
9.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
03-07-2020 09:27
Een paar mensen hebben hier flink afgedaan. En dat zeg ik met oprechte spijt, na dagen van pittige, pijnlijke en soms heel persoonlijke discussie. Ik ga even wat anders doen.
Als ik daarbij hoor dan spijt me dat. Ik heb geprobeerd zo zorgvuldig en respectvol mogelijk te posten maar ook bij mezelf te blijven. Ik waardeer je inbreng zeker!
Lollypop04 schreef:
03-07-2020 09:30
Als ik daarbij hoor dan spijt me dat. Ik heb geprobeerd zo zorgvuldig en respectvol mogelijk te posten maar ook bij mezelf te blijven. Ik waardeer je inbreng zeker!
:rose:

Dankjewel. Geen enkel probleem met jou.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
03-07-2020 09:22
Nee, mijn moeder WERKTE toen de gemiddelde witte vrouw thuis op haar reet zat en van haar inkomstenbelasting aanrechtsubsidie ontving. Of de bijstandsmoeder liep uit te hangen.
Hou toch op, jouw uitspraken over gemiddelde blanke vrouwen staan vol met vooroordelen en aannames.

Je had ook gewoon kleur er buiten kunnen laten. Dan was de boodschap net zo duidelijk geweest. Dit topic gaat (mede) over het bewustzijn omtrent racisme en discriminatie, daar draag je op deze manier niets aan bij. Integendeel, je weet precies wat je schrijft, je doet het erom.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
03-07-2020 09:24
Spreek redbul dan ook effe aan na de nodeloos laffe ad hominem van hierboven, als je zo consequent bent.
Je zou een punt hebben als ‘wij’ RB of Gebruna zouden gaan verdedigen.
fashionvictim schreef:
03-07-2020 09:21
Nee, Gebruna beweerde dat ook mijn moeder geen zelfreflectie had, weinig bij had gedragen en misschien wel zelf het racisme dat ik en anderen nu ervaren veroorzaakt had met haar gedrag.

Wij moesten maar eens eerlijk zelfreflecteren wat onze ouders zelf gedaan hadden om dat te veroorzaken.

Rot toch op, joh, de gemiddelde 65 jarige witte vrouw mocht willen dat ze in de omstandigheden die mijn moeder hier in deze maatschappij had zoveel had kunnen bereiken.
Dat geldt niet voor de gemiddelde gekleurde vrouw?
Alle reacties Link kopieren
Gebruna schreef:
03-07-2020 00:06
Zijn er helemaal geen mensen van kleur die het een zwaktebod vinden om nu het leed dat zij hebben geleden (over verkeerde kleur pleisters en panty's en het gebrek aan kinderboeken met de gewenste hoeveelheid gekleurde mensen in de illustraties) te verwijten aan blanken?

Het maakt de zaak m.i.niet sterker.
Want men wil gelijkheid.

Maar alles wat de blanke mens niet op een presenteerblaadje heeft aanreikt, ziet men als aanleiding om blanke mensen van alles te verwijten?

Zo goed als men terug kan kijken naar de alles wat in de (recente) geschiedenis van Nederland als ongewenst 'aangewezen' kan worden, zullen er toch ook ten aanzien van de (recente) verleden van de eigen voorouders verbeterpunten te noemen zijn?
Wat? Zwarte mensen moeten dankbaar zijn voor wat zij op een presenteerblaadje kregen aangereikt door witte mensen? Zoals wat dan?

En discriminatie en racisme bestaat. Is het niet een beter idee om eerst eens naar alle voorbeelden en verhalen te luisteren? Is het niet een beter idee om aan zelfreflectie te doen en te kijken wat je zelf kunt veranderen om racisme te bestrijden? Is het niet een beter idee om niet iedere keer met een vinger in de wond te gaan peuren? Is het niet een beter idee om over je eigen vooroordelen heen te kijken?

Wat heb jij van dit topic geleerd? Wat zijn jouw verbeterpunten?

Ik heb geleerd dat ‘tegen racisme zijn’ niet genoeg is. Dat ‘domme lompe grappen’ nog veel pijnlijker zijn dan ook ik gedacht zou hebben. Dat sommige mensen (ook hier al pagina’s lang) proberen de boel om te draaien om maar niet naar zichzelf te hoeven kijken. Dat ik daar ook wat van mag/moet zeggen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Gebruna schreef:
03-07-2020 00:06

Maar alles wat de blanke mens niet op een presenteerblaadje heeft aanreikt, ziet men als aanleiding om blanke mensen van alles te verwijten?

Wat is dit nou voor idioterie? Meen je hier nou te zeggen dat zwarte mensen maar eens dankbaar moeten zijn voor wat witte mensen ze hebben gegeven? Hun vrijheid ofzo? Echt, wtf. Dit neigt wel heel sterk naar "ze moeten niet zeiken want ze mogen in ons mooie land wonen en ze krijgen dingen van ons, een beetje racisme moet je dan maar op de koop toe nemen". Echt heel bizar.

Freedom can't be given, it can only be taken away.
kadanz schreef:
03-07-2020 09:24
Spreek redbul dan ook effe aan na de nodeloos laffe ad hominem van hierboven, als je zo consequent bent.
Ik heb ook meerdere keren mensen aangesproken op dat soort zaken, ook als het tegen FV gericht was. Ik heb overigens FV er niet op aangesproken, ik spreek nu juist degenen erop aan die het verdedigen. En dat vind ik persoonlijk vreemder dan de opmerking zelf. Het is ook een beetje raar om te zeggen dat je iedereen te allen tijde aan moet spreken op iets, of anders je mond moet houden. Ook dat gaat weer lijnrecht in tegen een sfeer waarbij we mensen aan mogen spreken met het doel het veiliger sfeer te creëren.
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
03-07-2020 09:33
Hou toch op, jouw uitspraken over gemiddelde blanke vrouwen staan vol met vooroordelen en aannames.

Je had ook gewoon kleur er buiten kunnen laten. Dan was de boodschap net zo duidelijk geweest. Dit topic gaat (mede) over het bewustzijn omtrent racisme en discriminatie, daar draag je op deze manier niets aan bij. Integendeel, je weet precies wat je schrijft, je doet het erom.
Gebruna liet kleur er toch ook niet buiten? Ik reageerde op haar post over zwarte ouders, hoor.
Am Yisrael Chai!
DS1971 schreef:
03-07-2020 07:04
Liesbeth zal natuurlijk wel een van de eersten zijn om met een claim te komen zodra excuses gemaakt zijn. ;)
Heb je het hele interview gelezen? Want zij zegt juist dat het moeilijk te bewijzen valt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven