Black Lives Matter vs. All Lives Matter deel 3

24-06-2020 22:03 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg op deel 1 en 2 van Black Lives Matter versus All Lives Matter.

Deel 1: actueel/black-lives-matter-vs-all-lives ... ges/463321
Deel 2: actueel/black-lives-matter-vs-all-lives ... ges/463956
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
03-07-2020 13:18
En daarom is het niet knap om een studie, een fulltime baan en een kind te combineren?

Tja.
FV, we liggen elkaar niet maar je wil nu wel applaus van mij?
Ik denk niet dat mijn mening iets aan jouw beleving zal toevoegen.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
03-07-2020 13:21
Volgens mij gaat dit hele topic alleen nog maar over de vraag of de racistische uitspraken van FV verdedigbaar zijn .. misschien moeten we de titel aanpassen?
Oh, men mag wel met hele groepen FV aanvallen, maar ze mag geen medestanders hebben? Beetje flauw, Shifty.
Fizz schreef:
03-07-2020 13:24
Ik ben in de jaren ‘80 ook moeder geworden en blijven werken, maar dat was niet eenvoudig. Ik mocht niet in mijn functie blijven (kon alleen 40 uur) en moest minimaal 32 uur aan de bak in een lagere functie. Best lastig, want kinderopvang was er niet in mijn omgeving, dus dat was een heel geregel en ook nog eens erg duur. Pensioenregeling ging bij vrouwen later in. Dat werd dan wel gecompenseerd doordat vrouwen toen nog met 60 jaar met pensioen gingen. Alleen jammer dat ik nu dus tot mijn 67e door moet werken.
Oh ja dat weet ik nog, dat je vroeger met pensioen mocht.
Je had ook nog eens de obu bijvoorbeeld, ik had een collega die ouder was (ik denk boven de 50 of 55?)en die werkte 3 dagen, kreeg er 4 betaald en was 2 tot 3 maanden per jar afwezig ivm een of andere regeling. Ze hoefde ook bepaalde diensten niet meer te doen.
Die genoot er ook echt van om dat elke keer weer te zeggen :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
03-07-2020 13:26
FV, we liggen elkaar niet maar je wil nu wel applaus van mij?
Ik denk niet dat mijn mening iets aan jouw beleving zal toevoegen.
Ik wil helemaal geen applaus van je, hoe kom je erbij? Het gaat toch helemaal niet over mij? Ik zei dat er heel veel Surinaamse vrouwen zijn die ogenschijnlijk moeiteloos een fulltime baan, een studie en kinderen combineren in hun eentje, ook nog eens op jonge leeftijd.

Daar bestaan ook best wel veel statistieken over, dat dat zo is.

Ik vind het dan weer gek dat je niet wil erkennen dat dat behoorlijk knap van die vrouwen is omdat je een hekel aan mij hebt. Dat zou zijn alsof ik niet wil zeggen dat Sven Kramer goed kan schaatsen omdat ik een hekel aan jou zou hebben. Het een heeft toch niks met het ander te maken?
Am Yisrael Chai!
Wilhetnietweten schreef:
03-07-2020 13:24
Zo! En die is raak. Mooi gezegd. (ben benieuwd wie deze schoen past en hem aantrekt. ;) )
Ik denk zomaar niemand want het is gewoon een aanname😂😂
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
03-07-2020 11:57
Het is echt een keer klaar, hoor.

Maar ik ga dit topic verlaten, ik ben er weer klaar mee.

Afspraak is afspraak
Dan zien we je pas terug in deel 4 vermoedelijk.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Wilhetnietweten schreef:
03-07-2020 13:27
Oh, men mag wel met hele groepen FV aanvallen, maar ze mag geen medestanders hebben? Beetje flauw, Shifty.

Dat zeg ik niet.
Ik constateer dat deze persoon zo polariserend is dat het hele topic daar over gaat.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
03-07-2020 13:30
Afspraak is afspraak
Dan zien we je pas terug in deel 4 vermoedelijk.
Dat duurt niet zo lang meer, als het zo door gaat. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
03-07-2020 13:29
Ik wil helemaal geen applaus van je, hoe kom je erbij? Het gaat toch helemaal niet over mij? Ik zei dat er heel veel Surinaamse vrouwen zijn die ogenschijnlijk moeiteloos een fulltime baan, een studie en kinderen combineren in hun eentje, ook nog eens op jonge leeftijd.

Daar bestaan ook best wel veel statistieken over, dat dat zo is.

Ik vind het dan weer gek dat je niet wil erkennen dat dat behoorlijk knap van die vrouwen is omdat je een hekel aan mij hebt. Dat zou zijn alsof ik niet wil zeggen dat Sven Kramer goed kan schaatsen omdat ik een hekel aan jou zou hebben. Het een heeft toch niks met het ander te maken?
FV, whatever, echt. Applaus voor al die meiden die zich tijdens hun tienerjaren laten bezwangeren en zwaar gesubsidieerd een diploma halen.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
03-07-2020 13:31
Dat zeg ik niet.
Ik constateer dat deze persoon zo polariserend is dat het hele topic daar over gaat.
Dus vind jij het een goed moment om nog wat extra olie op het vuur te gooien?
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
03-07-2020 13:33
FV, whatever, echt. Applaus voor al die meiden die zich tijdens hun tienerjaren laten bezwangeren en zwaar gesubsidieerd een diploma halen.
Maar gelukkig ben je niet bevooroordeeld of racistisch verder?
Am Yisrael Chai!
Voornu schreef:
03-07-2020 12:10
En dan zoek je iets nieuws, heeft mijn moeder ook gedaan. Een grote groep heeft zich er uit gemakszucht gewoon bij neergelegd hoor. Het recht om vrouwen te ontslaan bij huwelijk is al in 1956 afgeschaft.
Behalve vrouwen in overheidsdienst. Mijn moeder hoorde tot de laatsten die ontslagen werden toen ze trouwde. Ze had een goede baan en ik weet zeker dat ze niet gelukkig was als huisvrouw. In de jaren zeventig, toen het al veel gebruikelijker was dat vrouwen bleven werken of weer gingen werken, hebben mijn zus en ik, inmiddels pubers, er nog bij haar op aangedrongen om weer wat te gaan zoeken. Dat is nooit van de grond gekomen, en ik weet eigenlijk niet of het faalangst was, of het gevoel vanuit haar streng katholieke opvoeding dat ze als vrouw thuis hoorde te zijn. In ieder geval kon je mijn moeder onmogelijk lui noemen: ook zonder betaald werk blijft er genoeg waarvoor je je kunt inzetten. Ik begrijp het algemene beeld wel, maar als je per individu kijkt ligt het denk ik toch genuanceerder.
Wilhetnietweten schreef:
03-07-2020 13:35
Dus vind jij het een goed moment om nog wat extra olie op het vuur te gooien?

Ik heb niet de indruk dat het enig verschil maakt of ik dat wel of niet constateer en of ik dat 20 pagina's eerder of 20 pagina's later doe.
Alle reacties Link kopieren
Op het HBO of de universiteit heb je overigens al een diploma, maar het klinkt natuurlijk weer lekkerder om zwarte vrouwen weg te zetten als uitvreters zonder diploma.

En dat durft wat over mijn uitspraken te zeggen.
Am Yisrael Chai!
Het-groepje schreef:
03-07-2020 13:22
Nou, als we over vooroordelen praten:mijn kinderen zitten op een montessori en hoe ik daar als moeder wordt aangesproken door die verder lieve klittebollen daar in hun viezige kleding, dat valt wel echt op hoor.
Beleefdheidsvormen lijken echt een beetje uit de mode.
Ouders staan er nog trots naast ook.
Je netjes voorstellen als je een kamer binnenkomt, een normaal gesprek gaande houden etc. Het is erg gericht op 'als het maar leuk voor Roef is' vind ik.
Zo dan, en daar ben ik het 110% mee eens. Alles draait om het tevredenhouden van de kinderen tegenwoordig want stel dat er ook maar een ietsiepietsie tegenzit of valt, daar kunnen die tere zieltjes van nu niet mee omgaan. Wat dat betreft is de generatie van nu, wit of gekleurd, zo bevoorrecht als de pest.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
03-07-2020 13:36
Maar gelukkig ben je niet bevooroordeeld of racistisch verder?
Jij hebt het over Surinaamse meiden, ik over blanke en gekleurde meiden. En allebei hebben we een mening over tienerzwangerschappen, die niet overeenkomt. Je zuigt.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
03-07-2020 11:55
Dat is Gebruna toch? Of Redbulletje? Zelf nota bene een uitkering maar dan hardwerkende zwarte vrouwen voor uitvreters uitmaken.

Kom nou, als we zo gaan beginnen dan kan ik het ook, hoor. Rot lekker op met je beledigingen, zowel mijn zwarte moeder als ik hebben jouw uitkering betaald.

Voor de goede orde: ik heb nog nooit een uitkering (nodig) gehad. Ik werk fulltime vanaf 1978 en zal dit moeten blijven doen tot 2027. Als zelfstandige heb ik namelijk géén recht op enige uitkering dus voor mij geldt "niet werken = geen brood".
Er kan dus simpelweg niemand zijn die kan claimen voor 'mijn' uitkering te hebben bijgedragen, dan zou er namelijk eerst sprake moeten zijn van een uitkering. Die is er nooit geweest en zal er dus ook nooit komen: als zelfstandige betaal je wél alle sociale premies, maar je hebt geen recht op uitkering (tenzij finaal aan de grond en al het opgebouwde bezit/huis inmiddels "opgegeten", dan is er eventueel de bbz - bijzondere bijstand zelfstandigen).

Verder heb ik niet de intentie gehad, maar ook in mijn tekst nergens iemand's moeder persoonlijk beschuldigd of aangewezen. Dat kan iedereen die dat wil, hier in het topic zelf nalezen.

Ik heb alleen -in het algemeen- gevraagd ("want we moeten de discussie voeren; we moeten het samen oplossen") naar de andere kant van het verhaal; gevraagd om kritisch te kijken of het echt alleen maar zo is dat alle verwijten aan de kant van Nederland c.q. de Nederlanders gelegd kunnen worden, of dat we het verleden ook 'samen' gemaakt hebben.
Meer niet.
Wat mij opvalt, als meelezer, is dat dit topic al zo'n 20 pagina's terug een treurige dood gestorven is.

Het enige wat ik lees is verwijten over en weer, miscommunicatie en het streven dat mijn witte moeder beter was dan jouw zwarte moeder of andersom. Het heeft iets treurigs dat dit de afspiegeling is van de maatschappij dus... ipv naar elkaar luisteren en proberen te begrijpen gaat het van kwaad tot erger.

Alle, ongewenste, tienerzwangerschappen zijn hedentendage onnodig met alle voorlichting die er is. Maar, bijna, alle tienermoeders maken er het beste van en ja bij de ene heeft zijn/haar wiegje in een ander "milieu" gestaan maar dat maakt iemand niet beter of mooier dan een ander.

Als het goed is zijn we allemaal trots op onze moeders, werkend of niet werkend, wit of donker, groot of klein. Je moeder is de vrouw die je het meest respecteert in je leven en waar je tegen op kijkt... dus ook dit is imo een zinloze discussie.

Laten we kijken hoe we nader tot elkaar kunnen komen, en dat begint bij opvoeding en het bijbrengen van empathie voor alle levende wezens op jonge leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Mensen, what the hell?
Wat een treurnis.
Ik denk dat het onderwerp "moeders" een gevoelige snaar heeft geraakt :)
Alle reacties Link kopieren
Wilhetnietweten schreef:
03-07-2020 13:24
Zo! En die is raak. Mooi gezegd. (ben benieuwd wie deze schoen past en hem aantrekt. ;) )

Want, aanval is de beste verdediging?
Heb je de cijfers niet gezien m.b.t. de percentages uitkeringsgerechtigden?

Ook dat moeten we 'samen' oplossen?

Hoe dan, als we maar goed luisteren naar 'de verhalen' (....uitsluitend die van de gekleurde mensen wel te verstaan), dan komt dat allemaal vanzelf goed?
Oakes schreef:
03-07-2020 13:33
FV, whatever, echt. Applaus voor al die meiden die zich tijdens hun tienerjaren laten bezwangeren en zwaar gesubsidieerd een diploma halen.
Zwaar gesubsidieerd? Of je nou met je 30e kot krijgt of op je 19e, wat maakt dat uit?
Die meiden werken gewoon hoor.
Gebruna schreef:
03-07-2020 14:09
Want, aanval is de beste verdediging?
Heb je de cijfers niet gezien m.b.t. de percentages uitkeringsgerechtigden?

Ook dat moeten we 'samen' oplossen?

Hoe dan, als we maar goed luisteren naar 'de verhalen' (....uitsluitend die van de gekleurde mensen wel te verstaan), dan komt dat allemaal vanzelf goed?
Euhhh ja samen ja, we maken met zijn allen deel uit van deze maatschappij. Daar kun je tegenaan schoppen zoveel je wil maar veranderen doe je het echt niet.

En 'de verhalen' van iedereen moeten gehoord worden dus niet het ene uitsluiten voor het andere. Misschien zijn de verhalen van mensen die nooit een tegenslag hebben gekend in hun leven ook wel inspirerend? Je weet nooit met welke innerlijke demonen iemand vecht... (wow, ik schrik er zelf van 😉)
Gebruna schreef:
03-07-2020 14:09
Want, aanval is de beste verdediging?
Heb je de cijfers niet gezien m.b.t. de percentages uitkeringsgerechtigden?

Ook dat moeten we 'samen' oplossen?

Hoe dan, als we maar goed luisteren naar 'de verhalen' (....uitsluitend die van de gekleurde mensen wel te verstaan), dan komt dat allemaal vanzelf goed?
Ja dat denk ik wel. Dingen gebeuren nooit zomaar, dus je als maatschappij afvragen waarom het zo is en hoe het kan verbeteren is niet verkeerd. Een betere maatschappij is beter voor iederéén.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven