Black Lives Matter vs. All Lives Matter deel 3

24-06-2020 22:03 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg op deel 1 en 2 van Black Lives Matter versus All Lives Matter.

Deel 1: actueel/black-lives-matter-vs-all-lives ... ges/463321
Deel 2: actueel/black-lives-matter-vs-all-lives ... ges/463956
Alle reacties Link kopieren
De meningen en posts van o.a. Abyss, Redbulletje, DS1971 en nog meer. Wat ze ook plaatsen, het wordt negatief opgevat. Of er wordt maar doorgevraagd terwijl heel duidelijk is wat er bedoeld wordt. Zodra er niet meegepraat wordt eigenlijk. Dan is hoon, verdraaiing van woorden zodat er denigrerend gedaan kan worden je deel.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
30-06-2020 20:48
mijn hemel, krijgen we die discussie nou weer? Nogal offtopic

Is 'bereid zijn rekening te houden met verzoeken/gevoelens/wensen van anderen' niet juist de kern is van dit topic?
Echt_Nederlands schreef:
30-06-2020 20:47
Voel jij je als individu aangesproken? De huidige hetze is een voorbeeld van (groeps)opruiing, vooral via sociale media, waar de rechter jaar of 8 geleden aanleiding vond om tot een veroordeling te komen. Zou mij niets verbazen als dit zo door zal blijven gaan dat er weer jurisprudentie uit voort gaat komen.

Hetze waar beeldvorming en scheiding in goed en fout enorm speelt. Dus jij hebt het over jij en ik, maar dat is helemaal niet relevant. Gelukkig komen er steeds meer mensen in actie met een tegengeluid. Lijkt de coronacrisis wel, alleen daar kun helaas een ander mee treffen. Verschil van mening hoort godzijdank bij onze democratie.
Dit is social media. Jij post toch hier jouw grieven over 'links'. Nou dan, nogmaals mijn vraag: waar zie je opruiend gedrag?
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
30-06-2020 20:59
Dan negeer je die mensen en reageer je alleen op de mensen die wel echt in gesprek gaan.
Dat is nagenoeg onmogelijk. Daarbij worden er steeds vragen gesteld in de trant van wat bedoel je, wie dan en wat dan?
manonna wijzigde dit bericht op 30-06-2020 21:06
19.08% gewijzigd
Ab_Normaal schreef:
30-06-2020 20:50
Nou dat lees ik zo dan helemaal niet. Voor mij is het duidelijk een reactie op de quote
Hoe is het een reactie op de quote.. als je het binnen de quote plaatst.
Dit is toch niet zo moeilijk of wel? een bericht binnen een quote is onderdeel van de quote..

Dat is juist wat iemand quoten betekent. Het is toch niet zo moeilijk allemaal.

Doe het gewoon niet en klaar.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
30-06-2020 20:57
Voor een deel snap ik de bezwaren. Ja er zijn extremisten die meeliften in het discriminatie/racisme-debat. Extremisten die er misschien inderdaad een zwart-vs-wit verhaal van maken.

Dat betekent echter niet dat je die hele discussie maar op de grote hoop van algemene discriminatie moet gooien. Een specifiek probleem mag best specifiek benoemd worden. Waarom zie je dat als verschil benadrukken? Tegen feministen zeg je toch ook niet: sluit je maar aan bij BLM en ga samen in debat, vorm een eenheid met z'n allen?
Waar haal jij de extremisten vandaan? Die heb ik nergens benoemd, noch naar verwezen.
Retorische vraag overigens.
Ik meld me ff af voor nu.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
30-06-2020 14:39
Ik geloof helemaal niet dat blanke mensen iets op moeten geven. Kijk maar naar de voorbeelden die we hebben zien passeren. Dat gaat toch niets significants veranderen? Zeker niet als je meeneemt dat meer gelijkheid betekent dat er juist ook meer te verdelen valt (tot een bepaald punt, maar goed).

En zeggen dat je tegen discriminatie of racisme bent valt niet onder deugen in dit verband. Echt niet.
In deel 1 hadden jij en ik een discussie over het woord blank of wit.

Het feit dat jij nu nog steeds blank gebruikt en zelfs hebt aangegeven dat je hoe dan ook nooit wit zult gaan gebruiken, geeft wel aan dat je dondersgoed weet dat je iets op zult moeten geven.

Ik vind het dan ook bijzonder dat je jezelf elke keer als buitenstaander profileert, terwijl uit al je gedragingen blijkt aan welke kant je staat. En dan kan je weer zand in de ogen proberen te strooien door mij extremist te noemen, maar IK ben niet degene die expres vasthoudt aan hate speech, puur omdat het kan. Dus wie is er dan de echte extremist?
Am Yisrael Chai!
Manonna schreef:
30-06-2020 21:02
De meningen en posts van o.a. Abyss, Redbulletje, DS1971 en nog meer. Wat ze ook plaatsen, het wordt negatief opgevat. Of er wordt maar doorgevraagd terwijl heel duidelijk is wat er bedoeld wordt. Zodra er niet meegepraat wordt eigenlijk. Dan is hoon, verdraaiing van woorden zodat er denigrerend gedaan kan worden je deel.
Je hebt hef over pedant en denigrerend en noemt deze mensen als slachtoffer. Dan weet ik verder inderdaad niet meer wat tegen je te zeggen.
Als we het over offtopic hebben, dan is 95% van dit topic offtopic..

Aangezien het topic ging over of black lives matter niet inclusief genoeg is. en je misschien all lives matter moet zeggen. Dat was de stelling.

Maar het topic is volgens mij hervormt tot "racisme in Nederland en in hoeverre mate is Nederland racistisch."
Oakes schreef:
30-06-2020 21:06
Waar haal jij de extremisten vandaan? Die heb ik nergens benoemd, noch naar verwezen.
Retorische vraag overigens.
Ik meld me ff af voor nu.
Ik volg je niet. We hebben het toch over de auteur, de tekst en zijn laatste alinea?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
30-06-2020 15:11
Het laatste restje spontaniteit tov andere culturen is wel uit me geslagen door de recente ontwikkelingen.
Mens, je doet net alsof we net een tsunami, vliegramp, terroristische aanslag, vulkaanuitbarsting of aardbeving hebben meegemaakt met je "recente ontwikkelingen".

Er hebben alleen wat mensen gedemonstreerd, hoor. Een van de grootste verdiensten van de cultuur die jij zo lief zegt te hebben, maar als mensen daarin gebruik maken van hun democratische grondrechten sla je op tilt. Jankerd.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
30-06-2020 15:22
Deze is duidelijker, zelfde onderzoek, maar overzichtelijker



https://nos.nl/artikel/2336228-racisme- ... jfers.html
Dit liegt er toch allemaal niet om?

Hoe kan dan 1 spookrijder blijven volhouden dat alle andere mensen de spookrijders zijn want dat discriminatie en racisme alleen in de VS bestaan?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
30-06-2020 21:07
Je hebt hef over pedant en denigrerend en noemt deze mensen als slachtoffer. Dan weet ik verder inderdaad niet meer wat tegen je te zeggen.
Ik weet hier verder ook geen raad meer mee.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
30-06-2020 15:43
Die is gewoon net zo Brabants als ik ook al heeft ze Surinaamse roots.
We raakten aan de praat en aan de borrel. Maar zo gingen die dingen jaren geleden.
Waar ik nu zo benieuwd naar ben: heb je tegen haar ook wel eens de dingen gezegd die je hier uitkraamt? Noem je haar bijvoorbeeld ook altijd "die zwarte" of zeg je tegen haar ook weleens dat je van Black Lives Matter pas echt racistisch wordt? Of stuur je haar ook weleens mailtjes waarin je teksten van extreem-rechtse websites citeert om aan te tonen dat het net goed is dat George Floyd werd doodgeknield?

En wat zegt zij dan?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
30-06-2020 20:53
Best wel ziekelijk vind ik dat, gezien het feit dat meerdere mensen al hebben aangegeven dat ze hier hun ziel en zaligheid blootgeven of dat ze hier rouwen om slachtoffers.
Ik ben het met je eens. Had eerst hier iets anders geschreven over DS maar weggehaald.
anoniem_385505 wijzigde dit bericht op 30-06-2020 21:42
24.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hamilton :rofl: :rofl: :rofl:

Waar gaat dit stoppen?

Meneer wil niet meer in een zilvergrijze bolide rijden in de f1, want blanke lak, dus racisme. Daarom moet ie zwart gespoten worden om een statement te maken...

Had altijd veel sympathie voor hem, vond het mooi als hij won. Hij ziet er leuk uit. Maar nu hoop ik dat zn airco uitvalt tijdens een race in een bloedheet land.

Hij wil een statement maken? Donker grijs was dan een betere optie geweest.
Zwart en wit gemengd. Samen sterk! Samen tegen racisme! Dat wás een statement. Nu is het wéér zwart tegen wit.

Met deze actie bevestigd hij alleen maar de woorden die die f1baas had gezegd, dat zwarte mensen soms nog racistischer zijn dan witte mensen.
blomke82 wijzigde dit bericht op 30-06-2020 21:43
0.90% gewijzigd
Blomke82 schreef:
30-06-2020 21:32
Hamilton :rofl: Afbeelding

Waar gaat dit stoppen?

Meneer wil niet meer in een zilvergrijze bolide rijden in de f1, want blanke lak, dus racisme. Daarom moet ie zwart gespoten worden om een statement te maken...

Had altijd veel sympathie voor hem, vond het mooi als hij won. Hij ziet er leuk uit. Maar nu hoop ik dat zn airco uitvalt tijdens een race in een bloedheet land.

Hij wil een statement maken? Donker grijs was dan een betere optie geweest.
Zwart en wit gemengd. Samen sterk! Samen tegen racisme! Dat wás een statement. Nu is het wéér zwart tegen wit.

Met deze actie bevestigd hij alleen maar de woorden die die f1baas had gezegd, dat zwarte mensen soms nog racistischer zijn dan witte mensen.

Ik zie het als een zwarte rouwband die voetballers ook wel eens dragen.
Wat is hier in vredesnaam racistisch aan?
Blomke82 schreef:
30-06-2020 21:32
Hamilton :rofl: Afbeelding

Waar gaat dit stoppen?

Meneer wil niet meer in een zilvergrijze bolide rijden in de f1, want blanke lak, dus racisme. Daarom moet ie zwart gespoten worden om een statement te maken...

Had altijd veel sympathie voor hem, vond het mooi als hij won. Hij ziet er leuk uit. Maar nu hoop ik dat zn airco uitvalt tijdens een race in een bloedheet land.

Hij wil een statement maken? Donker grijs was dan een betere optie geweest.
Zwart en wit gemengd. Samen sterk! Samen tegen racisme! Dat wás een statement. Nu is het wéér zwart tegen wit.

Met deze actie bevestigd hij alleen maar de woorden die die f1baas had gezegd, dat zwarte mensen soms nog racistischer zijn dan witte mensen.
Heb je hier een quote van? Ik denk het niet. Hier zijn zijn woorden:






‘I have personally experienced racism in my life and seen my family and friends experience racism, and I am speaking from the heart when I appeal for change. ‘When I spoke to Toto [Wolff] about my hopes for what we could achieve as a team, I said it was so important that we stand united.

‘I would like to say a huge thank you to Toto and the Mercedes Board for taking the time to listen, to talk, and to really understand my experiences and passion, and for making this important statement that we are willing to change and improve as a business. ‘We want to build a legacy that goes beyond sport, and if we can be the leaders and can start building more diversity within our own business, it will send such a strong message and give others the confidence to begin a dialogue about how they can implement change.’






Waarom post je onzin over blanke lak?
Hetvrijewoord schreef:
30-06-2020 21:35
Ik zie het als een zwarte rouwband die voetballers ook wel eens dragen.
Wat is hier in vredesnaam racistisch aan?
een rouwband is wat anders.

Betere vergelijking zou zijn als ze in eens in een zwart tenue gaat spelen en dan zegt, ja we staan achter deze mensen dus een zwart tenue.
Ik vind het ook wat overdreven. Een zwarte auto.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
30-06-2020 21:37
Waarom post je onzin over blanke lak?
Zilvergrijs dat zijn ze zonder lak ook toch?
Abyss schreef:
30-06-2020 21:40
een rouwband is wat anders.

Betere vergelijking zou zijn als ze in eens in een zwart tenue gaat spelen en dan zegt, ja we staan achter deze mensen dus een zwart tenue.
Ik vind het ook wat overdreven. Een zwarte auto.

Dat team maakt een statement op deze manier, lekker duidelijk/goed te zien op tv, een zwarte auto.
Vind er niets overdreven aan. Men kan ook zeuren om het zeuren.
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 30-06-2020 21:46
3.73% gewijzigd
Abyss schreef:
30-06-2020 21:40
een rouwband is wat anders.

Betere vergelijking zou zijn als ze in eens in een zwart tenue gaat spelen en dan zegt, ja we staan achter deze mensen dus een zwart tenue.
Ik vind het ook wat overdreven. Een zwarte auto.

Zal ik mijn buren vertellen, de helft heeft een zwarte leasebak.
Hetvrijewoord schreef:
30-06-2020 21:46
Dat team maakt een statement op deze manier, lekker duidelijk/goed te zien op tv, een zwarte auto.
Vind er niets overdreven aan. Men kan ook zeuren om het zeuren.
Niemand nam aanstoot toen Danica in een roze racewagen rondscheurde, Pink Ribbon.
Blomke82 schreef:
30-06-2020 21:42
Zilvergrijs dat zijn ze zonder lak ook toch?
... wat? Is dit serieus? mijn god.
Lees het artikel.
anoniem_397948 wijzigde dit bericht op 30-06-2020 21:52
0.00% gewijzigd
Blomke82 schreef:
30-06-2020 21:42
Zilvergrijs dat zijn ze zonder lak ook toch?
Ik vind het een onfatsoenlijke streek dat je Hamilton woorden in de mond legt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven