Boek: Een webshop is geen carriere

20-10-2011 08:18 1028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend was een interview met Marianne Zwagerman op 3fm.

Ze is o.a. medeoprichter van PowNed en heeft het boek 'Een webshop is geen carriere, Ontsnap uit het mutsenparadijs' geschreven.



Het idee snap ik opzich wel. Maar wat ik me nu afvraag. Waarom doet ze zo onwijs neerbuigend over ondersteunend personeel? Als ik secretaresse in haar bedrijf zou zijn nam ik nu ontslag. Je wil toch niet werken voor een leidinggevende die je als minderwaardig beschouwd.



Heeft iemand het interview gehoord en wat is jou mening er over?
Alle reacties Link kopieren
Daar viel ik dus ook over.
Alle reacties Link kopieren
Haar eigen carriere bestond uit de telegraaf in de rode cijfers storten gevolgd door een hevige aanval van de hypotheekziekte.

En dan nu dus een een zeurmanifest uitkakken met een gedateerd jaren 80 hoofd op de cover.

Maar ja, de schoorsteen moet toch roken, he.

Zou ze er een naar Bruce hebben gestuurd?
Alle reacties Link kopieren
quote:louise1 schreef op 20 oktober 2011 @ 12:51:

In de link die Wynette postte staat dat ze zo ver met haar carriere is gekomen juist door haar mannelijkheid. Pas daarna heeft ze zich gerestyled tot vrouw(elijk).Ik vind haar nog steeds mannelijk.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:pinks schreef op 20 oktober 2011 @ 12:46:

[...]



Seriously?!

Van wie zal ik eens plaatjes gaan plakken? Van Sarkozy? Berlusconi? Poetin?



En nu noem ik politici maar een deel van dat glazen plafond komt juist door de masculiene cultuur die heerst in het bedrijfsleven. Mannen profiteren dus wel degelijk van hun mannelijkheid. Al is het alleen al doordat een man nog altijd percentages meer verdient dan een vrouw met dezelfde functie.



Mannen gooien hun mannelijkheid niet in de strijd? Laat me niet lachen.



Alleen ik ben het eens met Zwagerman dat de reactie van vrouwen niet hoeft te zijn dat ze diezelfde masculiene houding overnemen om het te kunnen maken. Wij kunnen teruggrijpen op eigen waarden en kwaliteiten, en kunnen vrouwelijk blijven

én meer doen dan een leuk webshopje beheren.



Het kan alleen als anderen het toelaten. Verder word ik niet warm of koud van genoemde heren.



Maar goed, ik ambieer ook geen carrière als in een betaalde baan, vandaar dat ik er ook geen kont verstand van heb.
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat ik jammer vind. Ze zat op d'r twitter lekker af te geven op dit topic. Alleen de startvraag heeft ze het niet over.



Waarom doet zo onwijs neerbuigend over ondersteunend personeel?
Ik vind dit zo'n gave foto, van Poetin:



Alle reacties Link kopieren
ieuwww!



Marianne zit trouwens maandag bij P&W. Boeltje is verschoven ivm kadaffi.
Alle reacties Link kopieren
Ha ik wilde net zeggen... er is nu toch wel iets belangrijkers te bespreken dan dat boek
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:Maja82 schreef op 20 oktober 2011 @ 17:07:

Weet je wat ik jammer vind. Ze zat op d'r twitter lekker af te geven op dit topic. Alleen de startvraag heeft ze het niet over.



Waarom doet zo onwijs neerbuigend over ondersteunend personeel?





echt? wat een muts



(ik heb geen idee, wat twittert ze dan? ik twitter niet, want..tja, ambitieloos)
maar goed, ik wens marianne Z, veel geluk, ik heb vandaag pas voor het eerst van het mens gehoord en ben er nu al klaar mee.

Ik ga eens wat aan het eten doen (nee, ik zit niet hele dag thuis met de kindjes, ik heb gewoon een weekje vrij, ik wil het even gezegd hebben)
Alle reacties Link kopieren
toch een antwoord. Fijn. Zal de site eens gaan bekijken. Boek leen ik wel.
quote:Starshine schreef op 20 oktober 2011 @ 17:28:

[...]





echt? wat een muts



(ik heb geen idee, wat twittert ze dan? ik twitter niet, want..tja, ambitieloos)



Voor Star!



* * * * *



mariannezw Marianne Zwagerman

En dat is niet neerbuigend, maar gewoon een feit. Bloeddoddige vrouwen moet de minder ambitieuzen niet van hun werk beroven. #koffiehalen

20 minutes ago



mariannezw Marianne Zwagerman

Bloeddoddige vrouwen roep ik wel op om een prinsesje te zijn. Dus niet zelf koffie halen en kopietjes maken. Daar ben je te duur voor.

21 minutes ago



mariannezw Marianne Zwagerman

Geen enkel bedrijf is gebouwd op alleen maar carrière makers. Je hebt ook mensen nodig die de koffie halen en de kopietjes maken.

21 minutes ago



mariannezw Marianne Zwagerman

In mijn boek een uitgebreider antwoord. Maar ik respecteer dat niet iedereen carrière wil maken. Sterker nog, dat juich ik toe.

22 minutes ago



mariannezw Marianne Zwagerman

Oh, de viva meisjes vragen om een serieus antwoord. Waarom ik neerbuigend doe over ondersteunend personeel. Dat doe ik niet.



* * * * *
aha, tnx SG



'vivameisjes' neuh, dat is ook niet neerbuigend.



Nou ja, laat ik er maar om lachen
Alle reacties Link kopieren
Wat pas echt grappig is dat dit topic hoger komt in de google resultaten dan haar eigen website
Tuurlijk!



En nu ga ik koken voor mijn man en mij, da's vast niet bloeddoddig-verantwoord maarja, #deheledagkoffieenkopietjeshalenmaaktnoueenmaalhongerig
slotje dan maar?
Alle reacties Link kopieren
Nix geen slotje. Eerst eens im het boek en op de site lezen hoe om respectvol om te gaan met je medewerkers. Wordt vervolgt.
ik ga dat boek niet kopen zeg, ik krijg nu al jeuk
Alle reacties Link kopieren
Nee, als je medeoprichter van PowNed bent en een boekje hebt geschreven, dan heb je lekker wat bereikt in deze wereld. Kunnen Bill Gates en Nelson Mandela nog een puntje aan zuigen.



Muts.
Alle reacties Link kopieren
O mèn, wat heb ik een zin om koffie voor deze dame te halen...
Alle reacties Link kopieren
...en om 'm dan gloeiend heet en tergend langzaam in haar kekke zakelijke bloesje leeg te gieten.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, ga ook maar even een hap te eten op tafel zetten, hopelijk ben ik daar niet te duur voor.
quote:plukjepulk schreef op 20 oktober 2011 @ 10:44:

Oke,

Misschien waren haar uitspraken over ondersteunend personeel wat neerbuigend, toch zit er wel wat in het verhaal dat (te)veel vrouwen nog geen carriere dúrven te maken en dat het onderlinge 'vrouwenvenijn' daar ook een steentje aan bijdraagt... (want wat je ook doet, de halve wereld heeft er altijd een negatieve mening over.. wel of geen kinderen, wel of geen borstvoeding, wel of geen carriere enz)

Ik begrijp wel dat sommige vrouwen daar uit willen ontsnappen.

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar dat boek.Ja ik ook, want het is wel duidelijk uit dit topic dat vrouwen de krabbenmand nog steeds graag gebruiken bij andere vrouwen .
Alle reacties Link kopieren
Boodschappenlijstje voor morgen



Designual jas

King Louis jurkje

en niet te vergeten de 3/4 witte legging
quote:ondernemer schreef op 20 oktober 2011 @ 11:33:

Deze hele topic krijgt een hoog 'shoot the messenger' gehalte.



Heleen Mees en Marianne Zwagerman hebben gewoon een punt: op basis van enkele feiten kun je concluderen dat relatief veel vrouwen in Nederland best gemakzuchtig zijn. In vergelijking met veel andere Westerse landen is de arbeidsdeelname van vrouwen in Nederland vrij laag. En ondanks dat we ons best doen om barrières op te ruimen, blijft deze ook vrij laag. Ongeveer de helft van de vrouwen is niet economisch zelfstandig. En dat ondanks allerlei maatregelen en ontwikkelingen, zoals meer kinderopvang, mannen die vaker dan vroeger korter gaan werken en het huishouden waaraan dankzij allerlei innovaties structureel steeds minder tijd aan wordt besteed.



De vraag of Marianne Zwagerman wel of niet 's ochtends een laag mascara op haar gezicht moet plamuren lijkt me verder niet zo heel relevant.







Zeer triest dat de meest zinvolle post van dit topic nu juist van een man komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven