Boerenacties op de snelweg

27-07-2022 22:07 976 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vandaag vol verbijstering gekeken naar de puinzooi die de boeren vandaag hebben aangericht op de snelweg. Nu zit ik Renze te kijken waar zo'n minkukel over het ongeluk dat door die boeren is ontstaan doodleuk zegt "ach, er gebeuren wel vaker ongelukken".
De politie heeft al gezegd dat ze waarschijnlijk niemand zullen gaan straffen want zogenaamd kunnen ze niet achterhalen wie hiervoor verantwoordelijk zijn.

Ligt het nu aan mij dat ik dat echt compleet gestoord vind?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Rispenser schreef:
27-07-2022 22:50
Begrip hoeft niet denk ik, maar je moet als groep keihard voor jezelf opkomen. Denk aan de toeslagenouders en de Groningers die daar onvoldoende de mogelijkheid toe hadden en zo 'n beetje vermorzeld zijn door dit en vorige kabinetten.
Dan nog vallen deze acties op geen enkele manier goed te praten. Levensgevaarlijke situaties creëren en mensen bedreigen (die überhaupt niks met de regelgeving te maken hebben) is van een heel andere orde dan keihard voor jezelf opkomen
Alle reacties Link kopieren Quote
Greebo123 schreef:
27-07-2022 22:56
terroristen zijn het. punt.
Exact, ik ben helemaal niet van het protesteren, maar ik zou hier toch echt een vuist tegen willen maken met alle weldenkende Nederlanders. We laten ons land toch niet lamleggen door een handje vol doorgesnoven boerenpummels?
Alle reacties Link kopieren Quote
Zitten ook een hoop "wakkeren/wappies" tussen hoor die vrolijk meedoen. Die hiervoor nog nooit uberhaupt een boer in het echt hebben gezien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Joelle1980 schreef:
27-07-2022 22:59
Zitten ook een hoop "wakkeren/wappies" tussen hoor die vrolijk meedoen. Die hiervoor nog nooit uberhaupt een boer in het echt hebben gezien.

Ja precies! Ik liep gisteren een rondje door een wijk waar veel kleine sociale huurwoningen staan en het viel me op dat er veel huizen waren met boeren zakdoeken aan de deuren e.d.. Deze mensen hebben waarschijnlijk nog nooit een boer of een boerderij gezien.
Joelle1980 schreef:
27-07-2022 22:59
Zitten ook een hoop "wakkeren/wappies" tussen hoor die vrolijk meedoen. Die hiervoor nog nooit uberhaupt een boer in het echt hebben gezien.

Er heerst gewoon heel veel enge onvrede en die mensen grijpen elke gelegenheid aan om te rellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was aan het zappen tot ik dus die malloot bij Renze zag. Wat zijn dat voor mensen???
Alle reacties Link kopieren Quote
Rispenser schreef:
27-07-2022 22:50
Begrip hoeft niet denk ik, maar je moet als groep keihard voor jezelf opkomen. Denk aan de toeslagenouders en de Groningers die daar onvoldoende de mogelijkheid toe hadden en zo 'n beetje vermorzeld zijn door dit en vorige kabinetten.
Dat snap ik op zich wel, maar de toeslagenaffaire kwam letterlijk uit het niets en de Groningers zijn valse beloftes gedaan.
Die zijn ook aan de boeren gedaan, maar een beetje boer had wel allang zien aankomen dat er een probleem ontstond. Al in de jaren 70 van de vorige eeuw, dus nu 50 jaar geleden, was duidelijk dat de intensieve veeteelt voor problemen zou gaan zorgen. Dat ze dan de leugens van bepaalde partijen voor zoete koek slikten omdat dat hen beter uitkwam en omdat die partijen door hun stemgedrag daardoor jarenlang die sprookjes konden ophangen, hebben ze zelf in stand gehouden.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb soms ook het idee dat sommige mensen eerst Pro Zwarte Piet waren, toen tegen de QR code en nu voor de boeren….
Alle reacties Link kopieren Quote
Milka schreef:
27-07-2022 22:59
Exact, ik ben helemaal niet van het protesteren, maar ik zou hier toch echt een vuist tegen willen maken met alle weldenkende Nederlanders. We laten ons land toch niet lamleggen door een handje vol doorgesnoven boerenpummels?
Precies. Ook ik ben totaal niet van het protesteren, maar je zou inmiddels toch wel een tegenreactie of iets verwachten.

Ongelooflijk dat dit nu al zo lang gaande is. En hoewel ik het verschrikkelijk sneu vind dat sommigen hun bedrijf/toekomstbeeld/levenswerk zien verliezen, ben ik al zo lang klaar met dit soort debielen.
Bizarre acties van die enge boeren. En nog veel enger vind ik dat de politie zegt er niks tegen te kunnen doen omdat ze niet weten wie het heeft gedaan. Lekker is dat zeg! Kom op, zet alles in wat je hebt om dit te stoppen. Dit kan toch niet? Lekker gesubsidieerd het land lopen vervuilen. Echt er zijn ook boeren die het wel snappen en die niet meedoen aan dit soort acties, maar een mooie kleine biologische boerderij hebben waarbij ze niet meer uitstoten dan ze zelf kunnen verwerken.

Ik vind de boeren verwend en egoïstisch en snap werkelijk niet hoe het kan dat zoveel mensen die enge boeren steunen.
Alle reacties Link kopieren Quote
koreana schreef:
27-07-2022 22:39
Moeten die tractoren dan ook tegenwoordig geen nummerplaat hebben? Zijn ze volgens mij net als een gewone auto gewoon te traceren.

Ik zie foto's voorbij komen van wegen waar je gewoon echt met goed fatsoen niet meer op kan doorrijden en ik zag een foto waarbij gewoon een enorme hoop zand, hooi en andere rommel op de weg lag onder een viaduct, met de schaduw daarvan nauwelijks zichtbaar bij schemer. Gewoon levensgevaarlijk.

Ik vind het echt van de zotte. Wat cuculuscanorus zegt, ze doen maar en als ze je dan in je gezicht spugen moet je ze nog dankbaar zijn ook.
Zo'n onzin, ze wisten al 50 jaar dat dit zo niet kon, ze weten al tig jaar dat dit er aan zat te komen en ze hebben jarenlang gestemd op partijen die smoesjes verkochten in de wetenschap dat het smoesjes waren. En er toch op stemmen. En nu de boel saboteren?

Ik vind de politie een enorme slappe hap wat dat betreft.
Helemaal mee eens.

Bovendien kan de groep veeboeren wel degelijk aansprakelijk worden gesteld als groep als individuen niet gevonden kunnen worden.
Dat is in art. 6:166 BW geregeld. Bovendien is het afplakken van je nummerbord ook strafbaar.

Ook heel raar dat Henk Bleker, de oud CDA-staatssecretaris van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie, verantwoordelijk voor de mislukte wet PAS die nu voor problemen zorgt (en al heeft gezorgd), zo buiten schot blijft. En door de boeren op handen wordt gedragen. Waarschijnlijk omdat ie melkveehouder is en voorzitter van die bond.
aardbei35 wijzigde dit bericht op 27-07-2022 23:15
12.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop echt dat de regering zijn poot stijf houdt en niet ingaat op de eisen van deze idioten.
Een beetje de opruimers gaan bedreigen, eigenlijk zou heel Nederland een week (of maand) veganistisch moeten gaan eten...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap ook niet dat ze niet harder aangepakt worden. Straks vliegt de veluwe in de fik of vallen er doden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Salopette schreef:
27-07-2022 23:12
Precies. Ook ik ben totaal niet van het protesteren, maar je zou inmiddels toch wel een tegenreactie of iets verwachten.
Ja, maar wie durft dat? Voor je het weet sta je met naam en adres op social media en krijg je een molotovcocktail door de ruit..

Ik snap ook niet dat de ministers niet terug komen van reces. Waar is Rutte? Er niet toch een stevig statement worden afgegeven dat de naar vol is en dat iedereen vervolgt gaat worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
koreana schreef:
27-07-2022 23:08
................. Al in de jaren 70 van de vorige eeuw, dus nu 50 jaar geleden, was duidelijk dat de intensieve veeteelt voor problemen zou gaan zorgen. Dat ze dan de leugens van bepaalde partijen voor zoete koek slikten omdat dat hen beter uitkwam en omdat die partijen door hun stemgedrag daardoor jarenlang die sprookjes konden ophangen, hebben ze zelf in stand gehouden.
Men heeft niet stilgezeten. Er is de afgelopen 40 jaar meer dan 60% stikstofreductie bereikt in de landbouw. En natuurlijk moet er meer gebeuren maar het is moeilijk uit te leggen dat er in Duitsland heel andere stikstofberekeningen worden gemaakt dan in Nederland.

Dit kabinet is onnodig op ramkoers. Men verschuilt zich achter de rechter, maar het woord stikstof komt niet eens voor in de gerechtelijke uitspraak.
Wat fout is hindert het hart, maar de waarheid brengt vreugdevolle kalmte -- Rumi
Alle reacties Link kopieren Quote
Rispenser schreef:
27-07-2022 23:16
Men heeft niet stilgezeten. Er is de afgelopen 40 jaar meer dan 60% stikstofreductie bereikt in de landbouw. En natuurlijk moet er meer gebeuren maar het is moeilijk uit te leggen dat er in Duitsland heel andere stikstofberekeningen worden gemaakt dan in Nederland.

Dit kabinet is onnodig op ramkoers. Men verschuilt zich achter de rechter, maar het woord stikstof komt niet eens voor in de gerechtelijke uitspraak.
Er valt voor de veeboeren uiteindelijk niks meer te boeren als we op oude voet gewoon verder gaan. Zij willen alle stikstofmaatregelen van tafel (terwijl ze al decennia weten dat dit eigenlijk niet kan) en zijn gewoon ondernemers en zo moeten we ze ook behandelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flashy schreef:
27-07-2022 23:14
Ik snap ook niet dat ze niet harder aangepakt worden. Straks vliegt de veluwe in de fik of vallen er doden.
Doden zijn er al. https://twitter.com/Raymond_vT/status/1 ... 2452432896
Wat fout is hindert het hart, maar de waarheid brengt vreugdevolle kalmte -- Rumi
Alle reacties Link kopieren Quote
Milka schreef:
27-07-2022 23:15
Ja, maar wie durft dat? Voor je het weet sta je met naam en adres op social media en krijg je een molotovcocktail door de ruit..

Ik snap ook niet dat de ministers niet terug komen van reces. Waar is Rutte? Er niet toch een stevig statement worden afgegeven dat de naar vol is en dat iedereen vervolgt gaat worden.
Dat wilde ik eerst in mijn OP schrijven. Waar is Rutte? Waar is het kabinet? Maar de vraag stellen is hem beantwoorden. Rutte zit ook tot aan zijn oksels in de reet van die boeren, die kijkt wel tien keer uit om zich uit te spreken. Hij heeft immers nog een recordje langstzittende premier te vestigen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Rispenser schreef:
27-07-2022 23:20
Doden zijn er al. https://twitter.com/Raymond_vT/status/1 ... 2452432896
Dit is stemmingmakerij. Onder elke beroepsgroep is het aantal zelfdodingen gestegen. Dat komt niet uitsluitend door dit nieuwe beleid.
Alle reacties Link kopieren Quote
In de mediterrane landen had het leger die boel waarschijnlijk al plat geslagen maar goed we zijn wat kleiner dan de meeste mediterrane landen en ons leger ook.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren Quote
AliM schreef:
27-07-2022 23:13
eigenlijk zou heel Nederland een week (of maand) veganistisch moeten gaan eten...
Wat een goed idee! Gewoon een stil en vreedzaam protest van normale Nederlanders. Niet door de confrontatie aan te gaan, maar door massaal dierlijke producten te laten staan. Ik doe mee!
Alle reacties Link kopieren Quote
aardbei35 schreef:
27-07-2022 23:17
Er valt voor de veeboeren uiteindelijk niks meer te boeren als we op oude voet gewoon verder gaan. Zij willen alle stikstofmaatregelen van tafel (terwijl ze al decennia weten dat dit eigenlijk niet kan) en zijn gewoon ondernemers en zo moeten we ze ook behandelen.
Ik denk dat 90% van de boeren beseft dat ze niet op de oude voet doorkunnen. Ze zijn gewend aan veranderingen en regels dus dat komt goed. Kijk ook naar de successen, meer dan 50% is niet niks. De natuur is ook hartstikke blij met de al bereikte reductie.

Maar er moet wel enige continuïteit zijn voor boeren. DIt voorgestelde beleid is een kaalslag. En dat is onnodig.

Wat voor perspectief biedt jij de boeren? Of geloof jij alleen in harde repressieve oplossingen?
Wat fout is hindert het hart, maar de waarheid brengt vreugdevolle kalmte -- Rumi
Alle reacties Link kopieren Quote
Milka schreef:
27-07-2022 23:29
Wat een goed idee! Gewoon een stil en vreedzaam protest van normale Nederlanders. Niet door de confrontatie aan te gaan, maar door massaal dierlijke producten te laten staan. Ik doe mee!
Want boeren verbouwen geen graan, groente en/of fruit?
Alle reacties Link kopieren Quote
huisduif schreef:
27-07-2022 23:35
Want boeren verbouwen geen graan, groente en/of fruit?
Deze acties worden gevoerd door de veeboeren, niet door akkerboeren en de tuinbouw.
Alle reacties Link kopieren Quote
huisduif schreef:
27-07-2022 23:35
Want boeren verbouwen geen graan, groente en/of fruit?
Jawel, maar die vormen toch ook geen probleem voor de stikstofdepositie? Het gaat met name over de stikstofuitstoot van de veestapel.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven