#BOOS DOCU: Terug naar je eige land

01-11-2018 19:33 799 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/watch?v=v1tjz6l7TGQ
In deze docu volgen we 5 kinderen die gedreigd uitgezet te worden of al uitgezet zijn. Dit door een niet werkend Kinderpardon. En zo zijn er in Nederland nog 400 kinderen in dezelfde situatie. Dit zijn kinderen van migranten/ vluchtelingen die hier geboren zijn of langer dan vijf jaar wonen. Zij lopen bewezen psychologische schade op als zij uitgezet worden naar hun land van herkomst (of dat van hun ouders). Daarom: een Kinderpardon dat wél werkt.
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
06-11-2018 11:16
Gebruna heeft wel gelijk dat er een extreme vorm van exotisme leeft onder de NPO.

Alles van ver is lekker, maar wat extra aandacht voor de problemen dichtbij is vaak teveel gevraagd en niet sexy genoeg om over door te zagen.

Doodgaan van de honger, verkrachtingen, bombardementen uitgevoerd op weerloze mensen...............
Hele andere koek dan oma die op 4 hoog woont en moeilijk kan lopen.
Een probleem, zeker wel, maar wel van een andere orde.
karin6789 schreef:
06-11-2018 11:32
Doodgaan van de honger, verkrachtingen, bombardementen uitgevoerd op weerloze mensen...............
Hele andere koek dan oma die op 4 hoog woont en moeilijk kan lopen.
Een probleem, zeker wel, maar wel van een andere orde.
Honger, verkrachtingen en moord komen ook in NL voor.
MarkSD schreef:
06-11-2018 11:16
Gebruna heeft wel gelijk dat er een extreme vorm van exotisme leeft onder de NPO.

Alles van ver is lekker, maar wat extra aandacht voor de problemen dichtbij is vaak teveel gevraagd en niet sexy genoeg om over door te zagen.

Grappig dat Carlson Tucker dezelfde vragen had als ik in dit topic over wat er goed is voor de kiezers om immigratie toe te staan. En weer niet verrassend krijgt hij geen antwoord, maar een emotioneel lulverhaal.

https://youtu.be/aFaJKX5zIqY?t=229

Overigens geldt voor kinderen die hier al 10 jaar of langer op 'onze' kosten naar school gaan dat het dan qua investering wel nuttig en interessant kan zijn om ze alsnog toe te laten.
Dit is in de eerste plaats niet waar, daar is wel degelijk aandacht voor. In de tweede plaats ontslaat dat je niet van nadenken over het probleem waar dit topic over gaat, namelijk de status van kinderen van asielzoekers.
kopjechino schreef:
03-11-2018 22:27
Echt onzin, ik heb ook in een paar maanden een sociale huurwoning gevonden/gekregen. Niet zo pessimistisch zijn en verder kijken dan je neus lang is. Veiligheid is een basisbehoefte, maar je kan echt niet normaal leven in zo'n centrum.
Wanneer krijg ik nu die tips van je hoe je binnen een paar maanden een sociale huurwoning krijgt? Ik vroeg er al een paar dagen geleden om, maar nog steeds heb je geen antwoord gegeven. Ik weet zeker dat je met die tips hier heel wat forummers van dienst kunt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Christel78 schreef:
06-11-2018 11:52
Dit is in de eerste plaats niet waar, daar is wel degelijk aandacht voor. In de tweede plaats ontslaat dat je niet van nadenken over het probleem waar dit topic over gaat, namelijk de status van kinderen van asielzoekers.
De status van de kinderen is die van hun ouders: afgewezen dus illegaal.
En dat is de ouders waarschijnlijk ook al lang bekend.
Als de kinderen mogen blijven, blijven ook de ouders.
En komt er misschien nog meer familie in het kader van 'gezinshereniging' (opa/oma) of 'gezinsvorming'(bruid).

In 1960 bestond de wereldbevolking uit 3.000.000.000 (is 3 miljard) mensen.
Halverwege 2017: gegroeid naar 7,5 miljard
Over 20 jaar (2037) verwacht: 9 miljard (middenvariant VN bevolkingsprognose)

Nederland - 1960: 11.417.000 inwoners
In 2017 gegroeid naar: 17.081.599
In 2040 verwacht: 18.293.320

Ofwel: tussen 'nu' en plm. 2040 zal de NL-se bevolking groeien met plm. 1.200.000
de wereldbevolking zal in diezelfde periode stijgen met plm. 1.500.000.000 mensen

Het is allemaal passen en meten. Daarom zijn er regels gemaakt.
Waar leg je de grens als je -voor mensen die de regels overtreden- steeds opnieuw uitzonderingen gaat maken.
Zodat je de mensen die je volgens de regels zou willen en kunnen helpen op moment X de deur moet gaan wijzen?
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
06-11-2018 11:41
Honger, verkrachtingen en moord komen ook in NL voor.
Geen honger waar je aan dood gaat.
Geen verkrachtingen op grote schaal door rebellen (zoals in Afrika)
Geen moorden door willekeurige bombardementen.
Bovendien hebben wij een goed functionerend rechtssysteem waarbij verkrachters en moordenaars opgespoord worden en voor het gerecht gedaagd worden.
Weer geen vergelijk dus.
karin6789 schreef:
06-11-2018 11:32
Doodgaan van de honger, verkrachtingen, bombardementen uitgevoerd op weerloze mensen...............
Hele andere koek dan oma die op 4 hoog woont en moeilijk kan lopen.
Een probleem, zeker wel, maar wel van een andere orde.
De mensen die uitgewezen worden, hadden allemaal geen last van honger, verkrachtingen of bombardementen. Om met de woorden van Dijkhof te spreken: “En dus?”.
Pientjexxxx schreef:
06-11-2018 18:40
De mensen die uitgewezen worden, hadden allemaal geen last van honger, verkrachtingen of bombardementen. Om met de woorden van Dijkhof te spreken: “En dus?”.
Lekker vanuit je warme luie stoel, beetje stoer doen over mensen die het hoe dan ook minder hebben dan jij.
Het-groepje schreef:
06-11-2018 20:01
Lekker vanuit je warme luie stoel, beetje stoer doen over mensen die het hoe dan ook minder hebben dan jij.
Ze komen uit een veilig gebied en daar gaat het om. Het is niet de bedoeling dat mensen in Nederland opgevangen worden, omdat ze een comfortabeler leven willen. Daar is het vluchtelingenverdrag niet voor.
Pientjexxxx schreef:
06-11-2018 15:41
Wanneer krijg ik nu die tips van je hoe je binnen een paar maanden een sociale huurwoning krijgt? Ik vroeg er al een paar dagen geleden om, maar nog steeds heb je geen antwoord gegeven. Ik weet zeker dat je met die tips hier heel wat forummers van dienst kunt zijn.
Lijkt me handig om dat in een nieuw topic te doen, in plaats van hier verstopt, wat ook nog eens off-topic is.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
06-11-2018 20:01
Lekker vanuit je warme luie stoel, beetje stoer doen over mensen die het hoe dan ook minder hebben dan jij.
Mag dat niet?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Phineas schreef:
06-11-2018 21:39
Lijkt me handig om dat in een nieuw topic te doen, in plaats van hier verstopt, wat ook nog eens off-topic is.
Om nu een nieuw topic te openen, terwijl er waarschijnlijk toch geen antwoord komt, is ook weer zoiets.
karin6789 schreef:
06-11-2018 17:18
Geen honger waar je aan dood gaat.
Geen verkrachtingen op grote schaal door rebellen (zoals in Afrika)
Geen moorden door willekeurige bombardementen.
Bovendien hebben wij een goed functionerend rechtssysteem waarbij verkrachters en moordenaars opgespoord worden en voor het gerecht gedaagd worden.
Weer geen vergelijk dus.
En die paar Nederlanders op de wereld zijn verplicht alle ellende die 4 miljard anderen veroorzaken op te lossen? Dat vind ik een raar standpunt.

Zoals Pientje schrijft is de wens tot een comfortabel leven geen reden voor asiel.
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
06-11-2018 23:10
En die paar Nederlanders op de wereld zijn verplicht alle ellende die 4 miljard anderen veroorzaken op te lossen? Dat vind ik een raar standpunt.

Zoals Pientje schrijft is de wens tot een comfortabel leven geen reden voor asiel.
En wat nog vreemder zou zijn, is wanneer men het ongewenste gedrag van de ouders zou honoreren.
Die ouders wonen/leven voorlopig dus al een jaar of 5 tot 10 hier terwijl zij weten dat hun verblijf in NL eindig zal zijn (en weten dat zij het al jaren oprekken) omdat zij geen recht op asiel hebben.
En dan nu emotionele chantage inzetten over het hoofd van hun eigen kinderen.

Sneu ook voor die kinderen uit die reportage.
Hoe kijkt een nu 9-jarig kind over een aantal jaren tegen deze hele situatie aan?
Hoeveel respect hebben die kinderen dan nog voor hun ouders?
Een kind van 9 jaar is niet gek.
Natuurlijk doet/zegt dat kind nu nog wat de ouders willen, maar ik vraag mij echt af hoe zij zich later zullen voelen over ‘wat-vooraf-ging’, het interview zelf en het hele circus daaromheen, wat zijn ouders hem leerden over wat terugkeren zou betekenen, de vraag waarom zijn ouders naar NL reisden en zij niet (eerder) terug zijn gegaan toen zij hun afwijzing vernamen, etc.

Maar goed, Tim Hofman heeft zijn aandachtsmomentje gehad.

Overigens (vraag het ze maar eens) vinden kinderen van die leeftijd het heel gek als het zo zou zijn dat je zomaar met je ouders in een ander land kunt gaan wonen.
Dat je tijdelijk een veilig plekje elders zoekt als er oorlog of andere dreiging is, dat snappen kinderen wel – en daarvan vinden kinderen ook dat je elkaar (m.n. buurlanden) moet helpen.

Geen enkel kind van een jaar of 9 vindt het logisch dat een gezin uit NL naar China of zo zou gaan als er hier in NL dreiging is. Chinezen zouden ons wellicht tijdelijk opvangen, maar niemand zou het daar logisch vinden dat iedere Europeaan ‘dus’ maar recht heeft op vestiging in China, inclusief het sociale systeem, als er ergens in Europa oorlog zou zijn….

Ik denk serieus dat die kinderen en hun ouders, hoe dan ook, in de toekomst meer last dan gemak van deze actie zullen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Harbers is ‘ook een mens’, maar piekert niet over kinderpardon


Quotes van AD

https://www.ad.nl/politiek/harbers-is-o ... ~a8aafa74/

Hele opluchting om dit vanmorgen te lezen.
Hoeveel handtekeningen er de komende maanden ook op zijn bureau belanden: er komt geen nieuw kinderpardon, stelt staatssecretaris Mark Harbers. 'Voor de kinderen is het natuurlijk zielig.’
Hij geeft ook expliciet aan dat de ruim 200.000 handtekeningen geen verschil zullen uitmaken. Dat de zorg voor diegene die wel rechten hebben al kostbaar genoeg is. Dat als ouders het anders hadden gewild, geen pijn bij hun kinderen, ze dat eerder hadden moeten bedenken. Harbers lijkt met zijn uitspraken nu de aachterafkamertjes voor te willen zijn. Hij kiest gelukkig in het openbaar de keuze om direct en eerlijk te reageren.

Harbers: ,,Natuurlijk begrijp ik de emotie. Ik ben ook een mens. Maar nogmaals: we hebben in het regeerakkoord afgesproken dat we een plek reserveren voor de mensen die het nodig hebben. En in deze gevallen bepalen de spelregels dat daar geen sprake van is.”
Tim heeft het natuurlijk zelf extra verbruid, in het weekend kozen al meerdere bewindspersonen de zijde van Harbers. Dat was bij het vorige geval wel anders. Toen werd in het geniep aan zijn poten gezaagd!

Ook Tim Hofman koos voor de kracht van het beeld. Hij trok met het 8-jarige Iraakse jongetje Nemr naar de Tweede Kamer, om politici het lot van het mannetje onder de neus te wrijven. Harbers’ partijgenoot Cora van Nieuwenhuizen, minister van Infrastructuur en Waterstaat, stelde dit weekeinde dat Hofman daarmee een jong asielkind ‘heeft gebruikt’ om de publieke opinie te beïnvloeden.

Dat deels de bevolking ook verdeeld is bleek al. MAar Harbers gaf ook aan dat dit dossier weer bekeken is en niet voldoende schrijnend werd bevonden.

Helaas nog geen expliciete uitspraak cq keuze in dat andere rare hete hangijzer dat pact van M. Ook prullenbak in zou ik zeggen!
Jij ook 100% legaal in Nederland? Wat denk jij nu als je dit leest? De toon maakt de muziek. Op heldere toon geef ik mijn aversie tegen illegaliteit aan. Dat is MIJN mening.
Alle reacties Link kopieren
Gebruna schreef:
07-11-2018 01:25
En wat nog vreemder zou zijn, is wanneer men het ongewenste gedrag van de ouders zou honoreren.
Die ouders wonen/leven voorlopig dus al een jaar of 5 tot 10 hier terwijl zij weten dat hun verblijf in NL eindig zal zijn (en weten dat zij het al jaren oprekken) omdat zij geen recht op asiel hebben.
En dan nu emotionele chantage inzetten over het hoofd van hun eigen kinderen.

Sneu ook voor die kinderen uit die reportage.
Hoe kijkt een nu 9-jarig kind over een aantal jaren tegen deze hele situatie aan?
Hoeveel respect hebben die kinderen dan nog voor hun ouders?
Een kind van 9 jaar is niet gek.
Natuurlijk doet/zegt dat kind nu nog wat de ouders willen, maar ik vraag mij echt af hoe zij zich later zullen voelen over ‘wat-vooraf-ging’, het interview zelf en het hele circus daaromheen, wat zijn ouders hem leerden over wat terugkeren zou betekenen, de vraag waarom zijn ouders naar NL reisden en zij niet (eerder) terug zijn gegaan toen zij hun afwijzing vernamen, etc.

Maar goed, Tim Hofman heeft zijn aandachtsmomentje gehad.

Overigens (vraag het ze maar eens) vinden kinderen van die leeftijd het heel gek als het zo zou zijn dat je zomaar met je ouders in een ander land kunt gaan wonen.
Dat je tijdelijk een veilig plekje elders zoekt als er oorlog of andere dreiging is, dat snappen kinderen wel – en daarvan vinden kinderen ook dat je elkaar (m.n. buurlanden) moet helpen.

Geen enkel kind van een jaar of 9 vindt het logisch dat een gezin uit NL naar China of zo zou gaan als er hier in NL dreiging is. Chinezen zouden ons wellicht tijdelijk opvangen, maar niemand zou het daar logisch vinden dat iedere Europeaan ‘dus’ maar recht heeft op vestiging in China, inclusief het sociale systeem, als er ergens in Europa oorlog zou zijn….

Ik denk serieus dat die kinderen en hun ouders, hoe dan ook, in de toekomst meer last dan gemak van deze actie zullen krijgen.

Ik denk ook dat de emotionele mishandeling die kinderen ondergaan en in de basis door hun ouders zelf worden/werden veroorzaakt, op termijn volledig tegen de ouders gaat werken. Trauma’s zullen het helaas vast op gaan leveren maar wij zijn als samenleving niet verplicht cq verantwoordelijk voor gedrag van de ouders. De Nederlandse ouders die dezelfde fouten maken worden zelfs nu al soms over het hoofd gezien. Dan moet je toch niet denken aan de schimmige wereld van illegaliteit en de vrijwillige keuze van ouders om hier te blijven. Ook al bezorgen zij hun kinderen trauma’s? Nederlandse ouders die beter in beeld zijn en dezelfde fouten maken kunnen tenminste nog geholpen worden. Helaas gaat dat al regelmatig mis!
Jij ook 100% legaal in Nederland? Wat denk jij nu als je dit leest? De toon maakt de muziek. Op heldere toon geef ik mijn aversie tegen illegaliteit aan. Dat is MIJN mening.
Alle reacties Link kopieren
https://youtu.be/POwChridsrs

René van der Gijp en Johan Derksen hebben er ook een mening over. En ik moet er om lachen.
Derksen heeft gewoon gelijk. Het is al moeilijk genoeg om goed beleid te voeren. Dan is Tim met zijn emo-tv alleen uit op goedkoop scoren.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
06-11-2018 21:36
Ze komen uit een veilig gebied en daar gaat het om. Het is niet de bedoeling dat mensen in Nederland opgevangen worden, omdat ze een comfortabeler leven willen. Daar is het vluchtelingenverdrag niet voor.

+1
MarkSD schreef:
07-11-2018 14:14
Derksen heeft gewoon gelijk. Het is al moeilijk genoeg om goed beleid te voeren. Dan is Tim met zijn emo-tv alleen uit op goedkoop scoren.
Eerst dacht ik dat de topictitel fout was geschreven, maar ondertussen heb ik begrepen dat “eige” bewust verkeerd gespeld is. Daarmee wil Tim Hofman blijkbaar iets suggereren en zoals het op mij overkomt, suggereert hij daarmee dat mensen die niet goed kunnen spellen en waarschijnlijk in zijn ogen dom zijn, degenen zijn die roepen dat die kinderen met hun ouders terugmoeten naar het land van herkomst. Alsof Tim Hofman en degenen die zijn mening delen intelligent en superieur zijn. Waarom zou je anders “eige” zonder “n” schrijven? Ik vind het maar een eng ventje. Hij was trouwens ook erg onbeschoft tegen Asscher toen deze hem aansprak op zijn niet zo nette actie om met een jong kind Dijkhof voor het blok te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Je was niet de enige hoor, de hele topictitel werd pas na google duidelijk. Tim had die kromme titel zelf populair gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Stil hier, is Tim uitgekotst? Die rare pieken en dalen in dat huidge snelle media
landschap.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
thedutchwiseguy schreef:
10-11-2018 19:42
Stil hier, is Tim uitgekotst? Die rare pieken en dalen in dat huidge snelle media
landschap.

Is oud nieuws
Gaat nu over #blokkeerfriezen, Pakistan en de TLP het uitgelekte telefoonnummer van Mark Rutte en de nieuwe zorgpremies
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
10-11-2018 21:01
Is oud nieuws
Gaat nu over #blokkeerfriezen, Pakistan en de TLP het uitgelekte telefoonnummer van Mark Rutte en de nieuwe zorgpremies

Owwww, ben je weekje op vakantie en loop je gelijk achter. Die zorgpremie kwam net per mail binnen, +4,5% schat ik. Dus onder gemiddeld denk ik.

Maar we gaan toch niet overvallen worden dor een halfslachtige Halbers?
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
thedutchwiseguy schreef:
10-11-2018 21:16
Owwww, ben je weekje op vakantie en loop je gelijk achter. Die zorgpremie kwam net per mail binnen, +4,5% schat ik. Dus onder gemiddeld denk ik.

Maar we gaan toch niet overvallen worden dor een halfslachtige Halbers?
Ik denk dat hij dit keer voet bij stuk houdt. Hij trekt nog steeds de haren uit zijn hoofd na dat pardon voor Howick en Lily.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven