#BOOS DOCU: Terug naar je eige land

01-11-2018 19:33 799 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/watch?v=v1tjz6l7TGQ
In deze docu volgen we 5 kinderen die gedreigd uitgezet te worden of al uitgezet zijn. Dit door een niet werkend Kinderpardon. En zo zijn er in Nederland nog 400 kinderen in dezelfde situatie. Dit zijn kinderen van migranten/ vluchtelingen die hier geboren zijn of langer dan vijf jaar wonen. Zij lopen bewezen psychologische schade op als zij uitgezet worden naar hun land van herkomst (of dat van hun ouders). Daarom: een Kinderpardon dat wél werkt.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-11-2018 21:38
Ik ervaar Nederland als extreem veel drukker geworden in de afgelopen 20 jaar. Bovendien zijn er voor de huidige bevolking al niet genoeg huurhuizen.
Woningnood is er altijd geweest. In de tijd van mijn ouders was het gewoon om na je huwelijk nog een tijdje bij je ouders in te wonen. In de jaren tachtig had je de krakers en “geen woning, geen kroning”. En nu zijn er heel veel meer eenpersoonshuishoudens. Zullen we scheiden maar weer moeilijker gaan maken zodat de woningnood iets minder wordt?
Alle reacties Link kopieren
LizPair schreef:
01-11-2018 21:43
Stel je toch niet zo aan. Hoeveel pardonnen hebben we dan gehad? 400 kinderen, laat het 4000 of zelfs 40.000 zijn. Je hebt wel een heel slecht gevoel voor proporties als je denkt dat dat een probleem is.
Nogmaals zoals eerder vernoemd in dit topic, het gaat niet alleen om de kinderen maar om complete families.

Waar wil je alle extra woningen vandaan gaan halen?
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
01-11-2018 21:12
Hoezo? het valt toch op of niet dan. Mij wel in ieder geval. Linkse mensen zijn goed en mensen die er anders over denken zijn dom, dat willen ze benadrukken.
Gelukkig ben jij hartstikke rechts. En ben je dus ook tegen alle vormen van sociale zekerheid. Of ben je eigenlijk alleen maar rechts op het gebied van immigratie? (Een beetje zoals de PVV: altijd zeuren over links maar behalve op het gebied van immigratie nog linkser dan de SP zijn)
bethweeter schreef:
01-11-2018 21:53
Woningnood is er altijd geweest. In de tijd van mijn ouders was het gewoon om na je huwelijk nog een tijdje bij je ouders in te wonen. In de jaren tachtig had je de krakers en “geen woning, geen kroning”. En nu zijn er heel veel meer eenpersoonshuishoudens. Zullen we scheiden maar weer moeilijker gaan maken zodat de woningnood iets minder wordt?
De woningnood is nu wel erg problematisch geworden. We blijven grote stromen immigranten binnen krijgen, niet alleen asielzoekers, maar ook arbeidsmigranten en al deze mensen hebben ook huisvesting nodig. Dat gaat natuurlijk wel wringen. Voor ieder jaar 100.000 extra mensen (het migratiesaldo) hier, moet je heel veel extra woningen bouwen. Dat komt dus bovenop het aantal woningen dat er sowieso al gebouwd moet worden. Het blijkt nu dat daar niet tegenaan te bouwen is.
Alle reacties Link kopieren
LizPair schreef:
01-11-2018 21:43
Stel je toch niet zo aan. Hoeveel pardonnen hebben we dan gehad? 400 kinderen, laat het 4000 of zelfs 40.000 zijn. Je hebt wel een heel slecht gevoel voor proporties als je denkt dat dat een probleem is.
Het 1e generaal pardon was in 2006/2007, er hebben toen een heleboel mensen uit coulance een pardon gekregen omdat het schrijnend was dat ze buiten de regeling vielen.
In totaal kregen toen rond de 27.000 mensen een generaal pardon, los van de mensen die "gewoon succesvol" de procedure doorliepen.

Dat er al sinds 2000/2001 over het anders inrichten van de procedure wordt gesproken juist om de schrijnende situaties tegen te gaan maakt de discussie wel lastig.

Niemand wil een kind ontwortelen of traumatiseren, dat wil niet zeggen dat we eindeloos in kunnen schikken met zn allen.
In de randstad is de problematiek en het gevolg waarschijnlijk meer merkbaar dan in regio's waar blijkbaar niet merkbaar is dat het drukker geworden is.
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
01-11-2018 21:24
Inderdaad mensen willen het probleem niet zien, bagatelliseren alles en denken dat mensen die hier ILLEGAAL zijn recht hebben op een status (?)
Zijn al die kinderen waar het hier over gaat wel illegaal in Nederland? Houden ze zich allemaal niet aan de procedures die het mogelijk maken om jarenlang in beroep te gaan?
Alle reacties Link kopieren
ollieopviva schreef:
01-11-2018 21:52
Wat is er mis met een ruil?
De 400 kinderen kunnen blijven en daarvoor in ruil word illegaal verblijf strafbaar en kunnen de burgemeesters overlast gevende illegalen legaal gaan vast zetten.

In de regeer akkoord staat duidelijk wat het kinderpardon niet verruimt gaat worden dus zal er politiek onderhandeld moeten worden.
Die partijen in de tweede kamer zitten er wel namens heel veel burgers die ook willen dat die kinderen naar hun thuisland gaan.
Wat mij betreft is er niks mis met een ruil als er maar iets gebeurt om deze kinderen te helpen.
En dan niet van de wal in de sloot maar structureel.
bethweeter schreef:
01-11-2018 21:55
Gelukkig ben jij hartstikke rechts. En ben je dus ook tegen alle vormen van sociale zekerheid. Of ben je eigenlijk alleen maar rechts op het gebied van immigratie? (Een beetje zoals de PVV: altijd zeuren over links maar behalve op het gebied van immigratie nog linkser dan de SP zijn)
Ik stem geen PVV dus nee ik ben niet linkser op welk gebied dan ook van de PVV, het valt mij gewoon elke keer wel op, dat vervelende linkse toontje, kijk mij eens deugen, elke keer weer, en ja daar heb ik een bloedhekel aan.
Alle reacties Link kopieren
shifty schreef:
01-11-2018 21:52
Dat je met elkaar op een kluitje gaat zitten moet je zelf weten. Dat hoeft natuurlijk niet als dat niet wil. Dat is gewoon een keuze. Als jij die keuze maakt moet je niet anderen kwalijk nemen dat ze dezelfde keuze maken. Als jij rustig wil wonen dan kan jij rustig wonen, ook in Nederland.

Het is volslagen onzin om te zeggen dat Nederland te vol is. En dat afwentelen op kinderen is helemaal gek.
Dit meen je serieus? Je denkt dat het mijn keuze is om zo te wonen? Sorry maar dit toont toch echt aan dat je een beetje wereldvreemd bent.
LizPair schreef:
01-11-2018 21:48
We zitten hier op het Viva-forum; sterke vrouwen, vaak ook sterke moeders die hun mannetje staan, die niet zomaar een nee aangeven, die vechten voor wat ze willen.

Maar dat mogen alleen Nederlandse Viva-vrouwen blijkbaar.

Ik lees wel eens in de kranten dat moeders jarenlang vechten voor een beter behandeling van hun zieke kind ook al wordt deze niet vergoed of aangeboden. Ik zie moeders die jarenlang vechten om voogdij ook al moet het kind van de wet naar de geweldadige partner. Ik zie moeders die jarenlang vechten voor de rechten van hun transgender kind.

Maar negen jaar lang vechten om je kind het leed te besparen om in een onveilig en uitzichtloos land te wonen is natuurlijk 'gelukzoeken' en we moeten het niet hebben dat iedereen maar het beste gaat willen voor zijn kinderen.
Al die mensen komen niet uit een onveilig land, want anders hadden ze hier een verblijfsstatus gekregen. Armenie is gewoon veilig. Ik begrijp echt wel dat die mensen het proberen, maar dat wil niet zeggen dat wij ze hier toe moeten laten.

En nog even over moeders met een gewelddadige partner: realiseer jij je wel dat door het woningtekort in Nederland mishandelde vrouwen van ellende teruggaan naar hun mishandelende partner, omdat ze anders geen dak boven hun hoofd hebben? Zullen we dan eerst eens voor onze Nederlandse burgers zorgen, voordat we hier mensen gaan onderhouden die daar geen enkel recht op hebben?
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
01-11-2018 21:56
We blijven grote stromen immigranten binnen krijgen, niet alleen asielzoekers, maar ook arbeidsmigranten en al deze mensen hebben ook huisvesting nodig. Dat gaat natuurlijk wel wringen. Voor ieder jaar 100.000 extra mensen (het migratiesaldo) hier.
Stel je niet aan. Migratiesaldo is de helft en dalende: http://statline.cbs.nl/Statweb/publicat ... 23,33&VW=T

We hebben nog geen 20.000 asielaanvragen per jaar: https://www.vluchtelingenwerk.nl/sites/ ... iefste.pdf

En nee, niet iedereen blijft.

De rest van de nieuwkomers is dus 'gewoon' werkmigrant uit de EU of op uitnodiging.
bethweeter schreef:
01-11-2018 21:58
Zijn al die kinderen waar het hier over gaat wel illegaal in Nederland? Houden ze zich allemaal niet aan de procedures die het mogelijk maken om jarenlang in beroep te gaan?
Als de rechter zegt dat je terug moet zoals in het geval van die Armeense kinderen, en je moet terug dan ben je hier illegaal ja. Het elke keer recht hebben om te procederen, mede mogelijk gemaakt door links, moet stoppen, als je hier niet mag zijn en terug kan moet je ook terug ook al ben je een kind, Nederland kan niet alles opvangen want er komt geen eind aan.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
01-11-2018 21:53
Woningnood is er altijd geweest. In de tijd van mijn ouders was het gewoon om na je huwelijk nog een tijdje bij je ouders in te wonen. In de jaren tachtig had je de krakers en “geen woning, geen kroning”. En nu zijn er heel veel meer eenpersoonshuishoudens. Zullen we scheiden maar weer moeilijker gaan maken zodat de woningnood iets minder wordt?
Dan zijn jouw ouders nog niet zo oud of heeeel oud. Vroeger, waren er woningen genoeg hoor. Met begin 20 of nog jonger ging je trouwen en uit huis. Als je tot dik in de 20 thuis woonde was er wat mis met je of je bleef om voor je ouders te zorgen. In de jaren 70 was er eigenlijk geen woningnood meer.
NoName1983 schreef:
01-11-2018 22:01
Dit meen je serieus? Je denkt dat het mijn keuze is om zo te wonen? Sorry maar dit toont toch echt aan dat je een beetje wereldvreemd bent.
Ze kletst uit haar nek of ze provoceert. Ik gok op het laatste.
LizPair schreef:
01-11-2018 22:01
Stel je niet aan. Migratiesaldo is de helft en dalende: http://statline.cbs.nl/Statweb/publicat ... 23,33&VW=T

We hebben nog geen 20.000 asielaanvragen per jaar: https://www.vluchtelingenwerk.nl/sites/ ... iefste.pdf

En nee, niet iedereen blijft.

De rest van de nieuwkomers is dus 'gewoon' werkmigrant uit de EU of op uitnodiging.
Joh, lees even de cijfers van het CBS over de eerste 3 kwartalen van 2018. Ik heb al eerder een link geplaatst. Het migratiesaldo is onveranderd hoog en zelfs gestegen t.o.v. vorig jaar.

Zoals ik net al schreef komen er meer migranten binnen dan alleen vluchtelingen. Daarnaast kloppen de cijfers van vluchtelingenwerk niet, want het aantal nareizigers is niet meegeteld.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
01-11-2018 21:55
Gelukkig ben jij hartstikke rechts. En ben je dus ook tegen alle vormen van sociale zekerheid. Of ben je eigenlijk alleen maar rechts op het gebied van immigratie? (Een beetje zoals de PVV: altijd zeuren over links maar behalve op het gebied van immigratie nog linkser dan de SP zijn)
Ah je bent gelijk rechts als je tegen ongelimiteerde immigratie bent.
nina1966 schreef:
01-11-2018 22:02
Dan zijn jouw ouders nog niet zo oud of heeeel oud. Vroeger, waren er woningen genoeg hoor. Met begin 20 of nog jonger ging je trouwen en uit huis. Als je tot dik in de 20 thuis woonde was er wat mis met je of je bleef om voor je ouders te zorgen. In de jaren 70 was er eigenlijk geen woningnood meer.
Toen kun je nog met subsidie een leuke premie A-woning kopen die zelfs met 1 salaris te betalen was.
NoName1983 schreef:
01-11-2018 22:05
Ah je bent gelijk rechts als je tegen ongelimiteerde immigratie bent.
Laat lekker lullen, als het tegen de PVV is, is het goed toch? Dan deug je van links, ze mag haar stempel ophalen.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
01-11-2018 22:06
Toen kun je nog met subsidie een leuke premie A-woning kopen die zelfs met 1 salaris te betalen was.
Dat was meer jaren 80 toch? Toen kon je idd nog zonder giga salaris een huis kopen.
bethweeter schreef:
01-11-2018 21:48
Ik dacht al waar blijft ‘t maar geluk wordt het nu toch genoemd: “onbegrensde instroom”. Ja, daar is iedereen voor die deze groep kinderen een toekomst toewenst in het land waar ze geboren zijn en al negen jaar wonen. (Wat alleen maar kan omdat de procedures niet goed zijn)

Overigens je zei eerder in deze thread dat je zelf zo’n ‘exoot’ bent. Wat is dan de goede reden dat jij hier wel mag blijven en anderen niet? En dat is een oprechte vraag (ik vind dus niet dat jij maar het land uit moet of dat we ongelimiteerd mensen moeten toelaten).
Die procedures worden niet aangespannen door 'rechtse' mensen, he. Maar goed, ik vind ook dat dat afgewikkeld moet worden binnen een halfjaar EN gehandhaafd.

En ja, natuurlijk heb ik het over onbegrensd. Het is gewoon wiskunde hoor. Je kunt niet een begrensde inhoud vullen met een onbegrensd volume.

Er is geen goede regen voor mij om wel of niet te blijven. Daar gaat het ook niet om.
Nogal flauw om in het moderatortopic te gaan klagen over forummers die het niet met je eens zijn TO. Waarom open je dan dit topic?
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
01-11-2018 22:08
Laat lekker lullen, als het tegen de PVV is, is het goed toch? Dan deug je van links, ze mag haar stempel ophalen.
Ik word er echt een beetje moe van om als één of andere rechtse tokkie weggezet te worden. Misschien dat dan de argumenten opzij ofzo, geen idee waarom dit zo moet.
Pientjexxxx schreef:
01-11-2018 22:10
Nogal flauw om in het moderatortopic te gaan klagen over forummers die het niet met je eens zijn TO. Waarom open je dan dit topic?
Gadverdamme, ik lees nu die Bethweter die mijn woorden verdraait. Wat een goor stuk framing zeg.

Maar goed, zij staat aan de goede kant van de fatsoenskloof en dan mag het.

En maar zeiken dat Actueel wordt verziekt door zogenaamd rechtse meningen. Ongelooflijk.
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
01-11-2018 22:00
Ik stem geen PVV dus nee ik ben niet linkser op welk gebied dan ook van de PVV, het valt mij gewoon elke keer wel op, dat vervelende linkse toontje, kijk mij eens deugen, elke keer weer, en ja daar heb ik een bloedhekel aan.
Dan lees je iets anders dan ik; ik zie dat “deugen” niet. Ik heb het trouwens niet over PVV stemmen. Maar als je zo’n hekel aan links hebt, ben je dus ook tegen sociale zekerheid als uitkeringen en toeslagen want als er iets links is, is dat het wel. Ik neem aan dat je daar dus ook zo tegen tekeer gaat en dat graag afgeschaft ziet worden.
strikjemetstippels schreef:
01-11-2018 22:16
Gadverdamme, ik lees nu die Bethweter die mijn woorden verdraait. Wat een goor stuk framing zeg.

Maar goed, zij staat aan de goede kant van de fatsoenskloof en dan mag het.

En maar zeiken dat Actueel wordt verziekt door zogenaamd rechtse meningen. Ongelooflijk.
En maar te pas en te onpas racisme roepen. Armeniers zijn zelfs van hetzelfde ras als blank Nederlanders.

Zo kinderachtig om bij gebrek aan goede argumenten maar wild om je heen te gaan slaan en mensen met een andere mening voor racist en wat al nog niet meer uit te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven