Actueel
alle pijlers
Canalpride 2024
zaterdag 3 augustus 2024 22:43
Wie is er geweest en wat vond je ervan??
Voor ons 3de keer met onze non-binaire bigender kind.
Wat mij opvalt dat het weer drukker is geworden.
Overal waar wat te doen was na de boten parade lange wachtrijen
Ook bij toiletten lange rijen en wat ze daar voor durven vragen pffff
En op terrassen na weinig tentjes waar je wat te drinken kan halen en duur, zijn maar naar de appie gegaan om drinken te kopen.
MAAR wel reuze gezellig, en erg nodig dat dit er is, vooral om dat deze mensen steeds meer tegenwerking krijgen vanuit religieuze hoek.
Voor ons 3de keer met onze non-binaire bigender kind.
Wat mij opvalt dat het weer drukker is geworden.
Overal waar wat te doen was na de boten parade lange wachtrijen
Ook bij toiletten lange rijen en wat ze daar voor durven vragen pffff
En op terrassen na weinig tentjes waar je wat te drinken kan halen en duur, zijn maar naar de appie gegaan om drinken te kopen.
MAAR wel reuze gezellig, en erg nodig dat dit er is, vooral om dat deze mensen steeds meer tegenwerking krijgen vanuit religieuze hoek.
zondag 4 augustus 2024 09:52
zondag 4 augustus 2024 10:00
Ik liep er langs op weg naar de sportschool en heb niet één boot kunnen zien, niet eens een glimp, zo laaiend druk was het. Wel veel harde muziek. De sfeer was zoals alle jaren en voor zover ik kon beoordelen op basis van de korte glimp heel ontspannen en relaxed. Voor mij is het qua lawaai en drukte een soort tweede Koningsdag (de hele dag zo’n doffe dreun op de achtergrond) maar voor de bezoekers is het duidelijk een bijzonder feest.
zondag 4 augustus 2024 10:01
Ik wil er al jaren heen maar de mega drukte houd me altijd een beetje tegen. Ik kan daar niet zo goed tegen, helaas. Maar ik vind het altijd geweldig om te zien op TV. Gisteren heb ik het gemist want ik moest werken maar ik ga het straks even terug kijken.
Wherever there is an unfortunate, God sends a dog.
zondag 4 augustus 2024 10:38
Ja geweest.
Dochter zag op tv dat het was en wilde heen. Dus waarom niet dachten we. Met de nz lijn stap je bij de vijzelgracht zo uit naast de parade en dochter kon op de brug vooraan staan en wij na 10 min ook. Heerlijk 1.5 uur staan kijken samen. Plassen bij la place waar geen rij was en nog met wat omzwervingen via de 9 straatjes weer richting huis. Prima middag, leuke sfeer en goed dat het er is. Was er al paar jaar niet geweest vanwege vakantie en kind wat te klein was met die drukte, maar nu kon het weer. Volgend jaar wil ze weer.
Dochter zag op tv dat het was en wilde heen. Dus waarom niet dachten we. Met de nz lijn stap je bij de vijzelgracht zo uit naast de parade en dochter kon op de brug vooraan staan en wij na 10 min ook. Heerlijk 1.5 uur staan kijken samen. Plassen bij la place waar geen rij was en nog met wat omzwervingen via de 9 straatjes weer richting huis. Prima middag, leuke sfeer en goed dat het er is. Was er al paar jaar niet geweest vanwege vakantie en kind wat te klein was met die drukte, maar nu kon het weer. Volgend jaar wil ze weer.
zondag 4 augustus 2024 17:26
Vroeger toen ik net uit de kast was ben ik 3x geweest. Met name samen met een groepje lesbisch meiden die ik via internet kende en dan spraken we daar af.
Maar inmiddels vind ik het z'n commerciële toestand. Met vooral grote merken die claimen zo open minded te zijn, maar dat de rest van het jaar niet altijd laten zien. En vooral ook veel bn'ers die vooral gezien willen worden. Het representeert al lang niet meer mij community. En is het vooral een soort carnavalsoptocht voor mensen uit de randstad. De rest van het jaar is NL ook niet meer zo open minded.
Maar inmiddels vind ik het z'n commerciële toestand. Met vooral grote merken die claimen zo open minded te zijn, maar dat de rest van het jaar niet altijd laten zien. En vooral ook veel bn'ers die vooral gezien willen worden. Het representeert al lang niet meer mij community. En is het vooral een soort carnavalsoptocht voor mensen uit de randstad. De rest van het jaar is NL ook niet meer zo open minded.
zondag 4 augustus 2024 17:37
Snap ik. Het idee erachter is mooi en belangrijk maar het commerciële aspect en de bizarre omvang maken het een soort volksfestival en ik ga sowieso niet voor mijn plezier de straat op als er massa’s mensen bijeen drommen en het lawaai oorverdovend is. Neemt niet weg dat veel mensen het fantastisch vinden en dat gun ik ze van harte. Maar ik kan me voorstellen dat jij, als je de eerste edities hebt meegemaakt, een beetje afknapt op het commerciële sausje.yoshe schreef: ↑04-08-2024 17:26Vroeger toen ik net uit de kast was ben ik 3x geweest. Met name samen met een groepje lesbisch meiden die ik via internet kende en dan spraken we daar af.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in