Carnaval festival is Racisme

30-01-2019 12:20 239 berichten
https://www.ad.nl/binnenland/van-racism ... ~addfb029/

En: losssss :proud:
Alle reacties Link kopieren
De Efteling past de populaire attractie Carnaval Festival aan na klachten over 'racistische poppen' http://a.msn.com/01/nl-nl/BBSWrjZ?ocid=se
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
30-01-2019 13:33
Die rode neuzen hadden ze al.

Afbeelding

Wie voelt zich door deze fantasie poppen aangesproken?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Bedjeindezon schreef:
30-01-2019 13:12
Kan je niet emigreren dan? Ik vindt het vooral een kutland door domme onderbuikroepers zoals jij. Denk aub eens na. De hele zorg en sociale stelsel zijn naar de klote door die vvd-pvv combi van de afgelopen 10 jaar. Ze gebruiken die paar procent probleemveroorzakende allochtonen als bliksemafleider. En juistde arme mensen die het sociale stelsel het hardst nodig hebben, trappen er met open ogen in.
Een politieke partij stemmen op basis van een comemrcieel dingetje van de Efteling... en dan gaan roepen dat het een kutland wordt. Ja gek zeg, man, man, man.
Kan je niet emigreren dan?

Dat is wel een heel makkelijke uitweg. Ik wil geen vluchteling zijn, ik ga vechten voor mijn land, niet als een watje het land uitvluchten.
Alle reacties Link kopieren
Wordt Sneeuwwitje en de zeven dwergen dan ook Sneeuwwitje en de zeven kleine mensen? Kleine mensen ervaren het vaak als zeer kwetsend om als dwerg te worden aangeduid.
Alle reacties Link kopieren
Als ik de schets zie dan vind ik de openingstitel al weer erg opruiend. En mensen die de schets niet zien die gaan op social media al weer los natuurlijk dat 'alles van ons afgepakt wordt in dit land' :bonk:

Ik vind de aanpassingen wel leuk eigenlijk. Het wordt gewoon een beetje opgefrist naar de huidige tijd.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
30-01-2019 14:04
Als ik de schets zie dan vind ik de openingstitel al weer erg opruiend. En mensen die de schets niet zien die gaan op social media al weer los natuurlijk dat 'alles van ons afgepakt wordt in dit land' :bonk:

Ik vind de aanpassingen wel leuk eigenlijk. Het wordt gewoon een beetje opgefrist naar de huidige tijd.
Ja joh, storm in een glas water.
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
30-01-2019 14:04
Als ik de schets zie dan vind ik de openingstitel al weer erg opruiend. En mensen die de schets niet zien die gaan op social media al weer los natuurlijk dat 'alles van ons afgepakt wordt in dit land' :bonk:

Ik vind de aanpassingen wel leuk eigenlijk. Het wordt gewoon een beetje opgefrist naar de huidige tijd.
precies, wat een gejank zeg
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Boekenwurm2016 schreef:
30-01-2019 13:21
Wat zal de volgende stap zijn...🤔 Op Hebban las ik een recensie over het stripalbum ‘Kuifje in Afrika’ dat werd ook rascistisch genoemd. Gelukkig kwam er een reactie 👍 van iemand anders.
Ik ben een enorme Kuifje fan maar 'Kuifje in Afrika' heeft racistische kenmerken. Het hangt van stereotypes en clichés aan elkaar, de Afrikanen die karikaturaal zijn uitgebeeld en krom spreken, het paternalistische gedrag van Kuifje, de aanbidding van de dorpelingen voor Kuifje...
Het moet uiteraard niet verboden worden en het hoeft ook niet een update te krijgen maar erkenning dat het gewoon een boek is waar veel racisme in voorkomt is wel belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Facebook wordt steeds minder populair, de rest van social media volgt hopelijk spoedig, wat een doorgeslagen gekkies met grote bekkies daar op twitter.
Alle reacties Link kopieren
Monsieur Cannibale is Holle Bolle Gijs niet https://www.volkskrant.nl/ts-b9e56b29 via @volkskrant
LOEP ME MAAR aub.
Leuke, nieuwe poppen zeg.

Ze moderniseren gewoon, niks mis mee. Gaan ze de rest van de werelddelen ook tzt aanpakken?
anoniem_366925 wijzigde dit bericht op 30-01-2019 14:24
0.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Van mij mag heel de Efteling tegen de grond om plaats te maken voor een tijdloos Disney Holland.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieve ingestudeerde tekst zegt meneer op. Allemaal keurig gekozen woorden :-D
sito1970 schreef:
30-01-2019 14:03
Kan je niet emigreren dan?

Dat is wel een heel makkelijke uitweg. Ik wil geen vluchteling zijn, ik ga vechten voor mijn land, niet als een watje het land uitvluchten.
OMG vechten nog wel, poehpoeh. Om een attractie.
Alle reacties Link kopieren
Wat gaan we tegen Disney doen?

Ik neem aan dat de Dierenbescherming toch wel tegen de commerciële uitbuiting van honden, varkens, katten, eenden, muizen, dingo's, kraaien, olifanten en ganzen is.

Oh, ik vergeet Clarabella, Karel en Klaartje nog.

Waarom is Dombo grijs? Misschien wil die liever blauw of groen zijn. Waarom dat stereotype grijs?
snoesje666 wijzigde dit bericht op 30-01-2019 15:24
7.91% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Disney was een antisemiet
Sommige Disneyfiguren zijn discutabel zoals de Surinaamse krab Sebastiaan die niet wil werken :proud:
En Aladdin is al opgekuist: in het eerste liedje is de verwijzing naar handen afhakken nu weg
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk doen om het moeilijk doen, aandachtsgeile media zoekers zijn het.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger liet ik dit gewoon voorbij gaan. Maar door het steeds benadrukken wat er allemaal verkeerd en racistisch is, zie ik een kramp ontstaan. IK zie bange mensen. bang dat ze discrimineren of anderzijds een groep benadelen ten opzichte van een andere groep. Dus houden we onze mond en openen deze enkel als we weloverwogen de correcte woorden gebruiken. Of we denken dat het mogelijk aanstoot kan geven, dus dan doen we het maar niet. En dan staan we stil en zijn we stil.
Eerlijk gezegd dacht ik dat Carnaval een parodie was, de wereld overtrokken in clichés. Maar als je alles weghaalt wat aanstoot kan geven, wat hou je dan nog over?
Life is short and hard, like a bodybuilding elf
Alle reacties Link kopieren
Voodoo Hoodoo van Carl Barks moet maar snel verboden worden.
Schandalig, dat superspannende verhaal met die arme Bombie de Zombie.

Er zijn al aanpassingen gedaan.
Vreemd dat Bopbop ineens een blank uiterlijk kreeg. Waarom niet in elk geval getint houden?

Met andere woorden, gezeik houd je altijd. Zelfs over al dan niet homosexuele teletubbies.

Afbeelding

Afbeelding
snoesje666 wijzigde dit bericht op 30-01-2019 15:36
0.21% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
sito1970 schreef:
30-01-2019 14:03
Kan je niet emigreren dan?

Dat is wel een heel makkelijke uitweg. Ik wil geen vluchteling zijn, ik ga vechten voor mijn land, niet als een watje het land uitvluchten.
voor nu, ben je eerst al eens verbannen van dit forum
Alle reacties Link kopieren
sito1970 schreef:
30-01-2019 12:57
Deze actie gaat Wilders en Baudet geen windeieren leggen, die gaan scoren.
Ach, als het er op aankomt zijn die lui toch te schijterig om verantwoordelijkheid te nemen. Eigenlijk zouden alle partijen een keer moeten weigeren om te gaan besturen zodat PVV en FvD wel moeten. Dan zijn we na 2 maanden van ze af.
Alle reacties Link kopieren
sito1970 schreef:
30-01-2019 12:57
Deze actie gaat Wilders en Baudet geen windeieren leggen, die gaan scoren.

De CDA draaikonten in het kinderpardon dossier gaan Wilders & Baudet aan een zege helpen.

Dit is tegen die tijd wel weer vergeten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
30-01-2019 15:21
En Aladdin is al opgekuist: in het eerste liedje is de verwijzing naar handen afhakken nu weg
Terwijl dat toch helemaal van deze tijd is in de oosterse wereld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven