Complottheorieen/ flatearthers/klimaatfascisme/ufo's/islam

06-03-2019 12:28 147 berichten
Feminisering van de samenleving, Gele hesjes, witte helmen, bilderberg, chemtrails, homofobie, antivaxxers, bijnadoodervaring, foodextremisme, devergelijkingvanvrouwenmetvarkerns, alle moslims zijn verkachters, vrouwen kunnen niet rijden en mannen worden valselijk beschuldigd van verkachting, abortus is moord in alle gevallen en vrouwen moeten hun plaats kennen, de elite wil ons dood, ufo's bestaan en trump is een held. Muzikanten indoctrineren ons met hun satanistische teksten en ons kraanwater is vergiftigd en we moeten eten als de inuit dus veel vlees en anders niets.
Autisme is te genezen, homoseksualiteit een afwijking, kanker bestaat niet en de aarde is plat.

De achterdocht (iedereen zit ons te bedonderen en iedereen wil ons oplichten) de doemdenkers (we gaan allemaal dood en de aarde is plat) en ons leven is 1 groot toneelstuk waar de elite aan de touwtjes trekt, wij denken dat we vrij zijn maar we zijn allemaal slaven.
We zijn allemaal dom gehouden en geindoctrineerd. En vrouwen moeten maar stoppen met denken en sowieso uit de politiek en terug hun moederdevrouw rol in want ze kunnen absoluut niet abstract denken. Niet een. Allemaal emotiekutten.

Nazi's, joden, 9-11, Soros, moslims, IS, Greenpeace, whatever, niks en niemand wordt gespaard.

Ik ben altijd al gefascineerd geweest door complotdenkers. Wat drijft ze? Waar halen ze de tijd en motivatie vandaan? Ik kan me soms verwonderen maar vaak ook opvreten. Hoe kunnen sommigen zoveel tijd aan iets besteden, zo niet open staan voor tegengeluiden, in alles de vijand zien en zo wantrouwend in het leven kunnen staan. Waar ging het mis?

Factchecken, zoals NRC dagelijks doet, heeft volgens Harambam weinig zin. „Feiten overtuigen diepgewortelde overtuigingen niet. Bovendien worden factchecks in de regel uitgevoerd door een sociale klasse die wordt gewantrouwd. Als zij dan met zogenaamde harde feiten aankomen is er een grote groep die ze al bij voorbaat wantrouwt.”

Dat maakt een gesprek per definitie onmogelijk. Ik heb wel eens geprobeerd zo'n gesprek open in te gaan uit interesse. Je weet wel, zoals je ook eens in je leven een gesprek hebt geprobeerd te voeren met een jehova. Maar elke keer word ik weer zo teleurgesteld. Er is gewoon echt geen doorkomen aan.
Dat frustreert me enorm.

Zitten hier ook complotdenkers en in welke complotten geloven jullie dan en waarom? En staan jullie ook open voor een gesprek met anders denkenden, heb je daar respect voor en is het soms zelfs mogelijk om op andere gedachten gebracht te worden?

Ik snap dat een gesprek met 2 overtuigingen ingewikkeld is want de ander zou de een willen ompraten om te geloven in het standpunt van hem. Onbevooroordeeld is niemand. Maar waarom gelooft de een zus en de ander zo. Hoe komt dit?

Louis theroux heeft ook een aantal fantastische docu's gemaakt over alternatieve levenswijze en ook over bijzondere groepen waaronder fascisten, en complotdenkers.

Hoe staan jullie hiertegenover?
Ik blijf namelijk gefascineerd.
anoniem_376869 wijzigde dit bericht op 06-03-2019 12:43
0.82% gewijzigd
Isabellarose- schreef:
06-03-2019 19:26
Oh Mijn God. Deze wilde ik jullie niet onthouden:

https://www.martinvrijland.nl/nieuws-an ... bin-laden/

:HA:
Sara9876 schreef:
06-03-2019 20:01
Wat ik vaak mis bij de complottheorien zijn de achterliggende redenen waarom overheden die dingen zouden doen. Wat zou de overheid willen bereiken door te zeggen dat de aarde een bol is? En ik ben ook altijd wel benieuwd wie of wat nu eigenlijk als elite wordt beschouwd.
Ja en waarom zou de elite iedereen willen uitmoorden? Waarom wil iedereen iedereen dood hebben. Wat is het doel van dingen in de doofpot houden, mensen dom willen houden, expres verkeerd voorlichten, voorliegen, iedereen vaccineren met shit die je ziek, autistisch en doodmaken.
Ikkuh niet snap.
Volgens the flatearthers is ons leven hier op aarde net een Trumanshow vs under the dome. We leven in een stolp en mensen zitten 24/7 op flighttrack om dat te 'onderbouwen'
Echt? Why?
Waarom zou niemand lullen, we de hele dag al eeuwenlang worden voorgelogen en hoezo is wiskunde en natuurkunde allemaal bullshit? Want aangeprate nonsens en Einstein was ook maar gewoon een domme gebrainwashte lulhannes. Manmanman.
Sara9876 schreef:
06-03-2019 20:01
Wat ik vaak mis bij de complottheorien zijn de achterliggende redenen waarom overheden die dingen zouden doen. Wat zou de overheid willen bereiken door te zeggen dat de aarde een bol is? En ik ben ook altijd wel benieuwd wie of wat nu eigenlijk als elite wordt beschouwd.
De elite is toch een soort van undercover buitenaards ras van de pleiaden wat ons al duizenden jaren onderdrukt en uitbuit toch?
Dat doen ze dmv vaccinatie en zo, want eigenlijk hadden we ook meer dna strengen en dan konden we wel duizend jaar oud worden- zie de bijbelteksten: daar heb je je bewijs haha!
Maar dmv genetische manipulatie hebben ze de mens gecreëerd, meer dan 100.000 jaar geleden, om goud voor hen te delven, want de aarde was de enige planeet met zo veel goud en dat moest gedolven worden en dus creëerden ze een slavenras naar hun evenbeeld, maar we mochten natuurlijk niet zo oud worden als zij, vandaar dat ze ons genetisch hebben aangepast...ze fokken expres de bloedlijnen en Beatrix en Obama zitten ook in het complot.
Daarbij doen ze ook aan satanistische rituelen met kleine kinderen, behalve Trump, die probeert dat hele zaakje nu eigenlijk in zijn eentje op te rollen, maar niemand begrijpt hem.
Duh, dat jullie dat niet weten zeg! :roll:

Waarom de flat earthers denken dat de wereld plat is zou ik echt niet weten.

De enige platte schijf tussen allerlei bollen zouden we dan zijn.

Ik denk voornamelijk dat ze zich heel ouderwets niet kunnen voorstellen dat je er niet van af valt als je op de kop hangt...zoiets.
Echte natuurkundedummies dus, nog nooit van newton gehoord of zo.
Alle reacties Link kopieren
Denk aan je hart Isabella. ;-D
What a nuanced anxiety
Oh ik hou ook van complottheorieën!! Bijvoorbeeld de illuminatie, heb ik me eens helemaal in verdiept. Lees mee
Ik vond het een paar jaar geleden leuk om de bron van complottheorieën te achterhalen.
Sara9876 schreef:
06-03-2019 20:01
Wat ik vaak mis bij de complottheorien zijn de achterliggende redenen waarom overheden die dingen zouden doen. Wat zou de overheid willen bereiken door te zeggen dat de aarde een bol is? En ik ben ook altijd wel benieuwd wie of wat nu eigenlijk als elite wordt beschouwd.
Ik heb dus eens gehoord dat de flat-earthers dus denken dat God de aarde plat heeft gemaakt, (een platte aarde kan niet uit een oerknal ontstaan, een ronde wel, zoiets).
Dus de achterliggende gedachte is dat de overheid niet wil dat wij dat weten omdat dat het bestaan van God zou bewijzen.
En de overheid wordt aangestuurd door satanisten,enz

Het is dus vaak religieus
Alle reacties Link kopieren
Ach, ik zag gisteren bij Morgan Freeman dat de Azteken elke dag wel iemand het leven uit sneden om te voorkomen dat de zon niet meer zou opkomen de volgende dag.

Dan is een internet theorie nog niet zo kwaad.

Bovendien blijkt een 'complot' toch regelmatig gewoon waarheid. Kijk eens naar de Netflix docu over de Mossad. Daar spreken oud agenten over zaken die je niet zou verwachten.
Babydonthurtme schreef:
06-03-2019 20:52
Ik heb dus eens gehoord dat de flat-earthers dus denken dat God de aarde plat heeft gemaakt, (een platte aarde kan niet uit een oerknal ontstaan, een ronde wel, zoiets).
Dus de achterliggende gedachte is dat de overheid niet wil dat wij dat weten omdat dat het bestaan van God zou bewijzen.
En de overheid wordt aangestuurd door satanisten,enz

Het is dus vaak religieus
Ik hoop eigenlijk op input van een serieuze flat earther, die moeten hier zijn! Want dit is veel te makkelijk scoren!
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb het net buiten even gecontroleerd en de aarde is inderdaad plat!
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
06-03-2019 13:52
Het zijn gekkies.

Maar, een grote maar, tegenbewijs leveren is soms moeilijker dan je denkt. Probeer een flat-earther maar met argumenten te overtuigen dat de aarde toch echt rond is. Het is moeilijker dan je denkt. Echt, probeer het maar!

Dus, hoe weet jij eigenlijk dat de aarde rond is? Wedden dat je er niet 1,2,3 een antwoord op hebt? Dat is dus de reden dat die gekkies er zo makkelijk in geloven dat de aarde plat is. Het is heel makkelijk aannemelijk te maken en nogal ingewikkeld om te ontkrachten zonder zelf met een raket de lucht in te schieten.


(disclaimer, ik twijfel er niet aan dat de aarde een enigszins afgeplatte ronde bal is, laat daar geen twijfel over bestaan!!!)
Niet 1,2,3 maar wel 10 antwoorden :mrgreen:

https://www.astroblogs.nl/2012/12/29/ti ... e-rond-is/
Fromnowon schreef:
07-03-2019 10:52
Niet 1,2,3 maar wel 10 antwoorden :mrgreen:

https://www.astroblogs.nl/2012/12/29/ti ... e-rond-is/
Antwoorden die nagenoeg niemand paraat heeft staan! Jij hebt er ook een youtube filmpje voor nodig. En dat is dus precies mijn punt. Het is makkelijk om te lachen om flat earthers, maar wij geloven ook maar wat ons verteld wordt.
Op Netflix is een documentaire over flat earth; "behind the curve" is de titel daarvan.

In die documentaire spreken ze van het Dunning-kruger effect:

Het dunning-krugereffect is een psychologisch verschijnsel. Het treedt op bij incompetente mensen die juist door hun incompetentie het metacognitieve vermogen missen om in te zien dat hun keuzes en conclusies soms verkeerd zijn.[1]

Incompetente mensen overschatten nogal eens hun eigen kunnen, en daardoor wanen ze zich bovengemiddeld competent. Mensen die werkelijk bovengemiddeld competent zijn, hebben daarentegen de neiging hun eigen kunnen te onderschatten. Minder competente mensen slaan zodoende hun eigen capaciteiten hoger aan dan zij die veel competenter zijn. Dat kan een verklaring zijn voor het gebrek aan intellectueel zelfvertrouwen waar sommige competente mensen mee kampen: zij gaan ervan uit dat anderen net zo capabel zijn als zijzelf. Incompetente mensen vergissen zich dus doordat ze zichzelf te hoog inschatten, terwijl competente mensen zich vergissen doordat ze anderen te hoog inschatten.[1]

Het verschijnsel is waargenomen door tal van filosofen, onder wie de Brit Bertrand Russell, die er het volgende over opmerkte: "In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn".[
Fromnowon schreef:
06-03-2019 21:02
Ach, ik zag gisteren bij Morgan Freeman dat de Azteken elke dag wel iemand het leven uit sneden om te voorkomen dat de zon niet meer zou opkomen de volgende dag.

Dan is een internet theorie nog niet zo kwaad.

Bovendien blijkt een 'complot' toch regelmatig gewoon waarheid. Kijk eens naar de Netflix docu over de Mossad. Daar spreken oud agenten over zaken die je niet zou verwachten.
Dat is ook deel van het probleem. Complotten bestaan ook gewoon, dus is het niet zo vreemd dat mensen ook complotten vermoeden waar ze niet zijn.
Phineas schreef:
07-03-2019 12:44
Dat is ook deel van het probleem. Complotten bestaan ook gewoon, dus is het niet zo vreemd dat mensen ook complotten vermoeden waar ze niet zijn.

Ik denk dat dat de juiste levenshouding is: Gewoon een beetje je schouder ophalen en verder gaan met je dagelijkse leven.

Veel mensen zijn naïef en lachen de complotdenkers uit zonder zelf echt te weten waarom, en veel mensen zijn juist overmatig wantrouwend en geloven in wildste theorieën.
kadanz schreef:
07-03-2019 14:27
Ik denk dat dat de juiste levenshouding is: Gewoon een beetje je schouder ophalen en verder gaan met je dagelijkse leven.

Veel mensen zijn naïef en lachen de complotdenkers uit zonder zelf echt te weten waarom, en veel mensen zijn juist overmatig wantrouwend en geloven in wildste theorieën.
Complotdenkers zijn even sneu als oogkleppers of slaapwandelaars. Helaas is het grootste deel van de maatschappij gebaseerd op klakkeloos aannemen van onzin waar men zich comfortabel bij voelt en verder totaal niets voor gedaan heeft...
Anti-complotdenkers zijn zelf ook complotdenkers...
Magister schreef:
07-03-2019 18:09

Anti-complotdenkers zijn zelf ook complotdenkers...
Heel interessante stelling!
kadanz schreef:
07-03-2019 07:44
Ik hoop eigenlijk op input van een serieuze flat earther, die moeten hier zijn! Want dit is veel te makkelijk scoren!
Ja, ik ben ook benieuwd hoor. Maar dit is wat ik gelezen heb!
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
07-03-2019 14:27
Ik denk dat dat de juiste levenshouding is: Gewoon een beetje je schouder ophalen en verder gaan met je dagelijkse leven.

Veel mensen zijn naïef en lachen de complotdenkers uit zonder zelf echt te weten waarom, en veel mensen zijn juist overmatig wantrouwend en geloven in wildste theorieën.
Dat lijkt inderdaad het beste.
Al is het wel soms irritant dat feiten geen feiten meer zijn.

En als bijv. het KNMI al gaat knoeien met klimaatcijfers uit het verleden terwijl Gekke Gerritje Hiemstra en zijn tv broers opeens zichzelf geen weermannetje maar 'klimaatdeskundige' gaan noemen met een eigen adviestoko, zakt toch weer je broek af.
Als het nou echt warmer was, was dat wel lekker geweest, maar nu niet.

https://www.destaatvanhet-klimaat.nl/20 ... -het-knmi/
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
06-03-2019 14:57
Nee joh, hij is rond. Zo rond als een pannenkoek.
Wat een onzin!
Iedereen weet toch dat de wereld een grote schijf is, die op de ruggen van 4 enorme olifanten ligt, en die olifanten staan op het schild van een enorme schildpad A’tuin.
When in doubt, the auditor is always right!
Turtles all the way down.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
06-03-2019 15:43
Inderdaad. Ik zie mijzelf graag als iemand met een wetenschappelijke inslag itt een gelovige inslag. Ik kan natuurlijk zeggen dat iemand die gelovig is, blind vertrouwd op hele oude en geredigeerde geschriften. Maar dat kan men ook rustig van bepaalde wetenschappelijke bevindingen/dogma's zeggen. Enfin, ik ga daar dus ook geen discussies over aan.
Dus een gelovige kan nooit ook vertrouwen hebben in de wetenschap.
Daar zullen ze van balen, in het Vaticaan. Hebben ze net een paar decennia terug de evolutietheorie van Darwin geaccepteerd en zien ze de oerknal ook best zitten.
When in doubt, the auditor is always right!
De wereld is een hallucinatie dan wel een hologram.
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
06-03-2019 20:28
De elite is toch een soort van undercover buitenaards ras van de pleiaden wat ons al duizenden jaren onderdrukt en uitbuit toch?
Dat doen ze dmv vaccinatie en zo, want eigenlijk hadden we ook meer dna strengen en dan konden we wel duizend jaar oud worden- zie de bijbelteksten: daar heb je je bewijs haha!
Maar dmv genetische manipulatie hebben ze de mens gecreëerd, meer dan 100.000 jaar geleden, om goud voor hen te delven, want de aarde was de enige planeet met zo veel goud en dat moest gedolven worden en dus creëerden ze een slavenras naar hun evenbeeld, maar we mochten natuurlijk niet zo oud worden als zij, vandaar dat ze ons genetisch hebben aangepast...ze fokken expres de bloedlijnen en Beatrix en Obama zitten ook in het complot.
Daarbij doen ze ook aan satanistische rituelen met kleine kinderen, behalve Trump, die probeert dat hele zaakje nu eigenlijk in zijn eentje op te rollen, maar niemand begrijpt hem.
Duh, dat jullie dat niet weten zeg! :roll:

Waarom de flat earthers denken dat de wereld plat is zou ik echt niet weten.

De enige platte schijf tussen allerlei bollen zouden we dan zijn.

Ik denk voornamelijk dat ze zich heel ouderwets niet kunnen voorstellen dat je er niet van af valt als je op de kop hangt...zoiets.
Echte natuurkundedummies dus, nog nooit van newton gehoord of zo.
Er is nu een serie op de zender History, Ancient Aliens, die hier helemaal op aansluit.
Mensen die overal het bewijs in zien dat de aarde eerder bezocht is door aliens en dat die de piramiden hebben gebouwd en zo.
Ik heb de hoeveelheid domheid precies 1 aflevering volgehouden.
When in doubt, the auditor is always right!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven