Actueel
alle pijlers
Complottheorieën
woensdag 28 november 2007 om 12:02
- Aids bestaat niet
- De aanslag van 9-11 op het Pentagon was niet met een vliegtuig
- De grote medische bedrijven houden bewust ziektes in stand
- De VS of Israel of weet ik veel wie zitten overal achter in een poging ons te manipuleren
- De films van Michael Moore, Al Gore en een paar anderen
- Ufo's bestaan maar worden verzwegen
- Elvis leeft
- etc.
Hoeveel van dergelijke doemscenario's en complottheorieën zien wij dagelijks voorbij komen? De meeste gestaafd met cijfers, redeneringen, voorbeelden, alternatieve verklaringen en uitspraken van wetenschappers. En daarna weer net zo hard tegengesproken door anderen die net zo overtuigend zijn met andere cijfers, redeneringen, verklaringen en wetenschappers. Waarna vooral felle woordenwisselingen uitbarsten tussen aanhangers die doorgaans van het niveau 'welles-nietes' zijn. En om het echt te weten, om de naar voren gebrachte argumenten van beide kanten echt te begrijpen, zal je minimaal een jarenlange studie moeten volgen of erg veel onderzoek moeten doen.
Voor mijn eigen vakgebied weet ik prima wat onzin is en wat niet. Maar van al die andere vakgebieden heb ik geen idee. En dan? Kies je dan iets wat goed klinkt? Of wat je toevallig graag wil geloven? Hoe word je zo'n fanatieke aanhanger? Is dat op meer gebaseerd dan dat je toevallig een partij gelooft? En hoe kies je de partij die je gelooft? Heeft iemand daar suggesties voor?
- De aanslag van 9-11 op het Pentagon was niet met een vliegtuig
- De grote medische bedrijven houden bewust ziektes in stand
- De VS of Israel of weet ik veel wie zitten overal achter in een poging ons te manipuleren
- De films van Michael Moore, Al Gore en een paar anderen
- Ufo's bestaan maar worden verzwegen
- Elvis leeft
- etc.
Hoeveel van dergelijke doemscenario's en complottheorieën zien wij dagelijks voorbij komen? De meeste gestaafd met cijfers, redeneringen, voorbeelden, alternatieve verklaringen en uitspraken van wetenschappers. En daarna weer net zo hard tegengesproken door anderen die net zo overtuigend zijn met andere cijfers, redeneringen, verklaringen en wetenschappers. Waarna vooral felle woordenwisselingen uitbarsten tussen aanhangers die doorgaans van het niveau 'welles-nietes' zijn. En om het echt te weten, om de naar voren gebrachte argumenten van beide kanten echt te begrijpen, zal je minimaal een jarenlange studie moeten volgen of erg veel onderzoek moeten doen.
Voor mijn eigen vakgebied weet ik prima wat onzin is en wat niet. Maar van al die andere vakgebieden heb ik geen idee. En dan? Kies je dan iets wat goed klinkt? Of wat je toevallig graag wil geloven? Hoe word je zo'n fanatieke aanhanger? Is dat op meer gebaseerd dan dat je toevallig een partij gelooft? En hoe kies je de partij die je gelooft? Heeft iemand daar suggesties voor?
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn
woensdag 28 november 2007 om 18:03
woensdag 28 november 2007 om 18:06
Op 9-11 is er ook nog een vliegtuig geweest dat onderweg was naar een doelwit, ik weet niet meer welk, en waarvan gezegd wordt dat het door heldhaftig ingrijpen van de passagiers is neergestort....daar geloof ik geen barst van, ik denk dat dat door Amerikaanse F16's is neergehaald om te voorkomen dat het het vierde doelwit zou raken.
Je hoort daar nooit wat over in de pers, er wordt angstvallig over gezwegen....
Je hoort daar nooit wat over in de pers, er wordt angstvallig over gezwegen....
woensdag 28 november 2007 om 18:11
Ik geloof daar niet in. Bewijzen van tel.gesprekken van passagiers naar beneden zijn er. Die mensen waren helden!
En als het wel het geval zou zijn, dan is het ook niet raar dat het toestel naar beneden werd gehaald.
Dan liever 100 passagiers dan nog eens duizenden slachtoffers (het vierde doelwit)
Klinkt hard, maar wel logisch.
Ik zou het hebben gedaan, als ik president was. Ik had het neergehaald voordat het het vierde doelwit had gehaald.
Maar goed, dat is niet aan de orde, want het is niet gebeurd. Passagiers en crew hebben geprobeerd de terroristen te overmeesteren, duidelijk als wat.
Er zijn ook interviews met nabestaanden, en wat er gezegd is tijdens de telefoongesprekken naar beneden.
Helden.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
woensdag 28 november 2007 om 18:29
Er is een band van een van die gesprekken waarop een van die mannen in dat vliegtuig zijn moeder belt en zich voorstelt met zijn voor -en achternaam, nou dat vind ik best bizar.
Ik vel overigens geen oordeel over het al dan niet neerhalen van dat vliegtuig, ik weet van die dag dat er twee straaljagers naast hebben gevlogen een hele tijd en dat er nauwelijk meer over gesproken is. Ik geloof dus wel dat het neergehaald is.
woensdag 28 november 2007 om 18:32
woensdag 28 november 2007 om 18:34
woensdag 28 november 2007 om 18:41
telefoongesprekken op 4000 M hoogte zijn echt niet mogelijk. en wanneer bel je je moeder op met je volledige naam? hallo mam dit is Jan van Overveen?
de stewardess verteld heel relaxd dat er mensen in de 1e klas zijn gestoken, ze is niet in paniek en er is geen achtergrond geggil van mensen die net iemand hebben zien sterven.
07:49 : Mark Bingham belt met vrienden. Zegt dat hij vruchtensapje zit te
drinken in first class.
08:42 : United Airlines vlucht 93 vertrekt van Newark International Airport New Jersey (40 min later).
08:47 : Vliegtuig bereikt 10.000 voet.
09:02 : Kruishoogte van 31000 voet wordt bereikt, de snelheid is ongeveer 515Mph, maar kan iets hoger of iets lager zijn.
09:xx : Net na negen uur en United Airlines waarschuwt alle vluchten op een mogelijk gevaar van kaping en adviseert de deur naar de cockpit te barricaderen.
09:20 : Kaping vindt plaats, Tom Burnett belt echtgenote, meldt kaping.
09:28 : Openstaande microfoon onthult iemand die roept “He, wegwezen hier”.
09:29 : Jeremy Click belt zijn vrouw en beschrijft de kapers, hem wordt verteld over de andere kapingen.
09:34 : Cockpit intercom: in gebroken Engels kondigt een man aan dat er een bom aan board is en dat ze terugkeren naar het vliegveld.
09:35 : In de buurt van Cleveland keert het vliegtuig om.
09:41 : Marion Britton belt een vriend en meldt dat twee mensen zijn gedood en dat het vliegtuig omgekeerd is.
09:45 : Todd Beamer’s gesprek wordt overgenomen door Verizon medewerker Lisa Jefferson, Hij vertelt haar over het plan van de passagiers om de kapers te overmeesteren.
09:49 : De controletoren van Pittsburgh International Airport wordt ontruimd.
09:50 : Sandra Bradshaw belt met haar echtgenoot en vertelt hem dat ze in de keuken kannen aan het vullen zijn met heet water, om als wapen te gebruiken tegen de kapers.
09:58 : Todd Beamer’s gesprek wordt beeindigd op het moment dat de passagiers zich toegang proberen te verschaffen tot de cockpit. Cee Cee Lyles belt met haar
echtgenoot, op de achtergrond zijn geluiden van schreeuwen te horen. De verbinding wordt verbroken op het moment van de confrontatie met de kapers.
10:04 : Johnstown Cambria County meldt het toestel 15 mijl zuidelijk en dat het snel nadert.
10:05 : Getuigen op de grond zien het vliegtuig laag overvliegen en abrupte bewegingen maken.
10:06 : Vlucht 93 stort neer ter hoogte van Shanksville, ongeveer 80 mijl zuidoostelijk van Pittsburgh.
15-20 minuten verwijderd mogelijk doelwit : Washington DC, ongeveer 124 mijl van de plek waar het toestel neerstortte.
de stewardess verteld heel relaxd dat er mensen in de 1e klas zijn gestoken, ze is niet in paniek en er is geen achtergrond geggil van mensen die net iemand hebben zien sterven.
07:49 : Mark Bingham belt met vrienden. Zegt dat hij vruchtensapje zit te
drinken in first class.
08:42 : United Airlines vlucht 93 vertrekt van Newark International Airport New Jersey (40 min later).
08:47 : Vliegtuig bereikt 10.000 voet.
09:02 : Kruishoogte van 31000 voet wordt bereikt, de snelheid is ongeveer 515Mph, maar kan iets hoger of iets lager zijn.
09:xx : Net na negen uur en United Airlines waarschuwt alle vluchten op een mogelijk gevaar van kaping en adviseert de deur naar de cockpit te barricaderen.
09:20 : Kaping vindt plaats, Tom Burnett belt echtgenote, meldt kaping.
09:28 : Openstaande microfoon onthult iemand die roept “He, wegwezen hier”.
09:29 : Jeremy Click belt zijn vrouw en beschrijft de kapers, hem wordt verteld over de andere kapingen.
09:34 : Cockpit intercom: in gebroken Engels kondigt een man aan dat er een bom aan board is en dat ze terugkeren naar het vliegveld.
09:35 : In de buurt van Cleveland keert het vliegtuig om.
09:41 : Marion Britton belt een vriend en meldt dat twee mensen zijn gedood en dat het vliegtuig omgekeerd is.
09:45 : Todd Beamer’s gesprek wordt overgenomen door Verizon medewerker Lisa Jefferson, Hij vertelt haar over het plan van de passagiers om de kapers te overmeesteren.
09:49 : De controletoren van Pittsburgh International Airport wordt ontruimd.
09:50 : Sandra Bradshaw belt met haar echtgenoot en vertelt hem dat ze in de keuken kannen aan het vullen zijn met heet water, om als wapen te gebruiken tegen de kapers.
09:58 : Todd Beamer’s gesprek wordt beeindigd op het moment dat de passagiers zich toegang proberen te verschaffen tot de cockpit. Cee Cee Lyles belt met haar
echtgenoot, op de achtergrond zijn geluiden van schreeuwen te horen. De verbinding wordt verbroken op het moment van de confrontatie met de kapers.
10:04 : Johnstown Cambria County meldt het toestel 15 mijl zuidelijk en dat het snel nadert.
10:05 : Getuigen op de grond zien het vliegtuig laag overvliegen en abrupte bewegingen maken.
10:06 : Vlucht 93 stort neer ter hoogte van Shanksville, ongeveer 80 mijl zuidoostelijk van Pittsburgh.
15-20 minuten verwijderd mogelijk doelwit : Washington DC, ongeveer 124 mijl van de plek waar het toestel neerstortte.
woensdag 28 november 2007 om 18:54
Wist je overigens dat er ten tijde van de aanslagen op 11 september het leger meerdere, wel 10 oefeningen had lopen, waarvan VIGILANT GUARDIAN toch wel de meest opvallende was. Deze oefening startte om 08:30 op de morgen van 11 september en was een LIVE oefening, er werd met drone (millitaïre toestellen) vliegtuigen gevlogen. Hou je vast, het scenario was, commerciële vliegtuigen zijn gekaapt en ze willen de toestellen in gebouwen laten crashen. In 1999 hield het leger overigens al oefeningen waarbij gekaapte vliegtuigen in het WTC en Pentagon gevlogen werden.
Maar volgens Bush en Condoleezza Rise was dit nooit voorzien, hmmmm????.
Weet je hoe groot de kans is dat een geplande oefening EXACT in het echt uitkomt op EXACT dezelfde dag, EXACT dezelfde datum en EXACT dezelfde tijd? Kansberekeningen dat dit toevallig gebeurd geven een getal met ACHTENVEERTIG NULLEN!
ik denk dat condoleezza Rise trouwens een Alien is
Maar volgens Bush en Condoleezza Rise was dit nooit voorzien, hmmmm????.
Weet je hoe groot de kans is dat een geplande oefening EXACT in het echt uitkomt op EXACT dezelfde dag, EXACT dezelfde datum en EXACT dezelfde tijd? Kansberekeningen dat dit toevallig gebeurd geven een getal met ACHTENVEERTIG NULLEN!
ik denk dat condoleezza Rise trouwens een Alien is
woensdag 28 november 2007 om 20:16
Hebben jullie de k3 complot met omkeerteksten al gehoord ? das pas gevaarlijk, duvelse meiden zijn het. Hier in huis zijn alle cd's dan ook ritueel verbrand. De dvd's ook. Had gelijk weer ruimte in mn kasten.
K3, oma's aan de top aka grote massamoord
K3, oma's aan de top aka grote massamoord
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....