Complottheoriën deel 2; de bilderberggroep

02-06-2020 23:47 2193 berichten
In het vorige topic was ik op zoek omdat er iets niet klopt.
In dit deel wil ik beginnen met met een link naar een artikel van iemand die de bilderberggroep heeft onderzocht en die daarover vertelt.
Alles wat de bilderberggroep bespreekt is strikt geheim, maar zij hebben zo veel macht, zij zijn onze schaduwregering, (net als bij Harry Potter, dan komt ook de hoogste tovenaar even op bezoek bij de nét nieuw aangestelde president om hem te vertellen dat eigenlijk hij helemaal geen macht heeft en gewoon moet gehoorzamen aan het geheime genootschap van tovenaars).
Lees en huiver ;-) , het werd mij pas duidelijk nadat ik het volledige stuk rustig had doorgelezen.


https://bijbeloptiek.weebly.com/de-bild ... dorde.html#

De inleiding van het stuk (om jullie een beetje lekker te maken 😇):

"De rol van de Bilderberggroep en haar invloed.

Steeds meer bewuste mensen in Nederland vragen zich af waarom koningin Beatrix, premier Mark Rutte en Alexander Pechtold (D66) en tegenwoordig ook Diederik Samson naar de Bilderbergconferentie in het Westfields Marriott Hotel te Chantilly (Virginia) zijn gegaan. Hetzelfde geldt voor België, van waaruit Prins Filip en Karel de Gucht (vrijmetselaar en Europees Commissaris voor Handel) de conferentie bijwoonden. Wie vertegenwoordigen zij? Ongetwijfeld zijn daar de grote problemen van de EU en de euro, de (gemanipuleerde) oorlogen in het Midden-Oosten, de dreigende oorlog met Iran, het zogeheten terrorisme, het vluchtelingenvraagstuk en vele andere urgente zaken besproken, maar voor de zoveelste keer krijgt de burger het gevoel dat hij buitenspel stond en staat en dat sommige volksvertegenwoordigers de machtselite dienen in plaats van de burgers die hen kozen voor een uiterst verantwoordelijke post. Logisch dat dit het vertrouwen van de burger schendt en vervreemding bevordert. De vraag is of al diegenen die de jaarlijkse Bilderbergconferentie bijwonen op de hoogte zijn van de achtergronden van de Bilderbergclub. In een tijd waarin de oude partijpolitiek aan het instorten is en iedereen de mond vol heeft van ‘transparantie’, is de geheimzinnigdoenerij van deze Conferentie onhoudbaar"


Aanvulling moderator: Er mag in dit topic uiteraard gesproken worden over complotten, complottheorieën enz, We trekken de lijn bij antisemitische linkjes/postings en racisme. Hou voor ogen dat wat er in dit topic besproken wordt niet de waarheid hoeft te zijn/is.
Vermeld de bronnen waar je iets vandaan hebt!
Met vriendelijke groet,
Moderator Vivaforum.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 15:53
Reden: aanvulling
53.89% gewijzigd
Blankepit schreef:
03-06-2020 09:37
Er wordt niets besloten, dat zit alleen in jouw hoofd. Er worden in Nederland besluiten genomen in de 1e en 2e kamer. Ons koningshuis heeft nul komma nul in de melk te brokkelen.
Dat hotemetoten en superrijken elkaar de bal toespelen, baantjes vergeven is natuurlijk wel duidelijk.
En jij weet dat zo zeker omdat?

Je was erbij?
tantejans schreef:
03-06-2020 09:41
En jij weet dat zo zeker omdat?

Je was erbij?
Waar is je lijst met besluiten die in de 1e en 2e kamer genomen zijn als rechtstreekse opdracht van de Bilderbergconferentie?
tantejans schreef:
03-06-2020 09:40
Ai, jou geef ik op, jij bent al verloren.

Maar toch; wil jij als een soort van marionet naar hun pijpen moeten dansen?
Telkens als zij een crisis verzinnen dat jij je dan oprecht zorgen maakt, terwijl het gewoon weer 1 van hun spelletjes is om mensen zoals jij en ik te onderdrukken en monddood te maken?
Je maakt er zelf een grote complottheorie van.
Als een directeur met 6 personen in overleg gaat over van alles en nog wat dan vriendelijk een verzoek doet om niets naar buiten te brengen of richting pers te brengen dan is dat nog geen complottheorie.
Het blijft altijd leuk om te lezen dat dit soort items weer naar boven komen in tijden van crisis.
Het leven is een groot complot!
Blankepit schreef:
03-06-2020 09:43
Waar is je lijst met besluiten die in de 1e en 2e kamer genomen zijn als rechtstreekse opdracht van de Bilderbergconferentie?
Natuurlijk is er niet zo'n lijst, dat zou het doel voorbij gaan.
Dat zou ook niet kunnen want er zijn geen notulen van de vergaderingen van de bilderbergers, alles wat wordt besproken is 100 procent geheim.
Er wordt ook niet naar buiten gebracht waar in grote lijnen over wordt vergaderd, helemaal niets.
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
03-06-2020 09:18
Je dreunt een riedeltje op, maar laat eerst eens tot je doordringen dat deze groep geheime vergaderingen houdt.
De democratie wordt gepasseerd, niemand trekt zich er wat van aan.
Onze democratie is een poppenkast zo lang zoiets als de bilderbergroep bestaat.
Zoiets kán helemaal niet binnen een democratie. Toch gebeurt het...

De mensen die de macht hebben houden ons aan het lijntje met deze nep-democratie waarin wij telkens tegen elkaar uitgespeeld worden, expres door hen

Nu ook weer, de corona-crisis is door de mand gevallen, dus nu gaat alle aandacht naar black lives matter.
Expres zijn er stenen neergezet in de hoop dat wij, de proletariers, elkaar te lijf gaan en vergeten hoe we voor de gek werden gehouden met de corona.
Ben je al in therapie?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
03-06-2020 09:51
Ben je al in therapie?
Daar kan geen therapeut tegen op.
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
03-06-2020 09:28
Wat een grap, hahaha

We hebben het over besluitvoering op het allerhoogste niveau, waarbij elke beslissing ons keihard raakt, ...in het geheim!...wat dus niet zou moeten kunnen binnen een democratie, dús onze democratie is een farce!!

Doe jij er maar lacherig over, echt super humor heb jij, wat een lol...
Hoeveel beslissingsmacht denk jij dat de Bilderberggroep heeft?

Het lijkt me voor de deelnemers een verademing om af en toe eens vrijuit te kunnen spreken, i.p.v. elk woord op een goudschaaltje te moeten wegen omdat de pers er bovenop zit.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
tantejans schreef:
03-06-2020 09:50
Natuurlijk is er niet zo'n lijst, dat zou het doel voorbij gaan.
Dat zou ook niet kunnen want er zijn geen notulen van de vergaderingen van de bilderbergers, alles wat wordt besproken is 100 procent geheim.
Er wordt ook niet naar buiten gebracht waar in grote lijnen over wordt vergaderd, helemaal niets.
En hoe weet jij dat dan zo zeker?

En hoe weet jij dat er crisissen verzonnen worden, zoals je noemt BLM en Corona?
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
03-06-2020 09:53
Daar kan geen therapeut tegen op.
Goed punt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Wel een erg slecht bewaard geheim als er zelfs op het vivaforum over wordt gesproken.
tantejans schreef:
03-06-2020 09:18
a-crisis is door de mand gevallen, dus nu gaat alle aandacht naar black lives matter.
Expres zijn er stenen neergezet in de hoop dat wij, de proletariers, elkaar te lijf gaan en vergeten hoe we voor de gek werden gehouden met de corona.
Ik vind die Bilderberggroep echt wel een boeiend onderwerp om over te praten maar dat laatste stukje geeft prima aan dat je er niets van begrijpt.
Je weet dat alle complotten die je noemt een antisemitische oorsprong hebben? Hoe sta je daar tegenover?
tantejans schreef:
03-06-2020 09:50
Natuurlijk is er niet zo'n lijst, dat zou het doel voorbij gaan.
Dat zou ook niet kunnen want er zijn geen notulen van de vergaderingen van de bilderbergers, alles wat wordt besproken is 100 procent geheim.
Er wordt ook niet naar buiten gebracht waar in grote lijnen over wordt vergaderd, helemaal niets.
Dan wordt het wel lastig om je doelen te bereiken als zelfs alle 1e en 2e kamerleden er niets van afweten.

Die gasten willen gewoon lekker achter gesloten deuren met elkaar kunnen praten zonder dat elk woord in de pers wordt opgeblazen. Zeker leden van Europese koningshuizen want zodra die politiek stelling nemen, kan hun monarchie zomaar voorbij zijn.
En ja, mensen op het hoogste niveau spelen elkaar de bal toe, zorgen voor baantjes en zorgen ervoor dat dat hoogste niveau ook beschermd blijft, maar dat is toch ff wat anders dan dat ze de coronacrisis tot in de puntjes hebben voorbereid. Mondeling.
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
03-06-2020 09:40
Ai, jou geef ik op, jij bent al verloren.

Maar toch; wil jij als een soort van marionet naar hun pijpen moeten dansen?
Telkens als zij een crisis verzinnen dat jij je dan oprecht zorgen maakt, terwijl het gewoon weer 1 van hun spelletjes is om mensen zoals jij en ik te onderdrukken en monddood te maken?

Waarom ben ik verloren?
Omdat ik gewoon m'n leven fijn leef, zonder me druk te maken over wel of geen complot? Ik leef een fijn leven, gelukkig.

En ik geloof dan weer totaal niet dat corona een nep-crisis is, die bedacht is om mensen monddood te maken. Dáár maak ik me wél kwaad om, om dat soort opmerkingen, waarmee je mensen die hun dierbaren aan deze ziekte verloren hebben en mensen die voor deze zieke mensen zorgen, enorm schoffeert.

Eigenlijk vind ik dat hele complotdenken van jou en anderen véél en véél schadelijker voor welke ellende dan ook, dan die hele Bilderdijkgroep.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig is Beatrix al sinds 2013 geen koningin meer....
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
03-06-2020 09:40
Ai, jou geef ik op, jij bent al verloren.


Ah, je wilt ons redden! Wat lief.
Heb je een Jezuscomplex?
nounou
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
03-06-2020 09:50
Natuurlijk is er niet zo'n lijst, dat zou het doel voorbij gaan.
Dat zou ook niet kunnen want er zijn geen notulen van de vergaderingen van de bilderbergers, alles wat wordt besproken is 100 procent geheim.
Er wordt ook niet naar buiten gebracht waar in grote lijnen over wordt vergaderd, helemaal niets.
HOE WEET JIJ DAT DAN?
I wanna live my life with the volume full!
Waarom noem je het in de titel een complottheorie als je er zelf in gelooft? :sarcastic:
Dreamer schreef:
03-06-2020 10:10
Waarom ben ik verloren?
Omdat ik gewoon m'n leven fijn leef, zonder me druk te maken over wel of geen complot? Ik leef een fijn leven, gelukkig.

En ik geloof dan weer totaal niet dat corona een nep-crisis is, die bedacht is om mensen monddood te maken. Dáár maak ik me wél kwaad om, om dat soort opmerkingen, waarmee je mensen die hun dierbaren aan deze ziekte verloren hebben en mensen die voor deze zieke mensen zorgen, enorm schoffeert.

Eigenlijk vind ik dat hele complotdenken van jou en anderen véél en véél schadelijker voor welke ellende dan ook, dan die hele Bilderdijkgroep.
Ik denk dat complotdenkers in de kern erg onzeker zijn over zichzelf en bij gebrek aan controle over hun wereld dat graag invullen met het gek genoeg overzichtelijke wereldbeeld dat alles wat gebeurt door een paar figuren is geregeld.
Een beetje kinderlijk.

Ze beseffen niet hoe complex de wereld is.

Bilderdijkgroep :-D
anoniem_365114 wijzigde dit bericht op 03-06-2020 10:23
2.83% gewijzigd
Betty_Slocombe schreef:
03-06-2020 10:04
Je weet dat alle complotten die je noemt een antisemitische oorsprong hebben? Hoe sta je daar tegenover?
Dat is een complot
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
03-06-2020 10:06
Dan wordt het wel lastig om je doelen te bereiken als zelfs alle 1e en 2e kamerleden er niets van afweten.

Die gasten willen gewoon lekker achter gesloten deuren met elkaar kunnen praten zonder dat elk woord in de pers wordt opgeblazen. Zeker leden van Europese koningshuizen want zodra die politiek stelling nemen, kan hun monarchie zomaar voorbij zijn.
En ja, mensen op het hoogste niveau spelen elkaar de bal toe, zorgen voor baantjes en zorgen ervoor dat dat hoogste niveau ook beschermd blijft, maar dat is toch ff wat anders dan dat ze de coronacrisis tot in de puntjes hebben voorbereid. Mondeling.
Maar stel dat dat wel zo zou zijn, dan hebben ze het wat mij betreft ook gewoon verdiend dat het gelukt is.
Zoveel internationale samenwerking is nog nooit door anderen bereikt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
03-06-2020 10:10
Waarom ben ik verloren?
Omdat ik gewoon m'n leven fijn leef, zonder me druk te maken over wel of geen complot? Ik leef een fijn leven, gelukkig.

En ik geloof dan weer totaal niet dat corona een nep-crisis is, die bedacht is om mensen monddood te maken. Dáár maak ik me wél kwaad om, om dat soort opmerkingen, waarmee je mensen die hun dierbaren aan deze ziekte verloren hebben en mensen die voor deze zieke mensen zorgen, enorm schoffeert.

Eigenlijk vind ik dat hele complotdenken van jou en anderen véél en véél schadelijker voor welke ellende dan ook, dan die hele Bilderdijkgroep.
Hear hear!!!
*2020* schreef:
03-06-2020 10:00
Ik vind die Bilderberggroep echt wel een boeiend onderwerp om over te praten maar dat laatste stukje geeft prima aan dat je er niets van begrijpt.
Ja ik kon het even niet laten inderdaad.

Het achterliggende idee is dat er crisis georganiseerd en/of uitgebuit wordt.
Of dat nu deze crisis is of een andere dat maakt in principe niet uit.
Het gaat erom de burgers tegen elkaar op te zetten, maakt niet uit over wat, als wij ons maar niet bezighouden met de bilderbergers en waar het echt om gaat.

Maar even over dat laatste; er worden expres stenen in de VS geplaatst opdat de protesteerders elkaar ermee te lijf gaan.
Normaal zou je stenen juist weghalen in zo'n situatie, als je ze expres plaatst dan heb je kwaad in de zin.
Dan wil je dat het protest escaleert.
Dan ben je opzettelijk aan het destabiliseren.
Alle reacties Link kopieren
Ik begin me wel steeds meer af te vragen of dit serieus is. Zo ja, zoek hulp.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven