Complottheoriën deel 2; de bilderberggroep

02-06-2020 23:47 2193 berichten
In het vorige topic was ik op zoek omdat er iets niet klopt.
In dit deel wil ik beginnen met met een link naar een artikel van iemand die de bilderberggroep heeft onderzocht en die daarover vertelt.
Alles wat de bilderberggroep bespreekt is strikt geheim, maar zij hebben zo veel macht, zij zijn onze schaduwregering, (net als bij Harry Potter, dan komt ook de hoogste tovenaar even op bezoek bij de nét nieuw aangestelde president om hem te vertellen dat eigenlijk hij helemaal geen macht heeft en gewoon moet gehoorzamen aan het geheime genootschap van tovenaars).
Lees en huiver ;-) , het werd mij pas duidelijk nadat ik het volledige stuk rustig had doorgelezen.


https://bijbeloptiek.weebly.com/de-bild ... dorde.html#

De inleiding van het stuk (om jullie een beetje lekker te maken 😇):

"De rol van de Bilderberggroep en haar invloed.

Steeds meer bewuste mensen in Nederland vragen zich af waarom koningin Beatrix, premier Mark Rutte en Alexander Pechtold (D66) en tegenwoordig ook Diederik Samson naar de Bilderbergconferentie in het Westfields Marriott Hotel te Chantilly (Virginia) zijn gegaan. Hetzelfde geldt voor België, van waaruit Prins Filip en Karel de Gucht (vrijmetselaar en Europees Commissaris voor Handel) de conferentie bijwoonden. Wie vertegenwoordigen zij? Ongetwijfeld zijn daar de grote problemen van de EU en de euro, de (gemanipuleerde) oorlogen in het Midden-Oosten, de dreigende oorlog met Iran, het zogeheten terrorisme, het vluchtelingenvraagstuk en vele andere urgente zaken besproken, maar voor de zoveelste keer krijgt de burger het gevoel dat hij buitenspel stond en staat en dat sommige volksvertegenwoordigers de machtselite dienen in plaats van de burgers die hen kozen voor een uiterst verantwoordelijke post. Logisch dat dit het vertrouwen van de burger schendt en vervreemding bevordert. De vraag is of al diegenen die de jaarlijkse Bilderbergconferentie bijwonen op de hoogte zijn van de achtergronden van de Bilderbergclub. In een tijd waarin de oude partijpolitiek aan het instorten is en iedereen de mond vol heeft van ‘transparantie’, is de geheimzinnigdoenerij van deze Conferentie onhoudbaar"


Aanvulling moderator: Er mag in dit topic uiteraard gesproken worden over complotten, complottheorieën enz, We trekken de lijn bij antisemitische linkjes/postings en racisme. Hou voor ogen dat wat er in dit topic besproken wordt niet de waarheid hoeft te zijn/is.
Vermeld de bronnen waar je iets vandaan hebt!
Met vriendelijke groet,
Moderator Vivaforum.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 15:53
Reden: aanvulling
53.89% gewijzigd
Ddennis schreef:
07-08-2020 09:58
Ja dat is jou mening. Braaf :there:
Gelukkig zijn de meningen verdeeld.

Oh? Jij bent niet van mening dat sommige kritisch zijn en anderen niet?
Is volgens jou iedereen kritisch of niemand?

:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geprobeerd de complotdenkers te begrijpen. Ik heb er een paar in mijn FB-vriendenkring. Wel grappig overigens dat ze niets en niemand vertrouwen maar wel een FB-account hebben O_o .

Het komt altijd op hetzelfde neer: je moet kritisch nadenken, zelf onderzoek doen. Maar als je dan wetenschappelijk onderzoekt erbij haalt dan is dat nooit goed. Maar als er een of andere dokter in een witte jas iets roept dat ze honderden covid-patienten heeft genezen dan is dat wel okay of zo. Ook als diezelfde dokter gelooft dat vrouwen met endometriose dat hebben omdat ze gedroomd hebben over sex met demonen. Dat rijmt voor mij dan niet helemaal.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
07-08-2020 11:38
Ik heb geprobeerd de complotdenkers te begrijpen. Ik heb er een paar in mijn FB-vriendenkring. Wel grappig overigens dat ze niets en niemand vertrouwen maar wel een FB-account hebben O_o .

Het komt altijd op hetzelfde neer: je moet kritisch nadenken, zelf onderzoek doen. Maar als je dan wetenschappelijk onderzoekt erbij haalt dan is dat nooit goed. Maar als er een of andere dokter in een witte jas iets roept dat ze honderden covid-patienten heeft genezen dan is dat wel okay of zo. Ook als diezelfde dokter gelooft dat vrouwen met endometriose dat hebben omdat ze gedroomd hebben over sex met demonen. Dat rijmt voor mij dan niet helemaal.

Ik kom steeds meer complotdenkers tegen, hoe moet je daar nu op reageren?. Discussie is zinloos. Gisteren weer, een hoogopgeleide collega. De politici zitten achter de corona verspreiding want er zijn te veel mensen, en.. Bill Gates wil nog rijker geworden, allemaal gelezen op Feestboek.
Alle reacties Link kopieren
Het complotdenken is de religie van de 21ste eeuw, lijkt het wel.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik schrik er soms van wat ik in mijn kennissenkring hoor. Van alien DNA tot chips die ingespoten worden als er een vaccin wordt toegediend. En Bill Gates zit overal achter, hij heeft nog net zelf niet handmatig het corona-virus in elkaar geknutseld, of misschien ook wel.

Reageren heeft ook geen zin, want iedereen die niet meegaat in het complotdenken is een mak schaap die zelf niet kan nadenken.
rosadebree schreef:
07-08-2020 14:51
Het complotdenken is de religie van de 21ste eeuw, lijkt het wel.

Klopt helemaal. Maar dan de negatieve benadering er van.

Religie: Je leven wordt bepaald door een hogere macht die wijs, waar en goed is. De basis is vertrouwen. Aanhangers verenigen zich en willen andere bekeren.
Complot: Je leven wordt bepaald door een hogere macht die rijk, oneerlijk en slecht is. De basis is wantrouwen. Aanhangers stoken elkaar op en willen andere verketteren.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
07-08-2020 16:21
Ja, ik schrik er soms van wat ik in mijn kennissenkring hoor. Van alien DNA tot chips die ingespoten worden als er een vaccin wordt toegediend. En Bill Gates zit overal achter, hij heeft nog net zelf niet handmatig het corona-virus in elkaar geknutseld, of misschien ook wel.

Reageren heeft ook geen zin, want iedereen die niet meegaat in het complotdenken is een mak schaap die zelf niet kan nadenken.
Iets met pot en ketel. De complot"denkers" denken zelf helemaal niet maar nemen klakkeloos aan wat allerlei nitwits beweren.
De leden hier zijn goed aangepast op het programma. Goeie burgers, braaaaaf...hondje zit!

https://youtu.be/GHEbNLvQ_MY
Volgens mij hoef je niet persé lid te worden van een complotsekte om kwispelend achter complotgekkies aan te lopen. Het is volgens mij meer op vrijwillige basis en niet aan de hand van een programma.
-Shifty- schreef:
07-08-2020 21:26
Volgens mij hoef je niet persé lid te worden van een complotsekte om kwispelend achter complotgekkies aan te lopen. Het is volgens mij meer op vrijwillige basis en niet aan de hand van een programma.
Je zit anders helemaal vastgeplakt aan de reet van complotgekken.
rosadebree schreef:
07-08-2020 14:51
Het complotdenken is de religie van de 21ste eeuw, lijkt het wel.

Nah...mensen zijn de schandalen, oorlogen, hongersnood, de zieke wereld in zn algemeenheid zat. De doofpotten, de eenzijdige berichtgeving, de propaganda, de met medicijnen volgestouwde kinderen, pedofilie, armoede en onnatuurlijke manier van leven zijn velen zat. Niks met religie of complot te maken, alles met uit je doppen kijken en zien wat er gebeurt.
Bellss schreef:
07-08-2020 21:46
Je zit anders helemaal vastgeplakt aan de reet van complotgekken.

Je ontkomt er inderdaad niet aan. Het is een soort Calimerovirus en ze hebben overal schijt aan. Vooral normaal nadenken, logisch beredeneren en kritisch nadenken schijnen erdoor te worden aangetast.
Bellss schreef:
07-08-2020 21:52
Nah...mensen zijn de schandalen, oorlogen, hongersnood, de zieke wereld in zn algemeenheid zat. De doofpotten, de eenzijdige berichtgeving, de propaganda, de met medicijnen volgestouwde kinderen, pedofilie, armoede en onnatuurlijke manier van leven zijn velen zat. Niks met religie of complot te maken, alles met uit je doppen kijken en zien wat er gebeurt.

Het voelt voor jou heel natuurlijk dit te typen?
-Shifty- schreef:
07-08-2020 22:01
Je ontkomt er inderdaad niet aan. Het is een soort Calimerovirus en ze hebben overal schijt aan. Vooral normaal nadenken, logisch beredeneren en kritisch nadenken schijnen erdoor te worden aangetast.

Het lijken net politici.
Bellss schreef:
07-08-2020 21:10
De leden hier zijn goed aangepast op het programma. Goeie burgers, braaaaaf...hondje zit!

https://youtu.be/GHEbNLvQ_MY
En voelt het voor jou oké om deze link zonder verdere uitleg te posten in een topic waar het eerder nog ging over drinken van babybloed, beweerd door iemand die ook geloofd in graancirkels en chemtrails?
Zou mevrouw Korie echt gelinkt willen worden aan eerdere figuren?
Ddennis schreef:
06-08-2020 19:50
Interessante site:

https://www.stopworldcontrol.com/

Onderaan de site staan alle bronnen wat gebruikt zijn.
Om jou te plezieren.
Bron 1: https://www.sciencedirect.com/science/a ... via%3Dihub

Dit document onderschrijft gewoon de huidige wetenschappelijke bevindingen. Lees de conclusie, vergelijk de mortaliteit bij dit onderzoek en covid-19 in het algemeen.
Daarbij is hier ineens sprake van 1060 patiënten en niet van meer dan vierduizend.

Bron 2: https://www.nytimes.com/2020/05/12/maga ... quine.html

Gewoon het artikel lezen, weinig meer te melden.

Bron 3: https://techstartups.com/2020/04/05/new ... AiGVMwlQzI

https://infotagion.com/factcheck-has-a- ... -covid-19/

https://www.nytimes.com/2020/05/01/us/c ... -drug.html

Hij wordt momenteel niet volledig afgeschreven, maar er worden wel ernstige vraagtekens gezet bij zijn onderzoek en tevens wijst men op het gevaar om een behandeling voor te schrijven zonder degelijk onderzoek.

Bron 4:Brief van Zelenko, weinig toegevoegde waarde.

Bron 5: niet langer beschikbaar

Bron 6a: https://cathyclr.wordpress.com/2020/05/ ... -patients/

Dit is een leuke bron. Persoon in kwestie mag niet langer reclame maken voor de effecten van vitaminen zonder dat hij dit bewezen heeft. Daarnaast wordt later in het artikel nog eens vermeld dat een stoffen mondmasker een dertien maal zo hoge besmettingsgraad heeft met influenza als een medisch mondmasker, waarna de suggestie volgt dat je beter niets kunt dragen.

Bron 6b: Bestaat niet.

Bron 6c: https://www.limburger.nl/cnt/dmf2020040 ... apatienten

Euhm, een arts die gevraagd wordt om te stoppen met het experimenteren op patiënten, ja graag.

Trouwens zoek die geciteerde woorden van Rob Elens eens terug in het interview dat ze als bron aanhalen.
Alle reacties Link kopieren
Bellss schreef:
07-08-2020 21:52
Nah...mensen zijn de schandalen, oorlogen, hongersnood, de zieke wereld in zn algemeenheid zat. De doofpotten, de eenzijdige berichtgeving, de propaganda, de met medicijnen volgestouwde kinderen, pedofilie, armoede en onnatuurlijke manier van leven zijn velen zat. Niks met religie of complot te maken, alles met uit je doppen kijken en zien wat er gebeurt.
Met medicijnen volgestouwde kinderen? Je bedoelt mijn perfect gezonde en gelukkige kinderen die dankzij vaccinaties geen mazelen, pokken of polio hebben gehad?
De armoede? Ik ontken niet dat er armoede op de wereld is maar de wereldbevolking is nog nooit zo rijk geweest als nu.
De pedofilie? Helaas een afwijking die altijd voor is gekomen en er ook altijd zal zijn.
En over doofpotten en propaganda begin ik maar niet eens want je hebt toch geen bewijzen en gaat roepen dat ik ‘mijn eigen onderzoek moet doen’.

Blijf jij maar lekker in je nieuwe verknipte geloof geloven, dan denk ik zelf logisch na.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen zin meer in de discussies en vooral het laatdunkende toontje van alle tegenstanders van complottheorieën hier. Het is natuurlijk niet zo dat iedere ‘complotdenker’ per definitie gelooft in álle complotten die er te vinden zijn. Maar tegenwoordig ben je al een complotdenker als je Mark en Hugo niet vertrouwt. Zij zijn inmiddels zowat verheven tot God en Jezus. Mijn weerstand tegen deze twee figuren is inmiddels zo buiten proportie dat ik onmiddellijk wegzap als ik ze op tv zie. De persconferentie heb ik dan ook overgeslagen afgelopen donderdag. Beter voor m’n hart.

https://www.parool.nl/columns-opinie/ni ... ~b7b3f00b/
Alle reacties Link kopieren
https://revu.nl/artikel/306854/de-bedre ... gers-ervan
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Despierta schreef:
08-08-2020 11:56
Ik heb geen zin meer in de discussies en vooral het laatdunkende toontje van alle tegenstanders van complottheorieën hier. Het is natuurlijk niet zo dat iedere ‘complotdenker’ per definitie gelooft in álle complotten die er te vinden zijn. Maar tegenwoordig ben je al een complotdenker als je Mark en Hugo niet vertrouwt. Zij zijn inmiddels zowat verheven tot God en Jezus. Mijn weerstand tegen deze twee figuren is inmiddels zo buiten proportie dat ik onmiddellijk wegzap als ik ze op tv zie. De persconferentie heb ik dan ook overgeslagen afgelopen donderdag. Beter voor m’n hart.

https://www.parool.nl/columns-opinie/ni ... ~b7b3f00b/
Ik kan niet naar Mark Rutte kijken en luisteren, heb nog geen enkele persconferentie gezien.
Dat wil toch niet zeggen dat ik denk dat hij niet te vertrouwen is.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Dan zijn we het in ieder geval over 1 ding eens, Solomio. :)
En aangezien ik niet langer mee wil doen aan de verdeel en heer- strategie omarm ik dat met liefde. :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Despierta schreef:
08-08-2020 11:56
Ik heb geen zin meer in de discussies en vooral het laatdunkende toontje van alle tegenstanders van complottheorieën hier. Het is natuurlijk niet zo dat iedere ‘complotdenker’ per definitie gelooft in álle complotten die er te vinden zijn. Maar tegenwoordig ben je al een complotdenker als je Mark en Hugo niet vertrouwt. Zij zijn inmiddels zowat verheven tot God en Jezus. Mijn weerstand tegen deze twee figuren is inmiddels zo buiten proportie dat ik onmiddellijk wegzap als ik ze op tv zie. De persconferentie heb ik dan ook overgeslagen afgelopen donderdag. Beter voor m’n hart.

https://www.parool.nl/columns-opinie/ni ... ~b7b3f00b/
Dit is sowieso onzin. Ik vind Hugo de Jonge geen leuke man, maar toch kijk en luister ik naar de persconferenties.

Ik had het artikel vanmorgen al in de krant gelezen en vind het slecht geschreven. Volgens de schrijfster krijgt iedereen die in mindere of meerdere mate kritisch is over de manier waarop de coronacrisis aangepakt wordt, het label 'aanhanger van een complottheorie' opgeplakt. Ze maakt echter totaal niet duidelijk door wie dit opplakken gebeurt. Bedoelt ze dat de overheid dit doet, of de media? En waar zouden we dit kunnen zien of lezen? Ze geeft geen voorbeelden. Vaagheid ten top.

In de loop van het stukje gaat ze over op 'je' ('Je maakt de persoon die de kritiek uit namelijk zo bij voorbaat verdacht'. 'Zonder dat je überhaupt naar de geuite kritiek luistert, breng je iemand al in diskrediet'.) . Misschien hoopt ze dat de lezer zich daardoor schuldig gaat voelen en haar daarom gelijk zal geven?
Alle reacties Link kopieren
Despierta schreef:
08-08-2020 11:56
Ik heb geen zin meer in de discussies en vooral het laatdunkende toontje van alle tegenstanders van complottheorieën hier. Het is natuurlijk niet zo dat iedere ‘complotdenker’ per definitie gelooft in álle complotten die er te vinden zijn. Maar tegenwoordig ben je al een complotdenker als je Mark en Hugo niet vertrouwt. Zij zijn inmiddels zowat verheven tot God en Jezus. Mijn weerstand tegen deze twee figuren is inmiddels zo buiten proportie dat ik onmiddellijk wegzap als ik ze op tv zie. De persconferentie heb ik dan ook overgeslagen afgelopen donderdag. Beter voor m’n hart.

https://www.parool.nl/columns-opinie/ni ... ~b7b3f00b/
Wat een onzin dat artikel. Ik heb ook kritiek op delen van het coronabeleid. Maar dat maakt niet dat ik denk dat er een vooropgezet plan achter zit. Ik zie slechts een stuntelende overheid die met gebrekkige wetenschappelijke gegevens het beste probeert te doen in een crisissituatie, en daar niet altijd in slaagt. Ik verafgod Hugo en Mark helemaal niet. Ik zie ze juist als mensen. Goed bedoelende mensen die soms de plank misslaan, zoals de meesten van ons zou overkomen als we in hun positie zaten. In tegenstelling tot veel complotdenkers die ze blijkbaar zien als de zonen van Satan.
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
08-08-2020 13:19
Wat een onzin dat artikel. Ik heb ook kritiek op delen van het coronabeleid. Maar dat maakt niet dat ik denk dat er een vooropgezet plan achter zit. Ik zie slechts een stuntelende overheid die met gebrekkige wetenschappelijke gegevens het beste probeert te doen in een crisissituatie, en daar niet altijd in slaagt. Ik verafgod Hugo en Mark helemaal niet. Ik zie ze juist als mensen. Goed bedoelende mensen die soms de plank misslaan, zoals de meesten van ons zou overkomen als we in hun positie zaten. In tegenstelling tot veel complotdenkers die ze blijkbaar zien als de zonen van Satan.
:worship:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven