Cursus dankbaarheid voor Amsterdamse ambtenaren.

19-07-2019 17:42 238 berichten
Alle blanke Amsterdamse ambtenaren verplicht naar een cursus waarin hun een lesje wordt geleerd, dat benadrukt hoe bevoorrecht ze zijn.
Raar idee? Ja, eigenlijk wel. Toch is het een GL wethouder die dit voor gaat stellen.
De blanke ambtenaren zijn not amused. Spreken over discriminatie en racisme.
Willen weigeren.
Ik vind het een lesje hoe jaag ik mijn personeel weg....

Ik schijn ook als ik niet knip of plak toch een bron te moeten vermelden. Ik heb mijn informatie van internet Telegraaf, maar inmiddels hebben veel media het overgenomen.
anoniem_114563 wijzigde dit bericht op 19-07-2019 17:58
18.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ach, weer zo'n topic zonder enige link, met gekopieerde informatie zonder bron?
Lekker bezig weer, en tendentieuze topictitel ook weer.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 19-07-2019 17:46
15.88% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
Dat is vast niet het hele verhaal. Kom eerst maar eens met een fatsoenlijke bron.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vooral benieuwd hoe zo’n cursus eruit gaat zien.
Alle reacties Link kopieren
Het is vast iets anders dan jij het hier verwoordt. Heb je ook een onbevooroordeelde bron zodat ik objectief kan lezen wat dit is?
Alle reacties Link kopieren
Jij neemt iets uit de Telegraaf over wat dus niet klopt. ALLE ambtenaren gaan misschien op cursus.

Tekst uit het plan:
“3.2.2 Privilegetrainingen
P&O onderzoekt de kosten en mogelijkheden om al het gemeentepersoneel een privilegetraining, met betrekking tot ‘wit en intersectioneel privilege’, aan te bieden en duurzaam te borgen in het interne leeraanbod. Over de resultaten van het onderzoek wordt de gemeenteraad geïnformeerd. Hiermee geeft het college uitvoering aan motie 293 AI’.”
bethweeter wijzigde dit bericht op 19-07-2019 18:00
0.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ga even vragen of de titel van dit topic aangepast kan worden
Alle reacties Link kopieren
Vinden de ambtenaren alleen maar mooi, weer een dagje niet achter het bureau hoeven zitten. Lunchen op kosten van de baas, ff er lekker uit.
Ben bang dat er niets van blijft hangen en dat ze het dikke onzin vinden.
Alle reacties Link kopieren
Weer een latrine-topic, dus.
Waar men ongeremd door informatie, kennis en context alles kan laten lopen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Waarom zijn blanke ambtenaren bevoorrecht? Worden de zwarte met de nek aangekeken dan?

Ik zou zeggen dat dit ook een gevalletje discriminatie is. Stuur dan alle ambtenaren op zo'n cursus, omdat ze bevoorrecht zijn ten opzichte van de eurdinaire burger. Hoef ik een dag niet achter mijn bureau te zitten.
spell68 wijzigde dit bericht op 19-07-2019 17:56
9.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier?
https://www.at5.nl/artikelen/195588/amb ... -privilege

Als je wilt weten hoe bevoorrecht je bent meng je je tussen mensen die dat niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het zal wel niet zo zwart wit liggen. Waar ik nu niet zo blij van word...ik begrijp bijna niets van de post van bethweeter o_o
die ik wilde bestaat al...
bethweeter schreef:
19-07-2019 17:48
Jij neemt iets uit de Telegraaf over wat dus niet klopt. ALLE ambtenaren gaan misschien op cursus.

Tekst uit het plan:
“3.2.2 Privilegetrainingen
P&O onderzoekt de kosten en mogelijkheden om al het gemeentepersoneel een privilegetraining, met betrekking tot ‘wit en intersectioneel privilege’, aan te bieden en duurzaam te borgen in het interne leeraanbod. Over de resultaten van het onderzoek wordt de gemeenteraad geïnformeerd. Hiermee geeft het college uitvoering aan motie 293 AI’.”
wat goed zeg, zou ook niet misstaan op andere werkvloeren of scholen
maar het is maar een onderzoek dus nog niks echt
S-Meds schreef:
19-07-2019 18:04
wat goed zeg, zou ook niet misstaan op andere werkvloeren of scholen
Nou, inderdaad. Als vrouw ben ik sowieso voorstander van een lesje male privilege.
Alle reacties Link kopieren
To, er staat toch nergens dat het alleen voor blanke ambtenaren is?
Alle reacties Link kopieren
Fring schreef:
19-07-2019 18:12
To, er staat toch nergens dat het alleen voor blanke ambtenaren is?
Dat staat als kop in De Telegraaf. Wat dus niet klopt.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
19-07-2019 18:13
Dat staat als kop in De Telegraaf. Wat dus niet klopt.

De Telegrof is dan ook geen informatiebron, maar een actiekrant ;-)
nounou
Alle reacties Link kopieren
Een wit privilege training :rofl:

Zullen zwarte mensen in Afrika ook een zwart privilege training krijgen? Of Aziaten in Azië een aziatisch privilege training? Iedereen die wel eens in Azië geweest is, weet dat Aziaten daar bijvoorbeeld minder entree betalen dan blanke toeristen. Dat is heel normaal daar.
Het was overigens ook geen voorstel van de wethouder, maar een motie die door de meerderheid van de gemeenteraad is aangenomen. En normaal gesproken voert het college zo'n motie dan uit.
De lacherigheid hier bewijst overigens dat zo'n training best heel nuttig kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat een geneuzel in de marge met wat symboolpolitiek. Mag weer een of ander gesubsidieerd bedrijfje wat ‘trainers’ leveren, cateraar, locatie...

En intussen zijn al die ongeprivileerde Amsterdammers in divers kleurschakeringen nog altijd zoekende naar een betaalbare woning. Of überhaupt een woning.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Anonievrouwtje schreef:
19-07-2019 18:31
Een wit privilege training :rofl:

Zullen zwarte mensen in Afrika ook een zwart privilege training krijgen? Of Aziaten in Azië een aziatisch privilege training? Iedereen die wel eens in Azië geweest is, weet dat Aziaten daar bijvoorbeeld minder entree betalen dan blanke toeristen. Dat is heel normaal daar.
nee, en precies om dit soort reacties zijn die trainingen nodig
Phineas schreef:
19-07-2019 18:08
Nou, inderdaad. Als vrouw ben ik sowieso voorstander van een lesje male privilege.
ja hoort daar zeker bij
white male supremacy and dat het time is om place te maken voor others
lemoos2 schreef:
19-07-2019 19:28
Wat een geneuzel in de marge met wat symboolpolitiek. Mag weer een of ander gesubsidieerd bedrijfje wat ‘trainers’ leveren, cateraar, locatie...

En intussen zijn al die ongeprivileerde Amsterdammers in divers kleurschakeringen nog altijd zoekende naar een betaalbare woning. Of überhaupt een woning.
Ah, de 'ga boeven vangen' riedel...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven