Cursus dankbaarheid voor Amsterdamse ambtenaren.

19-07-2019 17:42 238 berichten
Alle blanke Amsterdamse ambtenaren verplicht naar een cursus waarin hun een lesje wordt geleerd, dat benadrukt hoe bevoorrecht ze zijn.
Raar idee? Ja, eigenlijk wel. Toch is het een GL wethouder die dit voor gaat stellen.
De blanke ambtenaren zijn not amused. Spreken over discriminatie en racisme.
Willen weigeren.
Ik vind het een lesje hoe jaag ik mijn personeel weg....

Ik schijn ook als ik niet knip of plak toch een bron te moeten vermelden. Ik heb mijn informatie van internet Telegraaf, maar inmiddels hebben veel media het overgenomen.
anoniem_114563 wijzigde dit bericht op 19-07-2019 17:58
18.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
19-07-2019 20:07
Ah, de 'ga boeven vangen' riedel...
Ah, een ad hominem
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
19-07-2019 20:18
Ah, een ad hominem
nee, een vergelijking
S-Meds schreef:
19-07-2019 20:21
nee, een vergelijking
Inderdaad.

De reacties hier laten zien dat veel witte mensen echt geen idee hebben van de voorsprong die ze ten opzichte van anderen hebben. Ik vond dit filmpje wat dat betreft heel krachtig.

https://www.youtube.com/watch?v=4K5fbQ1-zps
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
19-07-2019 20:21
nee, een vergelijking
Nee een drogreden
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ach ik vermoed zo dat Groen Links de volgende verkiezingen gedecimeerd gaat worden, ze doen we heel erg hun best in ieder geval.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Loopt je GroenLinks-bash topic zo slecht dat je het nu maar hier probeert?
lemoos2 schreef:
19-07-2019 20:32
Nee een drogreden
een ad hominem is op de man
de opmerking was niet op de man
het was een vergelijking

beide zijn drogredeneringen
S-Meds schreef:
19-07-2019 20:37
een ad hominem is op de man
de opmerking was niet op de man
het was een vergelijking

beide zijn drogredeneringen
Scherp!
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
19-07-2019 20:37
een ad hominem is op de man
de opmerking was niet op de man
het was een vergelijking

beide zijn drogredeneringen
Een ‘ah een riedeltje’ is op de man. Het is een tegenwerping op de persoon die een argument ten berde brengt en niet inhoudelijk ingaat op het argument zelf.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
19-07-2019 20:26
Inderdaad.

De reacties hier laten zien dat veel witte mensen echt geen idee hebben van de voorsprong die ze ten opzichte van anderen hebben. Ik vond dit filmpje wat dat betreft heel krachtig.

https://www.youtube.com/watch?v=4K5fbQ1-zps
Ik ben benieuwd welke voorsprong dat dan is.
spell68 schreef:
19-07-2019 20:43
Ik ben benieuwd welke voorsprong dat dan is.
FIlmpje bekeken?
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
19-07-2019 20:37
Loopt je GroenLinks-bash topic zo slecht dat je het nu maar hier probeert?
Ja, ernstig teleurgesteld over dat topic :-D
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
19-07-2019 20:43
FIlmpje bekeken?
Ja, maar ik snap de voorsprong nog steeds niet zo. Sowieso zijn de statements zo gesteld, zodat blanke mensen vooraan komen.
lemoos2 schreef:
19-07-2019 20:42
Een ‘ah een riedeltje’ is op de man. Het is een tegenwerping op de persoon die een argument ten berde brengt en niet inhoudelijk ingaat op het argument zelf.
nee het is een vergelijking, jij piept een clicheklaagreactie en zij zet er een zelfde soort cliche tegenover.
geen ad hominem dan had ze gezegd dat je dom was of het vast allemaal niet begrijpt
spell68 schreef:
19-07-2019 20:47
Ja, maar ik snap de voorsprong nog steeds niet zo. Sowieso zijn de statements zo gesteld, zodat blanke mensen vooraan komen.
wat betekent dit?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
19-07-2019 20:48
nee het is een vergelijking, jij piept een clicheklaagreactie en zij zet er een zelfde soort cliche tegenover.
geen ad hominem dan had ze gezegd dat je dom was of het vast allemaal niet begrijpt
Een ad hominem kent wel meerdere vormen dan enkel de directe aanval
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
19-07-2019 20:42
Een ‘ah een riedeltje’ is op de man. Het is een tegenwerping op de persoon die een argument ten berde brengt en niet inhoudelijk ingaat op het argument zelf.
dit is trouwens ook een oneigenlijk argument, je zit hier selectief te citeren, want ze zei niet: ah een riedeltje, er kwam nog wat achteraan. komt niet lekker van de grond zo deze discussie
Alle reacties Link kopieren
En los daarvan, wat jij kwalificeert als een ‘clicheklaagreactie’ lijkt mij een vrij inhoudelijke reactie op de OP waarin de TO zich afvraagt of dit voorstel een raar idee is. En dat vind ik gezien de meer urgente problemen in Amsterdam inderdaad een raar idee.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
19-07-2019 20:07
Ah, de 'ga boeven vangen' riedel...
Er kwam niets achter.ja drie puntjes.
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
19-07-2019 20:52
En los daarvan, wat jij kwalificeert als een ‘clicheklaagreactie’ lijkt mij een vrij inhoudelijke reactie op de OP waarin de TO zich afvraagt of dit voorstel een raar idee is. En dat vind ik gezien de meer urgente problemen in Amsterdam inderdaad een raar idee.
ja dat is mijn mening, dat geklaag altijd over wat je er allemaal niet deugt terwijl het hier over dankbaarheid gaat
lemoos2 schreef:
19-07-2019 20:52
Er kwam niets achter.ja drie puntjes.
waar waren de boeven in je citaat?
lemoos2 schreef:
19-07-2019 20:52
Er kwam niets achter.ja drie puntjes.
waar waren de boeven in je citaat?
spell68 schreef:
19-07-2019 20:47
Ja, maar ik snap de voorsprong nog steeds niet zo. Sowieso zijn de statements zo gesteld, zodat blanke mensen vooraan komen.
Je snapt het echt niet? Hij stelt die kinderen allerlei vragen. Zoals:
- Doe een stap naar voren als je ouders nog steeds bij elkaar zijn.
- Doe een stap naar voren als er bij jou thuis nooit geldzorgen zijn.
- Doe een stap naar voren als je nooit voor een ziek familielid hebt hoeven zorgen.
- ...

En ja, daarmee komen de blanke kinderen op een enorme voorsprong. Dat zou je aan het denken moeten zetten.
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
19-07-2019 20:26
Inderdaad.

De reacties hier laten zien dat veel witte mensen echt geen idee hebben van de voorsprong die ze ten opzichte van anderen hebben. Ik vond dit filmpje wat dat betreft heel krachtig.

https://www.youtube.com/watch?v=4K5fbQ1-zps
Dit heeft zijdelings met wit/ zwart te maken maar meer met sociale ongelijkheid.
Dit filmpje had je 100 jaar geleden ook kunnen maken om de verschillen tussen mensen uit de Jordaan te vergelijken met mensen uit Amsterdam Zuid
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
19-07-2019 20:55
Dit heeft zijdelings met wit/ zwart te maken maar meer met sociale ongelijkheid.
Dit filmpje had je 100 jaar geleden ook kunnen maken om de verschillen tussen mensen uit de Jordaan te vergelijken met mensen uit Amsterdam Zuid
er is per definitie sociale ongelijkheid als je niet wit bent of nog erger wit en man

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven