De bekentenis van Joran van der Sloot

04-02-2008 09:07 1532 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik open even een nieuw topic, omdat het andere topic zo vol is. Er zal ongetwijfeld nog genoeg na te praten zijn en genoeg in het nieuws komen, dus fire away!
Am Yisrael Chai!
.
toetyfroety schreef op 06 februari 2008 @ 17:53:

En als het om rijk gaat......is het ook niet juist zo dat Joran tot nog toe de dans is ontsprongen omdat zijn ouders.....juist RIJK zijn! En kennelijk connecties hebben met een aantal corrupte hoge pieten op Aruba.!

De familie van de Sloot is niet rijk maar een gewone 'middenklasser' (lonen op Aruba liggen niet hetzelfde als in NL). Hij is de dans ontsprongen omdat zijn vader connecties heeft.

Het blijft een bananenrepubliek, dat blijkt nu ook wel weer.
Stevanovietz...waar heb je dat vandaan dat Joran bekend heeft dat hij Nathalee drugs heeft toegediend?Ik ben dat nog nergens tegengekomen,maar als jij weet waar dat te vinden is,vind ik dat wel interressant.

En vwb het verraden van je eigen broer of vrienden?Persoonlijk schat ik Joran zo in, dat als hij daarmee uiteindelijk zijn eigen hachie kan redden hij daar nog geen nacht slechter om zal slapen.Hij ligt sowieso al niet gauw wakker van iets..
Hey Lord,don't ask me questions
yasmijn schreef op 06 februari 2008 @ 14:55:

[...]

Niet een half grammetje voor eigen gebruik.
Is ook strafbaar! Wordt alleen vrijwel nooit vervolgd, maar strafbaar is 't wel degelijk.
Hij zwoogt liever, op de joraneske wijze.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
shahla schreef op 06 februari 2008 @ 14:59:

[...]

Dat klopt maar het tot je nemen (gebruiken) is niet strafbaar.

Van Jellinek:

De huidige Opiumwet kwam tot stand in 1928. Op 1 november 1976 werd de Opiumwet gewijzigd. Er werd vanaf toen gewerkt met twee lijsten.

Op lijst 1 staan drugs met een onaanvaardbaar risico (zoals cocaïne, amfetamine, XTC, heroïne en LSD).

Op lijst 2 staat de hennepplant waar hasj en wiet van gemaakt wordt.

De wet maakt vervolgens een onderscheid in verschillende handelingen die strafbaar zijn. Strafbaar zijn: bezit, bereiding/productie, verkoop en export. Opvallend is dat gebruik op zich niet strafbaar is.

.
Aanwezig hebben is strafbaar, en gebruiken zonder aanwezig te hebben is niet mogelijk ;-)
Ingewikkeld gedoe, zeg!

Als ik een half grammetje heb om zelf mijn neus mee te poederen, dan heb ik dat van iemand gekocht die de zak vol heeft met halve grammetjes.

Dus ik ben niet echt strafbaar en diegene die het mij verkocht heeft wel.

Allemaal conjo's die dat bedenken.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
toetyfroety schreef op 06 februari 2008 @ 17:58:

Ik begrijp trouwens de hele consternatie niet, Joran heeft gewoon zwart op wit bekend!

Misschien moeten jullie nog es naar uitzending gemist kijken....hij heeft bekend.....hij heeft bekend! Hoe duidelijk kan het zijn!

De man die in eerste instantie voor de Schiedammer parkmoord is veroordeeld en later is vrijgesproken toen de echte dader zich meldde, had bekend.

De twee mannen die voor de Puttense moordzaak zijn veroordeeld en later zijn vrijgesproken, hadden bekend.

Duidelijk, niet waar?
yasmijn schreef op 06 februari 2008 @ 19:44:

Ingewikkeld gedoe, zeg!

Als ik een half grammetje heb om zelf mijn neus mee te poederen, dan heb ik dat van iemand gekocht die de zak vol heeft met halve grammetjes.

Dus ik ben niet echt strafbaar en diegene die het mij verkocht heeft wel.

Allemaal conjo's die dat bedenken.
Jawel hoor, jij bent ook écht strafbaar. Alleen zullen ze meestal bedenken dat ze wel wat beters te doen hebben (bv degene met al die halve grammetjes op zak te achterhalen) dus zal je je halve grammetje moeten inleveren en heb jij er verder geen last van. Kwestie van prioriteiten :)
stevanovietz schreef op 06 februari 2008 @ 18:38:

Lorenzo van Rijn, de grootste drugdealer van Aruba ( halfbroer ) van Joran van der sloot. De drugs die Natalee toegediend kreeg door Joran ( wat hij bekend heeft ) is afkomstig van Lorenzo van Rijn. Zoals betrouwbare bronnen zijn er kledingstukken van Natalee gevonden in het huis van Lorenzo van Rijn. Er zijn zoveel dingen die we niet weten, maar Peter R de Vries, OM e.t.c wel weten. Geloof me dat het hier niet bij zal blijven, ze zullen Lorenzo straks op heterdaad betrappen en het verhaal komt naar boven. Als je alles op een rijtje zet het je de puzzel ( het hele gebeuren ) eigenlijk al, alleen is het bewijs wat mist. Joran zal nooit iets vertellen en ik denk dat hij ook niks met de moord te maken heeft, want als je Joran echt kent dan is heeft hij een grote mond maar een klein hartje. Hij moet ze mond houden van Lorenze van Rijn, daarvoor zal hij vast en zeker veel geld voor hebben gekregen. Wie zal eigenlijk ze eigen broer, vrienden verraden? Joran wil leven in een criminele groep, dus een uitweg ziet hij hier echt wel in. Zoals je al heb gehoord zou hij het liefst vluchten en of verhuizen naar een ander land. Daar zal hij snel weer vrienden hebben, mede door zijn vrienden uit Aruba.

Even in het kort gezegt, Lorenzo van Rijn heeft Natalee om het leven gebracht i.v.m drugs en verkrachting. Joran moet zijn mond houden anders zal hij zijn hele leven bedreigt worden. Geloof het of niet, Joran komt er zo beter af met een paar miljoen mensen tegen hem dan een hele wereld vol met '' zwart '', zijn drugdealer gang. Ik denk dat de hogere mensen zoals Peter R de Vries, OM en alles veel meer weten dan wij en misschien is het bewijs er al lang. Alleen als ze via de media bekend maken dan het Lorenzo is, dan zal hij snel vluchten ( zoals nu misschien al, want hij is onvindbaar ).

Nou, als je het een beetje logisch bekijk... Dan zie je hier wel een goede puzzel in, maar dan wel even alles op een rijtje zetten hé!

Kleren van Natalee gevonden bij Lorenzo?? Waar komen al deze aanwijzingen nou opeens weer vandaan?

Ik weet zo onderhand niet meer WAT speculaties zijn, WAT er echt is en WAT er gelogen is.

Als er kleding van Natalee bij Lorenzo is gevonden, waarom is hij dan nooit opgepakt?

ik neem tenminste aan dat die kleding al 2 jaar geleden toen gevonden is en niet dat hij ze al die jaren op zijnj kamer heeft bewaard tot de politie deze week kwam binennvallen??

Aruba, one happy island.....nou volgens mij 1 grote drugsmaffia.

Ik hoop echt dat ze Joran oppakken en de gevangenis in gooien...of die Lorenzo voor mijn part als die er ook mee te maken heeft. Ik word echt gek van al die vage geruchten en dat triomfantelijke hoofd van Van der Sloot die denkt dat hij iedereen te slim af is....
.
.
Dhelia,de beide voorbeelden van bekentenissen die je aanhaalt ,waren gedaan na urenlange intensieve politieverhoren.En in een periode dat de verdachten opgesloten in een cel ,geisoleerd van de buitenwereld waren.Voor de doorsneeburger zoals jij en ik (en ws ook die verdachten) een enorme psychische druk...

Vind het persoonlijk niet te vergelijken met het verhaal van Joran.dat werd gedaan terwijl hij dacht alles al achter de rug te hebben.En tijdens een autorit met een "vriend', onderwijl nog lekker een jointje rokend.Zit toch wel enig verschil in ,lijkt me..
Hey Lord,don't ask me questions
lindy schreef op 06 februari 2008 @ 20:01:

[...]

Maar die hebben allebei op het bureau bekend, toch, en de heren in Putten toch onder behoorlijke druk, ofwel de Zaanse methode? Toch ietwat anders dan geheel vrijwillig in een biechtauto... (mooi nieuw woord voor in de Dikke van Dale ;-) )
En Joran bekende nadat 'ie gedwongen was een bijna-overdosis aan joints tot zich te nemen :-p
Miryana schreef op 06 februari 2008 @ 18:25:

Dit mag toch niet aangedragen worden als bekentenis? Zou dit niet eens vallen onder onrechtmatig verkregen bewijs? Hoorde advocaat Spong op televisie Joran al mooie tips aan de hand doen, namelijk dat Peter en Patrick strafbaar zijn hierin.

.
Als je een gesprek opneemt of afluistert in opdracht van een van de deelnemers aan het gesprek, is het niet strafbaar (art 139b wetboek van strafrecht).
americagirl schreef op 06 februari 2008 @ 19:56:

Aruba, one happy island.....nou volgens mij 1 grote drugsmaffia.

Wat een onzin... er vindt één keer iets plaats op Aruba en het hele eiland / de gehele bevolking is ineens drugsmaffia? In Nederland vliegt de drugs je meer om de oren dan op Aruba hoor! Hoevaak worden er in Nederland wel niet mensen vermoord, vermist, mishandelt, verkracht etc. etc. ?? Veel vaker dan op Aruba.... (véééééééééél vaker zelfs)

Sorry, ik wordt echt pissig van zulke opmerkingen. Ik vind dat zo zwart-wit gedacht! Het is een ge-wel-dig eiland, en het is al erg genoeg dat door dit misdrijf het aantal toeristen is afgenomen. Terwijl ze het juist van de toeristen moeten hebben.
lindy schreef op 06 februari 2008 @ 20:02:

Maar je punt is verder natuurlijk duidelijk, Dhelia. ;-)
X-D
Dhelia schreef op 06 februari 2008 @ 20:13:

[...]

Als je een gesprek opneemt of afluistert in opdracht van een van de deelnemers aan het gesprek, is het niet strafbaar (art 139b wetboek van strafrecht).
Ook niet als 1 van de deelnemers aan het gesprek niet op de hoogte is van de opname dus?
Dhelia schreef op 06 februari 2008 @ 20:08:

[...]

En Joran bekende nadat 'ie gedwongen was een bijna-overdosis aan joints tot zich te nemen :-p
Gedwongen?! Waar haal je dat vandaan? Volgens mij was het haaarstikke vrijwillig hoor! En van wiet ga je echt geen onzin uitkramen...
Komt er vandaag nog iets op tv over deze zaak? Heb net mijn TV aangesloten namelijk ;)
Nou Americagirl, zal Fashion V. de Vries dan maar weer eens wat bevindingen over Lorenzo delen?

Er zijn voor zover bekend is uit politieverklaringen géén kleren van Natalee bij Lorenzo van Rijn gevonden. Het is wél zo dat hij zelf verklaard zou hebben dat hij gearresteerd is na een anonieme tip dat er kleding van haar in zijn huis lag. Hij is vrij snel weer vrijgelaten.

Of hij wel of niet Jorans halfbroer is, weet ik echt niet. Zijn "officiele" vader heet ook Paul, Paul van Rijn. Deze man was de licentiehouder van Volkswagen op Aruba en had nog twee andere bedrijven, waaronder een im- en export bedrijf. Hij was ook verslaafd aan drank en drugs, of was in ieder geval recreatief gebruiker. Lorenzo's moeder en hij stonden op het punt van scheiden, volgens de geruchten vanwege zijn drugsgebruik en vreemdgaan. Wederom gerelateerd aan zijn vermeende drugsgebruik en de op handen zijnde scheiding raakte hij in een depressie en hij heeft zich ergens rond 2002 denk ik, opgehangen. Lorenzo's moeder en Lorenzo hebben hem gevonden, bungelend in de hal.

Het gerucht gaat echter, en dat gerucht schijnt al langer dan de Natalee zaak te gaan, dat deze Paul van Rijn niet Lorenzo's biologische vader was, omdat Lorenzo's moeder een verhouding of relatie gehad zou hebben met Paul van der Sloot, voor zijn huwelijk met Anita of tijdens het begin van zijn huwelijk. Wat daar van waar is, dat weet ik uiteraard niet, want ik ben nog nooit op Aruba geweest. Wel komt dit verhaal erg veel naar voren vanuit Arubaanse bronnen en is het zélfs in een aantal uitgelekte verklaringen van verschillende verdachten terug te vinden.

Wel of niet halfbroers: Joran en Lorenzo zijn al erg lang met elkaar bevriend.

Over Lorenzo's karakter bestaan twee verschillende lezingen. Beide lezingen noemen hem "gestoord" "gek" en "wild boy". Hij is erg rijk, hij heeft alles van zijn vader geërfd, waaronder een villa. Hij rijdt in dure autos die hij regelmatig in puin rijdt en is een soort local celebrity. Hij geeft underground feestjes in zijn villa en afterparties in zijn villa. Hij werkt niet en is volgens beide lezingen van het verhaal drugsdealer. Volgens de ene lezing is hij gewoon een beetje een party animal die voor de gein aan drugs kan komen en is het nogal onschuldig. Omdat hij rijk is en van feesten houdt en wilde feesten geeft, kan hij dús ook drugs regelen. Maar volgens die eerste lezing is hij verder niet gevaarlijk, gewoon losgeslagen omdat hij getraumatiseerd is door de zelfmoord van zijn vader.

De tweede lezing zegt ongeveer hetzelfde, dat hij getraumatiseerd is door de zelfmoord van zijn vader, dat hij losgeslagen is, dat hij wilde feesten geeft en in drugs handelt, maar volgens die lezing is hij ook echt een gevaarlijke drugsdealer. Volgens die lezing is hij betrokken bij aanrandingen, heeft hij gewapende bewakers op zijn compound, en zijn er in zijn huis al regelmatig dingen gebeurd die het daglicht niet kunnen verdragen. Die lezing beschrijft hem als gewelddadig en gestoord in de bad way, zeg maar.

Wederom kan ik niet beoordelen welk van de twee lezingen klopt omdat ik de beste man en Aruba niet ken.

Verder zijn er verschillende Arubaanse bronnen die beweren dat Natalee eerder in haar vakantie met Lorenzo een soort vakantiefling had en dat ze een paar maal hand in hand met hem - ik heb ook een paar keer gelezen dat Joran daarbij aanwezig was - is gesignaleerd, een keer met hem op zijn speedboat is gesignaleerd en dat ze een keer met hem in een restaurant is gesignaleerd. Dat laatste wordt tegengesproken door de bronnen die de eerste "party animal" lezing aanhangen, diezelfde mensen zeggen dat Lorenzo geen type is om met meisjes uit eten te gaan omdat hij feitelijk te druk is met drugs gebruiken en feesten. Hij schijnt gabber te zijn.

Hij heeft een beschilderde Volkswagen bus met grote speakers waarmee hij kennelijk al housend over Aruba crosst en zelfs een soort geimproviseerde afterparties mee geeft door die bus op of bij het strand te zetten als geluidsinstallatie. Hij had een Audi TT die hij in de prak heeft gereden en heeft wel meer van dergelijke autos in de prak gereden.

Hij doet het zowel bij de jonge jongens van Jorans leeftijd als bij de meisjes redelijk goed, hij is een soort cultheld voor de jeugd die met house en drugs bezig zijn, kennelijk. Dat laatste kan ik wederom niet beoordelen op waarheidsgehalte, maar kan ik me wél voorstellen. Elk vakantieoord heeft wel zo'n soort dealer die iedereen kent en waar je moet zijn voor de wildste feesten en de meeste drugs.

Het clubje van Joran, dat zijn Joran, Deepak, Satish, Steve Goes, de gebroeders Gottenbos, eigenlijk alle jongens die in de loop van de zaak gearresteerd zijn geweest, gaan allemaal met hem om.

Tot zover mijn speurwerk naar deze Lorenzo.
Am Yisrael Chai!
Soundpost schreef op 06 februari 2008 @ 20:15:

[...]

Ook niet als 1 van de deelnemers aan het gesprek niet op de hoogte is van de opname dus?

Nee. Althans niet volgens dat artikel, en dat was 't enige dat ik zo gauw kon vinden dat er op van toepassing leek.

Dat wil niet zeggen dat het nou nétjes is, en wellicht dat je via het civiel recht nog iets zou kunnen proberen door aan te voeren dat het een onrechtmatige daad is of zo, maar strafbaar lijkt 't dus niet.
revival schreef op 06 februari 2008 @ 20:15:

[...]

Gedwongen?! Waar haal je dat vandaan? Volgens mij was het haaarstikke vrijwillig hoor! En van wiet ga je echt geen onzin uitkramen...

O nee???

Maarreh, je kent de betekenis van smileys neem ik aan. En zo niet, dan moet je misschien even de moeite nemen om wat verder terug te lezen.
.
Digitalis schreef op 06 februari 2008 @ 20:19:

Komt er vandaag nog iets op tv over deze zaak? Heb net mijn TV aangesloten namelijk ;)
Zie net dat er op Netwerk wat is (Ned 2).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven