De grote klimaat & milieudraad

06-07-2019 14:04 1937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat klimaat en milieu onderwerpen steeds in andere draden opduiken is het nuttig er een verzameldraad van te maken.

Een draad waarin je kan vertellen wat je vind van het klimaatakkoord, of je voor windmolens bent of tegen, foto's kan plaatsen van je zonnepanelen en uitleggen waarom je het allemaal onzin vind bijvoorbeeld omdat ze in andere landen niets doen of omdat het toch al "5 over 12 is"

Misschien wil je vertellen wat je zelf doet (of niet doet)

Afbeelding

Ik heb een poll toegevoegd

TO trap af

Ik denk dat de mens verantwoordelijk is voor het vernielen van de aarde maar vrees dat het al 5 OVER 12 is.
Toch moeten we in actie komen met diverse maatregelen zoals consuminderen, statiegeld op kleine flesjes, overstappen op wind / zon en kernenergie, minder vlees, meer op de fiets en stoppen met budgetvluchten zoals voor €12,- naar Dublin

Ik roep zo maar wat me te binnen schiet.

Zelf fiets ik veel, OV kaart aangeschaft, gescheiden afvalverwerking, binnen Europa de voorkeur voor de trein, maar 2 keer per week vlees.
Maaaaaar zou wel meer kunnen doen vermoed ik.

Ik denk dat mensen verantwoordelijk zijn voor klimaatverandering

Totaal aantal stemmen: 202

Absoluut (72%)
Ja maar maakt me niets uit, ik haat koud weer (5%)
Onzin (13%)
Ik twijfel (10%)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
17-10-2019 14:24
Ik snap dat het niet zo overkomt, maar eerlijk gezegd heb ik daadwerkelijk te doen met mensen die zo'n enorme achterdocht hebben tegen de autoriteiten. Die geloven dat er een wereldwijd complot is van politieke leiders en machthebbers om jouw leven onder controle te krijgen en onaangenaam te maken.

Ik heb onlangs zo'n complotdenker leren kennen en ook wat langer met hem opgetrokken. Alles kwam langs. Chemtrails, het 'klimaatcomplot', 9/11... Niks was volgens hem wat het leek. Hij besteedde een groot deel van de dag aan het speuren op internet naar informatie op sites van complotdenkers. En hij werd er doodongelukkig van...
Weet je,er zijn in het verleden ook nogal wat dingen mispeuterd vanuit de autoriteiten naar de bevolking,de geschiedenis staat er bol van.
Het communisme is zo'n ding,ongelooflijk veel doden heeft dat opgeleverd.Allemaal mooi verpakt.Ik vind het naief om te denken dat zoiets niet weer kan gebeuren.

Is voor mij totaal iets anders dan chemtrails,ufo's en al die andere dingen.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
17-10-2019 14:32
Goede vraag. Ik ben overigens niet bang, maar wat wij als mensheid aanrichten doet me wel verdriet. Milieuvervuiling, dieren die uitsterven, klimaatrampen, leefgebieden die onbewoonbaar worden... En ik vrees dat het voor de na mij echt heel onprettig gaat worden. Plus dan nog al die dieren die lijden, omdat wij er zo'n teringzooi van hebben gemaakt... Ik geloof ook dat er weinig meer aan te doen is, omdat mensen zullen weigeren om zo'n drastische stap terug te doen in levensstijl.

Ja, daar word ik zeker weleens somber van. Maar bang ben ik (nog) niet. Ik ga het wel redden, ik heb geen kinderen en hoewel we de gevolgen allang merken, verwacht ik dood te zijn voordat het echt onleefbaar wordt. In de tussentijd probeer ik op mijn eigen minischaal maar mijn steentje bij te dragen.
Hebben we toch wat gemeen hoor,de plastic soep vind ik heel erg,en het uitsterven van diersoorten ook.Ik vind het ook vreselijk dat inheemse stammen worden uitgemoord voor profijt van de grondstoffen in hun gebied.Kan ik ook boos om worden.Dus verder zijn we niet zo verschillend.
Alle reacties Link kopieren
moonpoppy schreef:
17-10-2019 14:27
Ik ben in het dagelijks leven juist eerder te goed van vertrouwen,en meestal loopt dat heel goed af.
Houden zo! Wordt je leven echt veel leuker van.
Maar ik kan het niet rijmen met die vage achterdocht over zoiets als die VN-doelen...
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat we langs elkaar typen,want ik heb het ergens hierboven uitgelegd :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga nu echt afsluiten en naar bed.

Vond het wel fijn om als laatste ff met jou te praten Avena,we denken verschillend over een ding,maar voor de rest zijn we volgens mij niet zo verschillend.

Je medeleven kwam op mij over als sarcasme,ik las het denk ik verkeerd,maar ik snap wel wat je bedoeld.

Gelukkig is het met mij iets beter gesteld als met jouw kennis ;-)
Alle reacties Link kopieren
Het is hier twee uur snachts,oops.
Alle reacties Link kopieren
moonpoppy schreef:
17-10-2019 14:45
Je medeleven kwam op mij over als sarcasme,ik las het denk ik verkeerd,maar ik snap wel wat je bedoeld.
Dat snap ik wel, dat het zo overkwam.
Slaap lekker!
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
17-10-2019 14:24
Ik snap dat het niet zo overkomt, maar eerlijk gezegd heb ik daadwerkelijk te doen met mensen die zo'n enorme achterdocht hebben jegens de autoriteiten. Die geloven dat er een wereldwijd complot is van politieke leiders en machthebbers om jouw leven onder controle te krijgen en onaangenaam te maken.

Ik heb onlangs zo'n complotdenker leren kennen en ook wat langer met hem opgetrokken. Alles kwam langs. Chemtrails, het 'klimaatcomplot', 9/11... Niks was volgens hem wat het leek. Hij besteedde een groot deel van de dag aan het speuren op internet naar informatie op sites van complotdenkers. En hij werd er doodongelukkig van...

Maar mensen die het klimaat anders zien dan jij dat wil niet zeggen dat ze ook in Chemtrails (wat is dat?) of 9/11 complottheorie geloven. Je moet niet alles over 1 kam scheren
Mouthgard schreef:
17-10-2019 13:24
.
Heb je weleens gekeken bij de tentjes in Calais waar mensen die ver van huis zijn?

Elk mens denkt aan zijn eigen belang. Het belang van onbekenden of die over 200 jaar leven is ondergeschikt. En terecht.

Zolang klimaatbrullers als Greta en diCaprio lekker privejetsetten op jachten en in jacuzzi's, gaat de hypocrisie mijn deurtje voorbij en stook ik een gezellig haardvuurtje, wijntje uit Chili, kaasje uit de Beemster en ga ik op 5 stedentrips per jaar. Heb miosschien nog 20 goede jaren te leven, de groeten aan de moeder van Greta.
Wat een stompzinnige redenering en wat een egocentrische levenshouding. Bah.
moonpoppy schreef:
17-10-2019 14:02
https://www.telegraph.co.uk/news/earth/ ... -ever.html

Toch nog snel iets gevonden.

Volgens wikepedia een prima bron,al is dat natuurlijk ook niet waterdicht.
"Christopher Booker of The Sunday Telegraph exposes the ever-growing power of the European Union in Brussels and the excesses of mad officialdom." Dit is geen journalist of wetenschapper, maar een rechtse columnist van het type waar ze bij onze Telegraaf ook in grossieren.

En als je toch wikipedia noemt: "De Telegraph is "traditioneel rechts". De combinatie van persoonlijke banden tussen de redactie en leiders van de Conservative Party, samen met de invloed van de krant op de Conservative Party-activisten, leidt ertoe dat de krant soms schertsend de Torygraph wordt genoemd."
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
17-10-2019 16:47
Wat een stompzinnige redenering en wat een egocentrische levenshouding. Bah.
.

Haha. Ik ben erg blij voor al die Afrikaanse kindjes die nu goed kunnen eten doordat jij 80% van je inkomen afstaat. Waarom zou je ook verwarming, vlees, een fiets nodig hebben? 1 setje kleding, duurzaam en meer dan genoeg. En 1 x per maand onder de douche. Dank u barmhartige.
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
17-10-2019 16:59
"Christopher Booker of The Sunday Telegraph exposes the ever-growing power of the European Union in Brussels and the excesses of mad officialdom." Dit is geen journalist of wetenschapper, maar een rechtse columnist van het type waar ze bij onze Telegraaf ook in grossieren.

En als je toch wikipedia noemt: "De Telegraph is "traditioneel rechts". De combinatie van persoonlijke banden tussen de redactie en leiders van de Conservative Party, samen met de invloed van de krant op de Conservative Party-activisten, leidt ertoe dat de krant soms schertsend de Torygraph wordt genoemd."
Op zich is er niks mis met kranten met een uitgesproken politieke kleur. Goede journalistiek hoeft niet neutraal te zijn. Sterker nog: de meeste kwaliteitsmedia hebben een uitgesproken politieke kleur.

Verder is conservatief niet persé anti-EU. Anti EU was tot niet zo lang geleden zelfs een uitgesproken links thema. Denk aan Eurodusnie en de antiglobalisten.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Oude baas,je vind mij een vervelende mafklapper,maar neemt het toch op voor mijn bron,dat vind ik erg tof van je,dank.
Anti-EU heb je zowel aan de linker- als de rechterflank van het politieke spectrum. Het gaat mij overigens in dit verband ook niet om EU-standpunten, maar om een schets van de persoon in kwestie te geven als reactie op de post van moonpoppy.

Een rechtspopulistische columnist is per definitie geen "prima bron" als het gaat om betrouwbare informatie mbt de klimaatproblematiek. Voor de goede orde: dat geldt voor alle columnisten, ook linkse. Een columnist geeft namelijk een mening en prikkelt de lezer en is dus nooit neutraal, laat staan inhoudelijk bevoegd. Een rechtse, conservatieve columnist als bron opvoeren voor een inhoudelijke discussie over klimaatproblematiek is niet serieus te nemen. Net zomin als die conservatieve troela die met haar kletskoek een hele groep kinderen hersenspoelt.

En dan is moonpoppy nog verbaasd dat ze plaatjes als reactie krijgt.
moonpoppy schreef:
17-10-2019 23:09
Oude baas,je vind mij een vervelende mafklapper,maar neemt het toch op voor mijn bron,dat vind ik erg tof van je,dank.
Dat doet hij volgens mij helemaal niet. Hij reageert op mijn redenatie.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn het inderdaag echt nergens over eens,is prima .
Alle reacties Link kopieren
Wel fijn dat je me quote,ziet Oude baas het ook,voor het geval ik onder de negeerknop zit,jij ook dank.
Moonpoppy: voor de goede orde: ik vind je zeker geen naar of vervelend persoon die ik onder de negeerknop zou zetten. Je hebt volgens mij het hart op de goede plaats en ik moet soms ook om je droge reacties glimlachen.

Je zit wat mij betreft in deze discussie alleen met je redenaties en bronnen op een spoor dat ik vooralsnog niet serieus neem. Je doet net als veel andere klimaatcrisisontkenners alsof de klimaatproblematiek een verzinsel is, of een mening die weerlegd kan worden door een stel jandoedels die vanuit hun rechtsconservatieve maatschappijvisie zonder enige onderbouwing en inhoudelijke kennis domweg de wetenschappelijke concensus mbt dit onderwerp van tafel vegen met drogredenen en dommigheden die in een serieuze discussie niet thuishoren. Trek je de spot niet persoonlijk aan verder.
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
17-10-2019 23:37
Moonpoppy: voor de goede orde: ik vind je zeker geen naar of vervelend persoon die ik onder de negeerknop zou zetten. Je hebt volgens mij het hart op de goede plaats en ik moet soms ook om je droge reacties glimlachen.

Je zit wat mij betreft in deze discussie alleen met je redenaties en bronnen op een spoor dat ik vooralsnog niet serieus neem. Je doet net als veel andere klimaatcrisisontkenners alsof de klimaatproblematiek een verzinsel is, of een mening die weerlegd kan worden door een stel jandoedels die vanuit hun rechtsconservatieve maatschappijvisie zonder enige onderbouwing en inhoudelijke kennis domweg de wetenschappelijke concensus mbt dit onderwerp van tafel vegen met drogredenen en dommigheden die in een serieuze discussie niet thuishoren. Trek je de spot niet persoonlijk aan verder.
.

Ik vind dat jij Jurriaan te veel hyperfocust op de -niet vaststaande- modellen/voorspellingen van Groenextremisten, en te weinig op de droge data. Daarnaast ga je steeds van het meest extreem negatieve mogelijke scenario uit.

We kwamen hier al eens op de NASA site terecht. Mooi overzicht van de echte consensus als je het hebt over wetenschap. En dan nog staat consensus niet gelijk aan correct.

https://climate.nasa.gov/

De gevolgtrekkingen die zij durven te trekken, zijn helemaal niet enorm alarmistisch. Hier en daar warmer, droger, natter.
Het is juist dat overdrijven dat veel mensen niet serieus nemen. Net als Greta met haar hysterische gegil dat de wereld vergaat. Daarmee is zij niet anders dan de man in zijn blootje voor het CS.

Vervolgens komt de politieke vraag. Consensus bestaat over het feit dat het effect van elke maatregel niet valt te voorspellen. Dan mag je eisen dat iedereen zijn portemonnee en sieraden moet inleveren, maar kijk niet raar op als niemand daar gehoor aan geeft.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Juriaan,ik ben blij met je reactie.Ik weet dat ik soms te snel met iets kom,is een soort ratelen,maar dan met mijn toetsebord,niet altijd slim.

Ik vind de toon inderdaad soms hard in dit soort discussies,en laat me dan wat teveel meeslepen.

Ik denk wel dat iedereen last heeft van cognitieve dissonantie,en het daarom soms ook moeilijk is te praten met mensen die heel andere dingen geloven,aan beide kanten.
Alle reacties Link kopieren
Christine Susan Stewart, PC (January 3, 1941 – April 25, 2015) was a Canadian politician. ... "No matter if the science of global warming is all phony…climate change [provides] the greatest opportunity to bring about justice and equality in the world ... David R. Morrison; North-South Institute (Ottawa, Ont.) (5 October 1998).

Het zijn bijvoorbeeld dit soort mensen,die mijn wantrouwen enorm aanwakkeren.
Alle reacties Link kopieren
moonpoppy schreef:
17-10-2019 23:09
Oude baas,je vind mij een vervelende mafklapper,maar neemt het toch op voor mijn bron,dat vind ik erg tof van je,dank.
Ik vind jou niet vervelend, ik irriteer me soms. Maar dat is mijn probleem,niet de jouwe. Die paar jaar die ik nog heb probeer ik zo goed mogelijk door te komen. Of de wereld straks zal vergaan of niet, dat is mijn zorg niet meer. Soms ben ik een zeurende ouwe lul, soms ben ik een clown. Ik erger me aan niemand meer, en als ik iemand lief kan vinden is dat winst.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
moonpoppy schreef:
17-10-2019 23:18
Wel fijn dat je me quote,ziet Oude baas het ook,voor het geval ik onder de negeerknop zit,jij ook dank.
Ik negeer niemand hier. Juist de opinies die ik niet mooi vind zijn wellicht het best om over na te denken. Ik geef daar wel mijn ongezouten mening over, maar live drink ik liever een biertje met mensen die tegengas geven. Meel*llen vind ik minder.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Oude Baas,dank je voor je reactie.

Ik heb door mijn autisme niet zo'n goed filter,en trek me daardoor sommige dingen veel persoonlijker aan dan andere zouden doen,waardoor ik in de verdediging schiet,en er zelf niet meer goed uitkom.Dan ga ik te snel,en word ik onverstandig met het plaatsen van dingen.

Ik vind je rectie erg prettig,het helpt mij echt ook wat rustiger te reageren,dus echt bedankt.

Uiteindelijk weten we allemaal niet hoe lang we er nog zijn,en zo goed mogelijk je tijd besteden,zou iedereen moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
18-10-2019 00:00
Ik negeer niemand hier. Juist de opinies die ik niet mooi vind zijn wellicht het best om over na te denken. Ik geef daar wel mijn ongezouten mening over, maar live drink ik liever een biertje met mensen die tegengas geven. Meel*llen vind ik minder.
Nou,niemand hier kan beweren dat ik meel*l :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven