De grote klimaat & milieudraad

06-07-2019 14:04 1937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat klimaat en milieu onderwerpen steeds in andere draden opduiken is het nuttig er een verzameldraad van te maken.

Een draad waarin je kan vertellen wat je vind van het klimaatakkoord, of je voor windmolens bent of tegen, foto's kan plaatsen van je zonnepanelen en uitleggen waarom je het allemaal onzin vind bijvoorbeeld omdat ze in andere landen niets doen of omdat het toch al "5 over 12 is"

Misschien wil je vertellen wat je zelf doet (of niet doet)

Afbeelding

Ik heb een poll toegevoegd

TO trap af

Ik denk dat de mens verantwoordelijk is voor het vernielen van de aarde maar vrees dat het al 5 OVER 12 is.
Toch moeten we in actie komen met diverse maatregelen zoals consuminderen, statiegeld op kleine flesjes, overstappen op wind / zon en kernenergie, minder vlees, meer op de fiets en stoppen met budgetvluchten zoals voor €12,- naar Dublin

Ik roep zo maar wat me te binnen schiet.

Zelf fiets ik veel, OV kaart aangeschaft, gescheiden afvalverwerking, binnen Europa de voorkeur voor de trein, maar 2 keer per week vlees.
Maaaaaar zou wel meer kunnen doen vermoed ik.

Ik denk dat mensen verantwoordelijk zijn voor klimaatverandering

Totaal aantal stemmen: 202

Absoluut (72%)
Ja maar maakt me niets uit, ik haat koud weer (5%)
Onzin (13%)
Ik twijfel (10%)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Goed nieuws voor vee boeren. Er is een alg soort ontdekt dat voor een oplossing kan zorgen:
https://www.goodnewsnetwork.org/gamecha ... Y.facebook
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
17-10-2019 10:43
Respect dat je die enorme ladingen onzin die Moonpoppy over ons uitstort probeert te weerleggen. Het voelt voor mij een beetje als het uitmesten van de augiasstal.

Het echte probleem is dat dit soort nepnieuws gretig aftrek vindt. In de eerste plaats omdat grote bedrijven die CO2 uitstoten een en ander zullen sponsoren, maar vooral ook omdat dit nepnieuws voorziet in een behoefte. De meeste mensen willen niks laten voor een beter klimaat en met nepnieuws voelen ze zich gesteund en wordt hun geweten gesust.

Dank je dat je dit even noemt :)
Als zich opeens een hier onbekende forummer meldt met zo enorm veel posts probeer ik nog wat, ook al weet ik dat het zinloos is, aan de bronnen die gebruikt worden te zien. Het is eigenlijk alleen maar dwaas van me erop te reageren, mensen die zó wantrouwend zijn zullen in alles wat naar voren wordt gebracht toch alleen maar bevestiging zoeken van de juistheid van hun wantrouwen. Ik vind het vooral heel treurig.
nounou
redbulletje schreef:
18-10-2019 06:22
Goed nieuws voor vee boeren. Er is een alg soort ontdekt dat voor een oplossing kan zorgen:
https://www.goodnewsnetwork.org/gamecha ... Y.facebook
Ze hebben ook nog land nodig om te bouwen.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
18-10-2019 12:05
Dank je dat je dit even noemt :)
Als zich opeens een hier onbekende forummer meldt met zo enorm veel posts probeer ik nog wat, ook al weet ik dat het zinloos is, aan de bronnen die gebruikt worden te zien. Het is eigenlijk alleen maar dwaas van me erop te reageren, mensen die zó wantrouwend zijn zullen in alles wat naar voren wordt gebracht toch alleen maar bevestiging zoeken van de juistheid van hun wantrouwen. Ik vind het vooral heel treurig.
The Dude en ik zijn alweer prima met elkaar hoor,vind dit een beetje jammer nu.

Ik wantrouw de UN en politieke machthebbers,verder niets of niemand.
Ook geen forummers die met argumenten komen,ik ga altijd van de goede wil van de anderen uit waarmee ik in gesprek ga.

Ik heb een andere visie,en die is niet treurig,alleen omdat hij anders is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het wel met je eens dat mijn bronnen niet betrouwbaar zijn,vooral die link naar de website van de VN 8-)
Alle reacties Link kopieren
moonpoppy schreef:
18-10-2019 14:41
The Dude en ik zijn alweer prima met elkaar hoor,vind dit een beetje jammer nu.

Ik wantrouw de UN en politieke machthebbers,verder niets of niemand.
Ook geen forummers die met argumenten komen,ik ga altijd van de goede wil van de anderen uit waarmee ik in gesprek ga.

Ik heb een andere visie,en die is niet treurig,alleen omdat hij anders is.

Ik reageer op een post van Oudebaas op mij, dat staat los van jou.

Was het maar een visie die je hebt, ik lees vooral algeheel ongenuanceerd wantrouwen dat bevestiging zoekt in onbetrouwbare bronnen.

Dus je hebt wél vertrouwen in de VN als je linkt naar hen als bron?
Misschien kun je beter gaan slapen, het is al erg laat bij jou.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Je begrijpt mijn grapje niet,merk ik.

De beste bron die mijn wantrouwen bevestigd is de VN, die ik dus onbetrouwbaar vind. Snappie het nog?

Die reactie van jou naar Oude baas gaat over mijn persoontje,is niet heel gek dat ik dan ook even daarop reageer,lijkt me.

Een moeder heb ik al,en die verteld me al 30 jaar niet meer dat ik naar bed moet.
Alle reacties Link kopieren
moonpoppy schreef:
18-10-2019 15:07
Je begrijpt mijn grapje niet,merk ik.

De beste bron die mijn wantrouwen bevestigd is de VN, die ik dus onbetrouwbaar vind. Snappie het nog?

Die reactie van jou naar Oude baas gaat over mijn persoontje,is niet heel gek dat ik dan ook even daarop reageer,lijkt me.

Een moeder heb ik al,en die verteld me al 30 jaar niet meer dat ik naar bed moet.

Eh, het sarcasme gaat je langs je heen merk ik.
Welterusten.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Tja, andermans sarcasme gaat weleens langs me heen ja.

Maar,je krijgt me toch naar bed mama,gaaaaaap.
Alle reacties Link kopieren
Gevaren door klimaatverandering en globalisering , Marijn Poels. Dit gaat over de nuancering in de klimaatdebat. Hij verwoord het heel goed

https://www.youtube.com/watch?v=h8KG5Ju7pB8
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
20-10-2019 15:42
Gevaren door klimaatverandering en globalisering , Marijn Poels. Dit gaat over de nuancering in de klimaatdebat. Hij verwoord het heel goed

https://www.youtube.com/watch?v=h8KG5Ju7pB8
Tsja, op Youtube kun je altijd “bewijs” voor welke stelling dan ook vinden. Zelfs als het een linkse antiglobalist en klimaatscepticus als Marijn Poels is.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
20-10-2019 16:20
Tsja, op Youtube kun je altijd “bewijs” voor welke stelling dan ook vinden. Zelfs als het een linkse antiglobalist en klimaatscepticus als Marijn Poels is.

Het is bovendien twee jaar oud, wat dat nu toevoegt aan de discussie snap ik echt niet.
nounou
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
20-10-2019 16:20
Tsja, op Youtube kun je altijd “bewijs” voor welke stelling dan ook vinden. Zelfs als het een linkse antiglobalist en klimaatscepticus als Marijn Poels is.
Dit is geen "bewijs". Als je het gezien had dat zie en hoor je dat het gaat over de nuancering van het klimaatdebat. Maar hiermee "bewijs" jij wel dat je geen nuancering in het debat wil.
Alle reacties Link kopieren
https://www.armstrongeconomics.com/worl ... s-history/ Deze is vers vd pers,en een prima bron volgens mij.

Ik heb er alvast een stukje uitgepakt :

Make no mistake, climate change is a must-win battlefield for authoritarians and fellow travellers. As Timothy Wirth, president of the UN Foundation, says: “Even if the ­(climate change) theory is wrong, we will be doing the right thing in terms of economic and environmental policy.”

Oprechte vraag,wat vinden jullie van zo'n uitspraak van de president van de UN Foundations?
Alle reacties Link kopieren
moonpoppy schreef:
17-10-2019 23:55
Christine Susan Stewart, PC (January 3, 1941 – April 25, 2015) was a Canadian politician. ... "No matter if the science of global warming is all phony…climate change [provides] the greatest opportunity to bring about justice and equality in the world ... David R. Morrison; North-South Institute (Ottawa, Ont.) (5 October 1998).

Het zijn bijvoorbeeld dit soort mensen,die mijn wantrouwen enorm aanwakkeren.
Ik gooi deze er ook nog ff in.

Klinkt mooi,maar zoals een russische collega van mijn man ooit zei,"don't you guys know,everybody equal,means everybody poor. "

Het zijn dit soort uitspraken waardoor ik ben gaan twijfelen aan het klimaatdebat.
Gelijkwaardigheid is niet hetzelfde als gelijke inkomsten/bezittingen/vermogen.

En wat je nou precies wil zeggen met wat losse citaten van politici en een collega van je man (?) van jaren geleden is me niet duidelijk.
moonpoppy schreef:
21-10-2019 04:03
https://www.armstrongeconomics.com/worl ... s-history/ Deze is vers vd pers,en een prima bron volgens mij.
Prima bron? Ik zou zeggen: lees https://en.wikipedia.org/wiki/Martin_A._Armstrong even
Alle reacties Link kopieren
@Juriaan, petje af voor het onderbouwde weerwoord en de uitgebreide tegenspraak die je hier en bv in het topic over de activistische boeren blijft geven.

Voor mij voelt het als water naar de zee dragen en ik doe het voortaan alleen nog maar als ik er én tijd voor heb én zin in heb.
Discussiëren met mensen die een veroordeelde 'economisch voorspeller' (oplichter zou ik zeggen) een prima bron vinden lijkt mij onzinnig.

@ Moonpoppy, hoe kan het dat je wantrouwen zich niet uitstrekt tot dit soort figuren?
nounou
@Zazamaenade, dank en insgelijks. Ik kan het ook niet altijd opbrengen om uitgebreid te reageren, maar ik kan het ook niet opbrengen om me afzijdig te houden :-)

Maar goed, het gewone leven gaat ook door dus ik kan me helaas niet permitteren uren te spenderen aan doorwrochte verhandelingen. En ik moet (wil) ook aan mijn anonimiteit denken hier, dus bewust zijn van wat ik schrijf en hoe ik dat doe.
Alle reacties Link kopieren
Weet je ,voelde me vrij lullig over mijn bron,en schaamde me daarvoor.

Maar nu lees ik dit weer,en dan denk ik toch echt dat jullie jezelf wel erg overschatten.

Denken jullie dat er een ramp gebeurd als er mensen zijn die iets zeggen waar jullie het niet mee eens zijn? Dat jullie alle fouten en of ongewelvallige meningen moeten rechtzetten,want anders...

Ik schaam me voor mijn stomme bron,maar jullie mogen soms ook wel aan introspectie doen,beetje bescheidenheid siert een mens,immers.
Zazamaenade schreef:
21-10-2019 13:57
@Juriaan, petje af voor het onderbouwde weerwoord en de uitgebreide tegenspraak die je hier en bv in het topic over de activistische boeren blijft geven.

Voor mij voelt het als water naar de zee dragen en ik doe het voortaan alleen nog maar als ik er én tijd voor heb én zin in heb.
Discussiëren met mensen die een veroordeelde 'economisch voorspeller' (oplichter zou ik zeggen) een prima bron vinden lijkt mij onzinnig.

@ Moonpoppy, hoe kan het dat je wantrouwen zich niet uitstrekt tot dit soort figuren?
Activistische boeren ? :facepalm:

Hier iemand die het echt begrepen heeft;

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/waa ... de-emotie/
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
21-10-2019 15:58
Activistische boeren ? :facepalm:

Hier iemand die het echt begrepen heeft;

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/waa ... de-emotie/
Ach je weet toch wie het zegt :facepalm:
moonpoppy schreef:
21-10-2019 15:57
Weet je ,voelde me vrij lullig over mijn bron,en schaamde me daarvoor.

Maar nu lees ik dit weer,en dan denk ik toch echt dat jullie jezelf wel erg overschatten.

Denken jullie dat er een ramp gebeurd als er mensen zijn die iets zeggen waar jullie het niet mee eens zijn? Dat jullie alle fouten en of ongewelvallige meningen moeten rechtzetten,want anders...

Ik schaam me voor mijn stomme bron,maar jullie mogen soms ook wel aan introspectie doen,beetje bescheidenheid siert een mens,immers.
We hebben met zijn allen een discussie en gebruiken af en toe bronnen om onze argumenten kracht bij te zetten. Discussiëren heeft alleen zin als je openstaat voor tegenargumenten. Die tegenargumenten moeten dan wel hout snijden en dat doen ze niet als er een discutabele bron aan ten grondslag ligt. Dat is alles. Niks persoonlijks en heeft ook niets te maken met introspectie, onwelgevallige meningen of bescheidenheid.
miekemv schreef:
21-10-2019 15:58
Activistische boeren ? :facepalm:

Hier iemand die het echt begrepen heeft;

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/waa ... de-emotie/
Dat je soms beter even een stapje terug kan doen als de emoties hoog oplopen? Ja, dat heeft hij goed begrepen. Die tijdelijke de-escalatie zet verder weinig zoden aan de dijk, maar de gemoederen zijn even wat gesust blijkbaar. Mooi, want inderdaad is goed overleg nodig bij het nemen van de maatregelen en dat kan niet als je ruzie hebt.
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
22-10-2019 00:05
We hebben met zijn allen een discussie en gebruiken af en toe bronnen om onze argumenten kracht bij te zetten. Discussiëren heeft alleen zin als je openstaat voor tegenargumenten. Die tegenargumenten moeten dan wel hout snijden en dat doen ze niet als er een discutabele bron aan ten grondslag ligt. Dat is alles. Niks persoonlijks en heeft ook niets te maken met introspectie, onwelgevallige meningen of bescheidenheid.
Een bron aanvallen is zwak en een drogreden. Ook iemand die puppies slaat kan een geweldig inzicht hebben in de opwarming of over het heelal.

Weerleg dan gewoon het argument i.p.v. op de man te spelen. Je komt dan nooit verder, want ook de NOS of CNN zijn als bron zeer discutabel te noemen.

Armstrong is een interessante en markante figuur. Ik heb alleen geen reden hem te verdenken van groot wetenschappelijk klimaat denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven