De misdaad van volwassenen Lili en Howick weer ondergedoken

03-09-2018 07:26 1312 berichten
Moet toch even van mijn hart, las vanmorgen de kop over het opnieuw onderduiken en werd spontaan verschrikkelijk boos. Boos op volwassenen die misbruik maken van deze sneue situatie. Een moeder die hun jeugd verpest en “nee” niet accepteerde en over de rug van deze kinderen bleef procederen. Zogenaamde “hulptroepen” die, na aantal pogingen die ook voor mij prima te begrijpen zijn, tegen beter weten in ook weer over de rug van Lili en Howick door bleven/blijven gaan.

Nu lees ik dat de moeder vanuit Armenië het AD geïnformeerd heeft dat ze weer zijn ondergedoken.

Sneu, erg sneu, als deze zaak, die enkel verliezers kent, “achter de rug is” (wat dat ook mag zijn/worden). Hoop ik dat de “samenleving” ook deze mensen die zich “hulpverleners” noemen en die deze pijn hebben veroorzaakt in alle openbaarheid “tegen het licht gehouden gaan worden”. Net als die jonge kinderen....

Misdadigers zijn het geworden... democratie houd ook in dat als procedures doorlopen zijn jouw “verlies” genomen moet worden en je deze kinderen zal behoeden voor verdere trauma’s.

Ben ik nou echt de enige die nu boos is op deze zogenaamde hulpverleners?

Hoop dat deze kinderen niet voorgoed beschadigd door het leven zullen gaan.

Aanvulling en afronding:
actueel/de-misdaad-van-volwassenen-lili ... #p28997007

Ook boos?

Totaal aantal stemmen: 163

Nee (29%)
Ja (60%)
Geen mening (11%)
anoniem_120471 wijzigde dit bericht op 09-09-2018 11:33
7.60% gewijzigd
Er zijn zoveel ouders emotioneel niet beschikbaar voor hun kinderen. Dat is hier in Nederland voor jeugdzorg of de kinderrechter in ieder geval absoluut geen argument om betreffende ouder uit de ouderlijke macht te ontzetten dus waarom zou de emotionele afwezigheid van de moeder van deze kinderen dan opeens wel een argument zijn om niet bij hun moeder te kunnen/mogen wonen ?!

En PTSS ? Er hebben zoveel kinderen onbehandelde PTSS. Je hebt die diagnose al vrij snel.
Van het doormaken van een scheiding of het overlijden van een dierbare tot oorlogsgeweld en moord bijvoorbeeld. PTSS lijkt me dus ook geen argument om niet terug te kunnen. Bovendien zijn kinderen flexibel. En specifiek deze kinderen zijn wel wat gewend blijkbaar. Ze zijn tenslotte al 16 keer verhuisd. Door moeder.
Alle reacties Link kopieren
De moeder heeft gegokt en verloren, zo zie ik het. Over de ruggen van haar kinderen

Word hoog tijd dat de regering deze asielprocedure eens gaat aanpakken!
vivaratje schreef:
03-09-2018 14:17
De moeder heeft gegokt en verloren, zo zie ik het. Over de ruggen van haar kinderen

Word hoog tijd dat de regering deze asielprocedure eens gaat aanpakken!
Ik denk dat we het daar wel over eens zijn.
Alle reacties Link kopieren
Moeder 2 keuzes geven: of ontzetting uit de ouderlijke macht, waarbij de kinderen in Nederland kunnen blijven en de moeder tot ongewenst vreemdelinge wordt verklaard. Ze is hiermee definitief haar kinderen kwijt en krijgt nooit de mogelijkheid Nederland nog eens binnen te komen.
Of hulp accepteren in Armenie met huisvesting en werk en dan mag ze haar handjes dicht knijpen, dat heeft er dan tenminste nog uit weten te slepen.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
03-09-2018 14:28
Moeder 2 keuzes geven: of ontzetting uit de ouderlijke macht, waarbij de kinderen in Nederland kunnen blijven en de moeder tot ongewenst vreemdelinge wordt verklaard. Ze is hiermee definitief haar kinderen kwijt en krijgt nooit de mogelijkheid Nederland nog eens binnen te komen.
Of hulp accepteren in Armenie met huisvesting en werk en dan mag ze haar handjes dicht knijpen, dat heeft er dan tenminste nog uit weten te slepen.

Dat betekend dat die kinderen dus definitief van hun moeder gescheiden worden, dat is ook nogal wat natuurlijk. Dat is ook helemaal niet het doel, het gaat niet alleen om dat die kinderen hier kunnen blijven maar ook om moeder hierheen te halen. Maar aan de andere kant laat de moeder nu wel zien dat ze echt geen knip voor de neus waard is als ouder. Je kinderen achterlaten en tot twee keer toe laten onderduiken is heel erg schadelijk voor ze maar het kan zowel de moeder als de zogenaamde hulpverleners blijkbaar niets schelen. Ik heb echt enorm met deze kinderen te doen, je zal maar ergens verstopt zitten en constant in angst zitten dat de politie voor de deur staat om je mee te nemen. Dat kun je twee jonge tieners niet aandoen, iedereen die aan dit circus meewerkt zou zich de ogen uit zijn kop moeten schamen dat deze kinderen zo als pionnen in een juridisch spel worden ingezet. Ze worden op deze manier pas echt voor het leven getekend, ik kan er gewoon met mijn verstand niet bij dat volwassenen dit een stel kinderen aandoen. Laat ze in hemelsnaam naar hun moeder gaan zodat in elk geval deze angst en onzekerheid voorbij is, daar zijn ze veel meer mee geholpen dan met dit gesol. Ik denk dat dit hele afgelopen jaar schadelijker voor ze is geweest dan wanneer ze vorig jaar gewoon met hun moeder mee waren gegaan, dan waren ze nu vast al een heel eind gewend.

De TO (dacht ik) vroeg wat je zou doen als je wist waar ze waren? Ik zou dus de politie bellen zodat dit zo snel mogelijk afgelopen is voor ze.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Nederlands spreken wil ook niet zeggen dat je goed geintegreerd bent.
Alle reacties Link kopieren
Als moeder zulke rare onderduik acties initieert en met psychische problemen zegt te kampen, dan is het toch heel legitiem om de zorg voor de kinderen bij haar weg te halen?
Alle reacties Link kopieren
MwTheelepel schreef:
03-09-2018 14:04
O nou dat ziet er eigenlijk beter uit dan ik verwacht had!
De supporters doen het steeds voorkomen alsof ze in Roemeense toestanden van 30 jaar geleden geplaatst zouden worden.

Foto verwijderd, de meeste forummers zullen de beelden nog wel kennen.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 03-09-2018 16:09
56.00% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
03-09-2018 15:46
De supporters doen het steeds voorkomen alsof ze in deze toestand geplaatst zouden worden.

Afbeelding
25 jaar geleden zagen die weeshuizen er wel zo uit ja. Met eigen ogen gezien. Zal intussen wel verbeterd zijn.
TanteBedelia schreef:
03-09-2018 09:53
Ik heb toch wel medelijden met die kinderen.
Ja ik ook wel. Vind het erg sneu voor ze.

Toch denk ik wel dat ze toch terug moeten, vanwege de aanzuigende werking. De stad waar die moeder woont is gewoon veilig gebied. Als ik Google in het algemeen zie ik dat het ook een leuke tip is voor een stedentrip. En als ik Google op psychiatrie voor kidneren dan is dat daar ook gewoon, mochten de daadwerkelijk ptss hebben.
Ik vind het heel erg wat die moeder haar eigen kidneren aan heeft gedaan en nog steeds doet. Ze hadden gewoon al die tijd een leven in Armenië op kunnen bouwen.
Alle reacties Link kopieren
Dat tehuis op RTL zag er absoluut niet zo uit.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
03-09-2018 15:51
Ja ik ook wel. Vind het erg sneu voor ze.

Toch denk ik wel dat ze toch terug moeten, vanwege de aanzuigende werking. De stad waar die moeder woont is gewoon veilig gebied. Als ik Google in het algemeen zie ik dat het ook een leuke tip is voor een stedentrip. En als ik Google op psychiatrie voor kidneren dan is dat daar ook gewoon, mochten de daadwerkelijk ptss hebben.
Ik vind het heel erg wat die moeder haar eigen kidneren aan heeft gedaan en nog steeds doet. Ze hadden gewoon al die tijd een leven in Armenië op kunnen bouwen.
O, ik denk ook wel dat ze terug moeten,maar het is die moeder die elke keer van alles uit de kast trekt om ze hier te laten.
De advocaat had het ook al opgegeven.
Ze spelen een spelletje over de hoofden van deze kinderen, ik vraag mij echt af waarom ze niet apart zijn gezet toen de uitspraak van de rechter er was. Ze zouden worden uitgezet, zet ze dan meteen apart onder controle dat ze niet nogmaals ergens anders heen kunnen.
En de foto's van snoesje vind ik niet passend bij dit onderwerp, iedereen weet hoe het er vroeger aan toe ging. En dan juist met deze fotos aan komen zetten.
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
03-09-2018 15:55

En de foto's van snoesje vind ik niet passend bij dit onderwerp, iedereen weet hoe het er vroeger aan toe ging. En dan juist met deze fotos aan komen zetten.
Ik herinner me wel vreselijke reportages van kindertehuizen uit Roemenie, maar Armenie?
Is dit niet gewoon een foto uit Roemenie?
Snoesje666 schreef:
03-09-2018 15:52
Dat tehuis op RTL zag er absoluut niet zo uit.
Vond je het echt nodig om fotos van ruim 25 jaar terug neer te zetten? Waarom?
@TanteB, Die moeder spoort gewoon niet. Het is echt een obsessie voor haar geworden. Arme kinderen. Maar ik denk als ze terug gaan, dat ze ook gewoon doorgaan met hun nieuwe leven.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
03-09-2018 13:42
Ze knapt waarschijnlijk razendsnel op als ze een verblijfsvergunning in de wacht kan slepen.
Wat weer de deur opent voor nieuwe mediagenieke kindertjes.

sorry hoor, maar wat is jouw probleem? Getver
karin6789 schreef:
03-09-2018 16:00
Ik herinner me wel vreselijke reportages van kindertehuizen uit Roemenie, maar Armenie?
Is dit niet gewoon een foto uit Roemenie?
Inderdaad, dit is gewoon ongepast op deze manier.Iedereen kent die vreselijke reportages nog.
Alle reacties Link kopieren
Ook op het jeugdjournaal worden jonge kijkertjes (zoals mijn kinderen) aangesproken op hun sympathie en vooral de 'zieligheid' van Lili en Howick. 'Kijk eens mama wat zielig'. En in principe hebben ze gelijk: Lili en Howick zijn ook zielig maar als je het hele verhaal hier achter hoort dan kun je je pas een goed beeld vormen van hoe manipulatief die moeder en allerlei hulpverleners zijn.

Buiten wat er hier allemaal al geschreven is vind ik het ook stuitend om te zien hoeveel andere kinderen, vooral klasgenoten en vriendjes en vriendinnetjes, hierdoor een trauma opgedrongen krijgen. Die staan met spandoeken op het schoolplein om te protesteren tegen de 'boze politiek' en worden net zo goed als pionnetje gebruikt in deze tragedie.

Hoog tijd dat de procedures aangepast worden!
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Donderdag is er een demonstratie voor de kinderen, want "Lili en Howick zijn al thuis."
Ik hoop echt dat de overheid zijn poot stijf houdt en organisaties zoals Defence for Children (organisator van de demonstratie) en ASKV Steunpunt Vluchtelingen, De Goede Zaak, Dokters van de Wereld, het Vergeten Kind, Plan Nederland, Terre des Hommes, Vluchtelingenwerk Nederland, Augeo Foundation, Stichting INLIA, Kerk in Actie en Stichting Los moeten zich kapot schamen.
Er wordt gejammerd dat die arme kinderen straks geen leven hebben daar in Armenië, terwijl ze nu al heel lang door moeders toedoen geen leven hebben. Zestien keer verhuisd, dertien keer van school gewisseld, onderduiken, etc. Is dat een leven? Armenië is geen oorlogsland, ze moeten gewoon terug en moeder moet zichzelf eens bijeenrapen en kappen met dat gejammer en gejank. Zij en alleen zij (en haar hulpjes) zijn de oorzaak voor de situatie waar de kinderen nu inzitten.
Alle reacties Link kopieren
Is goed, ik zal die foto's weghalen. Ze zijn inderdaad uit Roemenië. Ik vraag me trouwens af hoeveel mensen Armenië op de kaart aan kunnen wijzen.

Ik heb vroeger nog een Armeense penvriend gehad, nog in de Sovjettijd. Enorm trots op ZIJN Armenië.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
03-09-2018 16:07
Is goed, ik zal die foto's weghalen. Ze zijn inderdaad uit Roemenië. Ik vraag me trouwens af hoeveel mensen Armenië op de kaart aan kunnen wijzen.

Ik heb vroeger nog een Armeense penvriend gehad, nog in de Sovjettijd. Enorm trots op ZIJN Armenië.
Je had zeker al door dat je gestaft was..
Alle reacties Link kopieren
Walvis schreef:
03-09-2018 16:00
sorry hoor, maar wat is jouw probleem? Getver
?
Aanzuigende werking.
Nooit over gehoord of gelezen?
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
03-09-2018 16:08
Je had zeker al door dat je gestaft was..
Nee. Waarom? Hoe kun je trouwens zien of je gestaft bent?

Viva kennende denken ze dat hun doelgroep twintigers betreft. Ik was even vergeten dat de meesten hier inmiddels tegen de overgang aanhikken. Ik zelf ook.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
En die diagnose PTTS, da's toch een lachertje? Knap dat die neuropsycholoog die diagnose op afstand kan stellen. Over devaluatie van termen gesproken.
Snoesje666 schreef:
03-09-2018 16:11
Nee. Waarom? Hoe kun je trouwens zien of je gestaft bent?

Viva kennende denken ze dat hun doelgroep twintigers betreft. Ik was even vergeten dat de meesten hier inmiddels tegen de overgang aanhikken. Ik zelf ook.
Gewoon op stafje klikken, zie je of er gestaft is..
En dit gaat het over heden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven